Mese.fi epävirallinen Ford topiksi
Jos joku sen haluaa ostaa, itsellä olisi koululla vain yhtenä päivänä hallia eli toisinsanoen auto seisois koko kevään ja kesän ennenku syksyllä pääsis jatkamaan, siihen mennessä ehtii vaihella autoja kymmenkunta kertaa.
Eli pistetään paska myyntiin siinä kunnossa kuin nyt on. Jakopää kannattaa heti ruveta vaihtamaan. Mukaan tulee mobilin super fe 5w30 öljyt + fordin orkkis suodatin, hyvät kesärenkaat peltivanteilla. Haku hinaamalla tai trailerilla Muhokselta. Ensin pitää omat romppeet keräillä poies autosta.
Ja tuostahan löytyy manuaali kattoluukku, ratin korkeus-pituus säätö, penkin sähköinen korkeussäätö, sähkölasit edestä. Termostaatti on kans uusittu ihan muutama viikko sitten, mutta paljonpa kerkes nauttia.
Eli pistetään paska myyntiin siinä kunnossa kuin nyt on. Jakopää kannattaa heti ruveta vaihtamaan. Mukaan tulee mobilin super fe 5w30 öljyt + fordin orkkis suodatin, hyvät kesärenkaat peltivanteilla. Haku hinaamalla tai trailerilla Muhokselta. Ensin pitää omat romppeet keräillä poies autosta.
Ja tuostahan löytyy manuaali kattoluukku, ratin korkeus-pituus säätö, penkin sähköinen korkeussäätö, sähkölasit edestä. Termostaatti on kans uusittu ihan muutama viikko sitten, mutta paljonpa kerkes nauttia.
Posti toimittaa sinulle vaikka kuun taivaalta - paitsi jos olet tilannut sen.
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Tipahdin penkiltä Jos JuMu olisi kertonut että on -66 Belvedereä piristetyllä isolohkolla parsimassa jollekin kesää käyttöön niin olisin ostanut tarinan ihan täysillä. Tai vaikkapa edes -72 California kuplaaJuMu S kirjoitti:Tallissa nököttää osiinsa melkein totaalisesti purettu Taunus Coupe vm 73. Erittäin huonosta aihiosta on tuota unelmahöttöä tullut kasaan parsittua. Turakorjailtu ja keula+kylkikolaroitu yksilö joka ilmeisesti aina helmakukkasten ilmestyttyä on kiireesti kiikutettu ylimaalaukseen koko auto.
Peltityöt ovat sentään jo loppusuoralla, niitä onkin riittänyt. Helmat takakulmiin asti, tuulilasin kehys ja a-pilarit, takakaaret sisäloksuineen, takakontin pohja, etusisälokarit, eturunkopalkit,lukkopelti, toinen takakylki kokonaan jnejne. Tilanteen karmeuden paljastuttua otin vapauksia rakenteiden suhteen, ja niin on tänäpäivänä auton keula ja perä jossain määrin kantavan putkikehikon varassa. Turvakaaret ovat tuohon myös suunniteltuina, kerta näin paljon on jo autoa muokkailtu. Samalla kun mätäpaiseita korjailin tuli hitsailtua korin KAIKKI pistesaumat läpi ralliautosaumalla, ja aika jäykkä alkaa ennen niin pehmeä koppa olla. Etuhelmapelti ja ovet ovat vielä työstämättä, muuten Hoppa odottelee pohjatöitä ja maalia. On niitä odotellut toki kohta jo 6 vuotta. Projekti jatkuu taas kun lapset tuosta vähän varttuvat, kiirettä en ole pitänyt enkä pidä.
Suunnitelmissa on ollut vaihtaa tuohon lujempi taka-akselisto Sierrasta, mikä vaatinee todnäk takalattian palasen siirtoa samasta luovuttajasta. Helpommaksi taitaa tulla lattiapellin siirto kuin uusien korvakkeiden teko kaikkine tukirakenteineen tyhjän päälle.
Satalankun takakelkkahan se olisi toinen luonteva vaihtoehto, mutta ei taida enää olla kadulle asiaa? Vai saiko noita osia vaihtaa vääränmerkkisiäkin,ei muista enää?
Tekniikaksi tällähaavaa ruiskuriesan 2,0 OHC megalla tai jos ei auto tule enää kadulle niin SBC. Sinällään se ja sama, olishan tuolla toisaalta mukava kurmuuttaa maantielläkin. Toisaalta taas, Taunushan se vaan silti on.
Mutta JuMu ja Taunus sekä hurjat virirakentelusuunnitelmat, tänä en nähnyt tulevan
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Mutta tosiaanki tuo mondeo oisi satkulla myynnissä. kesärenkaita ei tuohon hintaan tule mukaan, kun niistä melkein saa paremmat rahat ku tuosta autosta itestään.
Posti toimittaa sinulle vaikka kuun taivaalta - paitsi jos olet tilannut sen.
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Muistelisin vaan en sano varmaks, ettei akseliston/aks. osien vaihdolle muun merkkisestäkään ole estettä, mikäli se otetaan painavammasta tai saman painoisesta ja vähintään yhtä tehokkaasta, unohtamatta jarruvaatimuksia. Maastureissahan akseleita kai naitellaan ristiin aika yleisesti. Vetotavan muutos muunlaiseen kuin mallisarjassa on ollut tehdastekoisena vaatii Trafin erikoisluvat hyvillä perusteilla. Omamassa saa muuttua, mutta kantavuus tai kokonaismassa ei saa kasvaa ilman autonvalmistajan lausuntoa, eli paikkalukua joutuu monesti pienentämään omamassan noustessa. Akselimassojen eroa ei saa olla liikaa ja sitä on tarvittaessa kompensoitava siirtämällä painoa kevyemmälle akselille.JuMu S kirjoitti: Satalankun takakelkkahan se olisi toinen luonteva vaihtoehto, mutta ei taida enää olla kadulle asiaa? Vai saiko noita osia vaihtaa vääränmerkkisiäkin,ei muista enää?
Kannattaa selevittää suoraan Trafista.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avaampa tämän topikin omalta osaltani. Olen jo reilun vuoden ajellut
lähes kaikki ajot voortilla. Oli pakko ostaa kun ulkonäkö hiveli silmiä ja
hinta/laatusuhde oli kohallaan. Mersun rattiin on ehtiny enää harvakseltaan, niin on lepposta kyytiä foortti tarjonnut...
Tässähän tämä olis:
Piti siis ostaa työjuhdaksi talonrakennushommiin tuollanen transu, että
saa tavarat kulkemaan. Ja hyvinhän ne kulkee kun väsättiin siihen vielä vetokoukku ja kunnon kattotelineet.
Kontissa kulkee 3,1 metrinen tavara ja katolla voi viedä helposti yli 6 metristä lankkua ym. ja kun kärryn lataa täyteen vaikka harkkoja ja laastia, niin pääsee 75 heppanen voimanpesä näyttämään menohaluja
Hieman tuo kori alkaa olla rapsakka, mutta vielä siihen leiman sai.
reipas kymppitonni on tullu vuoden aikana mittariin ja vikoja ei irronnutta suuttimen paluuletkua kummempaa ole ollut.
lähes kaikki ajot voortilla. Oli pakko ostaa kun ulkonäkö hiveli silmiä ja
hinta/laatusuhde oli kohallaan. Mersun rattiin on ehtiny enää harvakseltaan, niin on lepposta kyytiä foortti tarjonnut...
Tässähän tämä olis:
Piti siis ostaa työjuhdaksi talonrakennushommiin tuollanen transu, että
saa tavarat kulkemaan. Ja hyvinhän ne kulkee kun väsättiin siihen vielä vetokoukku ja kunnon kattotelineet.
Kontissa kulkee 3,1 metrinen tavara ja katolla voi viedä helposti yli 6 metristä lankkua ym. ja kun kärryn lataa täyteen vaikka harkkoja ja laastia, niin pääsee 75 heppanen voimanpesä näyttämään menohaluja
Hieman tuo kori alkaa olla rapsakka, mutta vielä siihen leiman sai.
reipas kymppitonni on tullu vuoden aikana mittariin ja vikoja ei irronnutta suuttimen paluuletkua kummempaa ole ollut.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Meillä on kaikilla pimeä puolemme, halusimme tai emme.jovihava kirjoitti:Tipahdin penkiltä Jos JuMu olisi kertonut että on -66 Belvedereä piristetyllä isolohkolla parsimassa jollekin kesää käyttöön niin olisin ostanut tarinan ihan täysillä. Tai vaikkapa edes -72 California kuplaa
Mutta JuMu ja Taunus sekä hurjat virirakentelusuunnitelmat, tänä en nähnyt tulevan
Tuon rottelon rakenteisiin on tullut rautalankaa poltettua noin 30kg aikana ennen lapsia ja asuntovelkaa.
Hämärässä ja viileässä tallissa on Hoppa talvehtinut huhtíkuusta 2005, joku kaunis päivä alkaa taas muotoutua.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Niihä se vähän on. Jäi harmittamaan kun tuota ostaessa oli myynnissä oikeakin kaappi jyväskylässä. Pyyntiä oli 1400 ja tarjosin siittä tonnin.Matti H kirjoitti:vannapii-kaappi.
Myyjä ei mitään vastaillut ja ehdin tuon transun ostaa, niin parin päivän päästä kaappimies soitteli että menköön tonnilla Vähän vieläkin sylettää
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Kiitoksia. Tuolla 1-sivulla onkin jokunen kuva lisää Sierrasta. Tällä hetkellä auto on taas leväällään, puhallin vaihtuu 4wd-Cossun TO3:seen ja jokunen pienempi muutos ois tarkoitus tehdä samalla kertaa.nehe kirjoitti: Asiallisesti rakennettu
pointsit siitä
® Mesen linttaklubi
M-B S124 300TD -90
Ford Sierra 2,0T -89
Lada Niva 1600 -88
M-B S124 300TD -90
Ford Sierra 2,0T -89
Lada Niva 1600 -88
Onhan noita, kaksi projektia joista toinen tällä hetkellä ajossa, toisella ei ajettu ollenkaan 6v projektin keston aikana. Eli taivaspaikka taattu Käyttiksenä pakollisena pahana tuo s124.
Eli kesäkäyttis Ford Cortina MK2 -67 1500 Deluxe, nykyään 2.0l zetec itb = 150hv takapyöriltä:
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Ford+Corti ... G_2340.JPG
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Ford+Corti ... G_2342.JPG
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Videoita/MVI_2329.AVI
Sit tuo pidempiaikainen prokkis, Ford Cortina MK3 -71 1300. Nykyään aivan muuta, kuvista näkee jotain:
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Ford+Corti ... G_1969.JPG
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Ford+Corti ... G_1885.JPG
Saa nähdä koska tää on ajossa, ei oo hirveetä kiirettä enään ollut..
Ainiin, käyhän toikin, lähti siististi talven jälkeen tulille:
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Videoita/Start2.wmv
Eli kesäkäyttis Ford Cortina MK2 -67 1500 Deluxe, nykyään 2.0l zetec itb = 150hv takapyöriltä:
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Ford+Corti ... G_2340.JPG
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Ford+Corti ... G_2342.JPG
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Videoita/MVI_2329.AVI
Sit tuo pidempiaikainen prokkis, Ford Cortina MK3 -71 1300. Nykyään aivan muuta, kuvista näkee jotain:
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Ford+Corti ... G_1969.JPG
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Ford+Corti ... G_1885.JPG
Saa nähdä koska tää on ajossa, ei oo hirveetä kiirettä enään ollut..
Ainiin, käyhän toikin, lähti siististi talven jälkeen tulille:
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Videoita/Start2.wmv
Komeita Corttinoita... Tuo v6 erityisesti... Tuossa videossa vissii kuuluu bensapumpun ääni aika hyvin läpi, onko noin paha ääninen oikeesti vai tuleeko kameran mikin kautta vaan hyvin esille?
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Kiitoksia Aika hyvin se kuuluu oikeastikin. On vaan suoraan korissa kiinni ilman mitään vaimennusta.
Tossa lyhkänen pätkä mistä näkee auton vaiheet aika hyvin:
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Videoita/Cortinapart1.wmv
Tossa lyhkänen pätkä mistä näkee auton vaiheet aika hyvin:
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Videoita/Cortinapart1.wmv
juu.. nyt on meenkin lähisuku ilman fordia.
isän entine orioni meni paaliin pari kk sitten .. ja samoihin aikoihin lähti minun hetken mielenhohteessa hankkimani eskorvetti kanssa.
piti ottaa orioinista kone eskoon ja myydä se sitten etiäppäin jollekin joka tarvii halpaa autoa.. sitten päätivät vitun pässit kivittään ikkunat eskosta.. siihen meni sen auton "voitonteko" mahdollisuudet.. eli romuksi menivä.
ja nyt viime viikolla sukulaismieskin heitti transiitin naapurinsa takapihalle puuvajaksi ja otti vaihdossa naapurilta laatikollisen viruvalge juomaa..
isän entine orioni meni paaliin pari kk sitten .. ja samoihin aikoihin lähti minun hetken mielenhohteessa hankkimani eskorvetti kanssa.
piti ottaa orioinista kone eskoon ja myydä se sitten etiäppäin jollekin joka tarvii halpaa autoa.. sitten päätivät vitun pässit kivittään ikkunat eskosta.. siihen meni sen auton "voitonteko" mahdollisuudet.. eli romuksi menivä.
ja nyt viime viikolla sukulaismieskin heitti transiitin naapurinsa takapihalle puuvajaksi ja otti vaihdossa naapurilta laatikollisen viruvalge juomaa..
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..
Eilen tulvahti talliin valoa kun ovi avattiin ensin raolleen ja tunnin päästä sepposen selälleen.JuMu S kirjoitti:Hämärässä ja viileässä tallissa on Hoppa talvehtinut huhtíkuusta 2005, joku kaunis päivä alkaa taas muotoutua.
Tänään lähti Voortin katolta ja sisältä muutama hyllymetri pienempää ja isompaa sisustuksen ja konehuoneen osaa.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
kyllä se foorti täytyy olla (taivaspaikka)
mul oli käyttiksenä ennen mersua tollanen kakkoskoppanen capri
1600 ohc... mut nyt se seisoo, kun A. mersu on kivempi ajettava B. voortista levis kone
2.1 ohc odottaa mäntiä ja sit se siirtyy kesäautoks
eli tarjota saa jos ois ylimääräisiä 92,8mm poraukseen sopivia... yks vaan puuttuis
mul oli käyttiksenä ennen mersua tollanen kakkoskoppanen capri
1600 ohc... mut nyt se seisoo, kun A. mersu on kivempi ajettava B. voortista levis kone
2.1 ohc odottaa mäntiä ja sit se siirtyy kesäautoks
eli tarjota saa jos ois ylimääräisiä 92,8mm poraukseen sopivia... yks vaan puuttuis
- doberman81
- Viestit: 49
- Liittynyt: 08.3.2008 19:02
- Paikkakunta: Ai kenen?
ostaisin...
voisin ostaa escort mk1 ja 2 rojua jos joutavaa ihmisillä on, kun kerran näitä meseläisillä näkyy olevan Myydäkkin voin jos sattuu jotakin tarvittavaa olemaan minulla.(lähinnä takaveto ford osaa on) yks cossun kansi löytyis myös... 0440-877806 tai yv.
Tänäkin talvena on taas tullut räpellettyä kaikenlaista tuohon omaan Sierraan. Nokanvaihto kone/kansi paikallaan kyseisessä autossa tapahtuu näin, nokka kun lähtee kannesta irti vain takakautta:
Jotenkin tuntuu, että Mersussa tämäkin on hiukan helpompaa no eipä Sierrojen perissäkään ole edes öljyjen tyhjennysproppua, kertonee jotain tyylistä millä nämä autot on tehty.
Uus cooleri asenneltu keulalle:
Vanha is imusarja sai väistyä:
Uutta imusarjaa sovitellessa tajusin, että eihän vakio virranjakaja mahdu olemaan tuolla imusarjan kanssa joten sillekin tuli lähtö, tilalle asentelin uudemmasta Fiestasta peräisin olevan edis-sytytyksen jonka puola näkyy tuossa etutolpan kyljessä. Kyseessä on Fordin käyttämä suht yksinkertainen jakajaton elektroninen hukkakipinä-sytytys.
Jotenkin tuntuu, että Mersussa tämäkin on hiukan helpompaa no eipä Sierrojen perissäkään ole edes öljyjen tyhjennysproppua, kertonee jotain tyylistä millä nämä autot on tehty.
Uus cooleri asenneltu keulalle:
Vanha is imusarja sai väistyä:
Uutta imusarjaa sovitellessa tajusin, että eihän vakio virranjakaja mahdu olemaan tuolla imusarjan kanssa joten sillekin tuli lähtö, tilalle asentelin uudemmasta Fiestasta peräisin olevan edis-sytytyksen jonka puola näkyy tuossa etutolpan kyljessä. Kyseessä on Fordin käyttämä suht yksinkertainen jakajaton elektroninen hukkakipinä-sytytys.
® Mesen linttaklubi
M-B S124 300TD -90
Ford Sierra 2,0T -89
Lada Niva 1600 -88
M-B S124 300TD -90
Ford Sierra 2,0T -89
Lada Niva 1600 -88
Pitänee tässä vaiheessa tunnustaa, että pitkällisen lankkuaikakauden jälkeen persauksien alle tuli reilut puoli vuotta sitten Ford Galaxy uutena työsuhdeauton oton myötä. Diisselillä toimivia hevosvoimia on kokonaiset 115kpl ja jokainen niistä on tarpeen.
20tkm takana eikä vielä yhtään kertaa käyty huollossa!
20tkm takana eikä vielä yhtään kertaa käyty huollossa!
Ei nyt ihan Kai siihenkin saisi kehiteltyä jonkun järjestelmän niin että saisi pitkässä alamäessä vaihtaa kireemmän virinokan koneeseen jos joutuu kilpailutilanteeseen kylillä ...edellinen nokka aiheutti mulla sen, että moottori ei meinannut käydä millään tyhjäkäyntiä ja päästöt olivat mitä sattuu (hc korkea) sillä imu- ja pakoventtiili olivat jonkin aikaa auki samanaikaisesti. Vaihdoin nyt hiukan miedomman virinokan tuonne, josko sillä pääsisi eroon ongelmista. Auton mukana seurannesta osaläjästä löytynyt vakionokka näytti tältä:xr kirjoitti:onnistuukos tuo nokan vaihto ihan ajon aikana ex tempro ree
oon aina ihmetellyt tuota siinä on varmaan tullut suunnittelu virhe
suunnittelu paperin takana olijat eivät ole tienneet kuinkapäin lohko on kannen alla tai moottori konetilassa
OHC:ssa nuo nokka-akselit ovat pitemmän päälle herkkiä kulumaan. En tiedä onko nokan materiaalin karkaisussa jotain häikkää, mutta kuluminen alkaa viimeistään siinä vaiheessa kun nokan öljyputki alkaa tukkeutua.
Kai tuo nokan vaihtotyö on ajateltu tehtäväksi kansi pöydällä, josko niiden vaihtoon on ikinä edes koettu tarvetta. Itse moottorihan on peräisin 1970-vuodelta, en tiedä onko homma helpompi vanhemmissa Fordeissa. Huhujen mukaan nokan saisi etukauttakin irti, kunhan hakkaa etummaisen laakerin irti. Itseä ei kiinnostanut tähän ryhtyä, koska paikallaan oli melkein uusi laakeri ja se olisi melko varmasti tuhoutunut operaatiossa. Eipä tuo vaihto noinkaan ollut kovin monen tunnin homma.
® Mesen linttaklubi
M-B S124 300TD -90
Ford Sierra 2,0T -89
Lada Niva 1600 -88
M-B S124 300TD -90
Ford Sierra 2,0T -89
Lada Niva 1600 -88
Tuolla: viewtopic.php?p=530957#530957 esiteltyyn mulkosilmään tuli vaihdatettua nuo kuppaiset takakaaret. Aplaria tuli jonkin verran, mutta koetetaan kesällä hinkailla tasaisemmaksi.
Josko tuo jokusen vuotta ainakin kestäisi, korjauspalat vanhemmasta Scorpiosta, joten ei ihan identtinen kaaren muoto, mutta eipä näitä nyt vertailtavaksi asti tuolla liikenteessä näy...
Muuten tuon esittelytopikin jälkeen on tullut lähinnä keskityttyä feikkijalopuuperversion toteuttamiseen:
Hullun hommaa panostaa arvottomiin kulkineisiin, mutta minkäs teet, päässä kun on vikaa.
ps. Jovihavalle luvatut kilvenaluset on yhä kiinni, olevinaan niin kiire, ettei ole ehtinyt purkaa pois.
Josko tuo jokusen vuotta ainakin kestäisi, korjauspalat vanhemmasta Scorpiosta, joten ei ihan identtinen kaaren muoto, mutta eipä näitä nyt vertailtavaksi asti tuolla liikenteessä näy...
Muuten tuon esittelytopikin jälkeen on tullut lähinnä keskityttyä feikkijalopuuperversion toteuttamiseen:
Hullun hommaa panostaa arvottomiin kulkineisiin, mutta minkäs teet, päässä kun on vikaa.
ps. Jovihavalle luvatut kilvenaluset on yhä kiinni, olevinaan niin kiire, ettei ole ehtinyt purkaa pois.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Noissa ohc koneissa tahtoo mennä se nokan voiteluputken reiät tukkoon ja voitelu jää heikoks nokka soronoolauri a. kirjoitti:Ei nyt ihan Kai siihenkin saisi kehiteltyä jonkun järjestelmän niin että saisi pitkässä alamäessä vaihtaa kireemmän virinokan koneeseen jos joutuu kilpailutilanteeseen kylillä ...edellinen nokka aiheutti mulla sen, että moottori ei meinannut käydä millään tyhjäkäyntiä ja päästöt olivat mitä sattuu (hc korkea) sillä imu- ja pakoventtiili olivat jonkin aikaa auki samanaikaisesti. Vaihdoin nyt hiukan miedomman virinokan tuonne, josko sillä pääsisi eroon ongelmista. Auton mukana seurannesta osaläjästä löytynyt vakionokka näytti tältä:xr kirjoitti:onnistuukos tuo nokan vaihto ihan ajon aikana ex tempro ree
oon aina ihmetellyt tuota siinä on varmaan tullut suunnittelu virhe
suunnittelu paperin takana olijat eivät ole tienneet kuinkapäin lohko on kannen alla tai moottori konetilassa
OHC:ssa nuo nokka-akselit ovat pitemmän päälle herkkiä kulumaan. En tiedä onko nokan materiaalin karkaisussa jotain häikkää, mutta kuluminen alkaa viimeistään siinä vaiheessa kun nokan öljyputki alkaa tukkeutua.
Kai tuo nokan vaihtotyö on ajateltu tehtäväksi kansi pöydällä, josko niiden vaihtoon on ikinä edes koettu tarvetta. Itse moottorihan on peräisin 1970-vuodelta, en tiedä onko homma helpompi vanhemmissa Fordeissa. Huhujen mukaan nokan saisi etukauttakin irti, kunhan hakkaa etummaisen laakerin irti. Itseä ei kiinnostanut tähän ryhtyä, koska paikallaan oli melkein uusi laakeri ja se olisi melko varmasti tuhoutunut operaatiossa. Eipä tuo vaihto noinkaan ollut kovin monen tunnin homma.
Tämmöinen taunus tuli n.kk sitten haettua, -75 1.6 ohc. Seissyt vuodesta 2009 pihamaalla, punainen ajokielto tarra tuulilasissa.. Noh etujarrusatula oli irti, paikalleen asennus ja taakse uudet kengät ja sylinterit ja eikun leimalle tarjoomaan ( toki moottoria piti vähän herätellä että sai pyörimään.) leimalla inssi huomautti käsijarrun pitämättömyydestä, (vaijerin prkl jäi löysälle ) ja pykineestä takarenkaasta. Jotain pieniä korjauskehoituksia tuli, mutta ei hitsaamista jota ihmettelin suht kovasti.
Elikkä semmoinen taunus. Helppo projekti tähän mennessä ollut
Elikkä semmoinen taunus. Helppo projekti tähän mennessä ollut