-99 E300TD ilmastoinnin huolto-/täyttöventtiili
-99 E300TD ilmastoinnin huolto-/täyttöventtiili
Otsikonmukaisessa mesessä automaatti-ilmastoinnin huoltoventtiili vuotaa. Kyselin Hartikaiselta venttiiliä ja sanoivat hinnaksi 19€ ja tilasivat sen mutta muutaman päivän päästä sanoivat että ei löydy enää, täytyy vaihtaa koko putki jossa venttiili sijaitsee. Hintaa putkelle 230€! Onko totta ettei löydy enää huolto-/täyttöventtiiliä tuon ikäiseen mersuun?
Juke-Maza
Juke-Maza
Kiitos! Aika pitkä aika oli vaan rekisteröimisen ja ekan viestin välilläSampo N. kirjoitti:Tervetuloa foorumille!
Odotellaas, että tietäjät heräävät, eiköhän tuota informaatiota ole tyrkyllä.
Yksi vaihtoehtohan on joka tapauksessa katsella purkuautosta tuota osaa tai sitten kysellä KL-varaosilta / Motonetistä.
Motonetin nettisivuilta kattelin mut ei sieltä löytyny, oisko paree kysyä suoraan liikkeestä? Purkuautoista oli tarkotus rueta kyseleen jos ei uutta mistään enää saa. Isäukolla samanlainen -98 E300TD jossa myös sama vika.
Jotain tällaista pyöri itselläkin mielessä että eihän noi voi kovinkaan erillaisia olla muiden autojen kanssa. Pitänee jostain korjaamoilta kysellä missä tekevät ilmastointihuoltoja. Parista varaosaliikkeestä kyselin mutta sieltä ei löytynyt.dealer kirjoitti:Venttiilihän pitäisi sopia ihan yleismallina, meillä on työmaalla lajitelma josta tarvittaessa katseltu sopiva.
En tiedä onko väykyssä sitten jotain ihan erikoista tuolta osin
Vuotavan venttiilin takia on olemassa korkit. Mutta tieten liika on aina liikaa.
Jotenkin mulla on semmoinen kuva että R134A:n venttiili ei ole vaihdettava. Vanhemman R12 systeemin huoltonipan venttilit pystyy vaihtamaan autonrenkaan venttiiliavaimella.
Purkaamolta kyselemään sopivaa imuputkea? Voisi löytyä huomattavasti halvemmalla.
Kurkkaa sinne venttiilin sisään, jos siellä näkyy kierteet niin sitten se on vaihdettava.
Ja mene paikallisen kylmäkoneasentajan juttusille jos on kierteet, varaosaliikkeistä tuskin apu löytyy..
Jotenkin mulla on semmoinen kuva että R134A:n venttiili ei ole vaihdettava. Vanhemman R12 systeemin huoltonipan venttilit pystyy vaihtamaan autonrenkaan venttiiliavaimella.
Purkaamolta kyselemään sopivaa imuputkea? Voisi löytyä huomattavasti halvemmalla.
Kurkkaa sinne venttiilin sisään, jos siellä näkyy kierteet niin sitten se on vaihdettava.
Ja mene paikallisen kylmäkoneasentajan juttusille jos on kierteet, varaosaliikkeistä tuskin apu löytyy..
Tähdellisen parantola
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
kyllä niitä on irrallisena saatavilla....
mikäli tarkoitat tätä....?
http://aijaa.com/v.php?i=000538144645.jpg
väyrysessä on kierteellä liittimet (R134) niin lauhduttimessa kuin putkistossakin.....
ja luulisin jollen tietäisi että tuolta saat liittimen vaikka postilla....
http://www.finnklima.fi/
mikäli tarkoitat tätä....?
http://aijaa.com/v.php?i=000538144645.jpg
väyrysessä on kierteellä liittimet (R134) niin lauhduttimessa kuin putkistossakin.....
ja luulisin jollen tietäisi että tuolta saat liittimen vaikka postilla....
http://www.finnklima.fi/
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
tuossa näyttäis olevan väyrysen (e420) "nuppien" koodit...
A0018306284 putkistossa.
A0018302784 lauhdutin pää. joka oli kuvassani.
ja tuolta voi omaansa katsoa winkoodilla....
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000
.
A0018306284 putkistossa.
A0018302784 lauhdutin pää. joka oli kuvassani.
ja tuolta voi omaansa katsoa winkoodilla....
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000
.
Joissakin on koko venttiili vaihdettavissa ja toisissa saa sinne sisälle sitä pelkkää karaa.
Kerran laitettiin väykkyyn uusi kenno ja tehtiin normi kuviot täyttöön.
Eräs asiakas seisoi vieressä kyselleen: Nytkö siellä pysyy aine ku tuon liittimen tuosta vaan ottaa irti?
Minä tuumasin että joo pysyyhän se ja ruuvailin liitintä irti> PAM SHHHHHH!!! Kylmäainetta suihkusi vaakassa muutaman metrin matkalla
Äkkiä liitin takas ja tyhjentämään järjestelmää. Uudessa kennossa oli unohtunu sakemannilla laittaa kara venttiilin sisään eikä itekkään huomannu itsestään selvää asiaa ihmetellä ennen asennusta
Pikkukiireessä hakemaan vanhaa kennoa että siitä koko nippa tuohon.
Asiakas kysyy: Onko nuissa sama jenga kaikissa. Minä siihen: Kyyyllä ne yleensä on ku saman valmistajan oli tuo alkuperäinen entinenki, töks %¤#¤#%¤!!!
Jospa nyt asiakas menisi juomaan kaffia eikä enää kysy tähän hommaan liittyviä kysymyksiä niin minä lähen metsästään sopivaa liitintä kyliltä
Liitin löyty ja asiakkaan auto sekä kyseinen väykky saatiin kuntoon
Kerran laitettiin väykkyyn uusi kenno ja tehtiin normi kuviot täyttöön.
Eräs asiakas seisoi vieressä kyselleen: Nytkö siellä pysyy aine ku tuon liittimen tuosta vaan ottaa irti?
Minä tuumasin että joo pysyyhän se ja ruuvailin liitintä irti> PAM SHHHHHH!!! Kylmäainetta suihkusi vaakassa muutaman metrin matkalla
Äkkiä liitin takas ja tyhjentämään järjestelmää. Uudessa kennossa oli unohtunu sakemannilla laittaa kara venttiilin sisään eikä itekkään huomannu itsestään selvää asiaa ihmetellä ennen asennusta
Pikkukiireessä hakemaan vanhaa kennoa että siitä koko nippa tuohon.
Asiakas kysyy: Onko nuissa sama jenga kaikissa. Minä siihen: Kyyyllä ne yleensä on ku saman valmistajan oli tuo alkuperäinen entinenki, töks %¤#¤#%¤!!!
Jospa nyt asiakas menisi juomaan kaffia eikä enää kysy tähän hommaan liittyviä kysymyksiä niin minä lähen metsästään sopivaa liitintä kyliltä
Liitin löyty ja asiakkaan auto sekä kyseinen väykky saatiin kuntoon