300 D moottorin säätö / kulutus
300 D moottorin säätö / kulutus
Terveppä joo!
Edellinen omistaja on tainnut ruuvata / ruuvauttaa säätöjä tiisselissä, kun ainakaan tyhjäkäynnissä ei kiekat mene nollille?
Pitäiskö mennä ? nyt pyörii jossain 5 ( 5000 kiekkaa):ssa.
Vaikuttaako tuo ajossa kulutukseen kovastikkin suhteessa jos ei oltais tehty mitään?
Nyt tuntuu menevän sellainen 9,5-10 l / sadalla vaikka melkein miten ajaisi!
Jos säätää pienemmälle, niin jääkö sitten jalkoihin liikenteessä? Nyt on ihan kiva ajella, kun liikkuu aika napakasti!
Edellinen omistaja on tainnut ruuvata / ruuvauttaa säätöjä tiisselissä, kun ainakaan tyhjäkäynnissä ei kiekat mene nollille?
Pitäiskö mennä ? nyt pyörii jossain 5 ( 5000 kiekkaa):ssa.
Vaikuttaako tuo ajossa kulutukseen kovastikkin suhteessa jos ei oltais tehty mitään?
Nyt tuntuu menevän sellainen 9,5-10 l / sadalla vaikka melkein miten ajaisi!
Jos säätää pienemmälle, niin jääkö sitten jalkoihin liikenteessä? Nyt on ihan kiva ajella, kun liikkuu aika napakasti!
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Mjitä hä,
Tyhjäkäynti pyörii 5000:ssa ? eli kone huutaa ?
Ettei sulla ole kierroslukumittari rikki, vai näyttääkö se 500 kierrosta?
Normaalisti tyhjäkäynti tulisi olla alle 1000, en muista tarkaan paljonko, oisko 750. Ja ei tuo kulutus nyt mitenkään mahdottomalta kuullosta.
-risto
Tyhjäkäynti pyörii 5000:ssa ? eli kone huutaa ?
Ettei sulla ole kierroslukumittari rikki, vai näyttääkö se 500 kierrosta?
Normaalisti tyhjäkäynti tulisi olla alle 1000, en muista tarkaan paljonko, oisko 750. Ja ei tuo kulutus nyt mitenkään mahdottomalta kuullosta.
-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Joo siis tietysti 500Malm kirjoitti:Mjitä hä,
Tyhjäkäynti pyörii 5000:ssa ? eli kone huutaa ?
Ettei sulla ole kierroslukumittari rikki, vai näyttääkö se 500 kierrosta?
Normaalisti tyhjäkäynti tulisi olla alle 1000, en muista tarkaan paljonko, oisko 750. Ja ei tuo kulutus nyt mitenkään mahdottomalta kuullosta.
-risto
Normaalikulutus on siinä 5.5-7.5l/100km normaaliajossa.
Millä tavalla tyhjäkäyntikierroksien pitäisi mennä "nollille"? Jos moottori palautuu kierroksilta hitaasti tyhjäkäynnille, niin sitten sitä on itse ruuvattu ja pumpun käyttäminen asiansa osaavalla pajalla auttaa asiaa. Normaali tyhjäkäynti on n. 600.
Eniten kulutukseen vaikuttaa suuttimien kunto ja ruiskutusennakko, jotka varmaan kannattaisi tarkistaa.
Oikeilla säädöillä moottorista saadaan sekä voimaa että pieni kulutus.
Millä tavalla tyhjäkäyntikierroksien pitäisi mennä "nollille"? Jos moottori palautuu kierroksilta hitaasti tyhjäkäynnille, niin sitten sitä on itse ruuvattu ja pumpun käyttäminen asiansa osaavalla pajalla auttaa asiaa. Normaali tyhjäkäynti on n. 600.
Eniten kulutukseen vaikuttaa suuttimien kunto ja ruiskutusennakko, jotka varmaan kannattaisi tarkistaa.
Oikeilla säädöillä moottorista saadaan sekä voimaa että pieni kulutus.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Re: 300 D moottorin säätö / kulutus
Sittenhän se vasta kiva ajettava onkin jos tyhjäkäyntikierrokset putoaa nollille, varsinkin kaupungissa...BigA kirjoitti:Terveppä joo!
Edellinen omistaja on tainnut ruuvata / ruuvauttaa säätöjä tiisselissä, kun ainakaan tyhjäkäynnissä ei kiekat mene nollille?
Pitäiskö mennä ?
Määrittele "normaali"ajo,suht mahdoton määre,minä ajan käytännössä 70% moottoritiellä nopeusrajoitus +20 km/h mittarinopeutta,loput 30%seka-ajoa(kaupunki/taajama). Tämmösessä ajossa 300D manuaali syö minulla 7-7,5/100km. Tätä ei voi pitää pahana kulutuksena kun tunnen että minulla on raskas jalka(lue:harva enää ohittaa noilla mittarivirheillä enää minut)Perttu K kirjoitti:Normaalikulutus on siinä 5.5-7.5l/100km normaaliajossa.
Jos tuon alle menee pumpun rukkauksen ja jakoketjun vaihdon jälkeen vähemmän kuin tuo 7,5l niin kaikki on pelkkää säästöä... Mitä vahvasti epäilen...
Epäilen että joku"Fredrikson" voi päästä 5,5l/100km mutta se vaatii tien tukkona olemista, nämä Autot on tehty ajamista varten...
Esimerkiksi non puolimiljoonaa ajettu 124 300D jonka pumpulle ei ole tehty mitään; kulutus pienenee ihan varmasti jonkinverran kun ammattilainen (esim. forumilaisista pp d ) säätää pumpun ja ennakot kohdalleen.
Tosin samalla auton kulku muuttuu niin paljon ripeämmäksi että toimenpiteen teettäminen ei harmittaisi vaikka kulutus nousisi
Tosin samalla auton kulku muuttuu niin paljon ripeämmäksi että toimenpiteen teettäminen ei harmittaisi vaikka kulutus nousisi
wiimax.fi
Sehän on tiedossa että minun 300:nen on laiska-> käpyfoorumilla hävisi viritetylle 250D:lle.
Kyllä tuolla vielä kerkiää.Mittariin tulee näinäpäivinä 300tkm,joten ketjunvaihto ja pumpun rukkaus on vasta edessä,pitää ottaa videolle kiihdytys 60-120 km/h mittari nopeutta ennen/jälkeen ketjunvaihdon/ppd:n käsittelyn. Saadaan Faktaa Saksantuonnin laiskuudesta...
Kyllä tuolla vielä kerkiää.Mittariin tulee näinäpäivinä 300tkm,joten ketjunvaihto ja pumpun rukkaus on vasta edessä,pitää ottaa videolle kiihdytys 60-120 km/h mittari nopeutta ennen/jälkeen ketjunvaihdon/ppd:n käsittelyn. Saadaan Faktaa Saksantuonnin laiskuudesta...
Ite käytin parisen viikkoa sitten omasta 300D:stä pumpun säädössä.. kulutus on nyt noin 2500km perusteella tippunut noin 2litraa/ 100km Ennen söi juurikin tuon 9-10.5litraa/100km.
Tosin autosta tuli laiskempi kuin ennen pumpun säätöä. Vaikkakin sanoin että reilusti rehua saa laittaa tulemaan.
ainoa kummallisuus tuossa pumpun säädössä on se että ei alkanut enää pumpun takaisin laiton jlk käymään kunnolla kuin vasta 2astetta jykk. vakionahan astemäärä olisi 13.
Pumpun säätäjäkään ei osannut sanoa mistä moinen johtuu.. Sanoi ettei ole muutettu säätimestä mitään niin että ajoitus olisi muuttunut.
Tosin autosta tuli laiskempi kuin ennen pumpun säätöä. Vaikkakin sanoin että reilusti rehua saa laittaa tulemaan.
ainoa kummallisuus tuossa pumpun säädössä on se että ei alkanut enää pumpun takaisin laiton jlk käymään kunnolla kuin vasta 2astetta jykk. vakionahan astemäärä olisi 13.
Pumpun säätäjäkään ei osannut sanoa mistä moinen johtuu.. Sanoi ettei ole muutettu säätimestä mitään niin että ajoitus olisi muuttunut.
Kyllä minä parhaani mukaan yritin antaa selkään omalle 300D:lle, eikä sitä saanut syömään 8-litraa, kuin puhtaassa pätkäajossa, vaikka olikin 580tkm ajettu. Jos ajoi maantietä, vaikka sitten 140km mittarinopeutta, niin silloinkin kulutus alkoi 6:lla. Maantiellä ei ollut konstikaan päästä alle 6:n litran, vaikka reippaasti ajelinkin.
Nuo on tietysti kovasti yksilöitä. Oli minulla sellainenkin 300D, jonka sai syömään äärimmäisellä pihistämisellä 7.5 litraa satasella. 8-10,5 litraa sataselle oli normaalikulutus, joka meni aina maantievoittoisessa (80%) ajossa. Tätä nykyistä ei entisellä moottorilla saisi yrittämälläkään syömään niin paljoa. Nykyisestä moottorista ei ole mitään tietoa, koska en ole vielä päässyt tankille, mutta ei tämäkään vaikuta paljoa syövän.
Nuo on tietysti kovasti yksilöitä. Oli minulla sellainenkin 300D, jonka sai syömään äärimmäisellä pihistämisellä 7.5 litraa satasella. 8-10,5 litraa sataselle oli normaalikulutus, joka meni aina maantievoittoisessa (80%) ajossa. Tätä nykyistä ei entisellä moottorilla saisi yrittämälläkään syömään niin paljoa. Nykyisestä moottorista ei ole mitään tietoa, koska en ole vielä päässyt tankille, mutta ei tämäkään vaikuta paljoa syövän.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Onkos se kallis homma jos suuttimet katsotaan kuntoon, sillä lähtökohdalla, että koko homma tehdään pajalla 50 €/h? Ja mikä niissä yleensä on vikana tuollaisessa alle 500 tkm ajetussa, suutinkärjet, vai joutuuko suuttimiakin vaihtamaan?
Itsellä kulutus oli ennen pumpun säätöä noin 9 litraa satasella. Pumpun säädön jälkeen tippui hiukan, ehkä puoli litraa. Perän vaihdon jälkeen tippui lisää, kun tulee nykyään 12 % enemmän matkaa, mitä mittarin näyttää ja mittarin mukainen kulutus säilyi kuitenkin suht. ennallaan
Edit: tuo siis koski sekalaista ajoa, matkakulutus on nykyisin pienimmillään ollut alle 7 l/100 km
Niin, että säädättäkää pumppu, vaihtakaa joku 30 % harvempi perä ja sitten saatte kulutusta tippumaan reilusti!
Olen joskus ihmetellyt sellaisten miesten puheita, kun 300 D menee kevyesti alle kuuden, mutta sitten olen hoksannut, että niillä on kaikilla ollut sedani. Farmarissahan taitaa olla jonkin verran tiheämpi perä yleensä?
Itsellä kulutus oli ennen pumpun säätöä noin 9 litraa satasella. Pumpun säädön jälkeen tippui hiukan, ehkä puoli litraa. Perän vaihdon jälkeen tippui lisää, kun tulee nykyään 12 % enemmän matkaa, mitä mittarin näyttää ja mittarin mukainen kulutus säilyi kuitenkin suht. ennallaan
Edit: tuo siis koski sekalaista ajoa, matkakulutus on nykyisin pienimmillään ollut alle 7 l/100 km
Niin, että säädättäkää pumppu, vaihtakaa joku 30 % harvempi perä ja sitten saatte kulutusta tippumaan reilusti!
Olen joskus ihmetellyt sellaisten miesten puheita, kun 300 D menee kevyesti alle kuuden, mutta sitten olen hoksannut, että niillä on kaikilla ollut sedani. Farmarissahan taitaa olla jonkin verran tiheämpi perä yleensä?
Olen joskus ihmetellyt sellaisten miesten puheita, kun 300 D menee kevyesti alle kuuden, mutta sitten olen hoksannut, että niillä on kaikilla ollut sedani. Farmarissahan taitaa olla jonkin verran tiheämpi perä yleensä?[/quote]
Joo!
Tuntuu kyllä aika hurjalta, että saisi tään farkun kulkemaan alle 7 l / 100 km... Enpä usko
425 000 km tällä on ajettu, joten täytyy taas sitten konsultoida tuota korjaajaa, kun vie öljynvaihtoon kortapuoleen!
Joo!
Tuntuu kyllä aika hurjalta, että saisi tään farkun kulkemaan alle 7 l / 100 km... Enpä usko
425 000 km tällä on ajettu, joten täytyy taas sitten konsultoida tuota korjaajaa, kun vie öljynvaihtoon kortapuoleen!
Automaatin vaihtopalkkio on tunnetusti sen litran sataselle, farkkukori vie varmaankin sen toisen litran.
Pumpun ennakolla on selvä vaikutus kulutukseen, samoin suuttimilla. Ne ovat sellaisia kohteita, joissa ei kannata nuukailla. Niihin pistetyn rahan saa takaisin 20-30tkm ajolla polttoaineen säästössä. Bonukseksi jää vielä huomattavasti siistimpi ja edustavampi käyntiääni. Samalla kannattaa pistää pumpun säädöt kohdalleen. Käynti paranee entisestään ja lisäksi autoon tulee voimaa, joka ei ole mersun dieselissä itsestäänselvyys. Paikka missä suuttimen kärjet vaihdattaa tai pumpun säädättää, kannattaa valita huolella. Suomessa on paljon sellaisia dielselpajoja joita homman tekeminen kunnolla ei kertakaikkiaan kiinnosta, vaan homma tehdään vähän sinne päin ja sen kyllä huomaa autosta.
300D sedanina ja käsivaihteisena on 6 litran auto maantiellä, vähän reippaammassakin ajossakin.
Suvussa on yksi 92 300D sedan automaatti. Siinä menee sitten vastaavasti 7 litraa maantievoittoisessa reippaassa ajossa. Eli siihenkin tuo litran sääntö pitää.
Pumpun ennakolla on selvä vaikutus kulutukseen, samoin suuttimilla. Ne ovat sellaisia kohteita, joissa ei kannata nuukailla. Niihin pistetyn rahan saa takaisin 20-30tkm ajolla polttoaineen säästössä. Bonukseksi jää vielä huomattavasti siistimpi ja edustavampi käyntiääni. Samalla kannattaa pistää pumpun säädöt kohdalleen. Käynti paranee entisestään ja lisäksi autoon tulee voimaa, joka ei ole mersun dieselissä itsestäänselvyys. Paikka missä suuttimen kärjet vaihdattaa tai pumpun säädättää, kannattaa valita huolella. Suomessa on paljon sellaisia dielselpajoja joita homman tekeminen kunnolla ei kertakaikkiaan kiinnosta, vaan homma tehdään vähän sinne päin ja sen kyllä huomaa autosta.
300D sedanina ja käsivaihteisena on 6 litran auto maantiellä, vähän reippaammassakin ajossakin.
Suvussa on yksi 92 300D sedan automaatti. Siinä menee sitten vastaavasti 7 litraa maantievoittoisessa reippaassa ajossa. Eli siihenkin tuo litran sääntö pitää.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Onko Keski-Suomessa (JKL:n lähistöllä)
asiansa osaavaa asentajaa/pajaa joka tekisi 300 D -90 koneelle jotakin, syöttöremonttia....? Ajo kilometreistä ei tietoa, mutta kone ei käy sillai terävästi. Se ikään kuin lötköttää tyhjäkäynnillä. Onko silloin syötön ajoitukset pielessä? Kulutus automaattilootalla n. 10l/ 100km ja kiihtyvyyskin tuntuu laiskahkolta. Mistä tietää pumpun ajoitusten heittävän? Onko nyt sitten myös suuttimien (kärkien) vaihdon aika?
T: Pasi
asiansa osaavaa asentajaa/pajaa joka tekisi 300 D -90 koneelle jotakin, syöttöremonttia....? Ajo kilometreistä ei tietoa, mutta kone ei käy sillai terävästi. Se ikään kuin lötköttää tyhjäkäynnillä. Onko silloin syötön ajoitukset pielessä? Kulutus automaattilootalla n. 10l/ 100km ja kiihtyvyyskin tuntuu laiskahkolta. Mistä tietää pumpun ajoitusten heittävän? Onko nyt sitten myös suuttimien (kärkien) vaihdon aika?
T: Pasi
Verovirkamies on jumalasi, ÄLÄ PIDÄ MUITA JUMALIA!!
Tervetuloa meselle ahonpa-t.ahonpa-t kirjoitti:Onko Keski-Suomessa (JKL:n lähistöllä)
asiansa osaavaa asentajaa/pajaa joka tekisi 300 D -90 koneelle jotakin, syöttöremonttia....? Ajo kilometreistä ei tietoa, mutta kone ei käy sillai terävästi. Se ikään kuin lötköttää tyhjäkäynnillä. Onko silloin syötön ajoitukset pielessä? Kulutus automaattilootalla n. 10l/ 100km ja kiihtyvyyskin tuntuu laiskahkolta. Mistä tietää pumpun ajoitusten heittävän? Onko nyt sitten myös suuttimien (kärkien) vaihdon aika?
T: Pasi
Jos et löydä pajaa lähempää niin ajappa pp-dieselille, homma hoituu ammattitaidolla. Yritys onkin esitelty täällä forumilla.
Täytyy junailla pienimuotoinen miitti, niin voidaan vertailla käyntiääniä Itsellä PPD:n käsittelemä pumppu ja ajoitukset säädetty kohdilleen Tosin jo heti paikalleenasennuksen jälkeen Pasin kanssa ihmeteltiin "lotkotusta", joka kuului erityisen hyvin, kun ilmanputsarin kotelo ei ollut vielä kiinni.. Senkin jälkeen silloin tällöin ilmenee, kun oikein osaa kuunnella.. Liekö venttiiliongelmaa pakopuolella Nostajathan tuossa räklättää joka päivä, mutta tuo ongelma on toisenlainen. Liekö sama kuin sinulla
ahonpa-t, jos ajoitus on myöhäisellä 300D käyntiääni on pehmeä, melkein kuin bensakoneessa.
Tehot ovat hukassa ja kulutus suuri.
Sinun kannattaa ilmanmuuta säädättää pumppu.
Ainakaan -88 300D 5-v. sedan ei mennyt kuudella litralla matka-ajossakaan, joskus pääsin 6,1 mutta taitaa olla 6,5-7,0 paikkeilla enimmäkseen.
Samansuuntaisia ovat olleet kulutukset muillakin kun olen työpaikalla kysellyt 300D omistajilta.
Eihän se nyt niin olennaista ole, kuutosen murina on mukavaa ja litra enemmän sadalle verrattuna 200D:hen ei tunnu missään, ei näissä kuitenkaan kulun ja kulutuksen suhde ole lähelläkään nykydieselien tasoa.
Tehot ovat hukassa ja kulutus suuri.
Sinun kannattaa ilmanmuuta säädättää pumppu.
Ainakaan -88 300D 5-v. sedan ei mennyt kuudella litralla matka-ajossakaan, joskus pääsin 6,1 mutta taitaa olla 6,5-7,0 paikkeilla enimmäkseen.
Samansuuntaisia ovat olleet kulutukset muillakin kun olen työpaikalla kysellyt 300D omistajilta.
Eihän se nyt niin olennaista ole, kuutosen murina on mukavaa ja litra enemmän sadalle verrattuna 200D:hen ei tunnu missään, ei näissä kuitenkaan kulun ja kulutuksen suhde ole lähelläkään nykydieselien tasoa.
wiimax.fi
Olen minäkin kuullut ja ihemetellyt joskus tuommoisia puheita, mutta kertaakaan en ole sitä todistetusti nähnyt että 300D menis alle kuuden normaali-ajossa...BigA kirjoitti:Olen joskus ihmetellyt sellaisten miesten puheita, kun 300 D menee kevyesti alle kuuden, mutta sitten olen hoksannut, että niillä on kaikilla ollut sedani. Farmarissahan taitaa olla jonkin verran tiheämpi perä yleensä?
Saattaa tietty olla mahdollista että jos jossain on sadan kilometrin suora joka ajetaan vähän alle 80km/h viitosella koko ajan pintakaasulla ilman ohituksia ja jarrutteluja ja kiihdytyksiä, niin ehkä se 300D sitten menis kevyesti alle kuuden...
Pro-HVM
Meneehän se puhtaassa maantieajossa nipinnapin alle kuuden ilman mitään pihistämistä. Tiedän koska oma menee ainakin alle kuuden. Sekaajossa sitten menee päälle 7. Hyvin harvalla autolla ajetaan pelkästään maantiellä. Käytännöässä kulutus on siis tuossa dealerin antamassa haarukassa.
On varmaan Kuopion diesel kaikkein lähimpänä. Tiedän useamman siellä käyneen mersun. Käsittelyn jälkeen on käyntiääni, kulutus ja suorituskyky olleet kunnossa. Nyky polttoaineen hinnoilla ei varmaan kannata nuukailla. Kerralla vain kaikki kuntoon. Uudet laadukkaan kärjet suuttimiin ja pumppu säätöön. Kannattaa samalla mainita, että haluaa myös voimaa. Vaikutus kulutukseen on sitä luokkaa, että usein remontti on jo 30tkm ajolla säästetty. Bonuksena saa vielä paremman suorituskyvyn sekä edustavamman käyntiäänen autoon.
ahonpa-t
LähetäLähetetty: 01.4.2006 21:48 Viestin aihe:
Onko Keski-Suomessa (JKL:n lähistöllä)
asiansa osaavaa asentajaa/pajaa joka tekisi 300 D -90 koneelle jotakin, syöttöremonttia....? Ajo kilometreistä ei tietoa, mutta kone ei käy sillai terävästi. Se ikään kuin lötköttää tyhjäkäynnillä. Onko silloin syötön ajoitukset pielessä? Kulutus automaattilootalla n. 10l/ 100km ja kiihtyvyyskin tuntuu laiskahkolta. Mistä tietää pumpun ajoitusten heittävän? Onko nyt sitten myös suuttimien (kärkien) vaihdon aika?
T: Pasi Surprised
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Täytyypä soitella Kuopioon..
Joo Kiitti vinkeistä. Täytyy olla Kuopioon yhteyksissä kun asun täällä Savon rajamailla. Varmaan se nokkaketju täytyy vaihtaa samalla kun ei ole hajua millon se on vaihdettu. Samoin hydr. nostajat kun vi#u#taa sen nakutus mikä kuuluu aina välillä.
Minkähän verran remonttiin täytyy varata rahaa, 500 ekiä palaa varmaan komeasti mutta meneeköhän liki tonnia kaikkineen...?
-mb 300d -90-
-mb 450SL-71-
Minkähän verran remonttiin täytyy varata rahaa, 500 ekiä palaa varmaan komeasti mutta meneeköhän liki tonnia kaikkineen...?
-mb 300d -90-
-mb 450SL-71-
Verovirkamies on jumalasi, ÄLÄ PIDÄ MUITA JUMALIA!!
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940
On siellä häikkää, mulla menee 300TDT 8,3 pitkää siivua ite lisätyllä kakulla.300 D farkku kirjoitti:300TD on jotakin pahasti pielessä, jos noi vähällä menee
Vai onko minun farkun koneessa pahasti joku piellessä kulutus 8,5 - 12l/100km pitkällä matkalla , nopeus rajoitusten mukaan, ilman kärryä.
Koneella on aj.263tkm.
Vieppä pajalle...
Pro HVM
Juu, kyllä jotain on pielessä. Itsellä pitkät siivut raskaahkolla kaasujalalla, nopeusrajoitukset +10 km/h ja reilusti ohituksia: 7-8 l/100 km. Kaupunkipyörityksessä hiukan alle kympin, joskus vähemmän, muttei yleensä enempää..Rässi66 kirjoitti:On siellä häikkää, mulla menee 300TDT 8,3 pitkää siivua ite lisätyllä kakulla.300 D farkku kirjoitti:300TD on jotakin pahasti pielessä, jos noi vähällä menee
Vai onko minun farkun koneessa pahasti joku piellessä kulutus 8,5 - 12l/100km pitkällä matkalla , nopeus rajoitusten mukaan, ilman kärryä.
Koneella on aj.263tkm.
Vieppä pajalle...
Kulutus
Juuri käytiin kotkassa ja salossa. -87 300 D ja automaattilaatikko mesellä. Kulutus n. 6.6 l/100 km. 120 taulussa hesan ja porvoon moottoriteillä.
Olen hämmästellyt tätä mielestäni pientä kulutusta. Mutta taitaa olla kaikki kohdallaan koneessa.
Olen hämmästellyt tätä mielestäni pientä kulutusta. Mutta taitaa olla kaikki kohdallaan koneessa.
Re: Kulutus
Syöttö liian pienellä, jos nuin vähän kuluttaa....rujoapina kirjoitti:Juuri käytiin kotkassa ja salossa. -87 300 D ja automaattilaatikko mesellä. Kulutus n. 6.6 l/100 km. 120 taulussa hesan ja porvoon moottoriteillä.
Olen hämmästellyt tätä mielestäni pientä kulutusta. Mutta taitaa olla kaikki kohdallaan koneessa.
OT: Mukavaa ku muitaki meijän kyliltä täälä.
Pro HVM