W201 Päästö ongelma
W201 Päästö ongelma
Elikkäs käytin meseä tänään näyttämässä asemalla ja olin melkein varma että menee läpi. Koitin vähän polettaa kun katsastusasemalle ajelin.
Kyseessä siis 190, 2.3l manuaali, '91.
Nooh, muuten meni hyvin mutta raidetangon pää vaihtoon ja päästöissä sanomista.
Elikkäs tällästä sanoo tarkastuskortti:
Bensiinimoottorin pakokaasumittaus
HC pitoisuus, joutokäynti (= hc joutokäynnillä liian korkea)
Sitte kaikki lukemat:
Mitäs ihmettä tälle osaa alkaa tekemään? Mistä tuo johtuu, että HC arvo on korkea vain joutokäynnillä, mutta kierroksilla hyvät arvot?
Tilasin koko raidetangon, meinasivat huollossa, että on viisaampi vaihtaa koko höskä.
Kyseessä siis 190, 2.3l manuaali, '91.
Nooh, muuten meni hyvin mutta raidetangon pää vaihtoon ja päästöissä sanomista.
Elikkäs tällästä sanoo tarkastuskortti:
Bensiinimoottorin pakokaasumittaus
HC pitoisuus, joutokäynti (= hc joutokäynnillä liian korkea)
Sitte kaikki lukemat:
Mitäs ihmettä tälle osaa alkaa tekemään? Mistä tuo johtuu, että HC arvo on korkea vain joutokäynnillä, mutta kierroksilla hyvät arvot?
Tilasin koko raidetangon, meinasivat huollossa, että on viisaampi vaihtaa koko höskä.
korkea hc arvohan on palamatonta bensiiniä tai öljyä kaasujen seassa, eli seos sulla on oikea siellä, mutta jostain syystä bensaa tai öljyä pääsee putkistoon huonon sytyn tai venavarrenkumien ym vuodon takia, ennemmin kuiteskii syttyä epäilen . onko tulpat millon viimeks vaihdettu, tai jakajankansi settinki.
Tulppien vaihdosta en tiedä. Huomenna olikin tarkotus käydä uudet tulpat ostaa. Joutuu vaan kiertää romuttamon kautta kun tuli särjettyä tulpajohdo, kun koitin kattoa tulppaa. Ensiksi lähti itse johto irti tulpanhatusta ja sitten meni särki vielä itse tulpanhattu. En tajunnu, että se on mesessä kierteellä.. Virheistä oppii.
Mites muuten, jos käytän huoltiksella hakee päästölapun niin mittaako ne vielä katsastusasemalla sen? Kyse siis jälkitarkastuksesta.
Entäs jos se nyt ei menekkään jälkitarkastuksesta läpi, niin saanko käyttää uudestaan sillä jälkitarkastushinnalla vai pitääkö uusia koko katsastus?
Mites muuten, jos käytän huoltiksella hakee päästölapun niin mittaako ne vielä katsastusasemalla sen? Kyse siis jälkitarkastuksesta.
Entäs jos se nyt ei menekkään jälkitarkastuksesta läpi, niin saanko käyttää uudestaan sillä jälkitarkastushinnalla vai pitääkö uusia koko katsastus?
Ei oo tulpanhattu kierteellä... Se on vaan s**tanan tiukka ottaa irti ja toisekseen se kannattaa nykästä pihteillä siitä metalliosasta kiinni pitäen irti nii ei hajoo... Ite oon yhen sarjan tulpan johtoja hajottanu juurikin nykäsemällä johdosta ennenku hoksasin oikeen taktiikan..wildlord kirjoitti:Tulppien vaihdosta en tiedä. Huomenna olikin tarkotus käydä uudet tulpat ostaa. Joutuu vaan kiertää romuttamon kautta kun tuli särjettyä tulpajohdo, kun koitin kattoa tulppaa. Ensiksi lähti itse johto irti tulpanhatusta ja sitten meni särki vielä itse tulpanhattu. En tajunnu, että se on mesessä kierteellä.. Virheistä oppii.
Mites muuten, jos käytän huoltiksella hakee päästölapun niin mittaako ne vielä katsastusasemalla sen? Kyse siis jälkitarkastuksesta.
Entäs jos se nyt ei menekkään jälkitarkastuksesta läpi, niin saanko käyttää uudestaan sillä jälkitarkastushinnalla vai pitääkö uusia koko katsastus?
Ota vaan lappu huoltikselta nii eivätpähän ainakaan velota konttorin suolasta hintaa mittauksesta, saattavat tarkistaa mut yleensä ei...
Kaks kertaa kärsii pompata katsastuksesta ennenku joutuu alottaan katsastuksen alusta...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Eikö tosiaan oo kierteellä (:oops:), sellasen käsityksen sain kun sitte irrallaan niitä kokeilin . Pihteillä sitä koitinkin nykästä, mutta vissiin vähän väärästä kohti .
No eipä sitä tarvi kuin yhesti käydä näyttämässä, jos kerran huoltiksella saa mittauttaa ja se kelpaa siihen jälkitarkastukseen.
Laitetaan tähän samaan syssyyn toinen kyssäri vielä. Missä vois käydä tyhjennyttämässä ilmastoinnin tuosta vanhasta aineesta ja vaihdattamassa sen täyttönipan? Lähellä akselia Oulainen - Pihtipudas. Kun sanoivat Ylivieskassa Lintosella, että eivät voi tehdä ilmastoinnin huoltoa ennenkuin täyttönippa on vaihdettu. Mainihti se huoltomies jonkun nimen, mutta eikai tuota enää muista .
No eipä sitä tarvi kuin yhesti käydä näyttämässä, jos kerran huoltiksella saa mittauttaa ja se kelpaa siihen jälkitarkastukseen.
Laitetaan tähän samaan syssyyn toinen kyssäri vielä. Missä vois käydä tyhjennyttämässä ilmastoinnin tuosta vanhasta aineesta ja vaihdattamassa sen täyttönipan? Lähellä akselia Oulainen - Pihtipudas. Kun sanoivat Ylivieskassa Lintosella, että eivät voi tehdä ilmastoinnin huoltoa ennenkuin täyttönippa on vaihdettu. Mainihti se huoltomies jonkun nimen, mutta eikai tuota enää muista .
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
heitä sillä autolla sellanen parinkymmenen kilsan lenkki ja sitten heti päästömittaukseen sovit vaan ensin huoltiksen kanssa että näin tehtäs että tulis kunnon lukemat, niin ja tietysti pienellä vaihteella ja reippaasti kierroksia
osta siihen kaikki uudet tulupan johot (johto sarja) ja NGK:n tulupat
osta siihen kaikki uudet tulupan johot (johto sarja) ja NGK:n tulupat
Katsastusasemalle on täältä n. 30km ja lähes koko matkan ajelin kolmosella, mutta en tiedä sitten ku joutu lopussa seisoo liikennevaloissa. Mutta pitää koittaa tuota kikkaa vielä uudestaan, että käy ajaa pidemmän lenkin ja suoraan siihen päästötestiin.
Tulpat käyn hakee huomenna tai perjantaina. Samalla hakis sen raidetangon ja koittas saada sen vaihettua.
Tarkistin ilmanputsarin ja näytti olevan aika puhdas. Tosin jos vaihtas samalla kun olis öljyjenki vaihto just edessä.
Tulpat käyn hakee huomenna tai perjantaina. Samalla hakis sen raidetangon ja koittas saada sen vaihettua.
Tarkistin ilmanputsarin ja näytti olevan aika puhdas. Tosin jos vaihtas samalla kun olis öljyjenki vaihto just edessä.