Diesel-suuttimet?
Diesel-suuttimet?
Aloin suunnittelemaan suutinremonttia omaan 300:een, mutta olipa motonetillä ja KL-varaosien hinnoilla eroa. Motonet myy jotain Startaksen maahantuomia, eivät tienneet valmistajaa. Onko tietoa niiden laadusta vs. KL:n Boschilaisiin?
Toinen ihmetyksen aihe on jakoketjun vaihto ja siihen liittyen ne ketjun laahaimet, onko ollut tapana uusia nekin ketjujen vaihdon yhteydessä?
Toinen ihmetyksen aihe on jakoketjun vaihto ja siihen liittyen ne ketjun laahaimet, onko ollut tapana uusia nekin ketjujen vaihdon yhteydessä?
- seppokotilainen
- Viestit: 325
- Liittynyt: 13.12.2006 1:29
- Paikkakunta: Lievestuore
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Lainataas vanhaa topikkia.
Tässä alkanut ihmetyttämään 250D:n hytkyminen tyhjäkäynnillä käyntilämpöisellä koneella, ja hieman pidentynyt vieteri starttauksessa. Yksi pytty meinaa jäädä joka kerta vähän miettimään ennen syttymistä.
Jotenkin kuvittelisin nuo ongelmat suutinperäisiksi, kun välillä on aikaisemminkin esiintynyt ko. oireita, mutta ovat hieman tokeentuneet "purskutteluaineilla." Tarjolla olisi edullisesti mm. uusia alkuperäisiä Bosch-suuttimia, liekkö niillä tekee mitään? Tulevatko uudet, kokonaiset suuttimet yleensä avautumispaineet säädettynä, vai tarvitseeko vielä viedä uudelleen penkkiin? Lienee varmaan tapauskohtaista, mutta kyselyikä päällä.
Tässä alkanut ihmetyttämään 250D:n hytkyminen tyhjäkäynnillä käyntilämpöisellä koneella, ja hieman pidentynyt vieteri starttauksessa. Yksi pytty meinaa jäädä joka kerta vähän miettimään ennen syttymistä.
Jotenkin kuvittelisin nuo ongelmat suutinperäisiksi, kun välillä on aikaisemminkin esiintynyt ko. oireita, mutta ovat hieman tokeentuneet "purskutteluaineilla." Tarjolla olisi edullisesti mm. uusia alkuperäisiä Bosch-suuttimia, liekkö niillä tekee mitään? Tulevatko uudet, kokonaiset suuttimet yleensä avautumispaineet säädettynä, vai tarvitseeko vielä viedä uudelleen penkkiin? Lienee varmaan tapauskohtaista, mutta kyselyikä päällä.
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
- DieselDogW126
- Viestit: 205
- Liittynyt: 08.7.2006 16:20
- Paikkakunta: Helsinki
Laitatin Bosion kärjet muutama kausi sitten (tosin OM617A). Vielä ovat toimineet. Varauksella kuitenkin suhtaudun, kun en ole suurta kilometrimäärää näillä taittanut. Olen kuullut että Bosiot ovat "lauenneet" verraten vähäisenkin ajon jälkeen. Tiedä sitten... Joka tapauksessa nyky-Boschista pyrin minäkin pysymään erossa - vanhoissa vara parempi (jos jostain vielä saa). Bosioista tietoa kermaTDI.com -sivustolla (aikoinaan ainakin joku Turkusessa taisi näitä tuoda maahan...)
Bosiot hakkaa suuttimien laadussa tänä päivänä boschin mennen tullen ja palatessa. Omakohtaisia kokemuksia bosion suuttimista monen auton verran, niin vakioissa, kuin virivehkeissä. Esikammioisissa ja suoraruikkareissa.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Iskareitten vaihtohan on semmonen homma jonka hyödyn huomaa yleensä vasta kun sen on teheny, huonoillakin pärjää mutta kun laittaa uudet niin ihimettelee miksei ole tehenyt siä ennemmin
Mites esikammiotiisselin ruiskusuuttimet, jos ei ole mitään erityisiä oireita, poislukien ehkä hivenen täristävä käynti jonka syytä en tiedä, niin onko kärkien päivityksestä mitään todistettavaa hyötyä?
Suuttimet on testattu ehijiksi pari vuotta sitten jolloin ei siis mittään niileen tehty, mutta nyt on yhden suuttimen runko alakanu vuotaa ja se häätys viksata, mitä mietin on että onkohan huono idea vaihtaa vain yksi suutin vai kannattasko samassa sotkussa laitattaa esimerkiksi Bosion käret kaikkiin suuttimiin?
Onko siis uusilla kärjilla mittään vaikutusta käyntiin, kulutukseen tai tehoon jos ei ole mitään erityistä vikkaa?
Mites esikammiotiisselin ruiskusuuttimet, jos ei ole mitään erityisiä oireita, poislukien ehkä hivenen täristävä käynti jonka syytä en tiedä, niin onko kärkien päivityksestä mitään todistettavaa hyötyä?
Suuttimet on testattu ehijiksi pari vuotta sitten jolloin ei siis mittään niileen tehty, mutta nyt on yhden suuttimen runko alakanu vuotaa ja se häätys viksata, mitä mietin on että onkohan huono idea vaihtaa vain yksi suutin vai kannattasko samassa sotkussa laitattaa esimerkiksi Bosion käret kaikkiin suuttimiin?
Onko siis uusilla kärjilla mittään vaikutusta käyntiin, kulutukseen tai tehoon jos ei ole mitään erityistä vikkaa?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Minä oon laitellu kaikki kerralla ku vauhtiin päässy.
Jos kuvittelis kaikille saman kilometrilukeman nii kaipa ne yksitellen sitte alakaa tulla tiensä päähän muutkin pikkuhiljaa?
Tasasemmin luulisi myllynkin käyvän samanlaisilla säädetyillä uusilla. Meneehän nuo vanhatkin säädettynä aikansa varmaan. Tietäs vaan onko vaihtoaika miten lähellä sen rikkoontumisen suhteen.
Jos kuvittelis kaikille saman kilometrilukeman nii kaipa ne yksitellen sitte alakaa tulla tiensä päähän muutkin pikkuhiljaa?
Tasasemmin luulisi myllynkin käyvän samanlaisilla säädetyillä uusilla. Meneehän nuo vanhatkin säädettynä aikansa varmaan. Tietäs vaan onko vaihtoaika miten lähellä sen rikkoontumisen suhteen.