TNewan W126 300SE

Vastaa Viestiin
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

TNewa kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:mitäs tykkäät jos sanosin että kynkkien isot nivelet kolisee :roll:

Saattavat ne kolistakin, tykkään eli ei 8) . Yritin kyllä renkaita vaihdellessa käännellä, väännellä ja heilutella noita tuentoja, mutta oli kyllä hankala paikallistaa väljyyttä. Saattoi kyllä olla vikaa myös työkaluissa ja -tekniikoissa. Repsikan puolen raidepää oli kuitenkin selkeästi väljä, mutta muualta en osannut ylimääräisiä klappeja paikallistaa. No, vaihdellaan palikoita sen mukaan, miten tarvetta ilmenee. Takapäässä ei kai olekaan muita mahdollisia kolinan aiheuttajia kuin koiranluut, apurungon limput ja ne takatukivarsien helat. Vaihdetaan niistä nyt alkuun nuo ensinmainitut.

Touhottajalla taisi jossain ollakin hyvä kuvallinen ohje tuon etupään tuennan purkuun.
palataan asiaan jos tulee tarvetta :wink:
TNewa
Uudisraivaaja
Viestit: 627
Liittynyt: 15.5.2007 23:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja TNewa »

Käytin ässää kokeeksi leimalla, kun ajattelin sieltä hyvänkinlaisen vikalistan saavani. Aika lyhyeksi se lista kyllä jäi, etujarrupalat ja raidetangon pää sisempi vasen olivat tiensä päässä. Tuli onneksi tilattua kaikki raidetangon päät jo aiemmin varalle ja uudet etujarrupalat tulivat auton mukana, niin varaosaostoksille ei tarvitse välttämättä lähteä. Vänkärin puolen ulomman raidepään sain vaihdeltua viime viikolla, vaikka se yritti parhaansa mukaan vastustaa toimenpidettä.

Oikeastaan eniten jännitti päästöpolitiikka. Paikallisella pajalla kävin aamulla päästölapun hakemassa jolloin saatiin houkuteltua kaikki arvot alle katillisten raja-arvojen. Kierroksilla ei ollutkaan mitään ongelmaa, mutta tyhjäkäynnin Hc oli vähän korkealla. Saatiin kuitenkin sekin kelpaamaan, kun painettiin tulostusnappia oikeaan aikaan. Vähän jäi lopen epäselväksi, millä arvoilla auto olisi mennyt läpi, kun putkissa on katit, mutta rekisteriotteessa ei mainita mitään vähäpäästöisyydestä.
® Mesen Porkkana-klubi
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

nonni, nythän sitten ässä tikissään, niinku mullaki tänään leimattu :D
TNewa
Uudisraivaaja
Viestit: 627
Liittynyt: 15.5.2007 23:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja TNewa »

Ajattelin vaihdella etujarrulevyn kuskin puolelle, kun se näytti olevan tiensä päässä. Repsikan puolella taas oli ihan uudenveroinen levy :shock:. Katsastuksen uusintanäyttöön kun pitää joka tapauksessa vaihdella ne jarrupalat eteen ja raidetangon pää. Homma ei näyttänytkään ihan niin yksinkertaiselta kuin mihin oli yleensä jarrulevyä vaihtaessa tottunut. Näyttäisi menevän purkuhommiksi aina laakereita myöten. Vaihdanko nyt laakeritkin samalla vaivalla vai mitä sanoo asiantuntijat ? Hyviä neuvoja operaation suorittamiseen otetaan vastaan. Vai vienkö pajalle suosiolla? Työkaluja on käytössä normaalit käsityökalut, hylsysarjat yms. ja sorapiharemonttina tietenkin tehdään (jos tehdään).
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

-rengas pois
-satula pois
-napamutteri auki ( lukkoruuvi 5 tai 6mm kuusiokolo )
-napa leyn kanssa pois
-napa irti levystä kuusiokoloruuvit avaamalla sieltä navan sisältä. Ei nyt muista oliko se 8 vai 12mm avain joka siihen kävi.
-purkki brake cleania
-rättejä
-vaseliinia
-työintoa
-osat käänteisessä järjestyksessä paikalleen :)

Samalla voi kattoa onko laakerit missä kunnossa ja tais siinä navassa olla stefaki. Nuo levyn pultit saattaa sitte olla tiukassa eli ei ihan polven päällä aukase mutta eiköhän sen johonki saa kiinni senverran että saa käänneltyä :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Runtula kirjoitti:-rengas pois
-satula pois
-napamutteri auki ( lukkoruuvi 5 tai 6mm kuusiokolo )
-napa leyn kanssa pois
-napa irti levystä kuusiokoloruuvit avaamalla sieltä navan sisältä. Ei nyt muista oliko se 8 vai 12mm avain joka siihen kävi.
-purkki brake cleania
-rättejä
-vaseliinia
-työintoa
-osat käänteisessä järjestyksessä paikalleen :)

Samalla voi kattoa onko laakerit missä kunnossa ja tais siinä navassa olla stefaki. Nuo levyn pultit saattaa sitte olla tiukassa eli ei ihan polven päällä aukase mutta eiköhän sen johonki saa kiinni senverran että saa käänneltyä :)
navan kuusiokolo ruuvi 5mm
levyn kiinnitys napaan kuusiokolo ruuvi 10mm
pulttikoneella irtoo levyn kiinnitys ruuvit heleposti :idea:
levyn vastin pinta kannattaa putsata hyvin ettei levy lenkota sitten :wink:
TNewa
Uudisraivaaja
Viestit: 627
Liittynyt: 15.5.2007 23:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja TNewa »

Jaha, mersun alla maatessa on ässämiehiltä vastauksia tullut, kiitoksia siitä. Tuolla löytyy näköjään oikein kuvien kanssa remonttiohojetta englanniksi. Siellä on kuusiokoloja aukaistessa pudotettu napa takaisin vanteen sisään niinkuin kuvista näkyy. Pitääpä huomenna koitella tuota hommaa.

http://www.peachparts.com/shopforum/sho ... p?t=214123

Raidepään vaihtelin jo aamusella ja pakoputkea olen asetellut sopivampaan asentoon nyt iltapäivän puolella. Tahtoo vieläkin ottaa apurunkoon ja apusimpukkaan se alempi putki, vaikka vaihdoin moottorin kumityynyn heti aluksi repsikan puolelle. Näyttää, että liitokset on joskus kiristetty siten, että putki roikkuu vähän keskeltä. Löysäilin liitokset koko matkalta pakosarjasta perään asti ja näyttihän tuo siltä, että sen putken saa tällättyä parempaankin asentoon. Jos tässä kaffit jois, puhdistais korvat ja silmät ylimääräisestä moskasta ja lähtisi metsästämään sopivia pultteja aukaistessa katkenneiden tilalle. Saa vielä ässän illaksi ajoon
® Mesen Porkkana-klubi
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mites tämä, soppiiko sun kärryys tää ohoje :roll:
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... _puhdistus
mun kärryyn soppii ainaki :wink:
TNewa
Uudisraivaaja
Viestit: 627
Liittynyt: 15.5.2007 23:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja TNewa »

touhottaja kirjoitti:mites tämä, soppiiko sun kärryys tää ohoje :roll:
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... _puhdistus
mun kärryyn soppii ainaki :wink:

Eipä tullut vielä aamusella mekkaan kurkattua, vaikka aikomus oli. Pitäähän sitä ensin katsoa, miten muualla maailmassa mersun jarruja ropataan :mrgreen:

Mutta kiitoksia touhottajalle valmiista linkistä. Mersun jarrut saavat odottaa huomista, minä lähden vielä pihalle maansiirtotöihin
® Mesen Porkkana-klubi
TNewa
Uudisraivaaja
Viestit: 627
Liittynyt: 15.5.2007 23:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja TNewa »

Tänään on taas jumpattu ässän kanssa. Aamusella rouva valitteli auton nykivää kulkua reissusta tullessaan. Itse olin huomannut saman ilmiön sadekelillä, eli tuntui niinkuin yksi pytty olisi aina hetkeksi pudonnut pois pelistä. Myös tyhjäkäynti vaelteli. Ajattelin tarkistaa virranjakajan kannen ensiksi, kun se oli siinä koneen päässä tyrkyllä. Ykkösen johtoa irti nykäistessä lähti heti kohtuu kokoinen pala kantta mukana. Olikohan vanhaa vikaa taustalla, kun murtumapinta oli jo osittain tummunut/likaantunut niinkuin kuvasta näkyy. No siltä osin se oli kerralla selvä, uusi kansi tilaukseen. Tulpatkin vaihtelin, kun ne oli tullut jo aikaisemmin tilattua. Kolmosen johto oli melko huonon näköinen, kun joku heikoilla näppivoimilla siunattu oli tarrannut pihdeillä johdosta tulppia vaihtaessaan. Johdot ykkösestä kolmoseen olivat vanhempaa vuosikertaa ja nelosesta kutoseen taas uuden liiton johtimia. Kummaa remonttia se on ruotsinpoika tehnyt, kun jarrulevyjä ja tulpanjohtoja vaihdelllaan yksi kerrallaan :?. Saapa nähdä, joutuuko sytytyspuolelle, tulpanjohtoihin tms.vielä palaamaan vai asettuuko käynti uudella virranjakajan kannella. Polttoainelinjan ajettelin vielä tälle kesälle putsata, kun siihenkin on jotain pikkuosia tullut tilattua.


Kuva

Kuva

Kuva



Kun kerran olin auton saanut invalidisoitua, niin ajattelin vaihdella sen etujarrulevyn samalla tuskalla. Kun on hidas puhe ja kankea kieli, niin kuvakertomuksena mennään, niinkuin Sampo tuolla toisessa topikissa. Tämä ei ole mikään mallisuoritus, vaan ihan amatöörin puuhastelua. Virheitäkin tuli, kuten kuvasarjassa näkyy, eli onnistuin tekemään navan vastinpintaan pienen kolhun joka täytyi sitten pyyhkäistä viilalla pois jotta jarrulevy asettuu suoraan. Kaiken lisäksi homma jäi kasaamisvaiheessa vähän kesken, kun toinen jarrumäntä oli tuhannen jumissa. Ajettelin siinä sitten pitää luovan tauon ja rakennella illan lapsille leikkimökkiä. Ootelkoon ässä tuossa porraspäässä ainakin huomiseen. Kirjalliset ohjeet jarruhommaan löytyy tuolta http://www.mese.fi/mekka/index....._puhdistus ja kuvat tästä alta


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
® Mesen Porkkana-klubi
TNewa
Uudisraivaaja
Viestit: 627
Liittynyt: 15.5.2007 23:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja TNewa »

Jarrumännät sain lopen puristeltua sisään ja jarrupalat vaihdeltua eteen molemmille puolille. Käytätti kyllä kumpaakin etujarrusatulaa irrallaan. Molemmilla puolilla oli ulomman männän suojakumi hapertunut ja rikki. Tilaillaan siis taas lisää kumitavaraa lähiaikoina. Nyt oli kuitenkin pakko kasata olemassa olevilla osilla, kun katsastuksen uusintanäyttöpäivä on ihan justiinsa. Uutta virranjakajan kantta odotellessa tutkin huvikseni vanhaa versiota. Näytti, että siitähän saattaisi saada vielä toimivan kamppeen, kun osat sai niin tarkasti kohdistettua toisiinsa. Putsailin molemmat osat präkliinillä, tein koesovitukset, sekoittelin epoksiliiman ja liimailin palat yhteen. Tänään töistä tultuani pulttasin liimatun ja puhdistetun kannen paikoilleen ja hienostihan se sillä hyrskähti käymään. Oli melko luja tuo liimaus, kun sitä käsissäni koitin väännelllä. Nyt olisi mersu valmis konttorilla käyntiin 8)
® Mesen Porkkana-klubi
jps
Viestit: 520
Liittynyt: 15.1.2006 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jps »

Noista kuvista tuli mieleeni että onko tuo navan rasvakkuppi oltava täynnä rasvaa/vaseliinia, ja jos on oltava niin miksi? Tulisi mieleen että ei laakeri siitä pysty "imemään" rasvaa jos sitä ei ole riittävästi itse laakerissa ja jos taas on riittävästi niin mihin kupissa olevaa rasvaa tarvitaan.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

jps kirjoitti:Noista kuvista tuli mieleeni että onko tuo navan rasvakkuppi oltava täynnä rasvaa/vaseliinia, ja jos on oltava niin miksi? Tulisi mieleen että ei laakeri siitä pysty "imemään" rasvaa jos sitä ei ole riittävästi itse laakerissa ja jos taas on riittävästi niin mihin kupissa olevaa rasvaa tarvitaan.
Villari irti ja hetki töhöllä kohti rasvakuppia, taas on mörjää laakeriissa. :happy:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3047
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Ja kun kuppi on jo täynnä, ei laakeri pääse oksentamaan rasvaa sisuksistaan ulospäin 8)
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Esim väykyissähän on alunperin nuo kupit tyhjiä. Eipä niissä pyörälaakerit kestäkkään :lol:
TNewa
Uudisraivaaja
Viestit: 627
Liittynyt: 15.5.2007 23:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: TNewan W126 300SE

Viesti Kirjoittaja TNewa »

Ajofiiliksiä eilisillallta

Kuva


Kuva


Kuva


Kuva
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

:shock: Onkos nuo oikeita kuvia, vaiko jotaki fotoshoppailuja :?:

Voipiikos nuin sieviä kuvia ollakhaan :roll:
No Merc at the moment
masa66
saabisti
Viestit: 692
Liittynyt: 23.3.2007 8:28
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja masa66 »

pp d kirjoitti::shock: Onkos nuo oikeita kuvia, vaiko jotaki fotoshoppailuja :?:

Voipiikos nuin sieviä kuvia ollakhaan :roll:
Varsinkin tuo viimeinen on lähes "ylihieno" :shock:

t. masa
Find your own road...

Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
TNewa
Uudisraivaaja
Viestit: 627
Liittynyt: 15.5.2007 23:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja TNewa »

masa66 kirjoitti:
pp d kirjoitti::shock: Onkos nuo oikeita kuvia, vaiko jotaki fotoshoppailuja :?:

Voipiikos nuin sieviä kuvia ollakhaan :roll:
Varsinkin tuo viimeinen on lähes "ylihieno" :shock:

t. masa

Mitähän tuohon sanoisi. Eilen oli kuvaamiselle otolliset olosuhteet. Mukava iltavalo, matalalla leijaileva sumu ja lähes tyyni sää. Illalla omalta pihalta tuonne aukiolle katselin ja kun näytti keli olevan viimeisen päälle, nappasin kamerarepun mukaan, ässän alle ja ajettelin käydä kokeilemassa josko muutamia tunnelmapläjäyksiä saisi aikaiseksi.

Itse kuvausakti ei kestänyt kuin sen varttitunnin, ehkä parikymmentä ruutua tuli kaikkineen otettua. Siinä ajassa aurinko ehti laskea näkymättämiin. Normaalizoomilla on tuo eka kuva otettu ja laajakulmalla kolme viimeistä. Vähän piti hyppiä ojan yli ja harppoa perunapenkkien välissä, että pääsi sopivalle asemapaikalle. Säädöt laittelin näppituntumalla kohdalleen ja siitä sitten käsivaralta muutama puristava laukaus.

Fotosoppausta ei ole pahemmin harjoitettu kun ei fotosoppia koneella ole, mutta Adoben Lightroomissa kuvia on kevyesti käpistelty. Suoraan kamerasta kun ei tahdo tulla "valmista" kuvaa oikein koskaan. Lähinnä tässä on säädetty valotuksia, tehty liukutummennoksia ja säädetty sävyjä. Sitten tietysti normalit horisontin oikomiset tarvittaessa, vähän terävöitystä jne, normaalia pikkusäätöä, jonka teen rutiinista kuvia käsiteltäessä. Vaalea pää taittaa kuvissa vähän keltaiseen ja varjopaikat violetin/sinisen suuntaan. Ja RAW-kuvista saa tosiaan pieniä ihmeitä kaivettua ensinäkemältä näennäisen latteastakin taivaasta esiin 8). Viimeisessä kuvassa ei pyrittykään minkäänlaiseen realitisuuteen vaan yritin saada siihen vähän surrealistisempaa sävyä
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Tykkää 8)
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

No huh huh! Todella hienoja kuvia. Ja toistamiseen, hieno on Ässäkin! 8)
® Mesen Porkkana-klubi
TNewa
Uudisraivaaja
Viestit: 627
Liittynyt: 15.5.2007 23:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja TNewa »

Katselin aikani kuluksi juutuubista mainospätkiä w126:sta. Näytti olevan suomessa kuvattu 8). Liekö nämä ollut aikanaan vain kotimaan levityksessä vai laajemminkin maailmalla

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FfDDJF5n ... re=related[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UsLu5RYS ... re=related[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ARgLCIpQ ... re=related[/youtube]

Olihan tuolla vielä koko pätkä, näyttävät nuo edelliset olevan klippejä siitä


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3_ru9ERK ... re=related[/youtube]
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Komeita kuvia ja mahtavia nuo videot. Vanhanaikaista näyttää olevan autokalusto mutta ässä on vaan niin ajaton. 8)
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
giisseli
Viestit: 94
Liittynyt: 31.8.2007 23:30
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja giisseli »

^Täysin samaa mieltä.
W123 300TDT
W123 300D
w126 300SDL Turbo
TNewa
Uudisraivaaja
Viestit: 627
Liittynyt: 15.5.2007 23:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja TNewa »

Ässän kanssa käytiin taaas ulkoilemassa ja tulevien projektien kuvauspaikkoja katselemassa.


Kuva


Kuva
® Mesen Porkkana-klubi
TNewa
Uudisraivaaja
Viestit: 627
Liittynyt: 15.5.2007 23:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja TNewa »

Tänään illalla aloin närhenmunien eli vesiventtiilien rassuuseen, kun näillä keleillä jatkuva kabiiniin puhaltava lisälämpö tuntui jo vähän liiottelulta.


Munien kaivelua. Tuolta ne akun vasemmalta puolelta (menosuuntaan katsottuna) löytyvät. Irrotellessa menee muutama tovi.

Kuva


Varaosanumeroa

Kuva


Elämän jälkiä

Kuva


Olisko korjaussarjan paikka

Kuva


Tuolta niitä sarjoja ainakin löytyy. Noin 110 eur/ 2 kpl rahteineen sain nopealla laskulla http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MB-W126- ... 25540650dc
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Mika.T kirjoitti:Esim väykyissähän on alunperin nuo kupit tyhjiä. Eipä niissä pyörälaakerit kestäkkään :lol:
Laakerin päällä oleva kuppi on ainoastaan pölysuoja. Rasvat kuuluu olla laakerin kehalla ja siellä ne pysyy kun käytössä on oikea rasva.

Erihenkilöitä on ne jotka menevät kiristelemään laakeria ja täyttämään "rasvakupin". Sen jälkeen ihmetellään kiinni leiponutta etupyörän laakeria ja haukutaan taas väykkyä huonoksi autoksi.
TNewa
Uudisraivaaja
Viestit: 627
Liittynyt: 15.5.2007 23:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja TNewa »

Näytti ameriikan poika laittaneen heater valve solenoidit tulemaan suomea kohti. Eiköhän nuo muutaman päivän sisällä ole hyppysissä. Pitää keksiä sillä aikaa jotain muuta remonttikohdetta, kun tuo auto joka tapauksessa on seisokissa vähän aikaa. Vois vaikka pensatankin puhdistella. Onko siinä mitään kummempaa huomioitavaa? On tuossa uusi suodatinkin ja se mutkaputki sinne suodatin-polttoainepumppu-paketin liepeille valmiina, jos ne samalla vaihtelisi.
® Mesen Porkkana-klubi
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

sen verran ehkä kannattas huomijoija, että tankki tulee tyhyjksi molemmista tankin pohjasta lähtevistä letkuista imu-sekä paluu letkusta, ja kannattas varmaanki putsata se tankin sisällä oleva suodatin :roll:
tää ny on vaan mun veikkaus vihije edelliseen kysymykseen :shock:
TNewa
Uudisraivaaja
Viestit: 627
Liittynyt: 15.5.2007 23:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja TNewa »

touhottaja kirjoitti:sen verran ehkä kannattas huomijoija, että tankki tulee tyhyjksi molemmista tankin pohjasta lähtevistä letkuista imu-sekä paluu letkusta, ja kannattas varmaanki putsata se tankin sisällä oleva suodatin :roll:
tää ny on vaan mun veikkaus vihije edelliseen kysymykseen :shock:
Arvelinkin, että touhottaja tietää tämän homman, jos joku. Kaikki tieto aiheen tiimoilta onkin tervetullutta, ettei tarvis tehdä turhaa työtä/särkeä paikkoja kovin paljon. Tankin suodattimen olin tosiaan aikonut puhdistaa ja katsella muutenkin polttoainelinjan läpi samalla kertaa.


.
® Mesen Porkkana-klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”