Elr pumpun syötön säätely

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
janzutin
Viestit: 31
Liittynyt: 18.10.2010 20:40
Paikkakunta: Pori

Elr pumpun syötön säätely

Viesti Kirjoittaja janzutin »

En yhtäkkiseltään löytäny hyvää aihetta mihin kirjotella, eli poistakaa jos sössein tämänkin :D

Eli 300ree -86 johon tungettu turbo... säätelin tossa syöttöjä:
-syöttöruuvi 5 kierrosta auki (niin paljon ku mahtu)
-max kierrokset 1,5 kiinni
-tyhjäkäynnin karkea säätö 5 kierrosta auki

ja jääpi kierrokset päälle reilusti, tyhjäkäynti ruuvia liian vähän? max kiekat ei kaiketi vaikuta tuohon?

Mitähän kannattais alkaa seuraavaks kokeilemaa?
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Re: Elr pumpun syötön säätely

Viesti Kirjoittaja pp d »

janzutin kirjoitti:
Mitähän kannattais alkaa seuraavaks kokeilemaa?
Jos kokkeilisit käyttää sen pumpun jossaki pajala, jos vaikka sattus sääjöt kohilheen 8) :lol:
No Merc at the moment
janzutin
Viestit: 31
Liittynyt: 18.10.2010 20:40
Paikkakunta: Pori

Re: Elr pumpun syötön säätely

Viesti Kirjoittaja janzutin »

pp d kirjoitti:
janzutin kirjoitti:
Mitähän kannattais alkaa seuraavaks kokeilemaa?
Jos kokkeilisit käyttää sen pumpun jossaki pajala, jos vaikka sattus sääjöt kohilheen 8) :lol:
Juu kyllä tuo onpi ihan hyvä idea, mut tarttis saada se ny ensiks penkkiin ja katsastettua... Kyllä tuo säätely pajalla on listalla sitten joskus myöhemmin :D
janzutin
Viestit: 31
Liittynyt: 18.10.2010 20:40
Paikkakunta: Pori

...

Viesti Kirjoittaja janzutin »

Ai niin, ulkoinen syötön säätö tehty ja ei vaikuttanu vaikka sääteli siitä soppaa pienemmälle... Tai vaikutti, ei alkanu huutaa ku ruuvas nii paljo ettei lähteny käymää :lol:

Joku saattaa muistaa vielä tän "torakka projektin" mikä harmillisesti poistui tuossa samassa ku kaikki muukin parin vuoden aikana kirjoteltu :? Tarvii kattoa jos jaksais laittaa uudestaa topicin pystyyn kun kerran sai rakentelunki taas uudestaa käyntii :D
janzutin
Viestit: 31
Liittynyt: 18.10.2010 20:40
Paikkakunta: Pori

...

Viesti Kirjoittaja janzutin »

Moni tietää mut kukaan ei viitti vastata :lol:

Eilen säätelin tyhjäkäynti ruuvia vielä lisää eli nyt se onpi 6,5 kieppiä auki, ei auttanu mittää...

pienensin syöttöruuvia 2,5:een kierrokseen, nyt käy aika korkeeta tyhjäkäyntiä ja voimaa ei oo yhtään ja tulee pelkkää vaaleeta sauhua :?

tuli vaan sellanen indikaatio nuista reaktioista et olis pitäny säädellä sitä ruuvia mikä on siinä suoraan elr:n alla?

kiitän.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Minä voin tunnustaa, etten tiedä noista diiseleistä paljon mitn. :lol:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Tarkistappa ettei jää kaasuvivusto kantamaan :idea:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
janzutin
Viestit: 31
Liittynyt: 18.10.2010 20:40
Paikkakunta: Pori

...

Viesti Kirjoittaja janzutin »

miksipäs tuo kantamaan jäis, kun ei oo pidelty? ja koitin vetää siitä mihin vaijeri tulee, eikä auttanu...

muutenkin nyt kun sai sen käymään edes jonkinmoista tyhjäkäyntiä ni palauttaa kierrokset aikas hitaasti...

mitä tuo tyhjäkäynnin karkea säätö säätää?

jos oikein oon järkeilly niin tolla tyhjäkäynnin karkeesäädöllä ja tolla elr:n alla olevalla säädöllä (mikä vaikuttaa alakierrosten vääntöön) on jonkin sortin yhteys ja ois pitäny säädellä tuota kanssa? menikö paljon vai kokonaan metsään? :lol:

Hyvät juhannukset kaikille! :D
AKN
Viestit: 44
Liittynyt: 09.3.2008 17:09
Paikkakunta: Siikalatva

Viesti Kirjoittaja AKN »

mersufoorumin puolelta ite kahelin ohjeet ja sama homma oli, kierrokset rupes karkaamaan. No syöttöä vähän pienemmälle ni pelas hyvin n30tkm ennenkuin kkanki halkesi meni mutkalle ja poikki, ei ainakan mun vapari kestänyt turbotusta :cry:
meni vähä ot:ksi...mutta rivien välistä on luettavissa varoituksen sana...
janzutin
Viestit: 31
Liittynyt: 18.10.2010 20:40
Paikkakunta: Pori

...

Viesti Kirjoittaja janzutin »

AKN kirjoitti:mersufoorumin puolelta ite kahelin ohjeet ja sama homma oli, kierrokset rupes karkaamaan. No syöttöä vähän pienemmälle ni pelas hyvin n30tkm ennenkuin kkanki halkesi meni mutkalle ja poikki, ei ainakan mun vapari kestänyt turbotusta :cry:
meni vähä ot:ksi...mutta rivien välistä on luettavissa varoituksen sana...
No niinhän siinä saattaa käydä :D Paljonkos oli paineita?

on varmaa joku käyny tuolla meikäläisen pumpun sisällä jo ennestään jossei kestä avata syöttöruuvia 2,5 kieppiäkään :lol:
weto
Viestit: 11
Liittynyt: 13.7.2011 18:09
Paikkakunta: Lieksa

Re: ...

Viesti Kirjoittaja weto »

janzutin kirjoitti:Ai niin, ulkoinen syötön säätö tehty ja ei vaikuttanu vaikka sääteli siitä soppaa pienemmälle... Tai vaikutti, ei alkanu huutaa ku ruuvas nii paljo ettei lähteny käymää :lol:

Joku saattaa muistaa vielä tän "torakka projektin" mikä harmillisesti poistui tuossa samassa ku kaikki muukin parin vuoden aikana kirjoteltu :? Tarvii kattoa jos jaksais laittaa uudestaa topicin pystyyn kun kerran sai rakentelunki taas uudestaa käyntii :D

kuinka tuollanen ulkonen syötön säätö ruuvvi tehään?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”