123 240TD
123 240TD
Aikaisemmin mietin/kyselin tällä foorumilla, että mimmoinen ois W123 rojektina/käyttiksenä. Nyt ei ennää tartti miettiä, 100m ku ajo sininen savu perässä, ni autoon synty semmonen tunneside ettei toista oo. 150€ kauppahinta, ja papereiden teko. Mätähän se on, mutta hinta oli kohtuullinen. Ainoa suuri puute on tasonsäädön puuttuminen. Joskus vaihdettu alkuperänen 300D, sedan mallin 240D:ksi...
Autohan on viellä muutettu pakettiautoksi, huokeat verot houkuttelisi. Niin, ja vuosimallihan on -79...
Autohan on viellä muutettu pakettiautoksi, huokeat verot houkuttelisi. Niin, ja vuosimallihan on -79...
W123 300D -84
...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Onnea ensinnäkin loistavasta hankinnasta. Ei muuta kun tasonsäätö kuntoon ja turpotekniikkaa tilalle.
P.S. Vuosimalli on todella loistava turpotusta ajatellen.
P.S. Vuosimalli on todella loistava turpotusta ajatellen.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Kiitoksia kiitoksia! Rekisteriotteessa lukee, että muutosprosentti 43... Eli eikai sille oo mitää tehtävissä. Siirtolaput hain äskettäin, ja Haminasta pitäisi lähtä kohta Virojoelle viemään. Ainoa miinus, että jarrut hävis nyt lopullisest Ja savu alko nousee repsikan etujarrusta... Toimi lähtiessä, ja jumahti ilmeisesti jossaa risteyksessä, ku kävin koeajolla.
W123 300D -84
...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Samuli H kirjoitti:Hintaisekseen ei ollenkaan paha.
Jos auto on korinvaihto niin silloin turbotuksen voi unohtaa.
Osia saa lisätä, mutta ei vaihtaa!Rekisteriotteessa lukee, että muutosprosentti 43... Eli eikai sille oo mitää tehtävissä.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2611
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Ettei olisi ollut näin...aaltojarvi kirjoitti:Lasketaankos se turbottaminen vielä nykyäänkin moottorinvaihdoksi
Ihan pienenä OT:na mainittakoon, että tuommoista 240:stä farkkua pääsin tänään kokeileen. Ei siinä kait muuten mitään eksoottista ollut, mutta kun se oli TDT... Ei tahtonu tuolla omalla vaparifarkulla (300TD) päästä karkuun.
Niin ja KV auto oli kyseessä.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Alako jarrut pelittää, ku anto vähän aikaa seistä Kivasti korjas itte ittensä. Täytyy kyllä sanoo, että vaikka ratissa on puol varttikierrosta klappia, on melkeen, tai jopa parempi ajettava kun tuo satakaksnelonen. Täytyy alkaa kartottamaan, kuinka monta(kymmentä) neliötä peltiä tarttii, että sais leimattavaan kuntoon. Tuo on auto, josta tykkään. On tanakka ja jykevä, eikä oo kiire minnee.
W123 300D -84
...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Onhan ne mainioita pelejä. En tiiä mikä siinä on mutta joku pieni bensakikotin tuntuu ajossa hirveen laiskalta, vaikka kiihtyis diesel-123:sta reippaasti paremmin. Noitten kanssa se taas ei haittaa kun se jotenkin kuuluu asiaan ettei sitä suorituskykyä ole oikeastaan minkäänlaista. Ja hyviähän ne on ajaa.E200D kirjoitti:Täytyy kyllä sanoo, että vaikka ratissa on puol varttikierrosta klappia, on melkeen, tai jopa parempi ajettava kun tuo satakaksnelonen. Täytyy alkaa kartottamaan, kuinka monta(kymmentä) neliötä peltiä tarttii, että sais leimattavaan kuntoon. Tuo on auto, josta tykkään. On tanakka ja jykevä, eikä oo kiire minnee.
Kaverin kommentti kun istahti ekaa kertaa 123:n kyytiin, ajanu lähinnä uudenkarheilla euroautoilla: "ei jestas, täähän on kuin ois jossain tankissa"
Vissiin tiedätkin että simpukkaa voi koittaa kiristellä? Mutta muista sitten testata huolella pihassa ja varo, jos palautus häviää tai ohjaus tuntuu vähänkin tahmealta, ota säätö takaisin lähtöasentoon ettei missään nimessä ohjaus hirtä kiinni. Tällöin on simpukka kulunut loppuun.
Juu, tiedän, että simpukkaa voi säädellä, tuosta uudemmasta sitä olen vähän kääntänytkin tiukemmalle. Ja tosiaan, laiskuus tuntuu kuuluvan tuommoiseen vanhaan Mersuun, kun kuuluu se -94 200D:llekin. Vaikka 124 kiihtyykin paremmin, tuntuu silti kiihtyvyys paremmalta 123:sen ratissa, ihme juttu. Tuossa suunnittelin, kun pitäisi tuo satakaksnelonen purkaa alustan puolesta aivan kappaleiksi, pestä, hitsata, ja massata, että kestäis viellä seuraavat kymmenen vuotta ajoa. Niin jos koittaisi harsia tota satakakskolmosta sen verta kasaan, että ajaa pystyisi. Takajousien topparikumien ympäriltä on pellit hävinny melkeen kokonaan, ja koko repsikan jalkatilan etunurkka. Tai ainakin tuntuu siltä. Pitäis vähä koittaa pellillä tilkitä, jos menis vaikka läpi... Toisaalta, takapyörän laakerit on loppu kummaltakin puolelta, nekin pitäis vaihtaa kaiketi. Ja löytyyhän tosta vanhuksesta varmaan niinkin paljo hitsuuttavaa, ettei ajossa oo ihan vähään aikaan. Ja siirtokilvillä ajelu tulee kalliiksi. Aivan mahtava auto, täytyy myöntää. Vaikka mieleni tekisikin W123 sedania, koneella ei väliä, kunhan on Diesel! Mutta rahat ei riitä, kun maksavat mansikoita... Täältä joku minulle Mersua tarjosi, mutta en saannut puhelimella kiinne, ja sitten TraFi iski Diiseliverot niskaan, ettei paljo enää toista autoa ostettukkaan. Mutta viellä joskus. MUUTEN!! Onkos tuo -79 vuosmalli jo päästöistään vapaa? Saako työntää öljyä ja nokea putken täyeltä?
W123 300D -84
...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Rullaava projektikori löytyisi. Ollut 300D automatic, tällä hetkellä ei siis tekniikkaa mutta mukaan saa tarvittaessa 300:sen projektikoneen.E200D kirjoitti:Vaikka mieleni tekisikin W123 sedania, koneella ei väliä, kunhan on Diesel! Mutta rahat ei riitä, kun maksavat mansikoita...
Autossa on automaatti-ilmastointi.
Eikä maksaisi mansikoita, ihan €urot kelpaa.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Tjaa! Missäs kunnossa kori on? Samassa kun tuo oma? Vai onko semmonen, ettei tartti lumikenkiä ajaessa ollenkaan? Oishaa miulla tossa 240 kone ja manuaaliaski. Ja jos ihan eurot kelpaa, ni niitä pitää varmaa olla jo aika säkillinen?eseestie kirjoitti:Rullaava projektikori löytyisi. Ollut 300D automatic, tällä hetkellä ei siis tekniikkaa mutta mukaan saa tarvittaessa 300:sen projektikoneen.E200D kirjoitti:Vaikka mieleni tekisikin W123 sedania, koneella ei väliä, kunhan on Diesel! Mutta rahat ei riitä, kun maksavat mansikoita...
Autossa on automaatti-ilmastointi.
Eikä maksaisi mansikoita, ihan €urot kelpaa.
W123 300D -84
...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Veit sanat suustanionre kirjoitti:Onhan ne mainioita pelejä. En tiiä mikä siinä on mutta joku pieni bensakikotin tuntuu ajossa hirveen laiskalta, vaikka kiihtyis diesel-123:sta reippaasti paremmin. Noitten kanssa se taas ei haittaa kun se jotenkin kuuluu asiaan ettei sitä suorituskykyä ole oikeastaan minkäänlaista. Ja hyviähän ne on ajaa.
jarrut hävis nyt lopullisest Crying or Very sad Ja savu alko nousee repsikan etujarrusta...
Minun mielestäni pahasti lahon ja muutenkin viallisen 123:n laittaminen ei kannata niin kauan kun niitä on saatavissa halvalla ikäisekseen hyväkuntoisina ja katsastettuina.Niin jos koittaisi harsia tota satakakskolmosta sen verta kasaan, että ajaa pystyisi. Takajousien topparikumien ympäriltä on pellit hävinny melkeen kokonaan, ja koko repsikan jalkatilan etunurkka.
........
takapyörän laakerit on loppu kummaltakin puolelta, nekin pitäis vaihtaa kaiketi. Ja löytyyhän tosta vanhuksesta varmaan niinkin paljo hitsuuttavaa, ettei ajossa oo ihan vähään aikaan. Ja siirtokilvillä ajelu tulee kalliiksi. Very Happy Aivan mahtava auto, täytyy myöntää. Vaikka mieleni tekisikin W123 sedania, koneella ei väliä, kunhan on Diesel! Mutta rahat ei riitä, kun maksavat mansikoita..
Hitsaamiseen ja korjaamiseen menee kuitenkin satoja euroja rahaa.
Tietysti sitä menee parempaankin yksilöön ajan myötä mutta vasta katsastettu ja muuten kunnossa oleva ei välttämättä tarvitse alkuun kuin polttoainetta tankkiin.
Asiallisen näköinen vanha taksi, kehutaan olevan juuri katsastettukin ja hinta alle tonnissa:
[nettiauto]4065423[/nettiauto]
Toisaalta, jos harsit farkkusi sen verran kasaan että saat leimattua ... eihän jarruosat ja laakerit ole kalliita.
Tuosta viewtopic.php?t=23842E200D kirjoitti:Tjaa! Missäs kunnossa kori on? Samassa kun tuo oma? Vai onko semmonen, ettei tartti lumikenkiä ajaessa ollenkaan? Oishaa miulla tossa 240 kone ja manuaaliaski. Ja jos ihan eurot kelpaa, ni niitä pitää varmaa olla jo aika säkillinen?
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Näyttää olevan vähintään yhtä "hyvässä" kunnossa, ku miun farkku.eseestie kirjoitti: Tuosta viewtopic.php?t=23842
Että onko ihan lahohko?
W123 300D -84
...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Ei tuo mielestäni aiva toivoton tapaus ole, tietysti vanhassa autossa aina jotain on mutta ei tuo läpimätä ole. Kyllä tuosta vielä auton saa tehtyä.E200D kirjoitti:Näyttää olevan vähintään yhtä "hyvässä" kunnossa, ku miun farkku.eseestie kirjoitti: Tuosta viewtopic.php?t=23842
Että onko ihan lahohko?
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
No kahtellaan. Otan tuon farkun viellä sen verta siirotkilpiajoon, jotta saan kaverin tallissa nosturille. Näkeepi sitten, mitä onpi tehtävissä. Jos on ihan toivoton, niin en ala tuota parsimaan... Toivottavasti olisi nyt sen verta tikissä, että pikkufiksillä saisi laitettua kilpiin. Ja tuota hitsaamista olisi tarkoitus alkaa harjoottelemaan oikeen urakalla, että tässä sitä oiskii...
W123 300D -84
...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Projekti etenee pikkuhiljaa. Kuskinpuolta niin paljo tilkitty, että luulis menevän leimalla läpi. Repsikanpuoli pittää viellä räkiä kasaan, niin jarruremontin jälkeen voikin sitten mennä kolkuttelemaan konttorin ovea. Aattelin, että saapi tommoseksi lintaksi jäädäkkin, tommosta ajanpatinaa ku ei rahalla saa. Rajun näkönenhän se on, mutta olkoon. Pitää vaa anova lintta tarra paksinkanteen.
W123 300D -84
...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
LINTTA SAI LEIMAN!!! Eka tuli hylky, oli jäänny huomaamatta neljä reikää runkopalkista. Mikki kouraa ja hitsiliimalla kasaan. Parkit eteen, ja 80 lätkä paksinkanteen. Ensimmäiset vastoinkäymisetkii on otettu vastaan. Löpön siirtopumppu hajos, onneks oli varaosa varastossa. Seuraavaks alko vuotaa letkut takasillan päältä. Oli jo kerran vaihettu kumisiin, mutta ajan saatossa haperoituneet. Pitää alkaa kohta puoliin kasaamaan. Sekä kattoluukusta sataa kuskinpenkille solkenaan... Tiivisteet tilattu, ynnä löpö-,ilma-, ja öljynputsari. Ja nyt kysymys: Mitä öljyä vaihteistoon??? Käykö ATF220?? Perään meni HD-A:t, ja hyvin pelaa. Kuvia laitan, jos niitä näyttää kehtaa, karsian näkönenhän se vähän on, ku kaikki listat melkeen ruuveilla kiinni, ja harmaata paikkamaalii jokapuolla. Jos sille saa lintta arvonimen anottua, on oikee katseenkääntäjä. Ja loppuu viellä kysymys: Löpötankin pohjassa lukee jonkuu propun ympärillä "BENZIN" Eli ilmeisesti pensakoneen tankki, onkos siinnä eroa Dieselin tankkiin??
W123 300D -84
...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Kiitoksia aateeähvää on ny pari purkkia, luulis riittävän.onre kirjoitti:ATF 220 käy hyvin laatikkoon. Onnittelut leiman johdosta
Tossa on muutama kuva. Onhaa siinnä viellä mätää, mutta laitan kun kerkeän.
Tämmösen tarttis, elikkä hehku-releen!!!!!! RIKKI!
PS!!! Yhessä (vai kahessa ) kuvassa näkyvä musta 124 vaihetaan Suht koht pientä laittoa vaativaan W123 sedaniin, mielellään 240D koneella. Mukaan saa 250 Diesel koneen, josta muutamia osia puuttuu. Sekä STT turbosarjan, jos ois oikee hyvä vaihokki, sekä repullisen puslia ja varsia, jotka pitäis alustaa laittaa.
W123 300D -84
...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Tuommoista tietoa tuli tuon autoni alkuperäisellä runkonumerolla venäläisten sivuilta. Eli kori on jostain -80 luvulta kun on WDB-alkunen. Vai missä se muuttu... Milläs koneella tämä on oikeen ollu? Piru ku nuo numerot menee kaikki könttään toho listan kupeesee... Kai siitä selvän saa.
Название val
fin
vin WDB12309310011368
whc WDB
chassbm 123093
chass_ident 10011368
type 123
subbm1 093
subbm2
auxiliary_drive
body 00377
body_code
delivery_date
engine 110988 10 002187
front_axle1
front_axle2
heater
interior 035
lights BOSCH BOSCH
model_idx 0
odometer
order_num1 0223300054
paint1 932
paint2
paint3
paint4
paint5
platform
production_num1
production_order_ref
rear_axle1
rear_axle2
release_date
retarder
rims
service_num
steering
trailer
transfer_case
transmission 717400 00 002195
vin_dc
vinwhc
winch
wiper
Code Текст
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
411 Unknown
428 Unknown
451 Unknown
466 Unknown
470 Unknown
532 Unknown
541 DOUBLE ROLLER BLIND USD.AS LUGG.AND PASSENG. GUARD
591 Unknown
640 15-HOLE LIGHT ALLOY RIMS
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
682 FIRE EXTINGUISHER
812 Unknown
932 BOX ON LEFT FRONT SEAT
035 Unknown
Название val
fin
vin WDB12309310011368
whc WDB
chassbm 123093
chass_ident 10011368
type 123
subbm1 093
subbm2
auxiliary_drive
body 00377
body_code
delivery_date
engine 110988 10 002187
front_axle1
front_axle2
heater
interior 035
lights BOSCH BOSCH
model_idx 0
odometer
order_num1 0223300054
paint1 932
paint2
paint3
paint4
paint5
platform
production_num1
production_order_ref
rear_axle1
rear_axle2
release_date
retarder
rims
service_num
steering
trailer
transfer_case
transmission 717400 00 002195
vin_dc
vinwhc
winch
wiper
Code Текст
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
411 Unknown
428 Unknown
451 Unknown
466 Unknown
470 Unknown
532 Unknown
541 DOUBLE ROLLER BLIND USD.AS LUGG.AND PASSENG. GUARD
591 Unknown
640 15-HOLE LIGHT ALLOY RIMS
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
682 FIRE EXTINGUISHER
812 Unknown
932 BOX ON LEFT FRONT SEAT
035 Unknown
W123 300D -84
...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2611
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori