Kymppitonnin Mersu (Väyrynen)
Kymppitonnin Mersu (Väyrynen)
Ukolla on pahkeinen iskenyt jälleen tuo jokakeväinen kuumoitustila, ja nyt tällä kertaa haussa on noin 10-15 k€ hintaluokkaa oleva Merceedes, ja kuulema eteenkin väyrysmallia...
Mutta, kertokaapas saako tuolla rahalla minkäkuntoista peliä alle? Kuulema automaatti ja dieseli piräisi oleman... Ja mitenkä nuo ovatten autoina onnistuneet? Jotain yleisimpiä vikakohteita sun muita huomionarvoisia seikkoja...
Onkos se tuo väykky nyt sitten sitä E -sarjaa vai? Ja millä W-koodilla? (notta tietää vähän etsiskellä... )
Muoksin vähän otsaketta, ennen oli siis se "Kymppitonnilla Mersu???"
Mutta, kertokaapas saako tuolla rahalla minkäkuntoista peliä alle? Kuulema automaatti ja dieseli piräisi oleman... Ja mitenkä nuo ovatten autoina onnistuneet? Jotain yleisimpiä vikakohteita sun muita huomionarvoisia seikkoja...
Onkos se tuo väykky nyt sitten sitä E -sarjaa vai? Ja millä W-koodilla? (notta tietää vähän etsiskellä... )
Muoksin vähän otsaketta, ennen oli siis se "Kymppitonnilla Mersu???"
Viimeksi muokannut eki, 20.3.2006 22:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Väyrys malleja löytyy tuohon hintaan ja ilmeisimmin osa niistä on ihan harkitsemisen arvoisia ajoneuvoja.
Oven tiivisteet ja alusta kannattaa vilkuilla huoltokirjan ohella, kilometrit/huoltokirja.
Noissa 220D:ssä paljon ajetut ovat jopa varmempia kuin vähemmän ajetut, koska voidaan olettaa että, tietyillä kilometreillä oleviin on jo vaidettu kuluvat osat uusiin, ja näin ollen edessä on huolettomia kilometrejä enemmän kuin jollain vähemmän ajetulla vastaavalla.
Oven tiivisteet ja alusta kannattaa vilkuilla huoltokirjan ohella, kilometrit/huoltokirja.
Noissa 220D:ssä paljon ajetut ovat jopa varmempia kuin vähemmän ajetut, koska voidaan olettaa että, tietyillä kilometreillä oleviin on jo vaidettu kuluvat osat uusiin, ja näin ollen edessä on huolettomia kilometrejä enemmän kuin jollain vähemmän ajetulla vastaavalla.
S212 350 CDI
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
Tuolla rahalla saa oikein hyvän väykyn, kun maksaa autosta 10000-13000 euroa ja käyttää tarvittaessa 2000-5000 euroa kunnostukseen.
Esimerkiksi tämä yksilö: (tosin keppivaihteinen) täydellinen ruiskutuspumppuremontti on juuri tehty ja moottoritilan polttoaineputket vaihdettu.
Ruostetta ei taida olla, eikä kolhuja tai naarmuja, ja sisustakin on oikein siisti...
Esimerkiksi tämä yksilö: (tosin keppivaihteinen) täydellinen ruiskutuspumppuremontti on juuri tehty ja moottoritilan polttoaineputket vaihdettu.
Ruostetta ei taida olla, eikä kolhuja tai naarmuja, ja sisustakin on oikein siisti...
wiimax.fi
Ukko tuossa pirautteli, notta nyt oli löytynyt ehdokas:
Väyrysmersu vuodelta 96, 220D eli ei liene tuo CDI? Ajettu 370 000km ja automaatti.
Samppanjan värinen ja hintaa 10 000€.
Kotkaan pitäisi lähteä lauvantaina kasselemaan, mitä tuosta nyt kannattaa sitten vilkaista? Kuulema pumppuremontti tehty hiljakkoin.
Mitä paikkoja alustasta pitäisi tutkiskella?
Väyrysmersu vuodelta 96, 220D eli ei liene tuo CDI? Ajettu 370 000km ja automaatti.
Samppanjan värinen ja hintaa 10 000€.
Kotkaan pitäisi lähteä lauvantaina kasselemaan, mitä tuosta nyt kannattaa sitten vilkaista? Kuulema pumppuremontti tehty hiljakkoin.
Mitä paikkoja alustasta pitäisi tutkiskella?
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
No tuo tiilerihän kirjoitteli just sopivan jutun kymppitonnin väykystä
viewtopic.php?t=2423&highlight=
-rosti
viewtopic.php?t=2423&highlight=
-rosti
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Tulipa se tuo Kotkan väyrynen sitten kotio hilattua...
Yksityinen kauppasi, het kun pihalle päästiin niin syynättiin jokaisen oven karmit: Kaikissa ovissa oli jotain sanomista, joissain oli ruoste kalvanut enemmänkin, jossain vähemmän...
Yleisilme oli siisti, joskin sitä latistivat kromihilystimet: Ovenkahvojen alla, takavaloissa (takarontissa olevat), etuvaloissa, ja tietenkin lokasuojien reunoissa hilvatan tökerösti laitetut kromikaaret jotka olivat vielä varmistetut päistään peltiruuveilla... Ja vielä vaalean värisessä autossa.
Kajuutassa oli oikein siistin näköistä, mitä nyt keskikonsolin puupanelien lakka on halkeillut ja sen kyynärnojan alaetupuolella olevan pikkulokeron kansi tunnosti oudolta. Beckerin ratio, ja vissiin saman merkin joku CDvaihtaja oli takarontissa, mykkä tosin.
Kuspojan säiliö oli tyhjä, tai ainakin valo loisti iloisena mittaristossa. Eipä sieltä vettä tullut joten tyhjä kai se on... Lisäksi palaneiden polttimoiden valo loimotti, ja etuparkin sekä jarruvalon polttimot olivatkin pimenneet.
Paluumatkalla huomattiin myös ettei tempomaatti toimi, liittyneekö sitten tuohon jarruvalon toimimattomuuteen, vai onko jotain syvällisempää???
Mutta että näin. Tekniikka tunnosti toimivan myös ilman ongelmia, olihan siihen kuulema ruiskupumppu huollettu ja hehkut vaihdettu, että lie hintansa haukkunut...
Säikyteltiin siinä myyjääkin hieman: Näihin tottumattomana odottelin että milloinkas ja missä se SRS:n merkkivalo käy näyttäytymässä, pitipä oikein kaivaa läppäri ja netistä etsiskellä notta kuuluuko sellaista olla edes... Mutta se näyttäytyykin vasta siellä virta-avaimen ollessa 1. pykälässään...
Mistäs tuollaiseen saisi käyttöohjekirjan? Entä onko tuo Classic -varustelu se köyhin? Mikä se Econ -namiska on siinä lämppärin säätimien seassa? Mitenkäs tuossa Beckerissä saa kuunneltua tuota CD-vaihtajaa (jos edes toimii)? Mites noiden ovien ruosteiden kanssa, viedäänkö Vehoon vai korjataanko ite?
Yksityinen kauppasi, het kun pihalle päästiin niin syynättiin jokaisen oven karmit: Kaikissa ovissa oli jotain sanomista, joissain oli ruoste kalvanut enemmänkin, jossain vähemmän...
Yleisilme oli siisti, joskin sitä latistivat kromihilystimet: Ovenkahvojen alla, takavaloissa (takarontissa olevat), etuvaloissa, ja tietenkin lokasuojien reunoissa hilvatan tökerösti laitetut kromikaaret jotka olivat vielä varmistetut päistään peltiruuveilla... Ja vielä vaalean värisessä autossa.
Kajuutassa oli oikein siistin näköistä, mitä nyt keskikonsolin puupanelien lakka on halkeillut ja sen kyynärnojan alaetupuolella olevan pikkulokeron kansi tunnosti oudolta. Beckerin ratio, ja vissiin saman merkin joku CDvaihtaja oli takarontissa, mykkä tosin.
Kuspojan säiliö oli tyhjä, tai ainakin valo loisti iloisena mittaristossa. Eipä sieltä vettä tullut joten tyhjä kai se on... Lisäksi palaneiden polttimoiden valo loimotti, ja etuparkin sekä jarruvalon polttimot olivatkin pimenneet.
Paluumatkalla huomattiin myös ettei tempomaatti toimi, liittyneekö sitten tuohon jarruvalon toimimattomuuteen, vai onko jotain syvällisempää???
Mutta että näin. Tekniikka tunnosti toimivan myös ilman ongelmia, olihan siihen kuulema ruiskupumppu huollettu ja hehkut vaihdettu, että lie hintansa haukkunut...
Säikyteltiin siinä myyjääkin hieman: Näihin tottumattomana odottelin että milloinkas ja missä se SRS:n merkkivalo käy näyttäytymässä, pitipä oikein kaivaa läppäri ja netistä etsiskellä notta kuuluuko sellaista olla edes... Mutta se näyttäytyykin vasta siellä virta-avaimen ollessa 1. pykälässään...
Mistäs tuollaiseen saisi käyttöohjekirjan? Entä onko tuo Classic -varustelu se köyhin? Mikä se Econ -namiska on siinä lämppärin säätimien seassa? Mitenkäs tuossa Beckerissä saa kuunneltua tuota CD-vaihtajaa (jos edes toimii)? Mites noiden ovien ruosteiden kanssa, viedäänkö Vehoon vai korjataanko ite?
eki kirjoitti: Paluumatkalla huomattiin myös ettei tempomaatti toimi, liittyneekö sitten tuohon jarruvalon toimimattomuuteen, vai onko jotain syvällisempää???
On syvällisempää, luulisin.
eki kirjoitti:Mistäs tuollaiseen saisi käyttöohjekirjan?
Veholta.
On.eki kirjoitti:Entä onko tuo Classic -varustelu se köyhin?
Ilmastoinnin taloudellisuus-asento tms.eki kirjoitti:Mikä se Econ -namiska on siinä lämppärin säätimien seassa?
Vaiha source tai mode -napilla vaihtaja päälle ja töki 1-6 napeista levyjä.eki kirjoitti:Mitenkäs tuossa Beckerissä saa kuunneltua tuota CD-vaihtajaa (jos edes toimii)?
eki kirjoitti:Mites noiden ovien ruosteiden kanssa, viedäänkö Vehoon vai korjataanko ite?
Eikö se Veho/MB korjaa kahdeksan vuotta vanhoihin asti?
Kings of quote
Pro HVM
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Ainakin muissa merkeissä vakkari ei toimi, jos molemmat jarrupolttimot todella on palaneet-> saa maasignaalin polttimoiden kautta.eki kirjoitti: jarruvalon polttimot olivatkin pimenneet.
Paluumatkalla huomattiin myös ettei tempomaatti toimi, liittyneekö sitten tuohon jarruvalon toimimattomuuteen, vai onko jotain syvällisempää???
Tuossa mannelavetin tempossa oli ainakin jonkinlainen relaatio jarruvaloihin...
Tosin tässä ei ole kuin toinen jarruvalo palanut, joten tuskin on vika siinä mutta saahan sitä toivoa... Nuo tempomaatithan eivät kauhean kauaa ehjänä säily, vaan taidetaan päästä juotoshommiin jälleen...
Milläs se tuo ilmastointi sitten lähtee käymään? Kesällä automaattisestiko? (Kiva olisi meinaan testata sekin)
Rässille kiitokset quotailusta!
Tosin tässä ei ole kuin toinen jarruvalo palanut, joten tuskin on vika siinä mutta saahan sitä toivoa... Nuo tempomaatithan eivät kauhean kauaa ehjänä säily, vaan taidetaan päästä juotoshommiin jälleen...
Milläs se tuo ilmastointi sitten lähtee käymään? Kesällä automaattisestiko? (Kiva olisi meinaan testata sekin)
Rässille kiitokset quotailusta!
Örrrrkkkele
Eipä siellä sitten ollutkaan jarrupolttimovikaa, oli vaan se lampun pohja lohjennut niin että polttimo löytyi lattialta..
Lorautettiin pesuaineet säiliöihin : Hantin puolen lampunpesuri ei tule ulos ja tuulilasin suuttimille menevä letku ilmeisesti haljennut...
Lisäksi ajovalot ovatten sisäpuolelta paskaiset, ja onpa tuo näemmä jo kertaalleen ylimaalattukin (huonosti teippailtu)... Alkaa löytymään hinnalle jo selityksiä...
Mutta, saatiinpahan ainakin yksi lamppu (pesuaineen vähyysvalo) sammumaan mittaristosta.
Eipä siellä sitten ollutkaan jarrupolttimovikaa, oli vaan se lampun pohja lohjennut niin että polttimo löytyi lattialta..
Lorautettiin pesuaineet säiliöihin : Hantin puolen lampunpesuri ei tule ulos ja tuulilasin suuttimille menevä letku ilmeisesti haljennut...
Lisäksi ajovalot ovatten sisäpuolelta paskaiset, ja onpa tuo näemmä jo kertaalleen ylimaalattukin (huonosti teippailtu)... Alkaa löytymään hinnalle jo selityksiä...
Mutta, saatiinpahan ainakin yksi lamppu (pesuaineen vähyysvalo) sammumaan mittaristosta.
Lisää hauskaa:
Ukko kävi konttorilla paperihommissa, ilmoittivat että diesselivero on maksamati...
Eräpäivä olisi ollut 9.3.2006 ja auto ostettiin 11.3.2006, katsoin tuolloin vielä kännykällä AKE:lta jottei ole mitään rasitteita, mutta ilmeisesti ei ollut vielä ehtinyt tuo vero sinne...
Notta mitäs tällaisessa tapauksessa pitäisi tehdä asialle? Ukon puheistakaan oikein selvää saanut (puhelimitse), jotta maksellaanko noi verot ennalta vai jäljestä?
Ukko kävi konttorilla paperihommissa, ilmoittivat että diesselivero on maksamati...
Eräpäivä olisi ollut 9.3.2006 ja auto ostettiin 11.3.2006, katsoin tuolloin vielä kännykällä AKE:lta jottei ole mitään rasitteita, mutta ilmeisesti ei ollut vielä ehtinyt tuo vero sinne...
Notta mitäs tällaisessa tapauksessa pitäisi tehdä asialle? Ukon puheistakaan oikein selvää saanut (puhelimitse), jotta maksellaanko noi verot ennalta vai jäljestä?
eki kirjoitti:Örrrrkkkele
Eipä siellä sitten ollutkaan jarrupolttimovikaa, oli vaan se lampun pohja lohjennut niin että polttimo löytyi lattialta.. Mutta, saatiinpahan ainakin yksi lamppu (pesuaineen vähyysvalo) sammumaan mittaristosta.
Ladan ja väyrysen takavalot ovat sukua toisilleen.. Ittelläni samoja ongelmia.. nippusiteellä takavalot kiinni ja herkuteltu liitoksia jos jonkin kerran.. mut nyt pelaa..
ML 270 CDI -00
Eikä niitä lamppuja kannata kiirehtiä vaihtamaan, kun jossain välissä kuparit kolahtaa paikoilleen ja taas valot toimiimannesman kirjoitti:eki kirjoitti:Örrrrkkkele
Eipä siellä sitten ollutkaan jarrupolttimovikaa, oli vaan se lampun pohja lohjennut niin että polttimo löytyi lattialta.. Mutta, saatiinpahan ainakin yksi lamppu (pesuaineen vähyysvalo) sammumaan mittaristosta.
Ladan ja väyrysen takavalot ovat sukua toisilleen.. Ittelläni samoja ongelmia.. nippusiteellä takavalot kiinni ja herkuteltu liitoksia jos jonkin kerran.. mut nyt pelaa..
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Ukko soitteli tänään edelliselle omistajalle, joka sanoi järjestävänsä asian... Kassotaan nyt miten käy...
Ei kellään ole tuohon sitä käyttöohjekirjan "Interiour" osaa ylimääräisenä jäänyt? Vehossa saivat järkättyä nuo muut vihkoset, muttei sitä osaa...
Korjattiin tuossa viikonloppuna tuota takavaloa, sieltä oli pohjasta yksi muovikynsi lohjennut, eikä polttimo pitimineen enää pysynyt siinä. Samalla löytyi kunnon ruosteläikkä sieltä lampun alta kun irroitettiin tuota takavaloa...
Mikä piru muuten on kun ei tunnu nuo ovet menevän kiinni, niinkuin "kassakaapissa", kuten aikoinaan sanottiin... Pitäähän ne perkule ovet sulkeutua pelkän ajatuksen voimalla...
Ei kellään ole tuohon sitä käyttöohjekirjan "Interiour" osaa ylimääräisenä jäänyt? Vehossa saivat järkättyä nuo muut vihkoset, muttei sitä osaa...
Korjattiin tuossa viikonloppuna tuota takavaloa, sieltä oli pohjasta yksi muovikynsi lohjennut, eikä polttimo pitimineen enää pysynyt siinä. Samalla löytyi kunnon ruosteläikkä sieltä lampun alta kun irroitettiin tuota takavaloa...
Mikä piru muuten on kun ei tunnu nuo ovet menevän kiinni, niinkuin "kassakaapissa", kuten aikoinaan sanottiin... Pitäähän ne perkule ovet sulkeutua pelkän ajatuksen voimalla...
Tulipa mieleeni kertoilla, miten on tämä pieni taival kymppitonnin väykyllä sujunut. Dealer oli oikeassa siinä, että tämän hintaluokan vehkeeseen saa käyttää sen muutaman tuhannen euroa korjauksiin.
Tähän mennessä tehtyä:
Tähän mennessä tehtyä:
- Ilmastoinnin lauhdutin, lauhduttimen II-tuulettimen hihna, sekä kuivain + kylmäaineen täyttö
- Vasemman etupyörän alapallonivel, raidetangon pää sekä molemmille puolin kallistuksenvakaajan koiranluut + nelipyöräsuuntaus (edelleen puoltaa ojaan päin)
- Seisontajarrut (kengät, jouset, vaijerit) sekä takajarrut (palat, tapit / jouset, jarrulevyt), jarrunesteen vaihto
- Kourallinen polttimoita kojelautaan vaihdeltu, sekä konepellin avausvipu
- Ajovalot vaihdettu (himmeiden "lasien" takia)
- EGR eliminoitu (laakerinkuula alipaineletkussa), sekä imusarja pesty
- Suuttimien paluuputket uusittu
- Lokareiden sisältä, konetilasta, sekä moottorin alamuovien päältä pesty roskat pois
- Ja tietysti normihuolto (suodattimet, öljyt)
- Ruostevauriot:
- Joka oven ylä- ja alareunat ruosteessa
- Edestä jousien yläkupit ruosteessa (toinen jo irti melkein, ensiapuna hitsattiin suorasta)
- Myös takana alkavaa ruostevauriota (mm. pohjaanlyöntikumien kiinnistyspisteet näyttävät aika heikolta. Miltei samanlainen rakenne kuin W123:ssakin)
- ABS sekä ETS eivät toimi (Yllättävää että molemmat merkkivalot löytyivät kun ronklasin mittariston polttimoja etsiessäni seisontajarrun merkkivaloa. Vikadiagnostiikka ilmoittaa vian olevan ABS-pumpussa. )
- Etujarrulevyt ovat kuluneet vaihtokuntoon, lisäksi kulumistunnistimet ovat kaikonneet molemmin puolin
- Automaattilaatikon öljynvaihto ASAP. Tosin kustannukset n. 150-200€, joten jarrut kuntoon ensin.
- Jäähdytysnesteen vaihto
- Kiertovesipumppu ei toimi, tai pumppu kyllä toimii mutta virtaa ei tule sinne saakka
- Vakionopeudensäädin ei toimi, voinee olla myös kytköksissä tuohon ABS-vikaan
- Viime katsastuksessa K-arvo 2,8. Uusintatestissä ankaran motarilla kiusaamisen jälkeen vieläkin 2,3. Suuttimet / ruiskutuspumppu?
- Perä ulisee ja sen tiivisteet vuotavat. samoin kardaanissa tuntuu pyörimissuunnassa välystä, mutta välystä aiheuttava kohta on pakoputken lämpösuojan yläpuolella joten ei tietoa mikä osa on väljä.
- Takaripustuksen ja korin väliset puslat heikot (toinen jo hieman revennytkin)
- Pakoputkisto vaihtokunnossa (ensiapuna hitsattu löydetyt vuotokohdat)
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Etulevyt helppo vaihtaa ja tunnistimet tullee uusien palojen paketissa.
Täh? Laatikon öljynvaihto 150-200€? Millä laskuopilla? Vaiha ite.
Olikos tuonikäsissä vielä mittatikku?
Siinä pakarin lämpösuojan yläpuolella on kai kardaanin ristinivel Väykyssäkin?
Tuo puslahomma on enempi työläs kuin vaikea/kallis.
Täh? Laatikon öljynvaihto 150-200€? Millä laskuopilla? Vaiha ite.
Olikos tuonikäsissä vielä mittatikku?
Siinä pakarin lämpösuojan yläpuolella on kai kardaanin ristinivel Väykyssäkin?
Tuo puslahomma on enempi työläs kuin vaikea/kallis.
Pro HVM
Vehon laskuopilla! Tuo hintahaitari kuulema riippuu siitä, kuinka paljon saavat ölppää vaihdetuksi. Sinällään ei kuitenkaan kauhean suuri hinta, kun öljyt jo maksavat sen 15€/l ja sen 5-9l pitäisi menemän, ja suodatin siihen... Eipä tuossa sinällään, vaikka itsekin vaihtaisi, mutta kun ei ole tuota tikkua, ja jos sattuukin niin että aski ei tykkää vaihdosta (kliks), niin pääsee muitakin tilittämään kuin itseään.Rässi66 kirjoitti:Etulevyt helppo vaihtaa ja tunnistimet tullee uusien palojen paketissa.
Täh? Laatikon öljynvaihto 150-200€? Millä laskuopilla? Vaiha ite.
Olikos tuonikäsissä vielä mittatikku?
Siinä pakarin lämpösuojan yläpuolella on kai kardaanin ristinivel Väykyssäkin?
Tuo puslahomma on enempi työläs kuin vaikea/kallis.
Täytyy katsoa tarkemmin tuota kardaanihommaa, kun sitä ei näe ennenkuin ottaa pakarin ja suojapellit veks. Käden sai mahdutettua laatikon taakse ja johonkin kardaanin keskivaiheille, ja "mutkalle" kiertäessä tuntuu olevan välystä.
Muut nyt ovatkin tosiaan rutiinihommia, tosin tuo ABS:n pumppu saattaa tuoda uutena aiheena jotain erikoisuuksia, mutta eiköhän se siitä. (Ei ole muuten kukaan vielä tiennyt, milloin tuo ABS-pumppu pitäisi toimia.. )
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Ainakaan 124:ssa ei tarvi pakaria irrottaa, jotta voi tsekkailla välyksiä. Avaat sen suojapellin ruuvit ja pyöräytät sen sieltä pakarin ja pohjan välistä poiseki kirjoitti: Täytyy katsoa tarkemmin tuota kardaanihommaa, kun sitä ei näe ennenkuin ottaa pakarin ja suojapellit veks. Käden sai mahdutettua laatikon taakse ja johonkin kardaanin keskivaiheille, ja "mutkalle" kiertäessä tuntuu olevan välystä.
Ja jos tarvii kiristellä sitä keskimutteria, niin näin tekivät pajalla:
32 millinen (vai oliko 42 tai vielä isompi) kiintoavain siihen mutteriin ja sitten pyörittelet kardaania (vaikka vähän kauempaakin) vähän isommilla papukaijapihdeillä. Näin ei tarvi välittää, vaikka pakari onkin vähän tiellä
Selvä homma, täytyy vilkaista tuo homma tarkemmin, kun vaihtuu talvirenkaat alle. Kiitoksia vinkistä!
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Itellä tuli kans ilme heti naamalle...raul kirjoitti:Paljonko väykyllä on ehditty ajamaan tähän mennessä? Entä paljonko kokonaiskilometrilukema onl, mikäli sellainen "luotettava" on tiedossa?
Ajattelin vaan kun toi vikalista on aika pitkä...
Asenteenne lienee kuitenkin onneksi sellainen, että pikkuhiljaa laitetaan väykky kuntioon ja sitä pidetään pidempään. Hyvä näin
Itse luultavasti ekana ottasin vähän jonka jälkeen jurppis vielä enemmän sitten kauppaisin torin laidalla väykyn osia 5€/kpl
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Eihän nuo ole kuin pikkuvikoja, heleppo korjata!
Eikä sinällään tuolla kilometrilukemalla mikään ihmekkään ole, että jotain sanottavaa löytyy. (Ja hei, tämä on Väyrynen! ) Ajokilometrejä on mittarin mukaan 375 tuhatta ja rapiat. Eli meidän aikanamme tuo viitisen tuhatta on tullut lisää.
Siitä sitten ei ole tietoa onko sitä lukemaa joku käynyt tuunaamassa. Tuskin sitä suomessa kukaan osaa, ja ainakin VIN:n tietojen mukaan tuo on tänne uutena uitettu... Kai sen saisi SAUK:lta tietoon, miten on kehittyneet nuo kilometrit?
Jaaniin, semmonen vika unohtui vielä sanoa, että apukuskin penkin korkeussäätö antaa periksi. Eli jos sen joku hiisaa ylemmäs, niin joka kerran kun jakkaralle istuu, se putoaa pykälällä...
Mielessä käynyt kyllä kuva vanhasta taksista, tuo jakkaravika kun vielä vahventaa asiaa.
Ja Jube, kyllä nämä touhut jäävät kirkkaasti noista teidän turbotusprojektistanne!
Eikä sinällään tuolla kilometrilukemalla mikään ihmekkään ole, että jotain sanottavaa löytyy. (Ja hei, tämä on Väyrynen! ) Ajokilometrejä on mittarin mukaan 375 tuhatta ja rapiat. Eli meidän aikanamme tuo viitisen tuhatta on tullut lisää.
Siitä sitten ei ole tietoa onko sitä lukemaa joku käynyt tuunaamassa. Tuskin sitä suomessa kukaan osaa, ja ainakin VIN:n tietojen mukaan tuo on tänne uutena uitettu... Kai sen saisi SAUK:lta tietoon, miten on kehittyneet nuo kilometrit?
Jaaniin, semmonen vika unohtui vielä sanoa, että apukuskin penkin korkeussäätö antaa periksi. Eli jos sen joku hiisaa ylemmäs, niin joka kerran kun jakkaralle istuu, se putoaa pykälällä...
Mielessä käynyt kyllä kuva vanhasta taksista, tuo jakkaravika kun vielä vahventaa asiaa.
Ja Jube, kyllä nämä touhut jäävät kirkkaasti noista teidän turbotusprojektistanne!
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Oliskohan pitänyt jättää kuitenkin kysymättä sitä lukemaa!!!!!!
Tämmöset tiedot tuli:
07.11.1996 0 Hki-Itäväylän katsastusasema
04.03.1998 0 Vantaa-Seutulan katsastusasema
12.10.1999 450 000 Helsinki-Hakuninmaan katsastusasema
01.10.2001 244 000 Nurmon katsastusasema
04.10.2002 264 000 Nurmon katsastusasema
29.03.2005 332 000 Kouvolan katsastusasema
Eli puolet karannu johonkin...
Kuinka minusta tuntuu että tuossa alkupäässä on joku virhe? Miten helevetissä voi ehtiä ajamaan 450 000 km PUOLESSATOISTA VUODESSA??? Sehän tekee 1200 km päivässä?
Tämmöset tiedot tuli:
07.11.1996 0 Hki-Itäväylän katsastusasema
04.03.1998 0 Vantaa-Seutulan katsastusasema
12.10.1999 450 000 Helsinki-Hakuninmaan katsastusasema
01.10.2001 244 000 Nurmon katsastusasema
04.10.2002 264 000 Nurmon katsastusasema
29.03.2005 332 000 Kouvolan katsastusasema
Eli puolet karannu johonkin...
Kuinka minusta tuntuu että tuossa alkupäässä on joku virhe? Miten helevetissä voi ehtiä ajamaan 450 000 km PUOLESSATOISTA VUODESSA??? Sehän tekee 1200 km päivässä?
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Mutta helevetin hyvin on taksarilla pyyhkinyt, jos on noin paljon ajoja vuoden jokaisena päivänä
Taidankin vaihtaa alaa.
Ah, mutta minkäköhän takia ekat vuodet ovat 0 km?
Taidankin vaihtaa alaa.
Ah, mutta minkäköhän takia ekat vuodet ovat 0 km?
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20