Ilmastointi puhaltaa minne sattuu
Valvoja: Kaapo
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 13.7.2011 22:27
Ilmastointi puhaltaa minne sattuu
Terve vaan,
Mistäköhän kannattaisi lähteä etsimään vikaa kun ilmastointi puhaltaa kuskin jalkoihin koko ajan riippumatta missä asennossa säätimet on. Ei se muuten mitään haittaa mut näillä ulkolämpötiloilla varpaat jäätyy.
Mistäköhän kannattaisi lähteä etsimään vikaa kun ilmastointi puhaltaa kuskin jalkoihin koko ajan riippumatta missä asennossa säätimet on. Ei se muuten mitään haittaa mut näillä ulkolämpötiloilla varpaat jäätyy.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Sitä puhallusta säätävä läppä jumissa, sen säätö moottori rikki,
mootorin ja läpän välinen vipu rikki,
yleisimmät
jonnekin *:rin piuhan pähän niin saa testattua(varmistuu että vika ei ole ohjaus panelissa)
mootorin ja läpän välinen vipu rikki,
yleisimmät
jonnekin *:rin piuhan pähän niin saa testattua(varmistuu että vika ei ole ohjaus panelissa)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 13.7.2011 22:27
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ensin kannatta tarkistaa *:rila mikä niistä läpistä se on ja että on varmasti siinä vika eikä ohjaus panelissa,
paljon joutuu purkamaan tuurilla on se niistä mihin pääsee pienellä vaivalla käsiksi
paljon joutuu purkamaan tuurilla on se niistä mihin pääsee pienellä vaivalla käsiksi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
CDI203:lta kysyttiin mutta kysyn väliin: ei kai se voi puhaltaa kuumaa koko ajan, olettaisin että puhaltaa kuumaa silloin kun ulkona on erityisen kuuma ja ilmastoinnilta tarvitaan tavallista enemmän tehoja (tietenkin talvella myös mutta silloin se ei ole vika)?dealer kirjoitti:Ootko CDI203 tutkinut 211:a joka puhaltaa taakse vain kuumaa, meillä kävi pikapikaa testissä sellainen tapaus.
Nelialue-ilmastointikos se nyt on.
Ei ollut oikein mitään vikakoodia enkä ehtinyt tarkemmin tonkimaan.
Jos 4-alueilmastoinnilla puhaltaa kuumaa takapenkille kesähelteillä niin se johtuu siitä että se vesiventtiili ei sulkeudu. Toimintaperiaate kun on se että lisäkylmän saamiseksi lämmityslaitteen kennosta avataan kuuman ilman läppä takapenkeille mutta samalla suljetaan kuumavesikierto ettei lämmityslaitteen kennolla lämmitetä sitä ilmaa (muutoin jäähdytyksenkin aikana lämmityskennossa kietää kuuma vesi).
Toiminta meneekin pieleen jos se vesiventtiili ei sulkeudu (venttiilivian tai venttiilivian ja sen rikkoman SAM:in takia).
Vähän paremmin selitetty jossain teknisessä tiedotteessa, olisi ehkä se pitänyt etsiä ja kopioida tähän.
Jos sitä kuumaa tulee myös "normikeleillä" liikaa niin kai siellä sitten täytyy olla säätömoottoreissa vika, lämmönsäätö läppiä kääntelemälle ei taakse toimi?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
tähtikuljettaja ehtikin jo vastailemaantähtikuljettaja kirjoitti:CDI203:lta kysyttiin mutta kysyn väliin: ei kai se voi puhaltaa kuumaa koko ajan, olettaisin että puhaltaa kuumaa silloin kun ulkona on erityisen kuuma ja ilmastoinnilta tarvitaan tavallista enemmän tehoja (tietenkin talvella myös mutta silloin se ei ole vika)?dealer kirjoitti:Ootko CDI203 tutkinut 211:a joka puhaltaa taakse vain kuumaa, meillä kävi pikapikaa testissä sellainen tapaus.
Nelialue-ilmastointikos se nyt on.
Ei ollut oikein mitään vikakoodia enkä ehtinyt tarkemmin tonkimaan.
Jos 4-alueilmastoinnilla puhaltaa kuumaa takapenkille kesähelteillä niin se johtuu siitä että se vesiventtiili ei sulkeudu. Toimintaperiaate kun on se että lisäkylmän saamiseksi lämmityslaitteen kennosta avataan kuuman ilman läppä takapenkeille mutta samalla suljetaan kuumavesikierto ettei lämmityslaitteen kennolla lämmitetä sitä ilmaa (muutoin jäähdytyksenkin aikana lämmityskennossa kietää kuuma vesi).
Toiminta meneekin pieleen jos se vesiventtiili ei sulkeudu (venttiilivian tai venttiilivian ja sen rikkoman SAM:in takia).
Vähän paremmin selitetty jossain teknisessä tiedotteessa, olisi ehkä se pitänyt etsiä ja kopioida tähän.
Jos sitä kuumaa tulee myös "normikeleillä" liikaa niin kai siellä sitten täytyy olla säätömoottoreissa vika, lämmönsäätö läppiä kääntelemälle ei taakse toimi?
vesi venttilin ohjaus vian yhteydessä törmännyt kysytyn kaltiseen toimintaan (läppä vikaa voi koitta *:rila)
(vika oli samissa, piiri rikki nyttemin yksi joskus foorumillakin"nimi merki unohtunut" kirjoittanut on niitä korjanut)
vesiventiili vikaa voi tutkailla niin että ohjaa sitä ohi samin saa paikaneltua vikaa hiukan tarkemin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Taitaapi olla juuri minun autoni kyseessä (tulossa uudestaan Veho Lommilaan parin viikon päästä)tähtikuljettaja kirjoitti:CDI203:lta kysyttiin mutta kysyn väliin: ei kai se voi puhaltaa kuumaa koko ajan, olettaisin että puhaltaa kuumaa silloin kun ulkona on erityisen kuuma ja ilmastoinnilta tarvitaan tavallista enemmän tehoja (tietenkin talvella myös mutta silloin se ei ole vika)?dealer kirjoitti:Ootko CDI203 tutkinut 211:a joka puhaltaa taakse vain kuumaa, meillä kävi pikapikaa testissä sellainen tapaus.
Nelialue-ilmastointikos se nyt on.
Ei ollut oikein mitään vikakoodia enkä ehtinyt tarkemmin tonkimaan.
Jos 4-alueilmastoinnilla puhaltaa kuumaa takapenkille kesähelteillä niin se johtuu siitä että se vesiventtiili ei sulkeudu. Toimintaperiaate kun on se että lisäkylmän saamiseksi lämmityslaitteen kennosta avataan kuuman ilman läppä takapenkeille mutta samalla suljetaan kuumavesikierto ettei lämmityslaitteen kennolla lämmitetä sitä ilmaa (muutoin jäähdytyksenkin aikana lämmityskennossa kietää kuuma vesi).
Toiminta meneekin pieleen jos se vesiventtiili ei sulkeudu (venttiilivian tai venttiilivian ja sen rikkoman SAM:in takia).
Vähän paremmin selitetty jossain teknisessä tiedotteessa, olisi ehkä se pitänyt etsiä ja kopioida tähän.
Jos sitä kuumaa tulee myös "normikeleillä" liikaa niin kai siellä sitten täytyy olla säätömoottoreissa vika, lämmönsäätö läppiä kääntelemälle ei taakse toimi?
Ja kuumaa ei tule normaalikeleillä (alle 25 asteen lämmössä).
Tänäänkin aamulla (lämpö +24 astetta) toimi takailmastointi normaalisti.
Oli aika tuskallista ajaa kesäkuussa Ruotsin ja Saksan läpi kun piti kääriä vilttejä ja takkeja keskikonsolin ympärille etteivät jalat olisi saaneet palovammoja. Nuo ilmakanavat (keskikonsoli / ikkunanlauta) kuumenivat vaikka takaa olisikin laittanut puhelluksen täysin nollille.
Hyvä jos vika löytyy ja saadaan kuntoon.
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 07.8.2011 19:46
Vesiventtiilin hinta on kympeissä ja vaihdossa menee ... tunti.
SAMin hinta satasissa ja vaihtoaika tunnin luokkaa.
Lisäksi joutuu vähän näppäilemään testeriä.
SAMin hinta satasissa ja vaihtoaika tunnin luokkaa.
Lisäksi joutuu vähän näppäilemään testeriä.
Tuo mitä minä tutkin oli Ylivieskassa mutta hei kerro sitten mistä vika löytyi !demu67 kirjoitti: Taitaapi olla juuri minun autoni kyseessä (tulossa uudestaan Veho Lommilaan parin viikon päästä)