tietääkö kukaan miten saan lämmityslaitteen järkiinsä
tietääkö kukaan miten saan lämmityslaitteen järkiinsä
eli kun laitan asteluvuksi vaikka 20 ei lämmityslaite sitä ymmärrä vaan lämmitää auton liian kuumaksi on ihan sama jos asteluku on 5 tai 25, kylmää tulee kyllä ilmastoinnista kun laitan kaikki säätimet ihan kylmälle,
käytänössä aika vaikea kun joutuu ajon aikana säätelemän vähän väliä.
käytänössä aika vaikea kun joutuu ajon aikana säätelemän vähän väliä.
Re: tietääkö kukaan miten saan lämmityslaitteen järkiinsä
Oiskos närhenmunat tai piirikortti rikkipoikkiari560 kirjoitti:eli kun laitan asteluvuksi vaikka 20 ei lämmityslaite sitä ymmärrä vaan lämmitää auton liian kuumaksi on ihan sama jos asteluku on 5 tai 25, kylmää tulee kyllä ilmastoinnista kun laitan kaikki säätimet ihan kylmälle,
käytänössä aika vaikea kun joutuu ajon aikana säätelemän vähän väliä.
Mulla ois ehjät närhenmunat...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
piirikorttiin viittais tuo vika ainakin minun mielestä - munat säätyy piirikortin väärän signaalin mukaan täysille ja ilmastointi yrittää kompensoida tilannetta...
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
voisko joku tarkentaa
missä sijaitsee närhenmunat tai kyseinen piirikortti
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Re: voisko joku tarkentaa
Närhenmunat sijaitsevat akun vieressä, kaksi sellaista metallikuorista "mokkulaa" johon tulee yksi vesiletku ja josta lähtee kaksi vesiletkua. Näin siis W124 mallissa, kyseinen piirikortti sijaitsee keskikonsolissa, lämmönsäätönamikoiden allaari560 kirjoitti:missä sijaitsee närhenmunat tai kyseinen piirikortti
-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
ei ainakaan
säätönamikoiden alla ollut piirikortteja kun viime kesänä säätimille vaihdoin uudet lamput ja samalla yritin paikallistaa vikaa säätimien luolta, siellä oli runkoon pultattuna g-voima anturi joka ilmeisesti liityy turvatyynyihin ja kiristyviin turvavöihin.
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Puritkos myös konsolin paneelit poissa?
Mikä auto sinulla on?
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... iteongelma
-risto
Mikä auto sinulla on?
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... iteongelma
-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
purin
keskuskonsolin ja sen paneelin jossa on lämmitys säätimet ja sitten vielä keskus konsolin jalkatilan päässä olevat lisäpalat.
-siellä oli myös varkauden esto laitteen neljästä älylaatikosta yksi
mulla on 560 sec -88 pitäs kirjojen mukaan olla 380 hv kyllä se ainakin hätäsesti lähtee ja loppunopeus on 250km tunnissa mihin se on rajoitettu euroopan sopimuksien mukaan, tuotu saksasta ja kaksi vuotta ollu mulla erikoisia osia olen ostanut:
-abs releen 85 eskoo
-ruiskun polttoaineen säätöpalikan 350 eskoo
-ilmastoinin kompuran tiivisteen vaihto + kaasut 167 eskoo
-jarrupalat + levyt 110 eskoo
eikä muuta paitsi tietysti öljyt, suotimet ja tulpat
-siellä oli myös varkauden esto laitteen neljästä älylaatikosta yksi
mulla on 560 sec -88 pitäs kirjojen mukaan olla 380 hv kyllä se ainakin hätäsesti lähtee ja loppunopeus on 250km tunnissa mihin se on rajoitettu euroopan sopimuksien mukaan, tuotu saksasta ja kaksi vuotta ollu mulla erikoisia osia olen ostanut:
-abs releen 85 eskoo
-ruiskun polttoaineen säätöpalikan 350 eskoo
-ilmastoinin kompuran tiivisteen vaihto + kaasut 167 eskoo
-jarrupalat + levyt 110 eskoo
eikä muuta paitsi tietysti öljyt, suotimet ja tulpat
Re: purin
AMG Hammer?ari560 kirjoitti:mulla on 560 sec -88 pitäs kirjojen mukaan olla 380 hv
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: purin
Pilataan nyt sitten tämäkin topikki offtopikilla, mutta AMG teki kyllä 560:stä kuusilitraisen version, josta löytyi juuri tuo 380 hp. Tässä myynnissä eräs: http://www.mbnz.org/forums/forums/print ... 8911&mid=0Rässi66 kirjoitti:Ehei, Hammeroli W124-koppane. Teholukema on tosin varsin lähellä ärjyintä V8-hammeria.luokyio kirjoitti:AMG Hammer?ari560 kirjoitti:mulla on 560 sec -88 pitäs kirjojen mukaan olla 380 hv
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: tietoo
220 kW = 300 hp, eli ihan tavallinen täystehoinen 560 SEC siis. Äijäpeli silti.ari560 kirjoitti:tekniset tiedot 560 sec
nimellisteho ece 80/1269 mukaan 220kw 5000r/min
nimellisvääntömomentti ece 80/1269 mukaan 455Nm 3750r/min
näin ne on ilmoitettu (mutta tiedä häntä eikä häntä tiedä)
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
täytyy varmaaan
opetella laskemaan sillä tuosta taitaa tulla 300 nurkilla noita hevosia.
Tuo kannattaisi tarkastaa:
http://hvac.articles.mbz.org/plumbing/monovalve/
Manuaali-ilmastoidussa on kaksi venttiiliä (=duovalve). Ethän katkaise kantta avatessasi sitä kuparikarvaa.
http://hvac.articles.mbz.org/plumbing/monovalve/
Manuaali-ilmastoidussa on kaksi venttiiliä (=duovalve). Ethän katkaise kantta avatessasi sitä kuparikarvaa.
siellä vika oli
ainakin toinen kalvo on rikki, mistähän saisi uuden kun veholla sanovat että koko ventiili myydään 318 euroo kiitos. onkohan kukaan pistänyt purkuun autoo jossa olisi samanlainen?
Re: siellä vika oli
Ostin omaan Veholta korjaussarjan, 50e. Vaihda asiantuntevaan Vehoon.ari560 kirjoitti:ainakin toinen kalvo on rikki, mistähän saisi uuden kun veholla sanovat että koko ventiili myydään 318 euroo kiitos. onkohan kukaan pistänyt purkuun autoo jossa olisi samanlainen?
Ja siis Ässään, en taksimersuun. Varmaankin (varmasti) samaa tavaraa.
Ne ei oikein jaksa joka paikassa kaivella vanhoihin mersuihin niitä osia, kyllä niitä on.
Re: siellä vika oli
Sama osa.HVM kirjoitti:
Ja siis Ässään, en taksimersuun. Varmaankin (varmasti) samaa tavaraa.
Re: purin
Ahaa, sama "Hammer-engine" molemmissa ?luokyio kirjoitti:Pilataan nyt sitten tämäkin topikki offtopikilla, mutta AMG teki kyllä 560:stä kuusilitraisen version, josta löytyi juuri tuo 380 hp. Tässä myynnissä eräs: http://www.mbnz.org/forums/forums/print ... 8911&mid=0Rässi66 kirjoitti:Ehei, Hammeroli W124-koppane. Teholukema on tosin varsin lähellä ärjyintä V8-hammeria.luokyio kirjoitti: AMG Hammer?
Kätevää, piruako niitä erikseen tekemään joka koppaan.
Paremmin voisi alaleuka loksahtaa porukoilla tolla taksikopalla vedellessä.
Pro HVM
Re: siellä vika oli
Joo, ne yrittää myydä koko pakettia. Pyydä hyllystä "magneetti" varaosanumero A0008350644 hinnaltaan n. 50 e.ari560 kirjoitti:ainakin toinen kalvo on rikki, mistähän saisi uuden kun veholla sanovat että koko ventiili myydään 318 euroo kiitos. onkohan kukaan pistänyt purkuun autoo jossa olisi samanlainen?
ja homma jatkuu
elikkä nyt on vihdoin viimein uusi mangeettiventiili paikalaan mutta säätö on edeleen samanlainen että tulee heti tuhanen kuumaa kun kääntää pikkuisenkin lämpöä?????
onko kellään idean tynkää takataskussa????
onko kellään idean tynkää takataskussa????
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Sama oire ilmastoimattomassa vermeessä itsellä. Kuskin puoli lykkää kuumaa, vaikka säätökiekko olisi 10 asteella. Naksauksen takaa alkaa vasta tulla ns. pakkokylmää. Vika on (ainakin itsellä) lämmönsäätöyksikössä, "mustassa laatikossa" joka sijaitsee repsikan jalkatilassa hanskalokeron alla.
Lootasta on transistori palanut, aika yleinen vika. Aikomus on vaihtaa koko laatikko, kunhan HVM saa erään purkuauton paloiteltua taikalootan osalta kierrätyskuntoon
Lootan voi kyllä käsistään kätevä korjata itsekin, jos vain löytää oikeat komponentit.
Niin juu, toki vika voi olla siinä lämmönsäätörullassakin, mutta omassa kiesissä ei sen vaihto uuteen tuottanut mitään tulosta...
Lootasta on transistori palanut, aika yleinen vika. Aikomus on vaihtaa koko laatikko, kunhan HVM saa erään purkuauton paloiteltua taikalootan osalta kierrätyskuntoon
Lootan voi kyllä käsistään kätevä korjata itsekin, jos vain löytää oikeat komponentit.
Niin juu, toki vika voi olla siinä lämmönsäätörullassakin, mutta omassa kiesissä ei sen vaihto uuteen tuottanut mitään tulosta...
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
kiitos täytyy tutkia lisää
millainen auto on purkuun menosssa ?
tarvisin nimittäin w126 -88 560 sec couben etupuskurin hiilikuitu rungon ja keskimäisen gromilistan lisäksi anteenin nostomoottorin piirilevyineen ?
näitä ei ainakaan suomen mb-purkaamot ei ole koskaan kuulema suomessa nähnyt. tiedä häntä vaikka niitä jossain olisi????
tarvisin nimittäin w126 -88 560 sec couben etupuskurin hiilikuitu rungon ja keskimäisen gromilistan lisäksi anteenin nostomoottorin piirilevyineen ?
näitä ei ainakaan suomen mb-purkaamot ei ole koskaan kuulema suomessa nähnyt. tiedä häntä vaikka niitä jossain olisi????
- ®ÐÐ
- Dr.Durex
- Viestit: 3460
- Liittynyt: 05.10.2005 9:20
- Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
- Viesti:
aiheeseen liittyn tilasin tuohon omaan w202 -94 karvalakkiin nuo magneettiventtiilit tänään veholta hintaan 230€
jos nyt sais ite tästä lähtien valita että millon se lämmityslaite hönkii kuumaa
ai nii samalla tilasin pakoputkeen etummaisen pätkän...hintaa sillä reilut 300€ ku siinä on joku pirun hiukkaskiihdytin pönttö..
parista tarvikeosaliikkeestä kävin kysymässä putkea eka..tulos oli että hinta oli parhaimmillaan 700e+risat, huonoimmillaan tuossa reilut 300e kuten kotkan entisellä vehollakin..ja loppupelissä kaikki myi eioota, paitsi merkkiliike MA saapuu putki saksasta ...kumma että kyseistä putkea ei saanu edes tilaamalla tarvikeliikkeistä
jos nyt sais ite tästä lähtien valita että millon se lämmityslaite hönkii kuumaa
ai nii samalla tilasin pakoputkeen etummaisen pätkän...hintaa sillä reilut 300€ ku siinä on joku pirun hiukkaskiihdytin pönttö..
parista tarvikeosaliikkeestä kävin kysymässä putkea eka..tulos oli että hinta oli parhaimmillaan 700e+risat, huonoimmillaan tuossa reilut 300e kuten kotkan entisellä vehollakin..ja loppupelissä kaikki myi eioota, paitsi merkkiliike MA saapuu putki saksasta ...kumma että kyseistä putkea ei saanu edes tilaamalla tarvikeliikkeistä
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Re: kiitos täytyy tutkia lisää
Kaksikin 126-peliä on menossa osiksi, ovat kylläkin sedaneita molemmat ja kutoskoneella ainakin toinen. Toinen on saksantuonti, joten siinä saattaa tuo antennihässäkkä ollakin. Mutta etupuskurit noissa taitavatkin sitten olla vallan eri sorttia kuin SEC:ssä.ari560 kirjoitti:millainen auto on purkuun menosssa ?
tarvisin nimittäin w126 -88 560 sec couben etupuskurin hiilikuitu rungon ja keskimäisen gromilistan lisäksi anteenin nostomoottorin piirilevyineen ?
näitä ei ainakaan suomen mb-purkaamot ei ole koskaan kuulema suomessa nähnyt. tiedä häntä vaikka niitä jossain olisi????
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954