tietääkö kukaan miten saan lämmityslaitteen järkiinsä

Vastaa Viestiin
ari560
Viestit: 12
Liittynyt: 15.3.2006 22:36

tietääkö kukaan miten saan lämmityslaitteen järkiinsä

Viesti Kirjoittaja ari560 »

eli kun laitan asteluvuksi vaikka 20 ei lämmityslaite sitä ymmärrä vaan lämmitää auton liian kuumaksi on ihan sama jos asteluku on 5 tai 25, kylmää tulee kyllä ilmastoinnista kun laitan kaikki säätimet ihan kylmälle,
käytänössä aika vaikea kun joutuu ajon aikana säätelemän vähän väliä.
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Re: tietääkö kukaan miten saan lämmityslaitteen järkiinsä

Viesti Kirjoittaja Jube »

ari560 kirjoitti:eli kun laitan asteluvuksi vaikka 20 ei lämmityslaite sitä ymmärrä vaan lämmitää auton liian kuumaksi on ihan sama jos asteluku on 5 tai 25, kylmää tulee kyllä ilmastoinnista kun laitan kaikki säätimet ihan kylmälle,
käytänössä aika vaikea kun joutuu ajon aikana säätelemän vähän väliä.
Oiskos närhenmunat tai piirikortti rikkipoikki :roll:

Mulla ois ehjät närhenmunat...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

piirikorttiin viittais tuo vika ainakin minun mielestä - munat säätyy piirikortin väärän signaalin mukaan täysille ja ilmastointi yrittää kompensoida tilannetta...
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Eikös se mene niin, että jos närhenmunille ei tule virtaa, niin silloin se puskee vain kuumaa. Joten voisikos olla vain sulake palanut?

-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
ari560
Viestit: 12
Liittynyt: 15.3.2006 22:36

voisko joku tarkentaa

Viesti Kirjoittaja ari560 »

missä sijaitsee närhenmunat tai kyseinen piirikortti
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Re: voisko joku tarkentaa

Viesti Kirjoittaja Malm »

ari560 kirjoitti:missä sijaitsee närhenmunat tai kyseinen piirikortti
Närhenmunat sijaitsevat akun vieressä, kaksi sellaista metallikuorista "mokkulaa" johon tulee yksi vesiletku ja josta lähtee kaksi vesiletkua. Näin siis W124 mallissa, kyseinen piirikortti sijaitsee keskikonsolissa, lämmönsäätönamikoiden alla :D

-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
ari560
Viestit: 12
Liittynyt: 15.3.2006 22:36

ei ainakaan

Viesti Kirjoittaja ari560 »

säätönamikoiden alla ollut piirikortteja kun viime kesänä säätimille vaihdoin uudet lamput ja samalla yritin paikallistaa vikaa säätimien luolta, siellä oli runkoon pultattuna g-voima anturi joka ilmeisesti liityy turvatyynyihin ja kiristyviin turvavöihin.
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Puritkos myös konsolin paneelit poissa?
Mikä auto sinulla on?

http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... iteongelma

-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
ari560
Viestit: 12
Liittynyt: 15.3.2006 22:36

purin

Viesti Kirjoittaja ari560 »

keskuskonsolin ja sen paneelin jossa on lämmitys säätimet ja sitten vielä keskus konsolin jalkatilan päässä olevat lisäpalat.
-siellä oli myös varkauden esto laitteen neljästä älylaatikosta yksi
mulla on 560 sec -88 pitäs kirjojen mukaan olla 380 hv kyllä se ainakin hätäsesti lähtee ja loppunopeus on 250km tunnissa mihin se on rajoitettu euroopan sopimuksien mukaan, tuotu saksasta ja kaksi vuotta ollu mulla erikoisia osia olen ostanut:
-abs releen 85 eskoo
-ruiskun polttoaineen säätöpalikan 350 eskoo
-ilmastoinin kompuran tiivisteen vaihto + kaasut 167 eskoo
-jarrupalat + levyt 110 eskoo
eikä muuta paitsi tietysti öljyt, suotimet ja tulpat
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Re: purin

Viesti Kirjoittaja luokyio »

ari560 kirjoitti:mulla on 560 sec -88 pitäs kirjojen mukaan olla 380 hv
AMG Hammer? :shock:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Re: purin

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

luokyio kirjoitti:
ari560 kirjoitti:mulla on 560 sec -88 pitäs kirjojen mukaan olla 380 hv
AMG Hammer? :shock:
Ehei, Hammeroli W124-koppane. Teholukema on tosin varsin lähellä ärjyintä V8-hammeria.
Pro HVM
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Re: purin

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Rässi66 kirjoitti:
luokyio kirjoitti:
ari560 kirjoitti:mulla on 560 sec -88 pitäs kirjojen mukaan olla 380 hv
AMG Hammer? :shock:
Ehei, Hammeroli W124-koppane. Teholukema on tosin varsin lähellä ärjyintä V8-hammeria.
Pilataan nyt sitten tämäkin topikki offtopikilla, mutta AMG teki kyllä 560:stä kuusilitraisen version, josta löytyi juuri tuo 380 hp. Tässä myynnissä eräs: http://www.mbnz.org/forums/forums/print ... 8911&mid=0
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
ari560
Viestit: 12
Liittynyt: 15.3.2006 22:36

tietoo

Viesti Kirjoittaja ari560 »

tekniset tiedot 560 sec
nimellisteho ece 80/1269 mukaan 220kw 5000r/min
nimellisvääntömomentti ece 80/1269 mukaan 455Nm 3750r/min
näin ne on ilmoitettu (mutta tiedä häntä eikä häntä tiedä)
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Re: tietoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

ari560 kirjoitti:tekniset tiedot 560 sec
nimellisteho ece 80/1269 mukaan 220kw 5000r/min
nimellisvääntömomentti ece 80/1269 mukaan 455Nm 3750r/min
näin ne on ilmoitettu (mutta tiedä häntä eikä häntä tiedä)
220 kW = 300 hp, eli ihan tavallinen täystehoinen 560 SEC siis. Äijäpeli silti. 8)
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
ari560
Viestit: 12
Liittynyt: 15.3.2006 22:36

täytyy varmaaan

Viesti Kirjoittaja ari560 »

opetella laskemaan sillä tuosta taitaa tulla 300 nurkilla noita hevosia.
severi
Viestit: 210
Liittynyt: 30.9.2005 16:16

Viesti Kirjoittaja severi »

Tuo kannattaisi tarkastaa:

http://hvac.articles.mbz.org/plumbing/monovalve/

Manuaali-ilmastoidussa on kaksi venttiiliä (=duovalve). Ethän katkaise kantta avatessasi sitä kuparikarvaa. :ope:
ari560
Viestit: 12
Liittynyt: 15.3.2006 22:36

siellä vika oli

Viesti Kirjoittaja ari560 »

ainakin toinen kalvo on rikki, mistähän saisi uuden kun veholla sanovat että koko ventiili myydään 318 euroo kiitos. onkohan kukaan pistänyt purkuun autoo jossa olisi samanlainen?
HVM

Re: siellä vika oli

Viesti Kirjoittaja HVM »

ari560 kirjoitti:ainakin toinen kalvo on rikki, mistähän saisi uuden kun veholla sanovat että koko ventiili myydään 318 euroo kiitos. onkohan kukaan pistänyt purkuun autoo jossa olisi samanlainen?
Ostin omaan Veholta korjaussarjan, 50e. Vaihda asiantuntevaan Vehoon. :wink:

Ja siis Ässään, en taksimersuun. :D Varmaankin (varmasti) samaa tavaraa. :idea:

Ne ei oikein jaksa joka paikassa kaivella vanhoihin mersuihin niitä osia, kyllä niitä on.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: siellä vika oli

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

HVM kirjoitti:
Ja siis Ässään, en taksimersuun. :D Varmaankin (varmasti) samaa tavaraa. :idea:
Sama osa. :D
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Re: purin

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

luokyio kirjoitti:
Rässi66 kirjoitti:
luokyio kirjoitti: AMG Hammer? :shock:
Ehei, Hammeroli W124-koppane. Teholukema on tosin varsin lähellä ärjyintä V8-hammeria.
Pilataan nyt sitten tämäkin topikki offtopikilla, mutta AMG teki kyllä 560:stä kuusilitraisen version, josta löytyi juuri tuo 380 hp. Tässä myynnissä eräs: http://www.mbnz.org/forums/forums/print ... 8911&mid=0
Ahaa, sama "Hammer-engine" molemmissa ?
Kätevää, piruako niitä erikseen tekemään joka koppaan.
Paremmin voisi alaleuka loksahtaa porukoilla tolla taksikopalla vedellessä. :lol:
Pro HVM
severi
Viestit: 210
Liittynyt: 30.9.2005 16:16

Re: siellä vika oli

Viesti Kirjoittaja severi »

ari560 kirjoitti:ainakin toinen kalvo on rikki, mistähän saisi uuden kun veholla sanovat että koko ventiili myydään 318 euroo kiitos. onkohan kukaan pistänyt purkuun autoo jossa olisi samanlainen?
Joo, ne yrittää myydä koko pakettia. Pyydä hyllystä "magneetti" varaosanumero A0008350644 hinnaltaan n. 50 e.
ari560
Viestit: 12
Liittynyt: 15.3.2006 22:36

ja homma jatkuu

Viesti Kirjoittaja ari560 »

elikkä nyt on vihdoin viimein uusi mangeettiventiili paikalaan mutta säätö on edeleen samanlainen että tulee heti tuhanen kuumaa kun kääntää pikkuisenkin lämpöä?????
onko kellään idean tynkää takataskussa????
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Sama oire ilmastoimattomassa vermeessä itsellä. Kuskin puoli lykkää kuumaa, vaikka säätökiekko olisi 10 asteella. Naksauksen takaa alkaa vasta tulla ns. pakkokylmää. Vika on (ainakin itsellä) lämmönsäätöyksikössä, "mustassa laatikossa" joka sijaitsee repsikan jalkatilassa hanskalokeron alla.
Lootasta on transistori palanut, aika yleinen vika. Aikomus on vaihtaa koko laatikko, kunhan HVM saa erään purkuauton paloiteltua taikalootan osalta kierrätyskuntoon :lol:

Lootan voi kyllä käsistään kätevä korjata itsekin, jos vain löytää oikeat komponentit.

Niin juu, toki vika voi olla siinä lämmönsäätörullassakin, mutta omassa kiesissä ei sen vaihto uuteen tuottanut mitään tulosta... :?
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
ari560
Viestit: 12
Liittynyt: 15.3.2006 22:36

kiitos täytyy tutkia lisää

Viesti Kirjoittaja ari560 »

millainen auto on purkuun menosssa ?
tarvisin nimittäin w126 -88 560 sec couben etupuskurin hiilikuitu rungon ja keskimäisen gromilistan lisäksi anteenin nostomoottorin piirilevyineen ?
näitä ei ainakaan suomen mb-purkaamot ei ole koskaan kuulema suomessa nähnyt. tiedä häntä vaikka niitä jossain olisi????
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

aiheeseen liittyn tilasin tuohon omaan w202 -94 karvalakkiin nuo magneettiventtiilit tänään veholta hintaan 230€ 8)
jos nyt sais ite tästä lähtien valita että millon se lämmityslaite hönkii kuumaa :D

ai nii samalla tilasin pakoputkeen etummaisen pätkän...hintaa sillä reilut 300€ ku siinä on joku pirun hiukkaskiihdytin pönttö..
parista tarvikeosaliikkeestä kävin kysymässä putkea eka..tulos oli että hinta oli parhaimmillaan 700e+risat, huonoimmillaan tuossa reilut 300e kuten kotkan entisellä vehollakin..ja loppupelissä kaikki myi eioota, paitsi merkkiliike MA saapuu putki saksasta :) ...kumma että kyseistä putkea ei saanu edes tilaamalla tarvikeliikkeistä :evil:
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Re: kiitos täytyy tutkia lisää

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

ari560 kirjoitti:millainen auto on purkuun menosssa ?
tarvisin nimittäin w126 -88 560 sec couben etupuskurin hiilikuitu rungon ja keskimäisen gromilistan lisäksi anteenin nostomoottorin piirilevyineen ?
näitä ei ainakaan suomen mb-purkaamot ei ole koskaan kuulema suomessa nähnyt. tiedä häntä vaikka niitä jossain olisi????
Kaksikin 126-peliä on menossa osiksi, ovat kylläkin sedaneita molemmat ja kutoskoneella ainakin toinen. Toinen on saksantuonti, joten siinä saattaa tuo antennihässäkkä ollakin. Mutta etupuskurit noissa taitavatkin sitten olla vallan eri sorttia kuin SEC:ssä.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 lämmitys, ilmastointi”