Lancia Thema 2.5 TD
Lancia Thema 2.5 TD
Tuli viime viikolla haettua Straubingista tuollainen Lankinen.
Viimeksi muokannut VMTD, 22.7.2011 22:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ÄLY PORNO!
Joskus oli Turbo Croma ja siinä oli fiilistä, kun ei ollut rikki. Mulle ihan uusi tuttavuus tuo 2,5l diesel. Kenen tekemä mahtaa olla. Sitä Ferrarikonetta monet kyttää, mutta kenen on tuo diesel?
Joskus oli Turbo Croma ja siinä oli fiilistä, kun ei ollut rikki. Mulle ihan uusi tuttavuus tuo 2,5l diesel. Kenen tekemä mahtaa olla. Sitä Ferrarikonetta monet kyttää, mutta kenen on tuo diesel?
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Pösön paskoja taitaa nuo olla. Mutta silti klassikko on tuo Thema. Kaikki alkuperäset on r/tuostuneet tai kuolleet "inhimilliseen turhuuteen" Jotain noissa kuitenkin on. Koko auto on suunniteltu älyttömän hyvin ajettavuuden ja käytön suhteen. Kestävyys sitten on täysin nolla Ehkä kaikkien aikojen suhteen paskin setuppi
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Re: Lancia Thema 2.5 TD
Täytyy ilmeisesti jotain kirjoittaa, kun ei anna poistaa viimeistä viestiä. Miksi? No sainhan minä ne alkupään kuvat vaihdettua.
Huomena on sitten mentävä Bella Italiaan Tammelaan ja mikäs on mennessä.
Tänään askartelin, kuinkas muuten toimimattomien sähkölasien kanssa. Oikea takalasi ei toiminut ollenkaan ja se kiilattiin onnistuneesti Saksassa niin ettei itsestään laskeutunut. Oikea etunostin piti pamauksen aina ylös noustuaan ja lähti viiveellä alaspäin.
No vika oli hyvin simppeli, muoviosa missä vaijerin klunssi kuuluu olla oli murtunut ja etulasin klunssi pääsi nousemaan paikoiltaan ja siitä kolaus ja viive laskiessa. Takalasissa oli murtunut koko pesä ja vaijeri vielä hypännyt yläpyörästä pois. Se vaati jo koko nostimen purkamisen ja uudelleen virittämisen, mikä hetken ihmettelyn jälkeen onnistuikin, kun tajusi sen automaattikiristimen toiminnan, joka vetää lopussa löysät pois vaijerista.
Itse vian korjaus tapahtui poraamalla muoviin neljä pientä reikää ja ruuvit reikiin, jotka ankkuroivat klunssin paikoilleen ja samalla kiristivät vaijerin muoviin kiinni, nyt kestää. Etuovessa riitti vain yksi ruuvi.
Muutoin nostimet olivat uudenveroisessa kunnossa. Eikä ollut edes sähköviasta kyse.
Vaikka nuo muoviosat tuntuvat olevan heppasia, niin onneksi taso ei ole samaa kuin BMW:n muoviosien kunto tuon ikäisessä autossa. Kaverilla ei ole ollut muutamaan vuoteen jäähdyttäjän puhaltimen kehystä kun hapertui täysin ja mureni kosketuksesta.
Huomena on sitten mentävä Bella Italiaan Tammelaan ja mikäs on mennessä.
Tänään askartelin, kuinkas muuten toimimattomien sähkölasien kanssa. Oikea takalasi ei toiminut ollenkaan ja se kiilattiin onnistuneesti Saksassa niin ettei itsestään laskeutunut. Oikea etunostin piti pamauksen aina ylös noustuaan ja lähti viiveellä alaspäin.
No vika oli hyvin simppeli, muoviosa missä vaijerin klunssi kuuluu olla oli murtunut ja etulasin klunssi pääsi nousemaan paikoiltaan ja siitä kolaus ja viive laskiessa. Takalasissa oli murtunut koko pesä ja vaijeri vielä hypännyt yläpyörästä pois. Se vaati jo koko nostimen purkamisen ja uudelleen virittämisen, mikä hetken ihmettelyn jälkeen onnistuikin, kun tajusi sen automaattikiristimen toiminnan, joka vetää lopussa löysät pois vaijerista.
Itse vian korjaus tapahtui poraamalla muoviin neljä pientä reikää ja ruuvit reikiin, jotka ankkuroivat klunssin paikoilleen ja samalla kiristivät vaijerin muoviin kiinni, nyt kestää. Etuovessa riitti vain yksi ruuvi.
Muutoin nostimet olivat uudenveroisessa kunnossa. Eikä ollut edes sähköviasta kyse.
Vaikka nuo muoviosat tuntuvat olevan heppasia, niin onneksi taso ei ole samaa kuin BMW:n muoviosien kunto tuon ikäisessä autossa. Kaverilla ei ole ollut muutamaan vuoteen jäähdyttäjän puhaltimen kehystä kun hapertui täysin ja mureni kosketuksesta.
Asiallisen näköinen.
Uskokaa vaan, rinnakkaismallin omistajana voin sanoa että hyvin/kunnossa pidetyn kun onnistuu löytämään, niin antaa sellaisen vastineen rahoilleen ettei sitten oikeen mikään. Huonohan on aina sitruuna, olkoon merkki mikä hyvänsä.
Yksi pihan kolmesta autosta on siis vm.1994 Alfa 164, korjauskustannukset kokonaiset 8e parinvuoden omistusajalta. Vaihdoin hammastangon suojakumin toissa leiman jälkeen. Varusteitakin löytyy, mm. autoilmastoinnit, tummentuvat/sivulle kääntyvät peilit, nahkaiset sähköpenkit, sähkölasit/lukot jne. Ja aivan kaikki toimineet 100%moitteetta. Ruostetta ei lainkaan. Todella ehjän näköinen päällepäin, toki siis ennen minua vain 2 omistajaa. Edellinen omistaja todellinen entusiasti, ja muutenkin hieno mies.
W210 kun rupesin hakemaan, niin ajatuksena oli, että ostan sitten kun parempikuntoinen kuin oma 164 on tulee vastaan. Ei tullut, edes 6 kertaisella hinnalla Alfaan nähden. Noin parikymmentä kävin katsomassa, toki miltei kaikki vähän enemmän ajettuja kuin alfa. Silti ostin, eikä kaduta pätkääkään .
Korostetaan nyt vielä, että oma 164 on poikkeuksellinen. Saattaa olla aika liki se "Suomen paras". Siitäkin huolimatta on pakko sanoa (ollut yksi aiemminkin), että kyllä mielestäni 164 oli alfan "laadun huipentuma". Niin sitä aiemmissa kuin myöhemmissäkin malleissa ongelmia on piisannut tarpeeksi (jakoremmit, ruosteet, kulutusosia järsivät kuin leipää, sähkötkään ei täydelliset ), melua ja "mukavuutta" muutenkin satakuuslankkuun verrattuna kuin puntossa poislukien ehkä ainoastaan 166...
Uskokaa vaan, rinnakkaismallin omistajana voin sanoa että hyvin/kunnossa pidetyn kun onnistuu löytämään, niin antaa sellaisen vastineen rahoilleen ettei sitten oikeen mikään. Huonohan on aina sitruuna, olkoon merkki mikä hyvänsä.
Yksi pihan kolmesta autosta on siis vm.1994 Alfa 164, korjauskustannukset kokonaiset 8e parinvuoden omistusajalta. Vaihdoin hammastangon suojakumin toissa leiman jälkeen. Varusteitakin löytyy, mm. autoilmastoinnit, tummentuvat/sivulle kääntyvät peilit, nahkaiset sähköpenkit, sähkölasit/lukot jne. Ja aivan kaikki toimineet 100%moitteetta. Ruostetta ei lainkaan. Todella ehjän näköinen päällepäin, toki siis ennen minua vain 2 omistajaa. Edellinen omistaja todellinen entusiasti, ja muutenkin hieno mies.
W210 kun rupesin hakemaan, niin ajatuksena oli, että ostan sitten kun parempikuntoinen kuin oma 164 on tulee vastaan. Ei tullut, edes 6 kertaisella hinnalla Alfaan nähden. Noin parikymmentä kävin katsomassa, toki miltei kaikki vähän enemmän ajettuja kuin alfa. Silti ostin, eikä kaduta pätkääkään .
Korostetaan nyt vielä, että oma 164 on poikkeuksellinen. Saattaa olla aika liki se "Suomen paras". Siitäkin huolimatta on pakko sanoa (ollut yksi aiemminkin), että kyllä mielestäni 164 oli alfan "laadun huipentuma". Niin sitä aiemmissa kuin myöhemmissäkin malleissa ongelmia on piisannut tarpeeksi (jakoremmit, ruosteet, kulutusosia järsivät kuin leipää, sähkötkään ei täydelliset ), melua ja "mukavuutta" muutenkin satakuuslankkuun verrattuna kuin puntossa poislukien ehkä ainoastaan 166...
Nätti on Lancia, ja itseäni kiehtoo aina automallit, joita ei jatkuvasti vastaan tule. Kävinpä selailemaan Lancioita, kun itsekin pitäisi kakkosautoa emännälle etsiä, kun S-kortti paljastui fiksauksessa ihan tuhannen lahoksi... Tilaa pitäisi olla, kilsoja ei tule paljon mitään, joten kulutus ei ole päällimmäinen murhe. Millaisiahan nuo Kapat on? http://www.nettiauto.com/lancia/kappa/3979188 Jos oikeasti on viaton ja ruosteeton peli, niin onpahan autoa tuohon hintaan aika paljon...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
^Tuo ainakin näyttäisi olevan myyty. Sopivaan aikaan oot katsellu, jos pari tuntia sitten oli vielä myynnissä...
Tuo vehjes näytti olleen 5sylinterisellä kahdenlitran vaparilla. Voi olla pikkuisen puhditon, mutta on ihan hauskat soundit. 2.4 versio samasta padasta kapan kopassa yleisempi, ja jaksaa vääntää hieman paremmin alhaalta eikä yhtään janoisempi. Oma valinta jos tuollaisen joskus hankkisin, olisi 2,0 20v 5-syl turbo. Niitä ei kyllä suomessa usein tarjolla. Yhtä farmaria kävin joitain vuosia sitten katsomassakin. Jakoremelin vaihto tuossa ei ole ongelma, tilaa riittävästi runkoaisan välissä. Eikä porsi ennen aikojaan, vaihtoväli 90tkm. Toisin kuin 16v, vaihtoväli 60tkm/3v ja silti saa ajella tryffelit pöksyissä...
Vaikka alcantara periaattessa ihan hieno materiaali onkin, se ei kuitenkaan ole turhan kulutuksen kestävää. Tuossakin katsomassasi autossa sisusta oli kuskinpenkin osalta aivan ...skana. Eikä värikään miellyttänyt silmää, mutta se jo makuasia. Tavallinen, usein sininen kangasverhoilukin olisi heti parempi.
Kapan ei pitäisi olla kova mätänemään, yksilöitähän tuon ikäiset tietty aina on. Varmasti hintaluokassaan ok hiljainen ja mukava peli vedellä, sillä käytännössä ilmaiseksi noita saa pian pois hakea. Ei ihan niin tilava kuin odottaisi. Jakaa saman pohjalevyn alfa 166 kanssa.
Tuo vehjes näytti olleen 5sylinterisellä kahdenlitran vaparilla. Voi olla pikkuisen puhditon, mutta on ihan hauskat soundit. 2.4 versio samasta padasta kapan kopassa yleisempi, ja jaksaa vääntää hieman paremmin alhaalta eikä yhtään janoisempi. Oma valinta jos tuollaisen joskus hankkisin, olisi 2,0 20v 5-syl turbo. Niitä ei kyllä suomessa usein tarjolla. Yhtä farmaria kävin joitain vuosia sitten katsomassakin. Jakoremelin vaihto tuossa ei ole ongelma, tilaa riittävästi runkoaisan välissä. Eikä porsi ennen aikojaan, vaihtoväli 90tkm. Toisin kuin 16v, vaihtoväli 60tkm/3v ja silti saa ajella tryffelit pöksyissä...
Vaikka alcantara periaattessa ihan hieno materiaali onkin, se ei kuitenkaan ole turhan kulutuksen kestävää. Tuossakin katsomassasi autossa sisusta oli kuskinpenkin osalta aivan ...skana. Eikä värikään miellyttänyt silmää, mutta se jo makuasia. Tavallinen, usein sininen kangasverhoilukin olisi heti parempi.
Kapan ei pitäisi olla kova mätänemään, yksilöitähän tuon ikäiset tietty aina on. Varmasti hintaluokassaan ok hiljainen ja mukava peli vedellä, sillä käytännössä ilmaiseksi noita saa pian pois hakea. Ei ihan niin tilava kuin odottaisi. Jakaa saman pohjalevyn alfa 166 kanssa.
Jep, joku ehti selkeästi ensin. 2500 e oli hintana silloin. Näkyyhän tuolla olevan tuolla 2.4:llakin jokunen myynnissä.Mostro kirjoitti:^Tuo ainakin näyttäisi olevan myyty. Sopivaan aikaan oot katsellu, jos pari tuntia sitten oli vielä myynnissä...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Non ni. Nyt pätkähti veropäätös tullista ja veroja menee maksuun 204,80 euroa ja verrokkina käytettiin aikoinaan minun ensimmäisenä tuottamaa Themaa, tosin bensakoneella.
Tehoja on 118 hv/245 mn elikä altavastaajaksi jää jos vertaa tuohon 155 2.5 TD:n.
Pikkuisen on pettymys tuo Theman ajettavuus, tekeekö tuo kone hieman raskasoliseksi vai mikä, samanlainen kuin aikoinaan omistamani Croma TD. Soveltuu kyllä maantielle ihan hyvin, vakionopeussäädintä kyllä kaipaa ja sellainen pykätään ensi kesäksi.
Nyt kun olen ajellut samalla tuolla Saab 9000 CS:llä niin se tuntuu huomattavasti paremmalta ja vaikka kilometrejä on tuplasti niin ei vaihdekeppi rilise niinkuin Themassa. Kuminauhaviritykset on heitetty kehiin, mutta ei meinaa äänen synty selvitä. Olivat Saksassakin muutamaan otteeseen yrittäneet ääntä vaientaa, laitettu vaihteensiirtäjän tankoon kumia ja iso äänieriste kepin juureen. Saksasta tullessa piti kokoajan pitää kättä joko kepillä tai suojapussissa, jotta ääni lakkasi.
Muutenhan auto on erittäin siisti, muutama pieni jälki korissa kuitenkin on ja ruostetta ei ole edes takapalkissa, joka ensimmäiseksi alkaa happanemaan. Kilometrejä on tullut Heinäkuusta reilut 8000 ja keskikulutus taitaa olla jossain 6,3 litran huitteilla.
Tehoja on 118 hv/245 mn elikä altavastaajaksi jää jos vertaa tuohon 155 2.5 TD:n.
Pikkuisen on pettymys tuo Theman ajettavuus, tekeekö tuo kone hieman raskasoliseksi vai mikä, samanlainen kuin aikoinaan omistamani Croma TD. Soveltuu kyllä maantielle ihan hyvin, vakionopeussäädintä kyllä kaipaa ja sellainen pykätään ensi kesäksi.
Nyt kun olen ajellut samalla tuolla Saab 9000 CS:llä niin se tuntuu huomattavasti paremmalta ja vaikka kilometrejä on tuplasti niin ei vaihdekeppi rilise niinkuin Themassa. Kuminauhaviritykset on heitetty kehiin, mutta ei meinaa äänen synty selvitä. Olivat Saksassakin muutamaan otteeseen yrittäneet ääntä vaientaa, laitettu vaihteensiirtäjän tankoon kumia ja iso äänieriste kepin juureen. Saksasta tullessa piti kokoajan pitää kättä joko kepillä tai suojapussissa, jotta ääni lakkasi.
Muutenhan auto on erittäin siisti, muutama pieni jälki korissa kuitenkin on ja ruostetta ei ole edes takapalkissa, joka ensimmäiseksi alkaa happanemaan. Kilometrejä on tullut Heinäkuusta reilut 8000 ja keskikulutus taitaa olla jossain 6,3 litran huitteilla.
Alfa 166 2.4 JTD -00, Alfa 155 1.7 TS- 95, SAAB 9000 CDi -96, CS 2,0t -97
Tänään tuli haettua kilvet Themaan ja samalla poistettua liikennekäytöstä.
Tämä talvi pidetään säilössä ja ensi kesänä toivottavasti iskee inspiraatrio ruostesuojauksen kanssa. Sen jälkeen kärsii ajella vaikka talvella.
Tänä kesänä tuli mittariin 9624 km
Tämä talvi pidetään säilössä ja ensi kesänä toivottavasti iskee inspiraatrio ruostesuojauksen kanssa. Sen jälkeen kärsii ajella vaikka talvella.
Tänä kesänä tuli mittariin 9624 km
Alfa 166 2.4 JTD -00, Alfa 155 1.7 TS- 95, SAAB 9000 CDi -96, CS 2,0t -97
No niinhän siinä kävi, että Thema siirtyi seuraavalle omistajalle. Meni onneksi puoliharrasteeksi ja kilometrit alle 10 t vuodessa, joten pitäisi säilyä hyvänä. Johan tuo melkein 5 kuukautta minulla olikin ja kilsoja tuli liki 11 tkm. Keskikulutukseksi laskin 5.86 l/100 km
Alfa 166 2.4 JTD -00, Alfa 155 1.7 TS- 95, SAAB 9000 CDi -96, CS 2,0t -97