Tässä vihdoin video tulevasta Actroksesta:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XXqu6ZHqrNk[/youtube]

Tässä vihdoin video tulevasta Actroksesta:
Sisussa kokeiltu ennenkin (Cumminsin) V8:aLeemu kirjoitti:Katos vaan.. Sisuun kai on kuitenkin tyrkyllä V8 konettaLaaksonen kirjoitti: V-moottorit ovat siis jäneet historiaan![]()
No johonkin ne täytyy saada menemään jos ei itselle enää kelpaa..
http://www.sisuauto.com/sisu-auton-historia-0Sisu Auto kirjoitti:1966: Cummins-dieselmoottoreiden käyttö Sisu-autoissa ja ratatyövaunuissa alkaa, aluksi V8-versioina.
Eikös nuo K50.set valmistettu vartavasten jollekkin kaivosyhtiölle louheen ajoon. Nuissa kärryissä oli muistaakseni sivukipit, josta se luohe kipattiin suoraan kuljettimelle.Easy Rider kirjoitti:K50 olis aika mörkö, jos olis isot pulleat rupulirenkaat alla.
Ainakin tuo SRH 450 oli tuollainen:Väsynyt Mies kirjoitti:Eikös nuo K50.set valmistettu vartavasten jollekkin kaivosyhtiölle louheen ajoon. Nuissa kärryissä oli muistaakseni sivukipit, josta se luohe kipattiin suoraan kuljettimelle.Easy Rider kirjoitti:K50 olis aika mörkö, jos olis isot pulleat rupulirenkaat alla.
Onneks meidän asiakskunnassa porukalla on ollu selkeetä noi jarruhommat, ei ajeta jos ei oo varaa pitää konneita kunnossa, senkin olen nähnyt kun entinen kuljetuyrittäjä juoksi kuskin kanssa pitkin mettää katkuun melkosen äkästä ukkoa ku puoli jarrunen kärri silpo miehen pojan auton aika happeen vaikkakin poitsu selvis tuurilla hengissä, eipä saaneet edes poliisilta säälipisteitä tuumasivat vaan ett luulis ammatilaisen ymmärtävän sentäs jotain ja ymmärtihän ne lopettivan kumpainenkin alalla sen jälkeenpupetti kirjoitti:Meneppä meissenkeri kertomaan tuo suurten kuljetusyritysten kuljetuksista vastaavalle tai hänen esimiehelleen..ja kato tarkkaan niitte naaman ilmeet ja kuuntele kommentit..ni sitte ymmärrät minkä takia aina välillä sattuu sellanen kärri istä ouuttuu jostaki rummusta ne hillihtimet..tai ylipäätään jarrut.
Ei millään pahalla mutta näin se vaan tuppaa olemaan suuremissa yrityksissä...ja varmaan kohta jo pienemmissäkin..ku aina jostaki on pakko säästää jollei ole varallisuutta.
Tässä kohtaa voisi kysyä, että mistä se johtuu, että ei ole varaa pitää vehkeitä kunnossa? Voisiko se johtua siitä, että kun suomalainen yrittäjä yrittää saada taksan sen verran ylös, että olisi varaa pitää romut kunnossa, niin kuljetuksenantaja ottaa tilalle jonkin latvialaisen yrityksen, joka ajaa puolet halvemmalla.Pega kirjoitti:Onneks meidän asiakskunnassa porukalla on ollu selkeetä noi jarruhommat, ei ajeta jos ei oo varaa pitää konneita kunnossa,pupetti kirjoitti:Meneppä meissenkeri kertomaan tuo suurten kuljetusyritysten kuljetuksista vastaavalle tai hänen esimiehelleen..ja kato tarkkaan niitte naaman ilmeet ja kuuntele kommentit..ni sitte ymmärrät minkä takia aina välillä sattuu sellanen kärri istä ouuttuu jostaki rummusta ne hillihtimet..tai ylipäätään jarrut.
Ei millään pahalla mutta näin se vaan tuppaa olemaan suuremissa yrityksissä...ja varmaan kohta jo pienemmissäkin..ku aina jostaki on pakko säästää jollei ole varallisuutta.
Juuri tätä tarkoitin, kun aloin näistä jarruhommista puhumaan. Toki jarrut pitää olla kunnossa, ei siinä mitään epäselvää ole. Semmoista kultaista perstuntumaa ei vaan ole kellään, kuka pystyy sanomaan, että vaikkapa täysperävaunun yhdellä akselilla on liikaa heittoa jarruvoimissa. Näitä on tullut äskettäin katsastetuissakin vehkeissä eteen tienpäällä. Levyjarruissa näitä ongelmia on vähemmän, mutta rumpujarruissa tuntuu välillä ihan henkimaailman asioilta saada pidot tasaiseksi.Väsynyt Mies kirjoitti:Eikä se nyt ole mitenkään epätavallista sekään, että kärriin tehdään jarruajo virallisella korjaamolla ja viedään katsastukseen, jossa katsuri toteaa, että kärrin jarruissa on liikaa heittoa. Varsinkin perinteisillä rumpujarruilla varustetuissa vetoautoissa ja perävaunuissa jarrujen mittaaminen ei ole aivan yksiselitteinen asia. Tiedän sellaisiakin tapauksia jossa puoliperävaunuun on laitettu jarrut täysin uusiksi kaikille akseleille ja säädetty jarrudynossa ennen katsastusta ja silti eivät ole menneet läpi. Voitte varmaan kuvitella, kuinka totuudenmukaisia mittaukset on loskan keskellä tienposkessa, kun katsastusasemillakaan kiinteillä laitteilla ei saada todenperäisiä mittaustuloksia.
Tästä syystä meillä ei enään kovin hanakkaasti sorvailla enään raskaan kaluston jarru rumpuja, käytännössä huomattu ett sorvattavaks tulevat rummut on nykyään siinä kunnossa ettei kannata riskeerata korjaamon mainetta niiden kanssaJP74 kirjoitti:Juuri tätä tarkoitin, kun aloin näistä jarruhommista puhumaan. Toki jarrut pitää olla kunnossa, ei siinä mitään epäselvää ole. Semmoista kultaista perstuntumaa ei vaan ole kellään, kuka pystyy sanomaan, että vaikkapa täysperävaunun yhdellä akselilla on liikaa heittoa jarruvoimissa. Näitä on tullut äskettäin katsastetuissakin vehkeissä eteen tienpäällä. Levyjarruissa näitä ongelmia on vähemmän, mutta rumpujarruissa tuntuu välillä ihan henkimaailman asioilta saada pidot tasaiseksi.Väsynyt Mies kirjoitti:Eikä se nyt ole mitenkään epätavallista sekään, että kärriin tehdään jarruajo virallisella korjaamolla ja viedään katsastukseen, jossa katsuri toteaa, että kärrin jarruissa on liikaa heittoa. Varsinkin perinteisillä rumpujarruilla varustetuissa vetoautoissa ja perävaunuissa jarrujen mittaaminen ei ole aivan yksiselitteinen asia. Tiedän sellaisiakin tapauksia jossa puoliperävaunuun on laitettu jarrut täysin uusiksi kaikille akseleille ja säädetty jarrudynossa ennen katsastusta ja silti eivät ole menneet läpi. Voitte varmaan kuvitella, kuinka totuudenmukaisia mittaukset on loskan keskellä tienposkessa, kun katsastusasemillakaan kiinteillä laitteilla ei saada todenperäisiä mittaustuloksia.