ML kokemuksia?
Verot on aika korkeat, mutta vakuutukset suorastaan edulliset, kun vertaa tuohon meidän surullisen kuuluisaan uuteen passattiin.
Meillä kustannukset eivät kohonneet, kuin 100 e verran. Liikenne - ja kaskovakuutus oli sen verran halvemmat, mitä passattiin.
Edelliset talvirenkaat meillä oli Maxxikset, jotka olivat hyvät joka suhteessa. Äänettömät, pitoa löytyi ja nyt sitten ajetaan loppuun kesärenkaina. Uudet misukat ovat vaikutelmaltaan ihan kohtuulliset.
Kesärenkaat olivat 275 leveät ja ei tule toisia yhtä leveänä. Auto haki hieman kesäkelissä ja erittäin äänekkäät. Nuo maxxikset, kun syksyllä vaihtoi alle, niin autossa pystyi etupenkin ja kolmannen rivin matkustajien kanssa keskustelemaan normaali äänellä. Kesärenkailla olisi pitänyt olla megafooni.
Meillä kustannukset eivät kohonneet, kuin 100 e verran. Liikenne - ja kaskovakuutus oli sen verran halvemmat, mitä passattiin.
Edelliset talvirenkaat meillä oli Maxxikset, jotka olivat hyvät joka suhteessa. Äänettömät, pitoa löytyi ja nyt sitten ajetaan loppuun kesärenkaina. Uudet misukat ovat vaikutelmaltaan ihan kohtuulliset.
Kesärenkaat olivat 275 leveät ja ei tule toisia yhtä leveänä. Auto haki hieman kesäkelissä ja erittäin äänekkäät. Nuo maxxikset, kun syksyllä vaihtoi alle, niin autossa pystyi etupenkin ja kolmannen rivin matkustajien kanssa keskustelemaan normaali äänellä. Kesärenkailla olisi pitänyt olla megafooni.
Aika hyvin näkyvät etenevän ilman lukkojakin. Jarruilla näyttäs hillitsevän ilmassa olevan renkaan pyörimistä.Mika.T kirjoitti:Saakos ML:ää pakuksi/huoltoautoksi?
EDIT: Ja onko niissä minkään valtakunnan tasauspyörästön lukkoja?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=c3ZuRXOuxI4[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=G9PGTL0R8_c[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4QrflFD-PQo&NR=1[/youtube]
Mikäs se on tämmösen ML:n suurin rengaskoko jonka saapi katsastettua?
Entä onnistuuko alusta korotus mitenkään...
Itse on tullut nyt ajettua 10 000 km 320 bensa ML:llä, joka on pahamaineista 1998 vuosikertaa. Autosta ei ole pahaa sanottavaa, vaikkei se minustakaan mitään eritysitä premiumia ole. Toistaiseksi ei ole mitään remonttia tarvinnut tehdä. Maasto-ominaisuuksista ei ole enempää tietoa kuin, että tuubi videoita w163 etenemisestä olen nähnyt ja aika pahoissa paikoissa näyttää menevät. Taitaa se kuitenkin edellyttää kunnon renkaita.
Renkaat on kalliita, vaikka 16 tuumaiset vanteet on kummissakin. Tuhkakupin kannesta täällä onkin jo puhuttu. Korin saumojen sovitukset ovat aika amerikkalaisia, mutta se ei ajamista haittaa. Osa katkaisijoista lienee tuntuman puolesta Mossen tehtaalta, mutta eihän niitä ikkunoita tarvitse koko aikaa rämpätä. Omassa ei ole mitään varusteita ilmastoinnin lisäksi.
Tuolla koneella olen päässyt normaaliajossa vähän reilun 12 litran kulutuksiin.
Omassa on mittarissa nyt vähän yli 210 000 km ja edellinen omistaja lienee vaihtanut takajouset, tai sitten ne ovat likaa hylkivää terästä.
Ainakin minun yksilöni on hiljainen siinä määrin, että jos hälyääntä ilmaantuu, se alkaa heti häiritä.
Väitän, että 12 k€:n ei aprempaa autoa saa pääkaupunkiseudulta. Ainakaan jos haluaa välttämättä vähän korkeamman auton. Punttisalin pihalla oli tänään Lotus Elise ja vaikka se on makea, en haluaisi könytä kaduntasolle ajelemaan - oikealta puolelta.
Renkaat on kalliita, vaikka 16 tuumaiset vanteet on kummissakin. Tuhkakupin kannesta täällä onkin jo puhuttu. Korin saumojen sovitukset ovat aika amerikkalaisia, mutta se ei ajamista haittaa. Osa katkaisijoista lienee tuntuman puolesta Mossen tehtaalta, mutta eihän niitä ikkunoita tarvitse koko aikaa rämpätä. Omassa ei ole mitään varusteita ilmastoinnin lisäksi.
Tuolla koneella olen päässyt normaaliajossa vähän reilun 12 litran kulutuksiin.
Omassa on mittarissa nyt vähän yli 210 000 km ja edellinen omistaja lienee vaihtanut takajouset, tai sitten ne ovat likaa hylkivää terästä.
Ainakin minun yksilöni on hiljainen siinä määrin, että jos hälyääntä ilmaantuu, se alkaa heti häiritä.
Väitän, että 12 k€:n ei aprempaa autoa saa pääkaupunkiseudulta. Ainakaan jos haluaa välttämättä vähän korkeamman auton. Punttisalin pihalla oli tänään Lotus Elise ja vaikka se on makea, en haluaisi könytä kaduntasolle ajelemaan - oikealta puolelta.
Ml mersussa taisi alennusvaihteisto olla lisävaruste. En ole kyllä asiasta aivan varma. Omastani löytyy tuo sähköinen alennusvaihteistonkytkin kojelaudasta.
Meno haluja sillä on ihan riittävästi useimmalta pulliaiselta loppuu jo kantti kesken, ennenkuin ajokin ominaisuudet.
Maastovaihteen puolella jaksaa ykkösellä ja pakilla kulkea aivan tyhjäkäynnillä. Sileällä tiellä myös tievälityksillä lähtee liikkeelle, kun vaan nostaa jalan jarrulta.
Tykätty on autosta, minkä nyt käyttö kustannukset valtion taholta aika kovat.
Meno haluja sillä on ihan riittävästi useimmalta pulliaiselta loppuu jo kantti kesken, ennenkuin ajokin ominaisuudet.
Maastovaihteen puolella jaksaa ykkösellä ja pakilla kulkea aivan tyhjäkäynnillä. Sileällä tiellä myös tievälityksillä lähtee liikkeelle, kun vaan nostaa jalan jarrulta.
Tykätty on autosta, minkä nyt käyttö kustannukset valtion taholta aika kovat.
Mulla on sitten varmaan yksi lisävsruste. Muistelen kuitenkin, että ML tehtiin G:n ja Väyrysen palikoista. Sen puolesta voisi olla vakiovarustekin. Sehän tehtiin sillä tavalla, koska tuli erittäin kiire saada SUV amerikan markkinoille. Jenkit sitten tykkäsivätkin aivan helkkaristi siitä - tämä moitittu w163 valittiin siellä vuoden vagoniksi ja ajo-ominaisuuksia ja taloudellisuutta kehuttiin aivan mahdottomasti.
Ymmärrän kyllä, koska olen omistanut kaksi jenkkiautoa, toinen tosin Mexikossa tehty.
Ymmärrän kyllä, koska olen omistanut kaksi jenkkiautoa, toinen tosin Mexikossa tehty.
Tuo rattaiden "sähkölukot" voisi pitää paikkaansa. Talvella kolmio vilkkuu vaikka ESP on pois päältä ja veto tuntuu tulevan joka rattaalle tasaisesti. Yliohjaava neliveto tarkoittaa laajoja ja näyttäviä nelipyöräluisuja, joten itsesuojeluvaisto ja peltikorjamon puute on käskenyt pitämään sähköiset avut aina päällä.Mika.T kirjoitti:Aika hyvin näkyvät etenevän ilman lukkojakin. Jarruilla näyttäs hillitsevän ilmassa olevan renkaan pyörimistä.
Datsuni on mun ratsuni.
Omasta 13-vuotiaasta en ole löytänyt ruostetta kuin alkavan ruven toisen takalokarin kaaren alapäästä. Ja sekin on todella vasta maakirupea. Se ei tarkoita, etteikö siinä jossain voisi ruostettakin olla, ainakin ne muovilistat ovat sellaisia, että niiden alle pääsee hiekkaa ja pölyö, joska varmasti tekee pitemmällä ajalla jotain.
w163 on kuitenkin rungolle tehty vehjes, joten ruostumisen haitat lienee pienempiä kuin itsekantavalla korilla olevassa autossa?
w163 on kuitenkin rungolle tehty vehjes, joten ruostumisen haitat lienee pienempiä kuin itsekantavalla korilla olevassa autossa?
Nykyisen ML:n koeajo ajovalossa:
http://ajovalo.net/Koeajot/MB_ML.html
http://ajovalo.net/Koeajot/MB_ML.html
Tuhkakuppi!!
No mites hitossa sen tuhkakupin saa auki vahingoittamatta mitään ympäriltä ? Mittaristokoukuilla vai miten Itse olen jo tunnin tökkinyt sitä kantta joka kulmasta ja viivasta ja ...eerola kirjoitti:Aukesiko tuhkakupin kansi ilman vipuvarren käyttämistä?
"...Aikaisemmin ajetussa 320:ssa tuhkakuppi ei tullut ulos vaikka sitä kuinka paineli jalopuuhun piirretyn viivan kohdalta. Tässä autossa tuhkakupin saa kyllä liukumaan ulos jos puuta tuuppaa juuri siltä kohdalta missä viiva on. Jos painallus osuu yhtään vikaan, mekanismi menee jotenkin vinkkeliin ja sitten lokeron saa onkia ulos kuopastaan jotain työkalua käyttäen. Onneksi ML:ssä on edelleen metallinen avain. Se on kuin suunniteltu tuhkakupin ulos kampeamiseen..."
No, en minä itse ole tupakoija, mutta tekis mieli tyhjentää se kuppi edellisen omistajan jäljiltä!!
Jos se painamalla avautuu vähänkin, voi koittaa painaa voimakkaammin siitä toisesta päästä. Minulla tämä ei ole rikkonut sisutusta, mutta sormien väliin jäämistä pitää varoa. Tuhkiksen kansi on tosiaan Warre tasoa.
Sen availuakin on vaikea välttää, kun karvalakissa ainut töpseli on tupakansytyttimessä.
Sen availuakin on vaikea välttää, kun karvalakissa ainut töpseli on tupakansytyttimessä.
faceliftin tuhkakuppi on kyseessä
Alustanumeron mukaan vuosimallin 04 auto. En ruvennut voimakeinoja käyttämään, kun oli auto vielä koeajossa.
Kukahan lie näihin mersuihin tuon "puolinahkaverhoilun" keksinyt - ei niissä ole puoliksikaan nahkaa, edes siinä nahkan näköisessä suikaleessa. Ennen vanhaan sitä materiaalia nimitettiin kerniksi, eli jollain muovintapaisella aineella päällystetyksi kankaaksi! Se ei kestä edes tuolla Saksanmaalla halkeilematta, saatikka pohjolan pakkasissa.
Näyttäis, pikaisella otannalla, näistä mölleistä suuri osa olevan tuolla "puolinahkaverhoilulla".
Kukahan lie näihin mersuihin tuon "puolinahkaverhoilun" keksinyt - ei niissä ole puoliksikaan nahkaa, edes siinä nahkan näköisessä suikaleessa. Ennen vanhaan sitä materiaalia nimitettiin kerniksi, eli jollain muovintapaisella aineella päällystetyksi kankaaksi! Se ei kestä edes tuolla Saksanmaalla halkeilematta, saatikka pohjolan pakkasissa.
Näyttäis, pikaisella otannalla, näistä mölleistä suuri osa olevan tuolla "puolinahkaverhoilulla".