W210 ja madaltaminen (Camperit..)
W210 ja madaltaminen (Camperit..)
Se on moro. Mun on pakko avata uusi keskustelu, kun en löytänyt suoraa vastausta siihen, että voiko tuota SEDAN W210, Classic 200 CDI:tä madaltaa ja jos voi niin minkä verran?
Kajaanissa ja Iisalmessa Hartikaisella ei tiedetä, mitä tapahtuu takarenkaille, jos tiputan Eibachin sarjalla -30 mm alustaa. Iskareiksi tulee sarjalle sopivat Koni Sportit.
Takapään camper ei ole säädettävä, eikä se ole säädettävä myöskään avantgardessa, jossa on -20 mm alusta normaalisti. Jos -20 mm menee ihan heittämällä niin tapahtuuko kummia jos tiputan sen -30 mm ?
Autossani ei ole korkeussäätyvä perä.
Eli: Jos laitan ko. satsin alle, lähteekö renkaan kuvio alle tuhannen kilometrin?
Autossa on nyt iskarit niin loppu, että siihen pitää saada uutta osaa ja pikaisesti. Katsastuskin pitää hoitaa tämän (04 / 2007) kuun loppuun.
Auttakee hyvät ihmiset mersumiestä:)
Kajaanissa ja Iisalmessa Hartikaisella ei tiedetä, mitä tapahtuu takarenkaille, jos tiputan Eibachin sarjalla -30 mm alustaa. Iskareiksi tulee sarjalle sopivat Koni Sportit.
Takapään camper ei ole säädettävä, eikä se ole säädettävä myöskään avantgardessa, jossa on -20 mm alusta normaalisti. Jos -20 mm menee ihan heittämällä niin tapahtuuko kummia jos tiputan sen -30 mm ?
Autossani ei ole korkeussäätyvä perä.
Eli: Jos laitan ko. satsin alle, lähteekö renkaan kuvio alle tuhannen kilometrin?
Autossa on nyt iskarit niin loppu, että siihen pitää saada uutta osaa ja pikaisesti. Katsastuskin pitää hoitaa tämän (04 / 2007) kuun loppuun.
Auttakee hyvät ihmiset mersumiestä:)
no ei mulla ainakaa tuosssa omassa lorinserissa takaset mihinkään kulu muuten ku normaalisti, kesän kestää
mut edessä on camberit päin persettä, renkaat kekottaa ja kun tuo v8 painaa aika paljon niin renkaiden sisäreunat menee sileiksi yhden kesän aikana, eli ne joutuu sit kääntää päittäin sit taas seur. kesäks jos ei halua ostaa uusia heti ku 70% pinnasta on viel tallella. et ei mulla ainakaa oo laskulla ollu takarenkaiden kulumiseen vaikutusta.
eikä ollu 190:ssäkään vaikka siinä se perä oli jo matala ja renkaat kekotti miten sattuu.
jossain e30 bmw:ssä näkyy joskus aina aika villejä taka cambereita
ja renkaat kuvion ikää jatkat luonnollisesti suuntauttamalla auton nelipyöräsuuntauksessa alustan asennuksen jälkeen, tämä tunnetusti parantaa myös ajettavuutta
mut edessä on camberit päin persettä, renkaat kekottaa ja kun tuo v8 painaa aika paljon niin renkaiden sisäreunat menee sileiksi yhden kesän aikana, eli ne joutuu sit kääntää päittäin sit taas seur. kesäks jos ei halua ostaa uusia heti ku 70% pinnasta on viel tallella. et ei mulla ainakaa oo laskulla ollu takarenkaiden kulumiseen vaikutusta.
eikä ollu 190:ssäkään vaikka siinä se perä oli jo matala ja renkaat kekotti miten sattuu.
jossain e30 bmw:ssä näkyy joskus aina aika villejä taka cambereita
ja renkaat kuvion ikää jatkat luonnollisesti suuntauttamalla auton nelipyöräsuuntauksessa alustan asennuksen jälkeen, tämä tunnetusti parantaa myös ajettavuutta
BMW 535d //Täysitehoinen
ex: 190E LamboBling
MB w210 E50 Lorinser "The Godfather"
MB S124 230 TE
ex: 190E LamboBling
MB w210 E50 Lorinser "The Godfather"
MB S124 230 TE
Re: W210 ja madaltaminen (Camperit..)
Oman kokemukseni mukaan (joka on 203:sta) Eibachin Pro Kit pudottaa sen verran maltillisesti, että cambereista ei tule vielä ongelmaa. H&R:llä ja matalilla kumeilla alkaa tapahtua.jarmohi kirjoitti:...mitä tapahtuu takarenkaille, jos tiputan Eibachin sarjalla -30 mm alustaa...
...Jos laitan ko. satsin alle, lähteekö renkaan kuvio alle tuhannen kilometrin?...
-T
124:sessahan on myöskin melko samat tukivarret takana kuin väykyssäkin, ja siinähän ei ainakaan tuollainen madallus ihmeemmin campereitten kanssa tuota ongelmia. Paljon ajetun orkkisjousista on paha mennä sanomaan, todellinen madallus voi olla vähemmänkin kuin 30mm..sitähän saa tosin jousien päälle tulevilla kumeilla korjattua molempiin suuntiin
Okei, nyt on Eibachit ja Koni Sportit alla. Renkaista (ja niiden kulumisesta) ei oikein voi sanoa mitään, kun on vielä huomiseen kitkat alla ja kilometrejä rullattu jotain 200 km. Sen toki voi sanoa, että kyykähtihän se! Ja pelaa aika mukavasti kaarteissa ja tietenkään noilla kitkoilla ei pysty tietämään, tuliko siitä mun perseelle liian kova:) Kitkat alla ei jymsähtele tien epätasaisuuksissa vaan kulkee niin kuin ennenkin.
Nyt on sitten karu vanteiden katselu tiedossa. Ja käyttö Hartikaisella nelipyöräsuuntauksessa; mieluummin ennen nakkien siliämistä väärästä kohti.
Kiitokset kommenteista asianomaisille!
Nyt on sitten karu vanteiden katselu tiedossa. Ja käyttö Hartikaisella nelipyöräsuuntauksessa; mieluummin ennen nakkien siliämistä väärästä kohti.
Kiitokset kommenteista asianomaisille!
Classikkiin avangarten jouset
Mites suuntausille tapahtuu w210:ssä kun madaltaa?
Alkaako auraamaan sitä enemmän mitä lähemmäksi tonttia menee?
Just iskin avangarden jouset alle ja classikin kumit jäi väliin. Näyttäs, että taakse pitäs laittaa korkeemmat tai eteen matalammat kumit.
Taannoin classikin jousilla käytin 4-suuntauksessa ja äijä tuumasi ettei ihan saanut vasenta ratasta säädettyä ihan siihen ihanteelliseen. Jäi siis hieman auraamaan.
Alkoiko nyt sitten renkaiden uusiminen vielä tiheämpään...
Alkaako auraamaan sitä enemmän mitä lähemmäksi tonttia menee?
Just iskin avangarden jouset alle ja classikin kumit jäi väliin. Näyttäs, että taakse pitäs laittaa korkeemmat tai eteen matalammat kumit.
Taannoin classikin jousilla käytin 4-suuntauksessa ja äijä tuumasi ettei ihan saanut vasenta ratasta säädettyä ihan siihen ihanteelliseen. Jäi siis hieman auraamaan.
Alkoiko nyt sitten renkaiden uusiminen vielä tiheämpään...
eikös raptec säädettävät camber tangot kelpaa väyryseen kans? eikös niitä saa tarvikemotistakin.
mulla on coupessa nuo ollu jo toista vuotta ja on kyllä mainiot!
mulla on coupessa nuo ollu jo toista vuotta ja on kyllä mainiot!
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Ihanku olisin jostain lukenu, ettei katsastusmies hyväksy noita. Ja toisekseen ylimmäinen tukivarsi on mallia "banaani", johon tuskin suoraa tankoa voi laittaa pystykulmia säätämään. Ja original aurauksen säätötangossa toinen pää on varustettu nivelellä.Sergey kirjoitti:eikös raptec säädettävät camber tangot kelpaa väyryseen kans? eikös niitä saa tarvikemotistakin.
mulla on coupessa nuo ollu jo toista vuotta ja on kyllä mainiot!
Niin, muistinpa, kun 4-suuntauksessa classikin jousilla oltiin, niin vasemman puoleisessa tangossa ei riittänyt säätövara (mallia motonet) Piti hakee kaupasta kalliimpi, niin lähemmäksi päästiin sitten säädöissä.
mattamustana ja mercedes-benz tarralla varustettuna ei ole katsuri asiaa ihmetellyt mutta kyllä se niin taitaa olla ettei se oikeasti ole kelvollinen. Ymmärrän kyllä miksi, kun niitä uniball väkerryksiäki on näkyny.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.