TAKARENKAITTEN aivan liian nopea KULUMINEN?!?!
TAKARENKAITTEN aivan liian nopea KULUMINEN?!?!
Jaaa nnoonnii mesellä ollaan taas.. prkl entinen käyttäjätunnus ei enää toiminu.. nå teinpäs sitt uuuven tunnuksen..
JOOO, asiaan.
. Elikkä farkku satalankusta kyse.. 300TD vm92.. ajettu about 32.. Vajaan 3 kuukauen aikana kulunu ainakin 2 kesärenkaat ihan kankaille, mistä on kyse? Siis takarenkaat vain(195/65/15).. ENIMMÄISETt= michelin energy saverit pintaa oli keväällä päälle laittaessa melkein uuden verran, noin 3kk ja renkaat oli sileät kuin formulaautossa.. siis aivan tasasesti kuluneet, ei ole vejetty kovia kuormia jne ja ilmanpaineet ovat olleet kohillaan.. Nivåmaticci eli tasonsäätö on tosin ollu vioittunu tänä aikana..
TOISET: Uudet käytetyt renkaat alle.. pintaa joku 4mm, joku random merkki KENDA.. ja ei edes kuukautta ja sisäpinnta kankaille asti sileänä, toinen jopa puhkesi.. tällä kertaa vain sisäreuna kankaille..
Mikä helevetti tämän aiheuttaa? mitä kulmia takana on säädettävissä?
tämmönen ralli alkaa käymään kalliiksku renkaita näyttää menevän kontillinen kesässä.. lankku ollu emännällä työmatka ajossa ja ei tosiaankaan ole revitetty, ja kilsojakaan ei mitään hirveitä määriä ajettu joten sen puoleen ei ainakaan pitäs nuin nopeaa kulua.
Onko kellään ollu samanlaisia ongelmia tai oisko jollain neuvoja mitä ois tehtävissä?
//Pete
JOOO, asiaan.
. Elikkä farkku satalankusta kyse.. 300TD vm92.. ajettu about 32.. Vajaan 3 kuukauen aikana kulunu ainakin 2 kesärenkaat ihan kankaille, mistä on kyse? Siis takarenkaat vain(195/65/15).. ENIMMÄISETt= michelin energy saverit pintaa oli keväällä päälle laittaessa melkein uuden verran, noin 3kk ja renkaat oli sileät kuin formulaautossa.. siis aivan tasasesti kuluneet, ei ole vejetty kovia kuormia jne ja ilmanpaineet ovat olleet kohillaan.. Nivåmaticci eli tasonsäätö on tosin ollu vioittunu tänä aikana..
TOISET: Uudet käytetyt renkaat alle.. pintaa joku 4mm, joku random merkki KENDA.. ja ei edes kuukautta ja sisäpinnta kankaille asti sileänä, toinen jopa puhkesi.. tällä kertaa vain sisäreuna kankaille..
Mikä helevetti tämän aiheuttaa? mitä kulmia takana on säädettävissä?
tämmönen ralli alkaa käymään kalliiksku renkaita näyttää menevän kontillinen kesässä.. lankku ollu emännällä työmatka ajossa ja ei tosiaankaan ole revitetty, ja kilsojakaan ei mitään hirveitä määriä ajettu joten sen puoleen ei ainakaan pitäs nuin nopeaa kulua.
Onko kellään ollu samanlaisia ongelmia tai oisko jollain neuvoja mitä ois tehtävissä?
//Pete
Re: TAKARENKAITTEN aivan liian nopea KULUMINEN?!?!
Oisko se siinä?Peteeee kirjoitti: Nivåmaticci eli tasonsäätö on tosin ollu vioittunu tänä aikana..
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Haritusta, sen saa säädettyä. Vielä jos camperit on yläreuna sisäänpäin niin jo kuluaa nopeesti, sitä ei tosin vakioalustassa saa takana säädettyä. Tarkista tarkistuta asiantuntijalla takapään nivelten ja puslien kunto, eritoten "narinahelat" eli taka-alapallot sekä auraustangot. Sitten kun kaikki on laitettu/todettu ehjäksi, niin auto säätöön. Aurausta taakse 13min puolelleen vakiotassuilla, eteen 10min. Mitä lie sitten milleissä ja mistä kohti mitattuna... Muitapa kulmia en muista ihan ulkoa, mutta casteria käske laittaa hieman miedommin kuskin puolelle.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Täälläkin päin Mersu (W202), josta tarkistettu välykset moneen kertaan ja nelipyöräsuuntaus tehty keväällä. Niin vaan häviää ensimmäisenä oikean takarenkaan pinta.JuMu S kirjoitti:No niin ne kuluu takimmaiset kiekot kesässä loppuun täälläkin, vaikkei tasonsäädöstä ole tietoakaan. Ojanpuoleinen kuluu oikein silmissä.
Kait se on tämä etukammiokoneen raaka voima?
Sama homma isän S211, oikea takarengas kuluu nopeasti. (Suvussa useita mersuja, ja lähes kaikista häviää ensimmäisenä oikean takarenkaan kulutuspinta..)
Erikoisen asiasta tekee se, että renkaat (myös oikealla takana) kuluvat melko tasaisesti, ei siis syö ulko- tai sisäreunaa tai edes keskustaa erikseen, vaan koko rengas kuluu tasaiseksi sliksiksi.. Onko mitään tehtävissä (paitsi tiuhaan tapahtuva käynti rengasliikkeessä)
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Samaa tekee minun Ässässä ja isäukon W124:ssa. Veljen satalankussa tätä ilmiötä ei taas ole.|Teemu| kirjoitti:Täälläkin päin Mersu (W202), josta tarkistettu välykset moneen kertaan ja nelipyöräsuuntaus tehty keväällä. Niin vaan häviää ensimmäisenä oikean takarenkaan pinta.JuMu S kirjoitti:No niin ne kuluu takimmaiset kiekot kesässä loppuun täälläkin, vaikkei tasonsäädöstä ole tietoakaan. Ojanpuoleinen kuluu oikein silmissä.
Kait se on tämä etukammiokoneen raaka voima?
Sama homma isän S211, oikea takarengas kuluu nopeasti. (Suvussa useita mersuja, ja lähes kaikista häviää ensimmäisenä oikean takarenkaan kulutuspinta..)
Erikoisen asiasta tekee se, että renkaat (myös oikealla takana) kuluvat melko tasaisesti, ei siis syö ulko- tai sisäreunaa tai edes keskustaa erikseen, vaan koko rengas kuluu tasaiseksi sliksiksi.. Onko mitään tehtävissä (paitsi tiuhaan tapahtuva käynti rengasliikkeessä)
® Mesen Porkkana-klubi
Eli kai se on vaan hyväksyttävä ominaisuus. Yks hyvä keino vois olla, että aina uusia renkaita ostaessa hankkii niitä 5kpl, kun tuntuu että siellä oikealla takana kuluu melkein kaksi rengasta siinä missä muut nurkat pärjäävät yhdellä..
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Voisko selityksenä tähän olla se että, mitä itse huomannut niin oikea takaratas yleensä vettää enemmä ku vasen? näin ite oon ainakin kahtellu ja ihmetelly..Wikke kirjoitti:Samaa tekee minun Ässässä ja isäukon W124:ssa. Veljen satalankussa tätä ilmiötä ei taas ole.|Teemu| kirjoitti:Täälläkin päin Mersu (W202), josta tarkistettu välykset moneen kertaan ja nelipyöräsuuntaus tehty keväällä. Niin vaan häviää ensimmäisenä oikean takarenkaan pinta.JuMu S kirjoitti:No niin ne kuluu takimmaiset kiekot kesässä loppuun täälläkin, vaikkei tasonsäädöstä ole tietoakaan. Ojanpuoleinen kuluu oikein silmissä.
Kait se on tämä etukammiokoneen raaka voima?
Sama homma isän S211, oikea takarengas kuluu nopeasti. (Suvussa useita mersuja, ja lähes kaikista häviää ensimmäisenä oikean takarenkaan kulutuspinta..)
Erikoisen asiasta tekee se, että renkaat (myös oikealla takana) kuluvat melko tasaisesti, ei siis syö ulko- tai sisäreunaa tai edes keskustaa erikseen, vaan koko rengas kuluu tasaiseksi sliksiksi.. Onko mitään tehtävissä (paitsi tiuhaan tapahtuva käynti rengasliikkeessä)
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
® Mesen Coupeklubi
-
- Viestit: 2152
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Nozzz kirjoitti:
Voisko selityksenä tähän olla se että, mitä itse huomannut niin oikea takaratas yleensä vettää enemmä ku vasen? näin ite oon ainakin kahtellu ja ihmetelly..
Kyllä....näinhän se juuri menee, että oikea vetää näissä takatuuppareissa enemmän Wanha viisaus väittää myös, että etuvetoisissa vastaava ois vasen eturatas...mutta tästä en ala kinaamaan
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Niin! Se voi kyllä olla. Ja tähän voisin huomioida vielä että tuossa veljen lankussa, jossa renkaat kuluvat tasaisesti, on ASD.Nozzz kirjoitti:Voisko selityksenä tähän olla se että, mitä itse huomannut niin oikea takaratas yleensä vettää enemmä ku vasen? näin ite oon ainakin kahtellu ja ihmetelly..Wikke kirjoitti:Samaa tekee minun Ässässä ja isäukon W124:ssa. Veljen satalankussa tätä ilmiötä ei taas ole.|Teemu| kirjoitti: Täälläkin päin Mersu (W202), josta tarkistettu välykset moneen kertaan ja nelipyöräsuuntaus tehty keväällä. Niin vaan häviää ensimmäisenä oikean takarenkaan pinta.
Sama homma isän S211, oikea takarengas kuluu nopeasti. (Suvussa useita mersuja, ja lähes kaikista häviää ensimmäisenä oikean takarenkaan kulutuspinta..)
Erikoisen asiasta tekee se, että renkaat (myös oikealla takana) kuluvat melko tasaisesti, ei siis syö ulko- tai sisäreunaa tai edes keskustaa erikseen, vaan koko rengas kuluu tasaiseksi sliksiksi.. Onko mitään tehtävissä (paitsi tiuhaan tapahtuva käynti rengasliikkeessä)
® Mesen Porkkana-klubi
- kaksnelkku
- Viestit: 48
- Liittynyt: 26.3.2008 22:26
- Paikkakunta: Northern Karelia
Kaiffarilla on menny c124:ssä tälle kesälle jo kaksi uutta rengasta vasemmalla takana kun on iskari sökö. Pyörän suunnissa ei ole silminnähtävää virhettä. Menee koko leveydeltään kerralla sileeksi.
Ja on varustettu ASD:llä
Ja on varustettu ASD:llä
~Kaada vielä vähä~
W163 270 CDI A
S210 220T CDI A
S124 250TD
Member of Foxhole Motors
W163 270 CDI A
S210 220T CDI A
S124 250TD
Member of Foxhole Motors