C180 -00: Outo rahina käynnistyksen jälkeen
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: 03.12.2005 20:11
C180 -00: Outo rahina käynnistyksen jälkeen
Moikka vaan kaikille arvon foorumilaisille. Nyt kaipaisi potilas teidän arvioita mitä tehdä seuraavaksi. Kyseessä oleva potilas on MB C180 pensa (tosin kahden litran koneella)vm.2000. Kilometrejä on tullut noin 191000 mittariin. Auto teki aikaisemmin sellaista kohtuullisen epämielyttävää käynnistyksen jälkeistä kierrosten humppausta. Eli hetken aikaa käynnistyksen jälkeen kierrokset seilasivat välillä 500 ja 1100. Pienen pohdinnan jälkeen vein auton huoltoon, jossa pyysin vaihtamaan myös jakoketjun. Arvelin että venymistä olisi voinut tulla jo noilla kilometreille, joka sitten olisi voinut aiheuttaa käynnistyksen jälkeistä humppailua. Ketju tarkastettiin ja todettiin sen venyneen noin 5 astetta. Eikä vanhaa ketjua tietty saanut oikein kohdistettua kunnolla, joten uusi ketju kehiin!!! Tämän jälkeen kierrokset eivät ole humppailleet käynnistyksen jälkeen, eli tod. näk. korjaantui ketjun vaihdolla (toivottavasti ). Toinen vaihtoehto voisi olla tulpat, jotka vaihtuivat NGK:n (olikohan nelikärki) tulpista Bochilaisiin.
Ketjun vaihdon jälkeen kone ulisi hieman ja sen kuuli kabiiniin paremmin kuin ulos. Jos yritti kuunnella suoraan koneen edestä ko. ääntä, niin ei sitä välttämättä erottanut moottorin muusta äänimaailmasta. Tämän lisäksi kone hieman rahisi käynnistyksen jälkeen, jos se oli seisonut päivän tai kaksi ajamatta. Rahina muistutti ketjun raapimista johonkin…?!?! Ääni alkoi kierrosten tasaannuttua tuhanteen ja kesti noin pari sekuntia, joskus hieman pidempään. Tästä pienen pohdinnan jälkeen vaihdettiin sitten Rassausmiittissä viikonvaihteessa myös ketjun kiristäjä. Vanha kiristäjä oli selkeästi elämänsä parhaat päivät nähnyt, koska se toimi kuin iskari, eli ei pitänyt kireyttä vaan palautti jos siihen kohdistui painoa. Kiristäjän vaihdon jälkeen kone ei enää ulissut ja kone tuntui ihan toiselta kuin ennen kiristäjän vaihtoa. Ihan kuin se olisi hieman pehmeämpi ajettava? Eli selkeästi parempaan suuntaan mentiin, mutta se mikä tähän yhtälöön vielä jäi, on se rahina käynnistyksen jälkeen. Eli jos auto on seissyt päivän tai kaksi ajamatta, niin käynnistyksen jälkeen kuuluu kuin ketju ottaisi johonkin kiinni tai paremmin sanottuna laahaisi johonkin. Ääni sitten häviää muutaman hetken kuluttua. Tänään ääni kesti noin sekunnin.
Mistä arvelisitte, että voisi vikaa lähteä seuraavaksi tutkimaan? Olisiko öljynpaineet syytä mitata? Voiko öljyjen viskositeetilla olla vaikutusta asiaan, tällä hetkellä koneessa 0W 40 ja aikaisemmin koneessa ollut 5W 40.
Meikäläinen ei ole sitten asiantuntija, joten en välttämättä osaa kaikkeen ottaa kantaa Toivottavasti tästä epämääräisestä selostuksestani selviää ongelman luonne
Ketjun vaihdon jälkeen kone ulisi hieman ja sen kuuli kabiiniin paremmin kuin ulos. Jos yritti kuunnella suoraan koneen edestä ko. ääntä, niin ei sitä välttämättä erottanut moottorin muusta äänimaailmasta. Tämän lisäksi kone hieman rahisi käynnistyksen jälkeen, jos se oli seisonut päivän tai kaksi ajamatta. Rahina muistutti ketjun raapimista johonkin…?!?! Ääni alkoi kierrosten tasaannuttua tuhanteen ja kesti noin pari sekuntia, joskus hieman pidempään. Tästä pienen pohdinnan jälkeen vaihdettiin sitten Rassausmiittissä viikonvaihteessa myös ketjun kiristäjä. Vanha kiristäjä oli selkeästi elämänsä parhaat päivät nähnyt, koska se toimi kuin iskari, eli ei pitänyt kireyttä vaan palautti jos siihen kohdistui painoa. Kiristäjän vaihdon jälkeen kone ei enää ulissut ja kone tuntui ihan toiselta kuin ennen kiristäjän vaihtoa. Ihan kuin se olisi hieman pehmeämpi ajettava? Eli selkeästi parempaan suuntaan mentiin, mutta se mikä tähän yhtälöön vielä jäi, on se rahina käynnistyksen jälkeen. Eli jos auto on seissyt päivän tai kaksi ajamatta, niin käynnistyksen jälkeen kuuluu kuin ketju ottaisi johonkin kiinni tai paremmin sanottuna laahaisi johonkin. Ääni sitten häviää muutaman hetken kuluttua. Tänään ääni kesti noin sekunnin.
Mistä arvelisitte, että voisi vikaa lähteä seuraavaksi tutkimaan? Olisiko öljynpaineet syytä mitata? Voiko öljyjen viskositeetilla olla vaikutusta asiaan, tällä hetkellä koneessa 0W 40 ja aikaisemmin koneessa ollut 5W 40.
Meikäläinen ei ole sitten asiantuntija, joten en välttämättä osaa kaikkeen ottaa kantaa Toivottavasti tästä epämääräisestä selostuksestani selviää ongelman luonne
Nykyinen: MB C180 -00
Ex. Opel Astra 1.6 -00
Ex. MB C200 Aut -97
Ex. Volvo V40 2.0T -04
Ex. MB 230E -90 W124
Ex. Opel Astra 1.6 -00
Ex. MB C200 Aut -97
Ex. Volvo V40 2.0T -04
Ex. MB 230E -90 W124
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: 03.12.2005 20:11
Totta puhut, mutta onko tälle nyt tehtävissä mitään muuta kuin kuunnella rahinaa käynnistyksen jälkeen? Onko kyseessä siis vika vai ominaisuus jonka kanssa on elettävä? Jotenkin tuntuisi että vaikka paineiden tuotossa kestää hetki, niin ei motin kuuluisi rahista käynnistyksen jälkeen.
Mites tuo kiristäjä toimii, vapauttaako se kiristyksen kun kone ei ole käynnissä ja kiristää sitten käynnistyksen jälkeen taas tarvittavan määrän ketjua? Kunhan öljynpaine sen sallii... Sori jos kyselen tyhmiä
Mites tuo kiristäjä toimii, vapauttaako se kiristyksen kun kone ei ole käynnissä ja kiristää sitten käynnistyksen jälkeen taas tarvittavan määrän ketjua? Kunhan öljynpaine sen sallii... Sori jos kyselen tyhmiä
Nykyinen: MB C180 -00
Ex. Opel Astra 1.6 -00
Ex. MB C200 Aut -97
Ex. Volvo V40 2.0T -04
Ex. MB 230E -90 W124
Ex. Opel Astra 1.6 -00
Ex. MB C200 Aut -97
Ex. Volvo V40 2.0T -04
Ex. MB 230E -90 W124
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: 03.12.2005 20:11
Michael M. kirjoitti:onko tälle nyt tehtävissä mitään muuta kuin kuunnella rahinaa käynnistyksen jälkeen? Onko kyseessä siis vika vai ominaisuus jonka kanssa on elettävä? Jotenkin tuntuisi että vaikka paineiden tuotossa kestää hetki, niin ei motin kuuluisi rahista käynnistyksen jälkeen.
Okei, miten tässä olisi sitten syytä edetä, onko tämä esiintyvä rahina vika vai ominaisuus. Voiko/tarviiko sitä lähteä tutkimaan tarkemmin. Otin tuon rahinan videolle tuossa yksi päivä ja linkki siihen ->Roobert kirjoitti:kiristimessä on siinä männässä semmonen lukkoprikka mikä estää sen männän pakenemisen poispäin ketjusta eli pitää siis kiristimen aina lähellä siinä asennossa missä sen kuuluukii olla ja öljynpaine hoitaa sitte loput
http://www.youtube.com/watch?v=WfiUhRvF1I0
Toivottavasti tästä saa paremman käsityksen mikä ääni on ja mistä se mahdollisesti voisi tulla.
Nykyinen: MB C180 -00
Ex. Opel Astra 1.6 -00
Ex. MB C200 Aut -97
Ex. Volvo V40 2.0T -04
Ex. MB 230E -90 W124
Ex. Opel Astra 1.6 -00
Ex. MB C200 Aut -97
Ex. Volvo V40 2.0T -04
Ex. MB 230E -90 W124
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Mun korvaan tuo kuulostaa ihan siltä, että venttiilit rallattaa hetken ennen kuin öljynpaineet nousee. Noilla kilometreillä ei mitenkään epätalvallista, mutta kieltämättä aika äänekästä.
Viimeksi muokannut Väsynyt Mies, 10.8.2011 17:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: 03.12.2005 20:11
Joo näin se onkin. Eli auto käy lämpimänä tosi hyvin ei pidä tollaista ääntä vaan käy normaalisti, nyt ääni esiintyy mielestäni jos ajojen välillä on yksi kokonainen päivä vai tuleeko siitä jo kaksi. Eli jos tiistaina ajetaan ja sammutetaan ja torstaina käynnistetään vasta seuraavan kerran. Jokatapauksessa yksi välipäivä ajojen välillä...ou812 kirjoitti:Siis tuo ääni 9-10 sekunnin kohdalla?
Tuohan kävi oikein nätisti rassausmiitissä.
Tuo ääni on noin sekunnin mittainen nykyään, mutta tuo sieltä edelleen kuuluu... Käytännössä tuo ääni alkaa kun kierrokset ovat tasaantuneet sinne tonnin kieppeille. Eikä kuulu kuin tuon hetken käynnistyksen jälkeen, sen jälkeen moottori käy normaalisti.
Eilen kävin viimeksi ajamassa ja tänään seuraavan kerran, niin tänään tuo ääni ei esiintynyt käynnistyksen yhteydessä...
Eli voiko se tosiaan olla venttiileistä johtuvaa tuo ääntäminen ja mikä tarkkaanottaen venttiileissä olisi syyllinen
Nykyinen: MB C180 -00
Ex. Opel Astra 1.6 -00
Ex. MB C200 Aut -97
Ex. Volvo V40 2.0T -04
Ex. MB 230E -90 W124
Ex. Opel Astra 1.6 -00
Ex. MB C200 Aut -97
Ex. Volvo V40 2.0T -04
Ex. MB 230E -90 W124
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Kuluneet tai likaantuneet hydrauliset venttiilinnostimet pitävät kylmäkäynnistyksen jälkeen rallatuksen, ennen kuin moottoriöljyn paine nousee riittävästi. Ei sinänsä ole vaarallista, niin kauan, kun ääni häviää öljypaineen noustua. Eli toisin sanoen nokan ja venttiilin välissä on pieni välys kylmäkäynnistyksessä, joka katoaa, kun paine nousee ja nostaja painaa nokan kiinni venttiiliin.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: 03.12.2005 20:11
Korjaantuisiko tämä nostajien vaihdolla?Väsynyt Mies kirjoitti:Kuluneet tai likaantuneet hydrauliset venttiilinnostimet pitävät kylmäkäynnistyksen jälkeen rallatuksen, ennen kuin moottoriöljyn paine nousee riittävästi. Ei sinänsä ole vaarallista, niin kauan, kun ääni häviää öljypaineen noustua. Eli toisin sanoen nokan ja venttiilin välissä on pieni välys kylmäkäynnistyksessä, joka katoaa, kun paine nousee ja nostaja painaa nokan kiinni venttiiliin.
Nykyinen: MB C180 -00
Ex. Opel Astra 1.6 -00
Ex. MB C200 Aut -97
Ex. Volvo V40 2.0T -04
Ex. MB 230E -90 W124
Ex. Opel Astra 1.6 -00
Ex. MB C200 Aut -97
Ex. Volvo V40 2.0T -04
Ex. MB 230E -90 W124
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Mikäli, ääni johtuu nostajista, niin vaihdolla tai putsauksella se varmasti korjaantuu. Vaihdettiinko nuo 0W 40 öljyt sillon samalla, kun tuo jakoketju vaihdettiin?Michael M. kirjoitti:Korjaantuisiko tämä nostajien vaihdolla?Väsynyt Mies kirjoitti:Kuluneet tai likaantuneet hydrauliset venttiilinnostimet pitävät kylmäkäynnistyksen jälkeen rallatuksen, ennen kuin moottoriöljyn paine nousee riittävästi. Ei sinänsä ole vaarallista, niin kauan, kun ääni häviää öljypaineen noustua. Eli toisin sanoen nokan ja venttiilin välissä on pieni välys kylmäkäynnistyksessä, joka katoaa, kun paine nousee ja nostaja painaa nokan kiinni venttiiliin.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Sanon mielipiteen vaikken noista mitään tajuakkaan:
Ääni liittyy varmaan öljynpaineen nousuun jos tulee vaan seisotuksen jälkeen. Eikä kovin vaaralliselta kuullosta jos ilmenee vain tietyissä olosuhteissa.
Minulla pakkasella kuuluva nostimien naputus kestää yleensä pidempään ja alkaa heti startista. Minusta se kuulostaa aika erilaiselta kuin tuo?
Jonkun pitäisi kuunnella kuuluko kannen vai jakoketjun suunnalta kun käynnistää?
Ääni liittyy varmaan öljynpaineen nousuun jos tulee vaan seisotuksen jälkeen. Eikä kovin vaaralliselta kuullosta jos ilmenee vain tietyissä olosuhteissa.
Minulla pakkasella kuuluva nostimien naputus kestää yleensä pidempään ja alkaa heti startista. Minusta se kuulostaa aika erilaiselta kuin tuo?
Jonkun pitäisi kuunnella kuuluko kannen vai jakoketjun suunnalta kun käynnistää?
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: 03.12.2005 20:11
Jep vaihdettiin, aikaisemmat olivat ne 5W:tVäsynyt Mies kirjoitti:Mikäli, ääni johtuu nostajista, niin vaihdolla tai putsauksella se varmasti korjaantuu. Vaihdettiinko nuo 0W 40 öljyt sillon samalla, kun tuo jakoketju vaihdettiin?Michael M. kirjoitti:Korjaantuisiko tämä nostajien vaihdolla?Väsynyt Mies kirjoitti:Kuluneet tai likaantuneet hydrauliset venttiilinnostimet pitävät kylmäkäynnistyksen jälkeen rallatuksen, ennen kuin moottoriöljyn paine nousee riittävästi. Ei sinänsä ole vaarallista, niin kauan, kun ääni häviää öljypaineen noustua. Eli toisin sanoen nokan ja venttiilin välissä on pieni välys kylmäkäynnistyksessä, joka katoaa, kun paine nousee ja nostaja painaa nokan kiinni venttiiliin.
Nykyinen: MB C180 -00
Ex. Opel Astra 1.6 -00
Ex. MB C200 Aut -97
Ex. Volvo V40 2.0T -04
Ex. MB 230E -90 W124
Ex. Opel Astra 1.6 -00
Ex. MB C200 Aut -97
Ex. Volvo V40 2.0T -04
Ex. MB 230E -90 W124
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: 03.12.2005 20:11
Mullakin naputti nostimet W124 aikoinaan ja se oli kyllä mielestäni myös hieman erilaisempi ääni. Muistutti enemmän säksätystä...ou812 kirjoitti:Sanon mielipiteen vaikken noista mitään tajuakkaan:
Ääni liittyy varmaan öljynpaineen nousuun jos tulee vaan seisotuksen jälkeen. Eikä kovin vaaralliselta kuullosta jos ilmenee vain tietyissä olosuhteissa.
Minulla pakkasella kuuluva nostimien naputus kestää yleensä pidempään ja alkaa heti startista. Minusta se kuulostaa aika erilaiselta kuin tuo?
Jonkun pitäisi kuunnella kuuluko kannen vai jakoketjun suunnalta kun käynnistää?
Joo jos joku tietävä joskus ennättäisi tulemaan kun sovitaan tarkemmin niin se olisi kyllä ihan hyvä, niin saisi hieman tarkennettua tuota ääntä. Onko muuten ou812 sulla mahdollisuutta esim. viikonloppuna tulla kuuntelemaan jos sovitaan jokin ajankohta?
Kattelin muuten hintoja noille nostajille, niin KL:ssä tuntuivat olevan 20,20 ekua kappaleelta ja olikos tämä 8 venttiilinen tenava??? Sori tietämättömyyteni
Nykyinen: MB C180 -00
Ex. Opel Astra 1.6 -00
Ex. MB C200 Aut -97
Ex. Volvo V40 2.0T -04
Ex. MB 230E -90 W124
Ex. Opel Astra 1.6 -00
Ex. MB C200 Aut -97
Ex. Volvo V40 2.0T -04
Ex. MB 230E -90 W124
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
No siinä voi olla ainakin osasyy siihen, öljynpaineiden nousu kestää vähän aikaa varsinkin näin kesälämpimillä. Tuo 0w 40 on notkeampaa öljyä kuin 5w 50:nen.Michael M. kirjoitti:Jep vaihdettiin, aikaisemmat olivat ne 5W:t
Nyt olisi olleellista selvittää, kuten ou812 tuossa jo totesikin, että tuleeko tuo ääni nostajista vai mistä. Omassa C180:ssä nostimet rallatti samaan malliin, eli hetki käynnistyksen jälkeen ei heti käynnistyksestä, mutta ääni oli kyllä hiljaisempi kuin mitä tuossa videossa.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
M111 kone on 16- venttiilinen.Michael M. kirjoitti: Onko muuten ou812 sulla mahdollisuutta esim. viikonloppuna tulla kuuntelemaan jos sovitaan jokin ajankohta?
Kattelin muuten hintoja noille nostajille, niin KL:ssä tuntuivat olevan 20,20 ekua kappaleelta ja olikos tämä 8 venttiilinen tenava??? Sori tietämättömyyteni
Voin kyl tulla kuunteleen mutta paljon parempi olis saada vaikka Hotari tai Easy Rider mestoille, jotka siis oikeasti noista jotain ymmärtää
Aika hankala kuunneltava,1 sekuntti aikaa ja sitten parin päivän seisotus jos haluaa toistaa tilanteen...
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Luulen että 0W-xx ja 5W-xx pitäisi olla lähes identtisen notkeet, siis viskositeetti about sama näissä +20 lämpötiloissa.Väsynyt Mies kirjoitti: No siinä voi olla ainakin osasyy siihen, öljynpaineiden nousu kestää vähän aikaa varsinkin näin kesälämpimillä. Tuo 0w 40 on notkeampaa öljyä kuin 5w 50:nen..
Tietty äkkiähän ne öljyt vaihtaa jos haluaa kokeilla onko vaikutusta.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: 03.12.2005 20:11
Joo näinhän se tietty on, oks Easy/Hotari viikonlopulla vapailla markkinoilla?? Jos ennätätte kuuntelemaan niin keittelen kyllä kaffet ja ostan jopa pullatou812 kirjoitti:M111 kone on 16- venttiilinen.Michael M. kirjoitti: Onko muuten ou812 sulla mahdollisuutta esim. viikonloppuna tulla kuuntelemaan jos sovitaan jokin ajankohta?
Kattelin muuten hintoja noille nostajille, niin KL:ssä tuntuivat olevan 20,20 ekua kappaleelta ja olikos tämä 8 venttiilinen tenava??? Sori tietämättömyyteni
Voin kyl tulla kuunteleen mutta paljon parempi olis saada vaikka Hotari tai Easy Rider mestoille, jotka siis oikeasti noista jotain ymmärtää
Aika hankala kuunneltava,1 sekuntti aikaa ja sitten parin päivän seisotus jos haluaa toistaa tilanteen...
Nykyinen: MB C180 -00
Ex. Opel Astra 1.6 -00
Ex. MB C200 Aut -97
Ex. Volvo V40 2.0T -04
Ex. MB 230E -90 W124
Ex. Opel Astra 1.6 -00
Ex. MB C200 Aut -97
Ex. Volvo V40 2.0T -04
Ex. MB 230E -90 W124
Onkos kellään semmoista öljysuotimen kantta johon tehty reikä paineenmittausta varten. Saakos siitä paineistamalla annettua voitelua järjestelmään? Kumminpäin se öljy kiertääkään ulkoa sisäänpäin vai sisältä ulospäin?
Tuommoisella sais kai testattua johtuuko öljyn puutteesta niissä paikoissa minne öljy menee paineella. Jos siis saa annettua painetta jostain sinne öljykiertoon pyörittämättä myllyä.
Tuommoisella sais kai testattua johtuuko öljyn puutteesta niissä paikoissa minne öljy menee paineella. Jos siis saa annettua painetta jostain sinne öljykiertoon pyörittämättä myllyä.
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: 03.12.2005 20:11
On tässäkin se maailmanlopun pumppu ja se on samassa jamassa kuin monella muullakin, eli aikaajoin vikakoodi ruudussa. Mutta se ääni on enemmän honottava tai näin ainakin tässä meikäläisen tenavassaPega kirjoitti:Tyhmänä kysyn ett onkos näissä se ilmapumppu millä vähennetään "pakokaasun" sakeutta? Joissain autoissa se pumppu pitää tommosta päräystä ku on vähän lusa
Hieman vaikea selittää, se itseasiassa kuuluu tuolla videolla kun se räksätys loppuu... Sellainen putkivikaa muistuttava ääni...
Hyvä vinkki, laitetaan tutkimuksiin jos vain mahdollista. En vain tiedä kellä tuollanen painekattila olisi... Tuo olisi kuitenkin varmasti edullisin tapa kokeilla ja selvitellä vikaa...AK47 kirjoitti:Onkos kellään semmoista öljysuotimen kantta johon tehty reikä paineenmittausta varten. Saakos siitä paineistamalla annettua voitelua järjestelmään? Kumminpäin se öljy kiertääkään ulkoa sisäänpäin vai sisältä ulospäin?
Tuommoisella sais kai testattua johtuuko öljyn puutteesta niissä paikoissa minne öljy menee paineella. Jos siis saa annettua painetta jostain sinne öljykiertoon pyörittämättä myllyä
Nykyinen: MB C180 -00
Ex. Opel Astra 1.6 -00
Ex. MB C200 Aut -97
Ex. Volvo V40 2.0T -04
Ex. MB 230E -90 W124
Ex. Opel Astra 1.6 -00
Ex. MB C200 Aut -97
Ex. Volvo V40 2.0T -04
Ex. MB 230E -90 W124
Juurikin tuossa videossa noin 9sec kohdalla ollut ääni pisti tuota pumppua epäileenMichael M. kirjoitti:On tässäkin se maailmanlopun pumppu ja se on samassa jamassa kuin monella muullakin, eli aikaajoin vikakoodi ruudussa. Mutta se ääni on enemmän honottava tai näin ainakin tässä meikäläisen tenavassaPega kirjoitti:Tyhmänä kysyn ett onkos näissä se ilmapumppu millä vähennetään "pakokaasun" sakeutta? Joissain autoissa se pumppu pitää tommosta päräystä ku on vähän lusa
Hieman vaikea selittää, se itseasiassa kuuluu tuolla videolla kun se räksätys loppuu... Sellainen putkivikaa muistuttava ääni...
Hyvä vinkki, laitetaan tutkimuksiin jos vain mahdollista. En vain tiedä kellä tuollanen painekattila olisi... Tuo olisi kuitenkin varmasti edullisin tapa kokeilla ja selvitellä vikaa...AK47 kirjoitti:Onkos kellään semmoista öljysuotimen kantta johon tehty reikä paineenmittausta varten. Saakos siitä paineistamalla annettua voitelua järjestelmään? Kumminpäin se öljy kiertääkään ulkoa sisäänpäin vai sisältä ulospäin?
Tuommoisella sais kai testattua johtuuko öljyn puutteesta niissä paikoissa minne öljy menee paineella. Jos siis saa annettua painetta jostain sinne öljykiertoon pyörittämättä myllyä
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: 03.12.2005 20:11
Okei... Hyvä tietää että tuokin on mahdollinen, pitääpä kuunnella sitten jos saisi asiantuntijan paikalle kuuntelemaan käynnistyksen jälkeisiä ääniä...Pega kirjoitti:Juurikin tuossa videossa noin 9sec kohdalla ollut ääni pisti tuota pumppua epäileen
Pakko sanoa muuten, että on tuolla pumpulla ihan kohtuullisesti hintaa, noin 600€ pelkkä pumppu. Kauaa sitä kai ei asenna mutta suolanen hinta tollasesta maanvaivasta
Nykyinen: MB C180 -00
Ex. Opel Astra 1.6 -00
Ex. MB C200 Aut -97
Ex. Volvo V40 2.0T -04
Ex. MB 230E -90 W124
Ex. Opel Astra 1.6 -00
Ex. MB C200 Aut -97
Ex. Volvo V40 2.0T -04
Ex. MB 230E -90 W124
Kuuntele ruuvvarilla sitä pumppua jos vaan pääset, ja sit kattos voiko sitä pumppua korjataMichael M. kirjoitti:Okei... Hyvä tietää että tuokin on mahdollinen, pitääpä kuunnella sitten jos saisi asiantuntijan paikalle kuuntelemaan käynnistyksen jälkeisiä ääniä...Pega kirjoitti:Juurikin tuossa videossa noin 9sec kohdalla ollut ääni pisti tuota pumppua epäileen
Pakko sanoa muuten, että on tuolla pumpulla ihan kohtuullisesti hintaa, noin 600€ pelkkä pumppu. Kauaa sitä kai ei asenna mutta suolanen hinta tollasesta maanvaivasta
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Tars olla vähintään puol metrinen ruuvari, meleko allaana se pumppu. Helepompi konsti vois olla raapia siitä johot irti ja kuunnella muuttuko äänimaailma rahinan osalta mihinkään.Pega kirjoitti:
Kuuntele ruuvvarilla sitä pumppua jos vaan pääset, ja sit kattos voiko sitä pumppua korjata
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: 03.12.2005 20:11
Nyt kun tarkemmin muistelee niin pumppu piti Kuopiossa ollessani jotain kummalista ääntä, kun käynnistimme kaverin kanssa auton. Ja se ääni oli kyllä hieman häiritsevä sen verran muistan, ainut vaan etten muista tarkalleen oliko ääni tuollainen rahiseva vai mikä. Se kyllä oli sen verran häiritsevä, että puhe piti keskeyttää ja hieman säikähtää mistä moinen tuli... Molemmilla oli naamat konehuoneessa, niin sen äänen sai paikallistettua tuohon pumppuun...
Jos tuo ääni nyt sattuisi tulemaan tuosta pumpusta, niin se olisi oikeastaan paras vaihtoehto. Pumpusta kun ei ole mitään harmia vaikka se ei toimisikaan. Ei vaikuta käyntiin eikä käynnistykseen...
Easy Riderin kanssa sovittiin, että kuunnellaan porukalla tuossa lauantaina, niin jos se äänenlähde paikallistuisi paremmin
Jos tuo ääni nyt sattuisi tulemaan tuosta pumpusta, niin se olisi oikeastaan paras vaihtoehto. Pumpusta kun ei ole mitään harmia vaikka se ei toimisikaan. Ei vaikuta käyntiin eikä käynnistykseen...
Easy Riderin kanssa sovittiin, että kuunnellaan porukalla tuossa lauantaina, niin jos se äänenlähde paikallistuisi paremmin
Nykyinen: MB C180 -00
Ex. Opel Astra 1.6 -00
Ex. MB C200 Aut -97
Ex. Volvo V40 2.0T -04
Ex. MB 230E -90 W124
Ex. Opel Astra 1.6 -00
Ex. MB C200 Aut -97
Ex. Volvo V40 2.0T -04
Ex. MB 230E -90 W124
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: 03.12.2005 20:11
Noniin nyt on moottoria kuunneltu käynnistyksen jälkeen ja se mihin sain äänen paikallistettua oli venttiilikopan suunnalle. Mielestäni se ei tullut siitä sähköpumpusta. Ääni on nyt sen ketjun kiristimen vaihdon jälkeen paljon lyhyempi kuin aikaisemmin. Ääni kesti nyttenkin alle sekunnin! Tuossa videolla se kesti mielestäni pidempään.
Voiko tuo ääni nyt sitten tulla nostajista? Vai onko muita vaihtoehtoja?
Voiko tuo ääni nyt sitten tulla nostajista? Vai onko muita vaihtoehtoja?
Nykyinen: MB C180 -00
Ex. Opel Astra 1.6 -00
Ex. MB C200 Aut -97
Ex. Volvo V40 2.0T -04
Ex. MB 230E -90 W124
Ex. Opel Astra 1.6 -00
Ex. MB C200 Aut -97
Ex. Volvo V40 2.0T -04
Ex. MB 230E -90 W124