XENON pimeänä

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
jukkisML
Viestit: 10
Liittynyt: 18.9.2007 14:04

XENON pimeänä

Viesti Kirjoittaja jukkisML »

ML:ssä (vm. 2003) on kuskinpuolen ajovalo pimeänä. Xenonpolttimon D2S vaihdoin jo, mutta eipä auttanut. Paitsi sen jälkeen kun olin vetänyt kuoppaista lapin hiekkatietä 30km vähän reippaammin niin alkoi pelittää vähäx aikaa.
Tuntuu kun olis joku kosketusvika kun välillä pelitti. Nyt on sitten ollut viimeiset 1000km pimeänä koko ajan.

Onko vinkkejä miten päästä pikkusen halvemmalla kuin ostaa uusi umpio kaikkinensa n. 1500 €?
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Johto poikki jostakin tai valojen ohjain rikki. Katoitko, ettei polttimolle tulevat liittimet ole hapettuneet tai muuten kehnot? Xenonin syttymisjännite on melko korkea, joten likaiset tai muuten huonot liittimet voivat aiheuttaa ongelmia.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Yritin pirauttaa kaverille kun se vaihto polttimon niin siinä liittimessä oli joku jippo ett sai pelaan kunnolla, eiköhän akip tai dealer huomatessaan osaa kerto faktaa asiasta :idea:
Kasperii
Viestit: 68
Liittynyt: 14.6.2008 15:38

Viesti Kirjoittaja Kasperii »

Voipi olla, että siitä on ballasti menny? eli se mikä tarjoaa korkeajännitteen. Liekkö miten modulaarinen, voiko vaihtaa ballastit puolelta toiselle testatakseen?
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Pega kirjoitti:Yritin pirauttaa kaverille kun se vaihto polttimon niin siinä liittimessä oli joku jippo ett sai pelaan kunnolla, eiköhän akip tai dealer huomatessaan osaa kerto faktaa asiasta :idea:
Onko tästä jotain uutta tietoo? Mulla on myös kuskin puolen ajovalo pimeänä, polttimon kokeilin jo vaihtaa, mutta ei syty välähtää tosin kyllä, kun valot kääntää päälle.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
jukkisML
Viestit: 10
Liittynyt: 18.9.2007 14:04

Viesti Kirjoittaja jukkisML »

Edelleen on pimeänä kuskinpuolen xenoni. Alan kallistumaan ballastin puolelle. Ihmetyttää vähän vaan, että jos ballasti hajoaa, niin eikö sulake pala silloin myös? Mulla on sulakkeet ehjänä kaikki.
Onko muuten tietoa, mistä kannattais kysellä ballasteja?
jokkis
Viestit: 2
Liittynyt: 23.1.2011 21:07
Paikkakunta: Rusko

Viesti Kirjoittaja jokkis »

Itellä samaa vikaa. Joskus syttyy kun valoja kääntää päälle pois muutaman kerran. Luulen ballastia syyksi.

Tilasin polttimon rimestä. Oli edullisin mitä itse löysin netistä.

http://www.rime.fi/index.php
Kasperii
Viestit: 68
Liittynyt: 14.6.2008 15:38

Viesti Kirjoittaja Kasperii »

Esim täältä löytyy uusi 180€ + 8,5€ postimaksut http://translate.google.fi/translate?hl ... tml#submit

käytettyjä saa halvemmalla...
hoge
Viestit: 44
Liittynyt: 05.1.2006 18:30
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja hoge »

W203 tuli hankittua johon on laitettu facelift xenonit. Oikea valo välillä jättää syttymättä, polttimon vaihto ei auttanut. Nyt on ollut kirjoituksia ohjainlaitteesta ja ballastista. Auttakaa tyhmää, onko sama laite? Mielestäni ei korkeudensäätö näyttäisi toimivan myöskään...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”