5-vaihteinen manuaalilaatikko rahisee
5-vaihteinen manuaalilaatikko rahisee
Allekirjoituksen mersun laatikko alkoi yhtäkkiä pitää ääntä vitosella ja nyt sitten kolmosellakin. Ääni ei ole kovin voimakas. Jos laittaa radion päälle niin ei se sen yli kuulu. Parin viikon sisällä tuli tämä ääni.
Poistin öljyt ja laitoin ATF220 tilalle. Vajaa litra tuli vanhaa, harmaata öljyä pois. Uudet öljyt ovat kyllä pysyneet sisällä.
Kysymykseni kuuluu, että onko tuollainen rahina laatikosta yleensä johtanut pikaiseen hajoamiseen, vai voiko kestää pitkäänkin?
Ei olisi oikein varaa hankkia näköjään jopa yli tonnin laatikkoa. Ysitonnisenkin laatikko on hajoamispisteessä ja rahaa menee sinne.
Poistin öljyt ja laitoin ATF220 tilalle. Vajaa litra tuli vanhaa, harmaata öljyä pois. Uudet öljyt ovat kyllä pysyneet sisällä.
Kysymykseni kuuluu, että onko tuollainen rahina laatikosta yleensä johtanut pikaiseen hajoamiseen, vai voiko kestää pitkäänkin?
Ei olisi oikein varaa hankkia näköjään jopa yli tonnin laatikkoa. Ysitonnisenkin laatikko on hajoamispisteessä ja rahaa menee sinne.
MB 200 Cdi -01
ihtellä rupes talvella ku oli kovat pakkaset nii rupes rohiseen c180:sen 5v laatikko,sillon ku auto oli liikkeessa. otin laatikon irti ja levälleen pää-akselin laakerit oli ne jotka piti ääntä.tilasin uudet laakreit ja paikolleen ja nippuun. ei kannata rueta vaihtaan niitä laakereita jos ei oo KUNNON ulosvetimiä ja kylmä spray on hyvää..
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
joo eihän tuo mitään avaruus tekniikkaa oo..ihimisen tekemä osa. mutta saa senki hyvin äkkiä pilalle jos ei jaksa paneutua niinku tapio89 tuossa sano.
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
harmittaa
nyt on sitten laatikko irti. Oli heittänyt öljyt nähtävästi peräpäästä. Kun otin kartaanin irti niin sieltähän tuo oli märkä ja siitä alaspäin. Oli vissiin heittänyt uudet öljyt heti pihalle, koska mitään lätäkköä en nähnyt kun tuota seurasi öljyn vaihdon jälkeen. Laatikko siis levisi lähes välittömästi öljyn vaihdon jälkeen.
Onko kokeneemmilla käsitystä mikä voi olla hajalla kun kaikki vaihteet nelosta lukuun ottamatta rahisevat pahasti? Vaihteet menivät kyllä hyvin päälle ja auto liikkui.
Mietin tässä parasta ratkaisua. Yrittäisinkö korjata itse, koska menettettävää ei juurikaan ole. Tietääkö kukaan hintahaarukkaa mitä tuon korjaus voisi maksaa teetettynä? Sitten on vielä tuo käytetyn laatikon osto vaihtoehtona.
Puheet siitä että laatikko voi hajota heti öljyn vaihdon jälkeen eivät tunnu olevan huhua.
Onko kokeneemmilla käsitystä mikä voi olla hajalla kun kaikki vaihteet nelosta lukuun ottamatta rahisevat pahasti? Vaihteet menivät kyllä hyvin päälle ja auto liikkui.
Mietin tässä parasta ratkaisua. Yrittäisinkö korjata itse, koska menettettävää ei juurikaan ole. Tietääkö kukaan hintahaarukkaa mitä tuon korjaus voisi maksaa teetettynä? Sitten on vielä tuo käytetyn laatikon osto vaihtoehtona.
Puheet siitä että laatikko voi hajota heti öljyn vaihdon jälkeen eivät tunnu olevan huhua.
MB 200 Cdi -01
Re: harmittaa
Tutulla hajosi 40 km jälkeen öljynvaihdosta. Vaihdoin takastefan laatikkoon ja remontin yhteydessä tuli 2 dl vanhaa öljyä ja metallisilppua pois laatikosta. ei auttaneet enää uudet öljyt vaan laatikko leikkasi kiinni ääntä se piti juurikin sellaista rohinaa ja kurinaa ajossa 3 ja 5 vaihteellajiivee kirjoitti:
Puheet siitä että laatikko voi hajota heti öljyn vaihdon jälkeen eivät tunnu olevan huhua.
Luultavasti pääakselin silmälaakeri rikki. Eli keskellä akselia oleva laakeri mikä "katkaisee" akselin toisistaan. Nelonen kun on suora vaihde niin sillon se ei pyöri. Taikka sitten apuakselin laakerointi. Mutta tuo keskilaakeri on heikoin ja apuakseli kuitenkin alempana luultavasti on ollut öljyvoitelussa.
Sitten kun tuo keskilaakeri särkyy niin se pilaa yleensä takimman akselipätkän koska laakeripintana on sillä puolella vain karkaistu akseli.
Koneistamalla saa erikokoisen laakerin sinne.
Sitten kun tuo keskilaakeri särkyy niin se pilaa yleensä takimman akselipätkän koska laakeripintana on sillä puolella vain karkaistu akseli.
Koneistamalla saa erikokoisen laakerin sinne.
Tähdellisen parantola