Easy Rider kirjoitti:Eikö se lambdan lämmityksen jännite ole riippuvainen koneen lämmöstä+/startista kuluneesta ajasta? Turha kai sitä motarilla on käryyttää? Vai onko tuo normaalisti aina päällänsä kun lambda on pitkien sekundäärien tautta niin kaakana pohjan alla? Saattasin omassakin kallistua jalkotilaan mittailemaan jos joku ossaa varmaksi sanoa. (320 E HFM -93)
Ne jotka eivät tiedä, niin lamda-anturin virta tulee MAS-releltä. Ja lamdan vastus on aina päällä kun polttoainepumppu on päällä. Että näin. Kaivoin tiedon ulkomailta.Easy Rider kirjoitti:Mulla hehkuttaa poksista suoraan.
Kuvassa, mittapää nastassa 20.
Niin mas-releen nasta 19 on miinus ja 20 on plus. Lamdan lämmitysvastukselle.
Ja vika oli siinä että tuo mas-rele oli huonosti paikoillaan. Rupesi virta tulemaan kun laitoin sen uudelleen paikoilleen.
Mutta mutta vikaa on. Mutta lamdan vikakoodi lähti resetillä nyt pois.
Eli herjoja ei ole kuin kampiakselin asentotunnistin joka on vaihdettu.
Auto siltikään ei toimi oikein.
Auto odottelee Boch car servicen käsittelyä. Jospa olisikin vika sitten seoksissa. En tiedä. Niihin en mene itse koskemaan.