Uusi merkki -> W202 ostamassa
Uusi merkki -> W202 ostamassa
Hei,
Olen jo hetken seuraillut lähinnä C ja E-sarjalaisia ja lueskellutkin täältä, sekä mersufoorumilta kaikenlaisia projekti-topicceja ja osto-oppaita. Nyt on oman "säästöpossun" vuoro, eli toiseksi käyttöautoksi olen ajatellut tuollaista C220D farkkua vuodelta 1997. Tämä siis on sillä apostoli Luukkaan pumpulla, mutta ei näytä tällä hetkellä väsymisen merkkejä. Mistä tuon Luukkaan väsähtämisen alkaa ensin huomaamaan?
Ilmastointi tuosta löytyy ja se tarvitsee vielä huomiota, mutta missä tuossa vempeleessä pitäisi olla peilien sähkösäätö? Sähköikkunoiden namiskojen vieressä? Edellinen omistaja on laittanut siihen jonkun päällisen, eivät siis ilmeisestikään toimi.
Toinen "ominaisuus" on, että perä pitää hieman enemmän meteliä, mitä on tottunut 200tkm ajetuss Bemarissa kuuntelemaan. Tuo ei ilmeisesti ole kuitenkaan vakavaa, sillä tuttava jolta tuon ostan on ajanut tuollaisenaan sillä jo kauan -> Tuskinpa uusi murikka maksaa paljoa, lukoton kun on...
Mittarissahan on siis "vasta" 483tkm, mutta tämä on ruotsintuonti vuodelta 2006. Ensimmäisen 3v aikana on tullut huoltokirjaan leimoja aina 280tkm asti...
Kaikenkaikkiaan maantiellä en voi sanoa, että häpeäisi pahasti bemarin 3-sarjalle, mutta ei se kyllä vitosen tasolle vielä yltänyt
Aivan eri sarjassa silti ko. autot, tämä tuntuu olevan rauhallinen ja tukeva matkaaja ja juuri tästä syystä ko. yksikö iski meikäläiseen.
Mersuforumin ohjeilla sain kaivettua myös tämän listan:
Code Текст
212 ELECTRONIC TRACTION SYSTEM (ETS)
236 SPECIAL LAMP SWITCHING - DAYTIME RUNNING LAMPS
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
480 SELF-LEVELLING SUSPENSION
550 TRAILER COUPLING
570 FOLDING ARMREST, FRONT
580 AIR CONDITIONING
583 ELECTRIC WINDOW LIFTER, 2-WAY
593 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-ESG,BF
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
630 ECE - WARNING TRIANGLE
668 PACKAGING FOR SHIPPING VEHICLES WITH TIE-DOWN HOOK
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
755 Unknown
807 AEJ 06/1/M/X
825 VEHICLES FOR SWEDEN, ADDITIONAL PARTS
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
984 COC DOC., DELETION OF VEHICLE REGISTRATION DOC.
040A FABRIC, MERCEDES
744 DARK BLUE SOFT TOP FABRIC 5010
042A Unknown
Kiitos jo etukäteen,
Olen jo hetken seuraillut lähinnä C ja E-sarjalaisia ja lueskellutkin täältä, sekä mersufoorumilta kaikenlaisia projekti-topicceja ja osto-oppaita. Nyt on oman "säästöpossun" vuoro, eli toiseksi käyttöautoksi olen ajatellut tuollaista C220D farkkua vuodelta 1997. Tämä siis on sillä apostoli Luukkaan pumpulla, mutta ei näytä tällä hetkellä väsymisen merkkejä. Mistä tuon Luukkaan väsähtämisen alkaa ensin huomaamaan?
Ilmastointi tuosta löytyy ja se tarvitsee vielä huomiota, mutta missä tuossa vempeleessä pitäisi olla peilien sähkösäätö? Sähköikkunoiden namiskojen vieressä? Edellinen omistaja on laittanut siihen jonkun päällisen, eivät siis ilmeisestikään toimi.
Toinen "ominaisuus" on, että perä pitää hieman enemmän meteliä, mitä on tottunut 200tkm ajetuss Bemarissa kuuntelemaan. Tuo ei ilmeisesti ole kuitenkaan vakavaa, sillä tuttava jolta tuon ostan on ajanut tuollaisenaan sillä jo kauan -> Tuskinpa uusi murikka maksaa paljoa, lukoton kun on...
Mittarissahan on siis "vasta" 483tkm, mutta tämä on ruotsintuonti vuodelta 2006. Ensimmäisen 3v aikana on tullut huoltokirjaan leimoja aina 280tkm asti...
Kaikenkaikkiaan maantiellä en voi sanoa, että häpeäisi pahasti bemarin 3-sarjalle, mutta ei se kyllä vitosen tasolle vielä yltänyt
Aivan eri sarjassa silti ko. autot, tämä tuntuu olevan rauhallinen ja tukeva matkaaja ja juuri tästä syystä ko. yksikö iski meikäläiseen.
Mersuforumin ohjeilla sain kaivettua myös tämän listan:
Code Текст
212 ELECTRONIC TRACTION SYSTEM (ETS)
236 SPECIAL LAMP SWITCHING - DAYTIME RUNNING LAMPS
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
480 SELF-LEVELLING SUSPENSION
550 TRAILER COUPLING
570 FOLDING ARMREST, FRONT
580 AIR CONDITIONING
583 ELECTRIC WINDOW LIFTER, 2-WAY
593 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-ESG,BF
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
630 ECE - WARNING TRIANGLE
668 PACKAGING FOR SHIPPING VEHICLES WITH TIE-DOWN HOOK
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
755 Unknown
807 AEJ 06/1/M/X
825 VEHICLES FOR SWEDEN, ADDITIONAL PARTS
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
984 COC DOC., DELETION OF VEHICLE REGISTRATION DOC.
040A FABRIC, MERCEDES
744 DARK BLUE SOFT TOP FABRIC 5010
042A Unknown
Kiitos jo etukäteen,
Moro!ja tervetuloa foorumille!
Muuten hyvä auto,mutta se luukas..
Huomaa kyllä kun alkaa vittuilemaan:
-Heikko kännistyvyys
-Vuotaa ulos naftaa
-Runsaasti ilmaa suodattimelle menevässä/lähtevässä muoviputkessa
-Lopulta ei käy ollenkaan
Tosin jos ilmaa kulkee,niin kannattaa vaihtaa ne putket,kun eivät ole kuin muutaman kympin sijoitus,eise pumppu aina ole paskana,hyviäkin väittävät olevan.
mutta jos pumppu vaivat alkaa,niin vanha pumppu remottiin tai Jäsen PPD:lle yhteys,tekee taikojaan.
pelien säädöt on siinä ikkuna namiskoitten taka puolella/välissä
Muuten hyvä auto,mutta se luukas..
Huomaa kyllä kun alkaa vittuilemaan:
-Heikko kännistyvyys
-Vuotaa ulos naftaa
-Runsaasti ilmaa suodattimelle menevässä/lähtevässä muoviputkessa
-Lopulta ei käy ollenkaan
Tosin jos ilmaa kulkee,niin kannattaa vaihtaa ne putket,kun eivät ole kuin muutaman kympin sijoitus,eise pumppu aina ole paskana,hyviäkin väittävät olevan.
mutta jos pumppu vaivat alkaa,niin vanha pumppu remottiin tai Jäsen PPD:lle yhteys,tekee taikojaan.
pelien säädöt on siinä ikkuna namiskoitten taka puolella/välissä
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
Tattis, olen jo valmiiksi perehtynyt PPD / Mynädieselin palveluihin, jos tuo Luukas nyt sattuisikin levahtamaan. Juu ajattelinkin, että siellä se voisi olla. Siitä kohtaa meinaa puuttuu se liitin + napit. Noh, metsästellään.Cee220 kirjoitti:Moro!ja tervetuloa foorumille!
Muuten hyvä auto,mutta se luukas..
Huomaa kyllä kun alkaa vittuilemaan:
-Heikko kännistyvyys
-Vuotaa ulos naftaa
-Runsaasti ilmaa suodattimelle menevässä/lähtevässä muoviputkessa
-Lopulta ei käy ollenkaan
Tosin jos ilmaa kulkee,niin kannattaa vaihtaa ne putket,kun eivät ole kuin muutaman kympin sijoitus,eise pumppu aina ole paskana,hyviäkin väittävät olevan.
mutta jos pumppu vaivat alkaa,niin vanha pumppu remottiin tai Jäsen PPD:lle yhteys,tekee taikojaan.
pelien säädöt on siinä ikkuna namiskoitten taka puolella/välissä
Onkohan näissä missään enää hiljaista perää, käväisin myös "300tkm" CDI:tä ajamassa. Lopputuloksena ei siinäkään aivan äänetön perä enää ollut...
Mulla oli se 220 ajettu 560000 perä ei ujeltaunu.
Nyt 250 tdt ajettu 477000 ja huutaa
ota näistä selvää..
ei pikku ujellukset haittaa,beckkeriä isommalle
Nyt 250 tdt ajettu 477000 ja huutaa
ota näistä selvää..
ei pikku ujellukset haittaa,beckkeriä isommalle
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
juurinäin
sama oli chevyn perässä,tai minkä vaan perä,kun vaan huollettais ajallaan
sama oli chevyn perässä,tai minkä vaan perä,kun vaan huollettais ajallaan
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
En ole kuullut ikinä että mersun tai minkään muukaan persoonapiilin perä hajois NORMAALI käytöllä(kohta ST miehet hermostuu).
isoissa autoissa joskus perät murenee..
isoissa autoissa joskus perät murenee..
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
Tattista vaan vastauksista. Täytyy vaihdella öljyt nyt ensiksi joka paikkaan, ja tarkastella tuota ääntä vielä. Muutenhan pirssi on ihan mainio matkakaveri, eikä ollenkaan niin laiska kun oletin. Tosin en ole ajanut mekaanisella pumpulla olevalla 75hevosisella.
Joka tapauksessa ainoa pieni miinus mikä pitää ko. korimallille antaa on mitä oudoimmat ruostekohdat
Eipä noita taida kokonaan pois saada koskaan, mutta suojaillaan ja otetaan ne pois mitä saadaan / havaitaan
Kohta joku tulee kuitenkin sanomaan, että mikset ostanut W201/W124. No ehkä olisi pitänyt, muttei löytynyt tällä erää kunnollista läheltä.
Joka tapauksessa ainoa pieni miinus mikä pitää ko. korimallille antaa on mitä oudoimmat ruostekohdat
Eipä noita taida kokonaan pois saada koskaan, mutta suojaillaan ja otetaan ne pois mitä saadaan / havaitaan
Kohta joku tulee kuitenkin sanomaan, että mikset ostanut W201/W124. No ehkä olisi pitänyt, muttei löytynyt tällä erää kunnollista läheltä.
Näissä on kyllä moneen lähtöön yksilöitä, toiset ihan ruosteettomia tai pikku hipsuja ja sit semmosia kun toi mun farkku ett pohja pellitetty lähes kokonaan uudestaan jalkotiloista, etu jalkatilat mätäni saman lailla kun useissa 124 ja 201 malleissa ja pohja oli revennyt takapenkin alta tossa mun pirssissä. Näistä huolimatta farkku ei vastanut hiljaisuudeltaan sitä mitä odotin mersulta ja tämä on mulle se suurin miinus
On näemmä tullut pieni harppaus luotettavuuden osalta(huonompaan suuntaan) kun vaihtui w201/w124 > uudempaan. Esimerkiksi nuo ekakoppaiset vitot ovat pahimpia ruostepesäkkeitä mitä on tullut vähään aikaan nähtyä, koneet kyllä kestävät.
Vaikea sanoa saako tuosta perästä enää ns. kalua, ujeltaa 80kmh jonkin verran jo :/
Eihän tuo tietenkään selviä kuin katsomalla, mutta onko mahdollista että käynyt vähissä öljyt ja huutaa sen takia -> lisäys auttaisi asiaa ainakin joksikin aikaa?
Kiitos tähän
Vaikea sanoa saako tuosta perästä enää ns. kalua, ujeltaa 80kmh jonkin verran jo :/
Eihän tuo tietenkään selviä kuin katsomalla, mutta onko mahdollista että käynyt vähissä öljyt ja huutaa sen takia -> lisäys auttaisi asiaa ainakin joksikin aikaa?
Kiitos tähän
Terve foorumille
Katselen W202-farkkua, ja olisi mallista kysymyksiä ko. mallista. Kiikarissa on 1998> mallit, joten dieselit ovat kai jo cdi-myllyjä. Mitäs nuo kuluttavat käytännössä maantiellä manuaalina ja automaattina? Nettiautossa kun katselee, niin myyjät ovat ilmoittaneet kovin erilaisia lukemia. Ruostetta on ilmeisesti vaikea kiertää näissä vehkeissä, mutta ovatko tyypilliset ruostekohdat yleensä helposti vai vaikeasti korjattavissa paikoissa?
Pega tuossa jo mainitsikin, että on pettynyt auton meluun. Itselläkin melko korkeat odotukset seuraavan auton hiljaisuuden suhteen (golfilla tullut jokunen vuosi ajeltua..., joten olenko kallistumassa aivan väärän merkin suuntaan?
Se vielä koneista ja vaihdelaatikoista, että eivätkös nämä ole aika pomminvarmoja vekottimia?
Katselen W202-farkkua, ja olisi mallista kysymyksiä ko. mallista. Kiikarissa on 1998> mallit, joten dieselit ovat kai jo cdi-myllyjä. Mitäs nuo kuluttavat käytännössä maantiellä manuaalina ja automaattina? Nettiautossa kun katselee, niin myyjät ovat ilmoittaneet kovin erilaisia lukemia. Ruostetta on ilmeisesti vaikea kiertää näissä vehkeissä, mutta ovatko tyypilliset ruostekohdat yleensä helposti vai vaikeasti korjattavissa paikoissa?
Pega tuossa jo mainitsikin, että on pettynyt auton meluun. Itselläkin melko korkeat odotukset seuraavan auton hiljaisuuden suhteen (golfilla tullut jokunen vuosi ajeltua..., joten olenko kallistumassa aivan väärän merkin suuntaan?
Se vielä koneista ja vaihdelaatikoista, että eivätkös nämä ole aika pomminvarmoja vekottimia?
Riippuen tietysti golffistakin mutta on tää golffiin verrattuna hiljaisempi ( kokemusta 2ja 3 korisista) mutta odotin vanhoihin mersuihin verrattavaa hiljaisuutta, ruostumista en pitäs pahana vaikka oma onkin ollut verrattain mätä versio, osin pidosta johtuen ja siitä että ollut eteläsuomen autoja ikänsä.
Kone ja voiman siirto on kyllä kestävää kamaa kun siitä pitää huolta ja ei ajele teini tyyliin vasen takakumi sutien
Rohkeasti vaan etsimään ja maltilla niin saat hyvänkin yksilön
Niin ja se kulutus mulla on semmosta 6l satkulle seka ajoo ja matkassa jopa alle 5l satkulle siis tankkausten perusteella, tosin näissäkin tuntus olevan yksilö eroja kun kaverin sedan 200cdi vie enemmän kun mun farkku
Kone ja voiman siirto on kyllä kestävää kamaa kun siitä pitää huolta ja ei ajele teini tyyliin vasen takakumi sutien
Rohkeasti vaan etsimään ja maltilla niin saat hyvänkin yksilön
Niin ja se kulutus mulla on semmosta 6l satkulle seka ajoo ja matkassa jopa alle 5l satkulle siis tankkausten perusteella, tosin näissäkin tuntus olevan yksilö eroja kun kaverin sedan 200cdi vie enemmän kun mun farkku