Ei käy ei, 230TE -90, käypi sittenkin.

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Ei käy ei, 230TE -90, käypi sittenkin.

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Missä vika kun katkes lento? Kaikki letkut paikallaan, sulakkeet ehjät, pumput pyörii b.painetta on, kipinää iskee, puristusta kuulostas olevan, jne. Auto ollut ajamatta tovin, nyt myyty eikä uudelle omistajalle meinaa nöyrtyä, n. 20 km pelasi kuin kello. Ei auta painaa mittarilautasta eikä roiskia kliineriä henkitorveen. Pari kertaa käynnistynyt jolloin käy nätisti sammumiseen asti. Suutinputkia koitettiin piruuttaan löysätä kuin tiiselissä ikään. Liekö autto kun sen jäläkeen pörisi hetken, toisella kerralla ei ollut enää apua.

Puolako oirisi nuin? Eli kipinä ei puristuksilla kaikistele riittäsi.
Viimeksi muokannut Easy Rider, 19.8.2011 23:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

hyvin mahdollista että sytytyksessä vikaa jos bensaa tulee, katoppa virranjakaja ensiksi ja tulppaakaan ei iso homma oo käyttää irti ja kokeilla tuleeko kipinää :wink:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

veikkaisin syttypoksin olevan rikki :roll:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Shatter kirjoitti:hyvin mahdollista että sytytyksessä vikaa jos bensaa tulee, katoppa virranjakaja ensiksi ja tulppaakaan ei iso homma oo käyttää irti ja kokeilla tuleeko kipinää :wink:
Molemmat on kahteltu. Kipinä ei ole tosin mikään räiskyvä, mutta on tuommosella säkenellä koneet yleensä käyneet. Pensaa saa, haisee korsteenin nokassa ja katti punehtu kun kävi hetken.
Monhanperän Mersukeisari kirjoitti:veikkaisin syttypoksin olevan rikki
Meneekö ennakkosäätö poksista moniaasti rikki? Siihenhän tulee tuommosessa kattipelissä jo ennakolle alipaineletkukin. Muutenhan tuo tuntus jotakin tekevän kun kipinä kerran kulkee. Startatessa röhkäsee joskus imukanavaan tulet kun avaimesta päästää. Vois viitata väärään ennakkoon. Jakajaa ei ole käännelty mihinäkään päin. Sillon kun lähtee tulille käy nätisti ja kiertää, käynti vaan lopahtaa pikaseen.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Tuon mallin boksihan sytyttää jossain oliko se alle 200-300 kierroksen aina kun kampuralta tulee liipaisu. Ei siis ota ennakkoa mukaan tuon lukeman alla. Jos siitä oisi se ennakon säätökikkula perseellään, niin se saattaa hörähtää mutta ei välttämäti käy.

.t
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Roisto kirjoitti:aina kun kampuralta tulee liipaisu.
Onko kampuralla anturi, en ollut näkevinäni kuin sen diagnostiikalle menevän? Eikö tuossa ole liipaisu jakajassa? Perusennakon luulis olevan aika lailla kohallaan kun ei jakajaa ole käännelty, ellei sitten segmenttikehä ole alkanut vaeltaa akselilla tai keskipako (onko?) oo jumissa. Teoriaa ei tosin tue se seikka että kone on välillä käynyt, nätistikin.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Voiskohan siellä olla joku tee-se-itse ajonestopurkki, mikä kiukuttelee :tuumaus:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Easy Rider kirjoitti:
Roisto kirjoitti:aina kun kampuralta tulee liipaisu.
Onko kampuralla anturi, en ollut näkevinäni kuin sen diagnostiikalle menevän? Eikö tuossa ole liipaisu jakajassa? Perusennakon luulis olevan aika lailla kohallaan kun ei jakajaa ole käännelty, ellei sitten segmenttikehä ole alkanut vaeltaa akselilla tai keskipako (onko?) oo jumissa. Teoriaa ei tosin tue se seikka että kone on välillä käynyt, nätistikin.
Onkos ÄmSatakakkosessa hammaskehän puolella anturia?
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

vähän aiheen vierestä menee nyt mutta kun kerta oli sytytyksestä puhetta ylempänä niin itellä on tuo 230 ihan hengetön yläkierroksilla (3000+), pitää ajaa vaan alaväännöillä että johonkin liikkuu.. ennakko tarkastettiin niin kokoajan pysy 7 jälkeen vaikka tarjos lenkkaria konehuoneen puolelle, säätöäkin tuli kokeiltua virranjakajaa liikuttamalla mutta ei mitään vaikutusta, ainut että jos veti ihan toisesta laidasta toiseen niin käynti muuttu semmoseksi että sammuuko vai eikö mutta palas normaaliin 3-4sek jälkeen :roll:

mahollisesti ennakonsäätö paskana? tuossahan ei vissiin tuota manuaalista säätöä ole ollenkaan vaan automaattinen (alipaine?)
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

taitaa sytytyspoksi hoijella ennakon sääjön :roll:
jos ny kumminki kokeilisitte toista poksia mikä on ehjä :oops:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Näin on tarkotus tehä. Varaosa-auto on vaan pannahinen vuojelta -86 eli liki uus. Ei maha poksi sopia reikään. :(
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mahtasko se olla tän näkönen :roll:

Kuva
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Saattas ollahi. Vaan ei oo ennee tilanne päällä, pyörijä oli lopulla se viallinen. Aivan uuen ja ehyen näkönen ja pelasi välillä ku kello. Tartatessakin löi tulppaan kipinää ihan tasalleen.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Hyvä homma. Kuluva osahan se on eikä onneksi ihan mahottoman hintainenkaan.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Vaan ei olis ikänä uskonu syylliseks, uskomaton vika nuilla oireilla.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”