Korjauspeltien kiinnittäminen koriliimalla

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Korjauspeltien kiinnittäminen koriliimalla

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Mitä mieltä porukka on korjauspeltien kiinnittämisestä hitsauksen asemesta koriliimalla? Hitsaamista helpommalla pääsee kun ei tarvitse poistaa maaleja ja alustamassaa kuin pieneltä alueelta?

Hyväksi havaittuja liimoja?
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

aikas paljonkin kolarikorjaamoilla nykyään laitetaan koriliimoilla palikkoja kiinni. tähänhätään en oikeen osaa suositella mitään muutakuin että 2-komponenttisia. jotkut aineet on niin nopeita että ei ehdi palikkaa laittamaan paikalleen kun liima on jo kuivanut :? varaa paljon pihtejä ja sovita pala kunnolla ennen liimausta jne.

pieni muistikuva mulla on että wurthin liimoja olisivat.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

juu onhan niitä liimoja, määkin liimaan migatronikilla ja esapin langalla ja mikkään ei oo puronnu sen jäläkeen ja tiviskin on ollu vielä :D
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Würthin ja 3M:n liimoja oon mäkin kuullut kehuttavan mutta kokemusta ei ole. Itsekkään en kyllä epäröisi yhtään käyttää noita liimoja jos hitsisauman takapuoli jää vähänkään hankalaan paikkaan niin noiden kanssa jää kyllä voitolle :)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

oon minäki piruuttani kokeillu liimailla pieniä palasia hankaliin paikkoihin...ja mielestäni hyvällä menestyksellä, mutta jollei wurthin koriliimat on parantunu ni 3M käyttäisin ku se ei niinkään kovetu liimaamisen jälkeen se pinta niin nopiaan ku wurthin massoissa on mulla tapahtunu, site on pari kertaa kovettunu täysin läpi ja pelli lipare tipahtanu 2 viikkoa liimaamisen jälkeen...ja irronnu sillee että on jääny kolisemaan sinne ahtaaseen koloseen. Mutta kyllä niillä uskaltaa liimailla...kunhan ei ihan runkopalkkeihin liimale.

olihan mulla koriliimalla kiinnitetty meikkipeilikin jylliksen pohjassa...ihan vaan katastus henkilöiten ihmetykseks, kerran yks jopa väitti että on läpireikä lattiassa ku ei tajunnu jotta kattoo peiliin :shock: :D
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Linttaklubi suosittaa: Saniteettisilikoni :kuningasajatus: On halpaa, jää joka remontista ylitse ja menee aina yhden vuoden 8)
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
geezer
Viestit: 51
Liittynyt: 12.12.2010 19:23
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja geezer »

sikaliimaa :D
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kaaripellin korjaus on ehdottomasti liiman kanssa tehtynä paras. Sinne kurahyllyn ja ulukopellin väliin ei saa hitsuun jälkeen enää mitään maalin tapasta. Kylkipeltiinkään ei kaarikorjauspalan reunassa kannata koko saumaa hitsata, muutama täppi ja tina väliin niin ei vetele. Lyöntiviilalla voi antaa vähän vauhtia jos kiemurtaa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

No more nails toimii kans :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Runtula kirjoitti:No more nails toimii kans :)
Toimiiko tää oikeasti?

Takakaaret meinasin farkkuun vaihtaa ja hitsaaminen ei houkuttele.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Mitenkäs nuo tarkoituksenmukaiset liimat muuten jäsähtää? Ajattelin vaan että ainaki tuo sikä taitaa olla sen verta elastista että sitä tai jotaa vastaavaa en varmaan itse kehtais alkaa laittamaa :D
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

en tiiä onko sillä merkitystä millanen kohta on kyseessä ku rapakaarien kohtia en oo koittanu liimailla, mutta ainaki sisäjalkotilassa ja sisäpuolla on jämähtäny...tai jääny elastiseks, siis nii ettei se ole ainakaan sormiin tarttunu..koskee myös sikaflexiä, mutta sitä en oo koittanu laittaa ulkopuolelle mnissä se ois alttiina suoloille ja sateelle.

Ainii se peilinkappale volvon pohjassa oli...ja on sikalla kiinni ja lujasti vieläki...kuulemma :lol:
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

pupetti kirjoitti:en tiiä onko sillä merkitystä millanen kohta on kyseessä ku rapakaarien kohtia en oo koittanu liimailla
Niinno sitä mä tuossa ajattelinkin että jos laittaa sellaiseen kohtaan mikä pitää pakkeloida nii vois ainaki kuvitella ettei ole hyväksi jos se liimattu kappale pääsee yhtään elämään :)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

jovihava kirjoitti:Linttaklubi suosittaa: Saniteettisilikoni :kuningasajatus: On halpaa, jää joka remontista ylitse ja menee aina yhden vuoden 8)
Saniteettisilikonissa on etikkaa, joka ruostuttaa raudan.
Mieluummin käyttäisin Sikaa tms.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

sonikki kirjoitti:
pupetti kirjoitti:en tiiä onko sillä merkitystä millanen kohta on kyseessä ku rapakaarien kohtia en oo koittanu liimailla
Niinno sitä mä tuossa ajattelinkin että jos laittaa sellaiseen kohtaan mikä pitää pakkeloida nii vois ainaki kuvitella ettei ole hyväksi jos se liimattu kappale pääsee yhtään elämään :)
Jep.

Pintapeltien parsimisessa ei kestä kyllä elää yhtään, tai muuten on aina paklaus ja maalipinta halki.
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Samuli H kirjoitti:
Runtula kirjoitti:No more nails toimii kans :)
Toimiiko tää oikeasti?

Takakaaret meinasin farkkuun vaihtaa ja hitsaaminen ei houkuttele.
Eiköhän tämä selviä tässä tulevan talven aikana kun tuohon yhteen langiin liimattiin palasia kiinni ja lukeehan siinä purkin kupeessa että metalliin sitä saa turata :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
jamppa
Viestit: 322
Liittynyt: 20.10.2005 20:05
Paikkakunta: järvenpää

kori liimaus

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Terve

Koripalojen liimaus tehdään siihen tarkoitetulla liimamassalla.
Nykyään yleensä uretaanipohjaisia.
Liimaus kohdistetaan /puristetaan niiteillä,jotka hiotaan kon liima on kuivunut.


Terveisin Jamppa
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: kori liimaus

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

jamppa kirjoitti:Terve

Koripalojen liimaus tehdään siihen tarkoitetulla liimamassalla.
Nykyään yleensä uretaanipohjaisia.
Liimaus kohdistetaan /puristetaan niiteillä,jotka hiotaan kon liima on kuivunut.


Terveisin Jamppa
Käytetäänkö tuohon pop-niittejä vai jotain erikoistarvikkeita?

Onko jampalla jotain suositusta, että minkämerkkistä liimamassaa?
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Mika.T kirjoitti:
sonikki kirjoitti:
pupetti kirjoitti:en tiiä onko sillä merkitystä millanen kohta on kyseessä ku rapakaarien kohtia en oo koittanu liimailla
Niinno sitä mä tuossa ajattelinkin että jos laittaa sellaiseen kohtaan mikä pitää pakkeloida nii vois ainaki kuvitella ettei ole hyväksi jos se liimattu kappale pääsee yhtään elämään :)
Jep.

Pintapeltien parsimisessa ei kestä kyllä elää yhtään, tai muuten on aina paklaus ja maalipinta halki.
Mutta jos maalaa kumimaalila :roll: Sehän pitäs joustaa.
No Merc at the moment
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”