ALDA-rasian (MORKOOLIN) ruuvaaminen

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Absinthe
Viestit: 114
Liittynyt: 13.2.2007 21:29

ALDA-rasian (MORKOOLIN) ruuvaaminen

Viesti Kirjoittaja Absinthe »

Voiko alda-kellon mustaa hattua irrottaa rikkomatta sitä? Varmaankin ensin täytyy irroittaa koko rasia http://www.mercedesshop.com/shopforum/s ... p?p=431887
Jonka jälkeen irroittaa se musta hattu ja ruuvata siitä ruuvista aukipäin?
Vai onnistuupiko ruuvaus ja hatun irroitus ilman koko rasian irroittamista?
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Terve, lisäsin tuohon otsikkoon taikasanan morkooli joka on suomenkielinen vastine tuolle ALDA:lle. Jospa nyt sattuisi paremmin tietäjien silmiin tuo otsikko ja saisit vastauksia.
I drive an Opel. What's your excuse?
Absinthe
Viestit: 114
Liittynyt: 13.2.2007 21:29

Viesti Kirjoittaja Absinthe »

Irroittelin tuossa joutessaan tuon "morkoolin". Lähtee irti 24mm avaimella ja samalla siirtoleukapihdeillä kiinnipitäen morkoolin alapäästä. Päällä oleva musta hattu on sinetöity eikä lähde kuin rikkomalla pois. Hatun alta löytyy lukitusmutteri ja ruuvi, jota aukipäin ruuvaamalla saa alasyöttöjä lisää, tosin minun pumpussa sillä ruuvaamisella ei ollut käytännön merkitystä kun pumppu on muutenkin käynyt jo huollossa. (kai ne siellä on sitä alasyöttöökin jotenkin räplänny). Miljoonan ajetulla, jossa on väännöt kateissa voi ruuvaaminen auttaakin. Morkooli kumminkin lähtee sieltä välistä pois ilman, että imusarjaa tarvitsee irroittaa.
weto
Viestit: 11
Liittynyt: 13.7.2011 18:09
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja weto »

montako kiekkoa tuota pitää punoa mie pyöräytin 3 kierrosta pikkasen veto parani ja savutusta tuli ihan pikkasen.. ei oo ennemmin punottu ku oli sinetitsun muut paikallaan..
geezer
Viestit: 51
Liittynyt: 12.12.2010 19:23
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja geezer »

niin monta kiekkaa ku pystyy :)
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Niin jovain kulutus nousee :roll:
No Merc at the moment
weto
Viestit: 11
Liittynyt: 13.7.2011 18:09
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja weto »

no kulutus todellakin nousi.. vois melkein takas päin punoa ku ei oo nyt nii hirveetä hyötyä.. sais nostettua noita oikeita syöttöjä tai viedä koko pumppu pajalle :D
geezer
Viestit: 51
Liittynyt: 12.12.2010 19:23
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja geezer »

mun autossa ei vaikuttanu kulutukseen mitenkään eikä savutukseen vaikka ruuvasin täysin auki. edelleen menee alta 7 litran sadalle. 300d ja automaatti
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

geezer kirjoitti:mun autossa ei vaikuttanu kulutukseen mitenkään eikä savutukseen vaikka ruuvasin täysin auki. edelleen menee alta 7 litran sadalle. 300d ja automaatti
Tässä oliki puhe turbosista autoista.

Vaparissa on se "alppiventtiili", sen ruuvailu ei vaikuta mithään.
Paitti että saapiihan siittä syötön ruuvattua pienele ko kiertää ruuvin alas.
No Merc at the moment
geezer
Viestit: 51
Liittynyt: 12.12.2010 19:23
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja geezer »

joo asia selvä :oops: turbossahan se pelaa ahtojen mukaan..vissiin :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”