auton osto yksityiseltä.. myyjän vastuu??
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Ennen vanhaan autohuijari olisi irrottanut toisenkin männän ja
tasapainottanut sillä käyntiä.
Ostamastani SL:sta oli kaksi puolaa pimeänä ja se kävi vain kuudella.
Huutokaupan tekninen tarkistus raportoi siistin käynnin, samoin
Hangossa laivayhtiön edustaja kommentoi käyntiä siistiksi.
Jos autokaupassa joutuu huijatuksi ja pystyy osoittamaan, että myyjä
on tarkoituksella kusettanut ansaitsemismielessä, niin totta kai siitä
voi tehdä tutkimuspyynnön.
Tutkimuspyynnön voi tehdä itse tai asianajajan avulla, aikaa menee
noin tunti. Asianajaja antaa yleensä maksutonta neuvontaa eikä
tutkimuspyyntökään maksa mahdottomia.
Tutkimuspyyntö tehdään kirjallisesti ja osoitetaan poliisille, jota
pyydetään tutkimaan, onko asiassa tapahtunut rikos. Tekijöille on
vaadittava rangaistusta, korvausvaatimuksen voi ilmoittaa myöhemmin.
Tapahtumien kuvaus ja näyttö pitää olla liitteenä. Kuulusteltavat
kannattaa nimetä.
Poliisin on tutkittava asia, kun näyttö on riittävän vahva. Perättömän
ilmiannon välttämiseksi ei saa syyttää ketään eikä esittää paikkansa
pitämättömiä väitteitä.
Jos esitutkinnannassa havaitaan syytekynnyksen ylittyvän, kanne
nostetaan viran puolesta, mikäli uhri on vaatinut rangaistusta.
Kanteen voi nostaa itsekin, mutta se ei yleensä kannata.
Normaali ihminen yleensä on mieluummin halukas sopimaan jutun
rahalla kuin ottamaan merkinnän rikosrekisteriin. Petosjutussa uhri voi
vetää jutun halutessaan takaisin. Tähän ei yleensä ole muuta syytä kuin
sääli.
tasapainottanut sillä käyntiä.
Ostamastani SL:sta oli kaksi puolaa pimeänä ja se kävi vain kuudella.
Huutokaupan tekninen tarkistus raportoi siistin käynnin, samoin
Hangossa laivayhtiön edustaja kommentoi käyntiä siistiksi.
Jos autokaupassa joutuu huijatuksi ja pystyy osoittamaan, että myyjä
on tarkoituksella kusettanut ansaitsemismielessä, niin totta kai siitä
voi tehdä tutkimuspyynnön.
Tutkimuspyynnön voi tehdä itse tai asianajajan avulla, aikaa menee
noin tunti. Asianajaja antaa yleensä maksutonta neuvontaa eikä
tutkimuspyyntökään maksa mahdottomia.
Tutkimuspyyntö tehdään kirjallisesti ja osoitetaan poliisille, jota
pyydetään tutkimaan, onko asiassa tapahtunut rikos. Tekijöille on
vaadittava rangaistusta, korvausvaatimuksen voi ilmoittaa myöhemmin.
Tapahtumien kuvaus ja näyttö pitää olla liitteenä. Kuulusteltavat
kannattaa nimetä.
Poliisin on tutkittava asia, kun näyttö on riittävän vahva. Perättömän
ilmiannon välttämiseksi ei saa syyttää ketään eikä esittää paikkansa
pitämättömiä väitteitä.
Jos esitutkinnannassa havaitaan syytekynnyksen ylittyvän, kanne
nostetaan viran puolesta, mikäli uhri on vaatinut rangaistusta.
Kanteen voi nostaa itsekin, mutta se ei yleensä kannata.
Normaali ihminen yleensä on mieluummin halukas sopimaan jutun
rahalla kuin ottamaan merkinnän rikosrekisteriin. Petosjutussa uhri voi
vetää jutun halutessaan takaisin. Tähän ei yleensä ole muuta syytä kuin
sääli.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Kai sieltä oli poistettu kiertokanki samalla kun mäntäkin.
Samalla vaivalla sinne olisi laittanut uuden männän.
Ja olisiko sitten tehty "korjaus" päästömittauksen jälkeen tai haettu
päästölappu vilpillä.
Jos toi juttu on totta, niin kusetukselta kuulostaa.
Samalla vaivalla sinne olisi laittanut uuden männän.
Ja olisiko sitten tehty "korjaus" päästömittauksen jälkeen tai haettu
päästölappu vilpillä.
Jos toi juttu on totta, niin kusetukselta kuulostaa.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Eipä oo poisteltu:
viewtopic.php?p=421966#421966
Itse veikkaan että mäntä löytyy murusina öljypohjasta
viewtopic.php?p=421966#421966
Itse veikkaan että mäntä löytyy murusina öljypohjasta

...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Isäukon Jaltassa oli V3-kone. Yksi mäntä veiveineen ja kaksi työntötankoa ilmeisesti oli otettu kunnostuksessa pois. Tainnu nahistaa kiinni se kone joskus, imupuhallinjäähdytys ei ollut lie tehokkain ratkaisu. Yhtä kaikki, mennä roplotti kolomellaki kannulla. Tässä tapauksessa käyntiäänestä on varmaan jotain vikaa jo kuullut.
Ihmetyttää tuo Mersun kanssa että veivi on ehjä ja koneen sisällä. Luulis tuon pieksävän ittesä ulos jotakin kautta.
Ainakin ny pitävän pikkusen isompaa "naputusta" ku nostaja. 

Ihmetyttää tuo Mersun kanssa että veivi on ehjä ja koneen sisällä. Luulis tuon pieksävän ittesä ulos jotakin kautta.


Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.