123 Jousien katkasu
123 Jousien katkasu
Pitäs puottaa vähän tuota linttaa alaspäin. 123 300D farkku.
Paljonko vaikuttaa kun nappaa etujousesta kierroksen pois?
Entä takajousesta?
Jos suuntaa-antavaa tietoa olisi jollain, niin olisin kovin kiitollinen.
Paljonko vaikuttaa kun nappaa etujousesta kierroksen pois?
Entä takajousesta?
Jos suuntaa-antavaa tietoa olisi jollain, niin olisin kovin kiitollinen.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Minä odotan kanssa onko kellään tietoa. Eestä pitäs pikkusen tiputtaa.
Rälläköi Sivonen ensin, niin nähdään paljon minun, sitten pitää ottaa.
Rälläköi Sivonen ensin, niin nähdään paljon minun, sitten pitää ottaa.
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
ainakin omasta 126 mallista tippui etupää n.8,27cm kun otin kiekan pois jousista..
ja rällän jälkeen
eikös ne ole aikalailla samanlaiset rakenteeltaan nuo 126 ja 123 mallit..
ja rällän jälkeen
eikös ne ole aikalailla samanlaiset rakenteeltaan nuo 126 ja 123 mallit..
Viimeksi muokannut hanniball, 11.5.2008 20:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hannu
-Mesen Linttaklubi-
Ajokit
Mercedes-Benz w126 300SE
työsuhde taksi
-Mesen Linttaklubi-
Ajokit
Mercedes-Benz w126 300SE
työsuhde taksi
Taitaa olla lähemmäs tuplaten, koska jousi on tukivarren puolivälin paikkeilla ja rengas luonnollisesti toisessa päässädealer kirjoitti:Jos pääset mittailemaan auton ollessa pyörillään minkäverran esim. kahdella jousen kierroksella on korkeutta niin eikö lie lähellä sitä mittaa madalluksen määrä kun leikkelet pari kierrosta pois ?
Mulla otettiin H&R:n jousista puoli kierrosta pois, niin perä tipahti 30mm alemmas.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Nuista jousista ei voi varmuudella sanoa että paljonko täytyy ottaa pois jotta putuaa sopivasti. Mulla oli 300d:ssä jotku helevetin jäykät tappo jouset ja niistä otettiin muistaakseni kierros pois ja vaihettiin nelosen kumit ykkösen kumeiksi, eikä se kyllä kovin hirveesti puonnu. Ootko Sivonen mitannu kuinka korkia tuo sun farmaris on? Kannattaa tarkistaa että mitkä koroke kumit siellä on ja vaihtaa ne, niilläkin saa puotettua jonki verran eikä tarvi ottaa jousesta niin paljo pois.
w123 200d 3.0 -81 Kuollut 11.02.2008.
w123 300d -80 Koneeton lahopaska.
s123 TDT -81. Sivuputki.
w123 300d -80 Koneeton lahopaska.
s123 TDT -81. Sivuputki.
Itsellä piti ottaa 2,.5 kierrosta edestä pois, kun oli jousi toiselta puolelta kahdesta kohdasta poikki. Täytyy sanoa, että laskeutui juuri sopivasti omaan makuun vaikka onhan se kyllä aika matala. Korokekumit tosiaankin kannattaa samalla vaihtaa. Ykkösen ja nelosen kumissa esimerkiksi on aika suuri ero.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Juu, kumit tuli kahtottua, kakkoset siellä on. Tilasin ykköset tilalle. Ei siitä kyllä juuri eroa ole, mutta jokunen milli parempaan päin.
Jos sitä koittas edestä pari kierrosta ottaa, pitäs saada yli 50mm putoamaan. Tai voishan sitä varmuuen välttämiseks napata kierroksen kerrallaan...
Takaa varmaan kierros pois uusista jousista ja kokeilu.
Kiitos vastauksista, sen verran ainakin selevis, että kierroksen uskaltaa koittaa ottaa kerrallaan.
Jos sitä koittas edestä pari kierrosta ottaa, pitäs saada yli 50mm putoamaan. Tai voishan sitä varmuuen välttämiseks napata kierroksen kerrallaan...
Takaa varmaan kierros pois uusista jousista ja kokeilu.
Kiitos vastauksista, sen verran ainakin selevis, että kierroksen uskaltaa koittaa ottaa kerrallaan.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Itelläkin oli tarkoituksena tuosta talvilintasta pätkäistä vähän jousia, mutta mietin tuossa, että mitenhän takapään jousien katkominen vaikuttaa tasonsäädön toimintaan? Mulla kun sattuu ko. kapine olemaan toimivana paikoillaan niin meneeköhän iskarit kovin nopeaa kaput tjps. jos takaa katkoo jousia?
Jos se tasonsäätö toimii, niin perä ei laske yhtään vaikka kuinka katkot jousia
Kannattaa varmaan ensimmäisenä kokeilla säätää sitä tasonsäätöä alemmas, josko siellä jousissa olisi tapahtunut niinsanottua "luonnollista madallusta"
Sitten jos ei säätämällä laske haluttua määrää, niin sitten laikkaa ja uutta säätöä.
Kannattaa varmaan ensimmäisenä kokeilla säätää sitä tasonsäätöä alemmas, josko siellä jousissa olisi tapahtunut niinsanottua "luonnollista madallusta"
Sitten jos ei säätämällä laske haluttua määrää, niin sitten laikkaa ja uutta säätöä.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Just lueskelinkin, että sitä voi jotenkin säätää. En oo vielä kerinnyt perehtymään tuohon autoon ollenkaan kun vasta sen hakenut ja se on vain katoksessa odottanut, mutta onko se säätö minkälainen homma? Ohjetta en vielä löytänyt sille säädölle, korjaamisesta kyllä löysin vaikka mitä juttua kun tuossakin vasen puoli aavistuksen "roikkuu" ja perästä jostain kohtaa vuotaa nestettä, 1l / 1v kuulemma edellinen omistaja lisännyt öljyä järjestelmään Pitäis saada kunnolla matalaksi tuo auto niin saapi talvella tiet aurata tuolla