Auton maalaus edullisesti! Kokemuksia kaivataan
Paljos tuossa säästää? Noin kuin itse vetäisee ruiskulla verrattuna siihen että maalauttaisi oikeilla automaaleilla oikealla maalarilla? Värin vetohan ei maksa oikein mitään, satasella tai vähän reilulla taitavat täällä maalata oikein uunissa. Maalit toisen satasen?
Tietenkin jos tykkää harrastaa niin eri asia. Silloinhan saa maksaa vaikka vähän enemmänkin
Tietenkin jos tykkää harrastaa niin eri asia. Silloinhan saa maksaa vaikka vähän enemmänkin
Pohjat kun tekee itse ja hommaa tarvittavat maalit+lakat nii ei tuolle pinnalle jää hintaa kuin tuo ~100€ priima pinnalla, ilman ötököitä ja pölyä, uunitettuna nii en oikeen itse ole nähny järkeä alkaa tuhertamaa noiden maalien kanssa mutta jokainen tietty tyylilläänAM kirjoitti:Paljos tuossa säästää? Noin kuin itse vetäisee ruiskulla verrattuna siihen että maalauttaisi oikeilla automaaleilla oikealla maalarilla? Värin vetohan ei maksa oikein mitään, satasella tai vähän reilulla taitavat täällä maalata oikein uunissa. Maalit toisen satasen?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Miten täällä pk-seudulla puhutaan että ylimaalaus maksaa 2-3 tonnia? Siis joku ihan oikeesti vetää satkulla värit pintaan ja lopputulos on priimaasonikki kirjoitti:Pohjat kun tekee itse ja hommaa tarvittavat maalit+lakat nii ei tuolle pinnalle jää hintaa kuin tuo ~100€ priima pinnalla, ilman ötököitä ja pölyä, uunitettuna nii en oikeen itse ole nähny järkeä alkaa tuhertamaa noiden maalien kanssa mutta jokainen tietty tyylilläänAM kirjoitti:Paljos tuossa säästää? Noin kuin itse vetäisee ruiskulla verrattuna siihen että maalauttaisi oikeilla automaaleilla oikealla maalarilla? Värin vetohan ei maksa oikein mitään, satasella tai vähän reilulla taitavat täällä maalata oikein uunissa. Maalit toisen satasen?
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
joo se maksaa 2-3 tonnia jos viet ajokuntosen auton maalaamoon ja ajat sen sieltä putsattuna kotiin ja jatkat ajelua.ou812 kirjoitti:Miten täällä pk-seudulla puhutaan että ylimaalaus maksaa 2-3 tonnia? Siis joku ihan oikeesti vetää satkulla värit pintaan ja lopputulos on priimaasonikki kirjoitti:Pohjat kun tekee itse ja hommaa tarvittavat maalit+lakat nii ei tuolle pinnalle jää hintaa kuin tuo ~100€ priima pinnalla, ilman ötököitä ja pölyä, uunitettuna nii en oikeen itse ole nähny järkeä alkaa tuhertamaa noiden maalien kanssa mutta jokainen tietty tyylilläänAM kirjoitti:Paljos tuossa säästää? Noin kuin itse vetäisee ruiskulla verrattuna siihen että maalauttaisi oikeilla automaaleilla oikealla maalarilla? Värin vetohan ei maksa oikein mitään, satasella tai vähän reilulla taitavat täällä maalata oikein uunissa. Maalit toisen satasen?
jos viet auton pohjatyöt tehtynä, pohjamaalattuna ja suojattuna niin eihän se maalari sitä kauaa roiski ja uuni sit vie omat kulunkinsa joka varmaan lopputulokseltaan on sen satasen nurkissa. ite maalarina ollu bout 10v niin ei oo kyl aivan valmista autoa koskaan vielä uuniin ilmaantunut etteikö sitä hiukan (kohtuu paljonkin) suojaus paranteluita joutuisi tekemään taikka kenties pohjatöitäkin koska ei millään viitsi ottaa paskaa mainetta sillä että joku muu on räpeltänyt pohjissa/suojissa.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Tämän takia ei välttämättä kaikki em. menettelytapaan edes suostukkaan ja ymmärrän sen toki. Ite oon kuitenki tehny aina selväksi että otan ite vastuun kaikistä muista kämmeistä paitsi valumista mutta tähän mennessä on onneks menny kaikki ihan niin ku elokuvissa mun pohjien ja maalarin pintojen osaltaTerho P kirjoitti:ei millään viitsi ottaa paskaa mainetta sillä että joku muu on räpeltänyt pohjissa/suojissa.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
on vahoja jotka kärsii laittaa vastamaalatulle mut uskosin et vaikka viikonki päästä jo vahailet niin ei siitä haittaa ole (käytä mikroliinaa ku pyyhit vahoja pois ja oikiaa sientä levittäes niin ei tuu naarmuja )
todellisuudessahan se maali kuivaa vasta enskesän auringonpaisteessa kunnolla mut enempi siitä on haittaa ku ei oo vaha suojana kovaa talvea vastaan jne
todellisuudessahan se maali kuivaa vasta enskesän auringonpaisteessa kunnolla mut enempi siitä on haittaa ku ei oo vaha suojana kovaa talvea vastaan jne
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
Ei muutaku tsemppiä projektiin!
Ei niitä opi ku tekemällä. Itekki joskus puuhastellu hallimaalauksia ja sisäosia ym. maalataan vieläki. Ei tosiaan isoa järkeä ole verraten kammio maalaukseen, mutta siinä ei opi mitään eikä kokemukset kartu
Nykyään viedään auto peltivalmiina sisäosat maalattuna ja ruosteet puhallettuna ja pohjustettuna, että maalari saa tehä tarkemmat pohjat ja pinnan. Toki vaatimustasokin on noussu ku kohteet tehdään usein kolmannelle osapuolelle eikä itelle arkikäyttöön.
Ei niitä opi ku tekemällä. Itekki joskus puuhastellu hallimaalauksia ja sisäosia ym. maalataan vieläki. Ei tosiaan isoa järkeä ole verraten kammio maalaukseen, mutta siinä ei opi mitään eikä kokemukset kartu
Nykyään viedään auto peltivalmiina sisäosat maalattuna ja ruosteet puhallettuna ja pohjustettuna, että maalari saa tehä tarkemmat pohjat ja pinnan. Toki vaatimustasokin on noussu ku kohteet tehdään usein kolmannelle osapuolelle eikä itelle arkikäyttöön.
Niin eipä näitä millekkään "asiakkaalle" voi tehdä ja eka auton maalaus on kyseessä. Vaan kyllä ne ammatti maalaritkin osaa tehä vituiks ja silleen. Ja tulee oltua vielä peltiseppä koulussa niin sen pohjalta tämä maalauskin kiinnostaa!Aki P kirjoitti:Ei muutaku tsemppiä projektiin!
Mitä suurinpiirtein maksaa ihan perusvalkoinen automaali litra?Omassa autossa menossa kaarien ja ovien alareunojen hitsaus ja pitäis sen jälkeen maalata.Vähän vielä mietinnässä maalatako vain ikkunoista alaspäin vai koko auto?Jos maalais koko auton niin ei tulisi ainakaan sävyeroja,vai näkyykö maalauksen raja valkoisessa miten helposti?