w123 tasonsäädöstä (taas)
w123 tasonsäädöstä (taas)
aloin remppaamaan omaa farkkua leimaa ajatellen..
pomppii ku aropupu tai on pomppinut minun aikanani jo 20tkm, enkä tiedä sitten miten ed.omistajalla..nyt on pakko tehdä asialle jotain.
Iskarit ja palleroiset näytti kuivilta, sieltä se ei vuoda. Tasonsäätöventtiili oli totaalisen märkä.
Ja muuten perä ei noussut oli siellä tavaraa tai ei kyydissä. Ponnilla ku auton käydessä kääns vipua, perä nousi ja yläällä jostai alkoi pitää kovaa ulinaa ja sit perä tippui ku kivi alas.
No purin yhdestä farkusta onneksi hyvännäköisen kuivan venttiilin ja vaihdoin siitä sen vipukannen tohon omaani, kun se toinen puoli oli pahaksi hapettunut.
Ja nyt seuraa sitten se oikea kysymys. Venttiilissähän on iso ja mahtava ilmausruuvi. Kuinka se kuuluisi oikeaoppisesti ilmata? Auton käydessäkö? Auto on nyt nostettu ilmaan peräpäästään, koska mm.vetarit purin irti. Pitäisikö ilmaus suorittaa renkaillaan vai onko sillä merkitystä?
Toinenkin juttu olis. Mistä saa ostaa tuota oikeaoppista ölppää tonne järjestelmään. Joku sanoi joskus et se on Mersun omaa ölppää, pitääkö tämä paikkaansa?
Ja kolmaskin asia oli vielä. Ihmettelin kun hydr.säiliössä öljy oli mustaa ja sitä oli auton ostohetkellä enemmän kuin tarpeeksi..jopa muuallakin kuin siellä pöntössä..Joku viisas osasi sanoa että se hydr.pumpun tiiviste vuotaa koneesta öljyt pyttyyn..Onko tuon stefan vaihto sitten enää pikku juttu tässä kaiken ohella?
Tosin ei se paljoa sitä sinne työnnä ku ei kone syö öljyä juurikaan..hyvin maltillisesti..mutta ei sitä paljoa tarviikaan että se värjää kaiken mustaksi.
Eiköhän tässä ollut kaikki tältä erää, mutta tuo ilmaus olisi kaikista aiheellisin asia, että pääsen huomenna hommiin ja tietty et mitä öljyä sinne voi kaataa..???
pomppii ku aropupu tai on pomppinut minun aikanani jo 20tkm, enkä tiedä sitten miten ed.omistajalla..nyt on pakko tehdä asialle jotain.
Iskarit ja palleroiset näytti kuivilta, sieltä se ei vuoda. Tasonsäätöventtiili oli totaalisen märkä.
Ja muuten perä ei noussut oli siellä tavaraa tai ei kyydissä. Ponnilla ku auton käydessä kääns vipua, perä nousi ja yläällä jostai alkoi pitää kovaa ulinaa ja sit perä tippui ku kivi alas.
No purin yhdestä farkusta onneksi hyvännäköisen kuivan venttiilin ja vaihdoin siitä sen vipukannen tohon omaani, kun se toinen puoli oli pahaksi hapettunut.
Ja nyt seuraa sitten se oikea kysymys. Venttiilissähän on iso ja mahtava ilmausruuvi. Kuinka se kuuluisi oikeaoppisesti ilmata? Auton käydessäkö? Auto on nyt nostettu ilmaan peräpäästään, koska mm.vetarit purin irti. Pitäisikö ilmaus suorittaa renkaillaan vai onko sillä merkitystä?
Toinenkin juttu olis. Mistä saa ostaa tuota oikeaoppista ölppää tonne järjestelmään. Joku sanoi joskus et se on Mersun omaa ölppää, pitääkö tämä paikkaansa?
Ja kolmaskin asia oli vielä. Ihmettelin kun hydr.säiliössä öljy oli mustaa ja sitä oli auton ostohetkellä enemmän kuin tarpeeksi..jopa muuallakin kuin siellä pöntössä..Joku viisas osasi sanoa että se hydr.pumpun tiiviste vuotaa koneesta öljyt pyttyyn..Onko tuon stefan vaihto sitten enää pikku juttu tässä kaiken ohella?
Tosin ei se paljoa sitä sinne työnnä ku ei kone syö öljyä juurikaan..hyvin maltillisesti..mutta ei sitä paljoa tarviikaan että se värjää kaiken mustaksi.
Eiköhän tässä ollut kaikki tältä erää, mutta tuo ilmaus olisi kaikista aiheellisin asia, että pääsen huomenna hommiin ja tietty et mitä öljyä sinne voi kaataa..???
Vaihtuva merkkikavalkaadi, tällä hetkellä VW T3 Caravelle x3
Usein tuo pomppimisen vika on painepalloissa. No jos sitä tasonsäätö öljyä ei nyt hulluna mene,niin sitä saa KL:stä ja Motonetista N.10e litra. Mulla aikanaan sotki kun se säiliön kannen kumitiiviste oli kovettunut. Omastani oli putket vallan poikki ja laitoin uudet putket sekä öljyt,sitten vain ajoa,eikä pumppu hajonnut,sehän ilmaa kyllä itsensä,kun luttaa öljyä edes takas.
Star
niin tuossa isäukon kanssa pohdittiin kans et sehän voi itse ilmata itsensä ku neste siellä liikkuu..
Milläköhän senkin nyt sit tietää onko painepallot ehjät..?
On mulla tossa toiset painepallot, mut jos nyt eka kokeilee tollei ja jos ei tokene, niin sit rupee setvii painepallojen vaihtoa..
Milläköhän senkin nyt sit tietää onko painepallot ehjät..?
On mulla tossa toiset painepallot, mut jos nyt eka kokeilee tollei ja jos ei tokene, niin sit rupee setvii painepallojen vaihtoa..
Vaihtuva merkkikavalkaadi, tällä hetkellä VW T3 Caravelle x3
Öljyksi käy myös tavallinen hydrauliöljy. Itselläni on Caterpillarin hydrauliöljyt säiliössä.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Pallerot vaihdettu ja vetarit myös. Äkkikokeilulla tuntui että olis ollu vähän kovempikin toi alusta tai siis että ei pompi.
Täytyy huomen käydä ajaa isompi lenkki, ku tuli "pieni" sivuääni, etupönttö näet alkoi hankaa kardaaniin ja ääntä voi kuvailla kovan sireenin ja ufojen laskeutumisen sekoitukseen.
Täytyy huomen käydä ajaa isompi lenkki, ku tuli "pieni" sivuääni, etupönttö näet alkoi hankaa kardaaniin ja ääntä voi kuvailla kovan sireenin ja ufojen laskeutumisen sekoitukseen.
Vaihtuva merkkikavalkaadi, tällä hetkellä VW T3 Caravelle x3
Toimii ja hyvin. Tasonsäätökin toimii nyt kuorman kanssa. Latasin konttiin parit akut ja tunkit yms, nii heti alko kohoamaan ku laitto avaimesta käyntiin.
Sitä jäin kummastelemaan tai isäukkoa tuo tuntui enemmän kiinnostavan, että palleroille menevät näytti olleen kuparia eli siis joku oli vaihtanut ne jo, mutta ne alkuperäiset "vihreitten" putkien sisällä oli semmoinen "lanka"...mitä se siellä tekee tai mikä sen virka on ???
Sitä jäin kummastelemaan tai isäukkoa tuo tuntui enemmän kiinnostavan, että palleroille menevät näytti olleen kuparia eli siis joku oli vaihtanut ne jo, mutta ne alkuperäiset "vihreitten" putkien sisällä oli semmoinen "lanka"...mitä se siellä tekee tai mikä sen virka on ???
Vaihtuva merkkikavalkaadi, tällä hetkellä VW T3 Caravelle x3