W123 automaattivaihteiston tyyppi ja tietoa.
W123 automaattivaihteiston tyyppi ja tietoa.
Elikkäs, onko W123:sen automaattivaihteistoa vain yhtä tyyppiä?
Kuinka sellainen kestää käytössä, onko kallis korjata jos ongelmia tulee?
Haulla ei löytynyt oikeastaan mitään järkevää...
Onko automaattivaihteiseen autoon moottorin vaihtaminen, 4syl-->5syl. onko mimmonen homma?
Kuinka sellainen kestää käytössä, onko kallis korjata jos ongelmia tulee?
Haulla ei löytynyt oikeastaan mitään järkevää...
Onko automaattivaihteiseen autoon moottorin vaihtaminen, 4syl-->5syl. onko mimmonen homma?
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Alipaineohjaus tuli automaatteihin 9/-79 (OM617) ja 2/-79 (OM615-616). Kuitenkin automaattia on ollut kahta tyyppiä. Uudempi parannettu laatikko jossa on juurikin karsittu noita turhia alipainetivoleita tuli loppu vuodesta 83. 4- ja 5-sylinterisissä on eri laatikot. Yleisesti automaatit kestää hyvin kunhan vaihtaa automaattiöljyt ja suotimen 60 tkm välein ja huolehtii säädöistä niin ettei laatikko pääse missään vaiheessa luistamaan. Korjaaminen on useissa tapauksissa sen verran hintavaa että kannattaa jo istuttaa terve vastaava aski tilalle.
joo 722.3 on se kestävämpi. 722.4sta ei minun tietääkseni ole edes 123siin saanut. (vain w124). 722.1 on sitten se pienin loova. Jota ei taas ole w123sen jlk käytetty missään. (ehkä jossakin g-mallissa 240D:ssä )
Mallejahan on muitakin mutta ei oleellisia tässä jutussa
maksimiväännöt menee jotenkin näin.
722.1 ~180nm
722.4 ~200nm Näissä on startti kuskinpuolella.
722.3 ~400nm Vanhemmissa startti oikealla. uudemissa vasemmalla. (w124)
722.3 on myös kasikoneitten perässä. Isommalla turbiinikopalla.
Mallejahan on muitakin mutta ei oleellisia tässä jutussa
maksimiväännöt menee jotenkin näin.
722.1 ~180nm
722.4 ~200nm Näissä on startti kuskinpuolella.
722.3 ~400nm Vanhemmissa startti oikealla. uudemissa vasemmalla. (w124)
722.3 on myös kasikoneitten perässä. Isommalla turbiinikopalla.