4-Matic valo paloi, vaan ei enää!

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Jatsi
Viestit: 41
Liittynyt: 26.1.2007 21:02
Paikkakunta: Urjala

4-Matic valo paloi, vaan ei enää!

Viesti Kirjoittaja Jatsi »

Tere,
Ongelmaa ei täällä käsitelty, mutta ajattelin kertoa, jos jollain sattuu samat oireet.
4matic valo syttyi ja jäi palamaan, vaan ei kolmio.
Vikakoodia ei saanut luettua, koska valo vilkkui koko ajan hitaasti ja samalla kuului kuinka joku venttiili lopsahti.
Toisinaan taas koodin pystyi lukemaan ja 3 kertaahan se vilkahti eli
jarruvalokytkin.
No, vaihdoin sen ja sama touhu jatkui. Kuitenkin kun valo vilkkui ja venttiili kävi,mutta jos koskit jarruun (valot syttyi) ni jo sammui valo ja
venttiili hiljeni.
kokeiltiin toista boxia ei mitään eroo, samaan aikaan ABS:t toimi liiankin hyvin ( jarrut palstalla eri juttu) mikä lisäsi hämmennystä.
Kokeiltiin myös toista ABS boxia, ei mitään.
Jarkko N tutki netin ihmeellisessä valtavirrassa jotain mansesterin kielistä
saittia ja löysi sieltä jäljempänä olevan vastauksen.
Eli vaihdoin eilen 4matin venttiilistön yhteydessä olevan typpiakun ( sen pallon) ja taas 4matic toimii.

OK, before I have disconected the battery for over 10 minutes the
> 4matic light was solid on now it gives one quick flash like every 5-10
> seconds but if I hold the brake pedal down no flashing or solid light.
> After I shut off the car and restart again the 4Matic light stays on
> solid and the warning orange triangle comes on solid. The brake lights
> work but could it be that there's still a problem with the brake
> switch because I don't know what to do anymore and also when the
> 4matic light is flashing I can heat like the transfer case is trying
> to engage and then another click back.
> Please help.
> Thank you in advance
>
> What you need to repl. is the pressure dampening sphere on the rear
> valve block. What happens is that the fluid pressure builds up and the
> system does it's self tests. When the self test gets done the pressure
> drops below the specified value and the system shuts down and the
> light comes on. Then the pressure builds back up and it starts over
> again. If you rev up the engine after start up then this should not
> happen as the pump is able to provide enough pressure to get through
> this process. I would not recommend not fixing this, it is just a good
> way of diagnosing the problem. You can also put a pressure gauge on
> and watch the pressure go up and down. The pressure dampener is pretty
> easy to repl. and I do not remember it costs all that much. Maybe
> 100-150 bucks but I think it was less.
>
> good luck..
>
> Where is is the pressure dampening sphere exactly located pls ?
>
> It is on the right rear under the car. Just in front of the wheel.
> There is a plastic cover that has to be unbolted. The 4-matic
> hydraulic valve block is there. All the solenoids and pressure sensor
> and the sphere is there. It is kind of hard to break loose though.
> Good luck
>
Suurkiitokset Jarkko N:lle
Jaska
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Ole hyvä.

Tässä linkki hyviin ohjeisiin:

http://mercedes-bulgaria.com/Download/r ... 4matic.pdf

Tässä kun tuo paineakku oli viallinen, hydrauliikka ei saanut pidettyä
painetta. Valo vilkkuu, kun ohjauslaite alustaa itseään uudestaan ja
uudestaan, kun paine vaihtelee.

Nopea diagnoosi ko. ohjeissa on irrottaa painekatkaisijan johto liittimestä
ja jos vikakoodioen luku nyt onnistuu, vika on hydrauliikassa.
Ohjeissa ei erikseen mainita paineakkua, mutta se on siis yksi
mahdollinen hydrauliikan vika.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”