Kilanderin clk 320 cdi Avantgarde
Eldorado kirjoitti:Kai tuolle ongelmalle on jotain tehtykin tehtaan toimesta jossain vaiheessa? Vai lieneekö ne tuumineet että liian kallista alkaa muuttamaan konstruktiota ja mennään näillä seuraavaan moottorityyppiin asti...
Ei kai,M-B ei pidä kovin pahana sähkön ja öljyn toisiinsa sekoittamista.Tulee mieleen W 210 ja öljyä imevä autom.laatikon ohjainboxi.
Onkohan näillä yhteyttä;öljyllä täyttynyt imusarjan läppien ohjausmoottori mykistynyt,ahtopaineensäädin herjaa maadoitusvikaa,kaasupolkimen asentoanturi yhteysvikaa?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4258
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
On koittaneet sille tehdä jotain(uusi tiiviste on muka paremi kuin vanha paino sanalla muka...)kilander kirjoitti:Eldorado kirjoitti:Kai tuolle ongelmalle on jotain tehtykin tehtaan toimesta jossain vaiheessa? Vai lieneekö ne tuumineet että liian kallista alkaa muuttamaan konstruktiota ja mennään näillä seuraavaan moottorityyppiin asti...
Ei kai,M-B ei pidä kovin pahana sähkön ja öljyn toisiinsa sekoittamista.Tulee mieleen W 210 ja öljyä imevä autom.laatikon ohjainboxi.
Onkohan näillä yhteyttä;öljyllä täyttynyt imusarjan läppien ohjausmoottori mykistynyt,ahtopaineensäädin herjaa maadoitusvikaa,kaasupolkimen asentoanturi yhteysvikaa?
Siitä huolimatta niisäkin missä on niitä muka paranuksia
On käynnyt noin,
Ahtopaineen säädin, vika on tyypilisesti yhteydessä tohon öljyvahinkoon
Nillä on yhteisiä johtoja samoin egr systeemin
(ikävimässä tapauksessa sitä öljyä on levinniyt johto sarjaa pitkin)
Tarkistanut jo kaikki sulakeet joskus myös oirelevat noin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Joku yhteys noilla on,siihen öljyn kulkeutumiseen johtoja pitkin en (tässä tapauksessa) vielä usko.
Tämähän siis altistunut tuolle öljylle aika tasan 2000km.ajan.
Kuka lie amatööriasentaja ilmansuodattimien vaihdossa jättänyt huohottimen letkun vuotamaan...
Suhtkoht lyhyt aika,ja näissä sähkömoottoreissa ei ole semmoista öljyn kiertoa/painetta kuin näissä surullisenkuuluisissa vaihdelaatikkoöljyt ohjainboxiin tapauksissa.
Noo,kyllä se ajastaan selviää,jonkun tovin saattaa vaatia kyllä.
Edit.mistäs noitten sulakkeet löytyy?
Niitten palamista eppäilen,kun tuon imuläppämotorin vaihdon jälkeen antoi rundin ajella.ja seuraavalla ajokerralla vasta vikatilaan..
Tämähän siis altistunut tuolle öljylle aika tasan 2000km.ajan.
Kuka lie amatööriasentaja ilmansuodattimien vaihdossa jättänyt huohottimen letkun vuotamaan...
Suhtkoht lyhyt aika,ja näissä sähkömoottoreissa ei ole semmoista öljyn kiertoa/painetta kuin näissä surullisenkuuluisissa vaihdelaatikkoöljyt ohjainboxiin tapauksissa.
Noo,kyllä se ajastaan selviää,jonkun tovin saattaa vaatia kyllä.
Edit.mistäs noitten sulakkeet löytyy?
Niitten palamista eppäilen,kun tuon imuläppämotorin vaihdon jälkeen antoi rundin ajella.ja seuraavalla ajokerralla vasta vikatilaan..
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
CDI203 kirjoitti:Läppä Systeemi on samalainen kuin rivikoneessa(ja samalla tavalla turha osa...) se säätömoottori ohjaa
molempien imusarjojen läppiä,
irti sen saa helposti V6 koneesa imuputki hässäkkä pois siitä päältä,
ahtimen säätö mootorin johto irti, ahtimelta lähtevä aalumiininen ahtoputki irti,
polttoaineen suodatin irti ja kääntää ylös sieltä montusta(isompikin käsi mahtuu siitä kolosta vetämään sen pois)
johtosarjan kiinitys pultit irti,(mahtuu siirtymään sen verran että sen vinosti olevan 3:anen pultin saa kierrettyä sieltä välistä edestä päin sinne väliin työneetyllä lenkillä ja ne 2:si muuta saa suorran siitä ylhäältä,
niistä vivuista lähtee melkeen itsekseen,
ja uutta ei sinne kaanta laitta vaan laitta sen jonnekin vaan sen johdon nokaan surisemman läpät lukitsse auki asentoon tai jos ei halua johtoa jatkaa niin säätö mootorista se vipu lyhekssi niin että mahtuu siellä paikassan kääntyilemään(max 2h)
jos haluaa koko säätömootorista eroon niin laitta ohjelman missä ei sitä ole
Juu,polttoainesudattimen kun ottaa tieltä pois,niin säätömoottori suunnilleen putoaa käteen .
Nyt alkaa selviämään ,kuskin puolelta imusarjanläpät jumissa.
Onkos tuo silleen,että läpät kiinniasennossa,ja tuo moottori aukoo niitä tarpeen mukaan
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Läpät auki,uusi moottori omalle paikalleen ,koeajo ja auto heti vikatilassa.
Vähän siinä ihmettelyä olisko se uusi moottori kärähtänyt.
Moottorin ohjausta herjaa star.Testiajossa ei osoita elonmerkkejä.
No ei kun mjoottori irti taas,semmoinen 10-15 min.homma jos malttaa oottaa ettei turbo hehku punasena siinä vieressä.
Sitten irrallaan testausta starilla,toimii.On tuossa kääkäleessä voimaa senverran,kun kokeilin kädellä pitää vastaan,niin ei tuolle pärjää.
Rautasahalla niitä läppätankojen kiinnityshärpäkkeitä pari senttiä lyhyemmäksi kumpaakin,osat paikalleen ja kovaa ajoa .
No äskettäin nelikaistatiellä ihmettelin kun oikealta puolelta kuuluu liikenteen äänet sisään melko selvästi.Sivulasien välissä näkyi pieni rako.Ja pysyi vaikka muutaman kerran testailin ovi auki/kiinni.
Kotona taas staariin auto,ja oik.takalasi joku ohjaus ei aktivoitu.
Mihin lie hävinnyt.
Sen voi tehdä siitä oven napistakin ;ikkuna kiinni ja pitää hetken vielä nappia sulki asennossa,ja taas toimii.Eli pelkääjänpuolen oven kun laittaa kiinni,vetää takasivulasin tiivisteeseen kiinni .
Ja nyt saunaan, ,vaihteeksi Velkopopovicky kozelia maistelisi.
Vähän siinä ihmettelyä olisko se uusi moottori kärähtänyt.
Moottorin ohjausta herjaa star.Testiajossa ei osoita elonmerkkejä.
No ei kun mjoottori irti taas,semmoinen 10-15 min.homma jos malttaa oottaa ettei turbo hehku punasena siinä vieressä.
Sitten irrallaan testausta starilla,toimii.On tuossa kääkäleessä voimaa senverran,kun kokeilin kädellä pitää vastaan,niin ei tuolle pärjää.
Rautasahalla niitä läppätankojen kiinnityshärpäkkeitä pari senttiä lyhyemmäksi kumpaakin,osat paikalleen ja kovaa ajoa .
No äskettäin nelikaistatiellä ihmettelin kun oikealta puolelta kuuluu liikenteen äänet sisään melko selvästi.Sivulasien välissä näkyi pieni rako.Ja pysyi vaikka muutaman kerran testailin ovi auki/kiinni.
Kotona taas staariin auto,ja oik.takalasi joku ohjaus ei aktivoitu.
Mihin lie hävinnyt.
Sen voi tehdä siitä oven napistakin ;ikkuna kiinni ja pitää hetken vielä nappia sulki asennossa,ja taas toimii.Eli pelkääjänpuolen oven kun laittaa kiinni,vetää takasivulasin tiivisteeseen kiinni .
Ja nyt saunaan, ,vaihteeksi Velkopopovicky kozelia maistelisi.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Tuo mersun sadetunnistin se on varmaan mainio varuste ,siis jos jollakin se toimii .
Pitänee joskus käydä Veholla koeajamassa vaikka uutta S-sarjalaista,toimiskohan siinä niinkuin pitääkin .
CLKssa tuulilasi on hyväkuntoinen,pyyhkijänsulat riittävän hyvät-ei jää mitään raitoja.
Lasia olen puhdistanut,etenkin siitä sadetunnistimen kohdalta.Pyyhkijänsulkia puhdistettu useampaan kertaan....Ja aina sama tulos:
Hetken toimii sateella normaalisti,sitten alkaa pyyhkiät viuhtoa suurimmalla nopeudella-pelottaa että irtoavat vielä moisella riehumisella.
Sunnuntaina maaseudulla ajellessa putosi puusta jotakin ? ,täysin aurinkoinen sää ,mukavasti nirsk narsk alkoi pyyhkiä kuivaan lasiin.
Siitä alkoikin sadetunnistimen lähtölaskenta,eilen vaihdoin asetukseksi EI OLEMASSA,AKTIIVINEN sijaan,ja johan tokeni.
Nyt ilkeää pitää pyyhkijöitä päällä ihmisten ilmoillakin,ei tarvi vasemmalla kädellä hoitaa tihkun hommia.
On se vaan luksusta kun autossa on oikea tihkukytkin .
Pitänee joskus käydä Veholla koeajamassa vaikka uutta S-sarjalaista,toimiskohan siinä niinkuin pitääkin .
CLKssa tuulilasi on hyväkuntoinen,pyyhkijänsulat riittävän hyvät-ei jää mitään raitoja.
Lasia olen puhdistanut,etenkin siitä sadetunnistimen kohdalta.Pyyhkijänsulkia puhdistettu useampaan kertaan....Ja aina sama tulos:
Hetken toimii sateella normaalisti,sitten alkaa pyyhkiät viuhtoa suurimmalla nopeudella-pelottaa että irtoavat vielä moisella riehumisella.
Sunnuntaina maaseudulla ajellessa putosi puusta jotakin ? ,täysin aurinkoinen sää ,mukavasti nirsk narsk alkoi pyyhkiä kuivaan lasiin.
Siitä alkoikin sadetunnistimen lähtölaskenta,eilen vaihdoin asetukseksi EI OLEMASSA,AKTIIVINEN sijaan,ja johan tokeni.
Nyt ilkeää pitää pyyhkijöitä päällä ihmisten ilmoillakin,ei tarvi vasemmalla kädellä hoitaa tihkun hommia.
On se vaan luksusta kun autossa on oikea tihkukytkin .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----