MB 300 SD Turbodiesel
MB 300 SD Turbodiesel
Tuli ostettua tollanen "nappula". Siihen on joksus aikoinaan tehty koneenvaihto ja nyt oliskin muutama napakka kysymys:
- onko 3 litraista diisseliä tehy 5 synteliresän ja turbolla
- autossa on ollut alukuperäisenä automaatti-ilmastointi, ei ole enää. Kompura ei kuulemma pysy diiselissä ?!
- kyljissä on suhteellisen alkuperäisen näköiset kylkivilkut, mutta rekisteriotteessa lukee käyttöönottopäivä xx.xx.78? Virhe?
Ja onko jollain kerota jotain linkkiä josta voisi tarkistaa tarkemmat tiedot korin tunnistelaatan numerolla
- onko 3 litraista diisseliä tehy 5 synteliresän ja turbolla
- autossa on ollut alukuperäisenä automaatti-ilmastointi, ei ole enää. Kompura ei kuulemma pysy diiselissä ?!
- kyljissä on suhteellisen alkuperäisen näköiset kylkivilkut, mutta rekisteriotteessa lukee käyttöönottopäivä xx.xx.78? Virhe?
Ja onko jollain kerota jotain linkkiä josta voisi tarkistaa tarkemmat tiedot korin tunnistelaatan numerolla
!!Mese on mersu eikä mikään messenger!!
3-litrainen vitosturbodiesel (maailman ensimmäinen henkilöautoturpotiisseli muuten) oli käytössä W123-, W116- ja W126-koppaisissa. Kylkivilkut nyt on todennäköisesti asennettu jälkeenpäin. Syötä runkonumero tuohon, niin näet mikä auto se ihan oikeasti on: http://www.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng
Haiskahtaa korinvaihdolle, sillä W126 tuli vasta vuonna 1979.
Haiskahtaa korinvaihdolle, sillä W126 tuli vasta vuonna 1979.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Kiitos nopeista vastauksista!
Itse asiassa, toi ässä on ukkon ku sillä on jo 500 sel ja mulla on 190D 2,5.
Tulee isäpapalla vaan niin paljon kilometrejä töihin ,että tuli järkevämmäksi ostaa tollanen. Meno on tosin suht samanlaista, tosin sillon kun kaasua painaa niin V8 menee kyl mukavammin
Itse asiassa, toi ässä on ukkon ku sillä on jo 500 sel ja mulla on 190D 2,5.
Tulee isäpapalla vaan niin paljon kilometrejä töihin ,että tuli järkevämmäksi ostaa tollanen. Meno on tosin suht samanlaista, tosin sillon kun kaasua painaa niin V8 menee kyl mukavammin
!!Mese on mersu eikä mikään messenger!!
Asiasta seittemänteentoista. Puoliksi pysytään aiheessakin. Onko kukaan käyny tutkimassa tätä
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=640833
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=640833
En tiedä, mutta tämä http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=646639
on ihan samanvärinen kun mun, ulkoa ja sisältä
on ihan samanvärinen kun mun, ulkoa ja sisältä
!!Mese on mersu eikä mikään messenger!!
Joo, kyllä se kasi menee, mutta ero ei ole alle satasen vauhdeissa niin suuri kuin voisi kuvitella. Minulla oli taannoin 560 SEL 300hv -87, ja myytyäni sen ajattelin, ettei mikään enää riitä...pwirman kirjoitti:Kiitos nopeista vastauksista!
Itse asiassa, toi ässä on ukkon ku sillä on jo 500 sel ja mulla on 190D 2,5.
Tulee isäpapalla vaan niin paljon kilometrejä töihin ,että tuli järkevämmäksi ostaa tollanen. Meno on tosin suht samanlaista, tosin sillon kun kaasua painaa niin V8 menee kyl mukavammin
Yllätys oli suuri, kun ostin orggiksen 300SD -83 vitosturbodieselautomaatin; Ei se nyt niin älyttömän tuhnu olekaan taajamassa ja alemmilla maantienopeuksilla. Ja pysyy ajokorttikin paremmin omassa taskussa.
Niin, mäkin haluasin tietää koska polttoainemittari ei toimi kunnolla. Meno loppuu jo ennenkuin valo syttyy tai neula olis viimeisen viivan päällä. Sellasta kuulin että 9 litraa menis satasella. Turhan paljon jos miettii että mun 190 2,5 diiseli menee alle 7 l satasella
!!Mese on mersu eikä mikään messenger!!
No jotain mätää tuossakin on. Koppa näyttäisi pätkämallilta, samoin sitä puoltaa tuo vuosimalli. SDL tuli vasta 85.Mika.T kirjoitti:Asiasta seittemänteentoista. Puoliksi pysytään aiheessakin. Onko kukaan käyny tutkimassa tätä
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=640833
I drive an Opel. What's your excuse?
Niin, tuollainen ässä dieseli alkaa minun mielestäni olla jo sellainen harrastepeli. Sen kuuluukin kuluttaa, ja muutama litra sinne tai tänne - so what? Ne pisaralla pisimmälle-laitteet on sitten erikseen...pwirman kirjoitti:Niin, mäkin haluasin tietää koska polttoainemittari ei toimi kunnolla. Meno loppuu jo ennenkuin valo syttyy tai neula olis viimeisen viivan päällä. Sellasta kuulin että 9 litraa menis satasella. Turhan paljon jos miettii että mun 190 2,5 diiseli menee alle 7 l satasella
Joo saman olen huomannut itekkin.. Merkki on varmaan laitettu jälkeenpäin.Melitos kirjoitti:No jotain mätää tuossakin on. Koppa näyttäisi pätkämallilta, samoin sitä puoltaa tuo vuosimalli. SDL tuli vasta 85.Mika.T kirjoitti:Asiasta seittemänteentoista. Puoliksi pysytään aiheessakin. Onko kukaan käyny tutkimassa tätä
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=640833
Tässä olkis muutama kuva. Kertokaa jos silmiin osuu jotain omituista...
http://photobucket.com/albums/f273/pwirman/Mersu/
http://photobucket.com/albums/f273/pwirman/Mersu/
!!Mese on mersu eikä mikään messenger!!
Täytyy muuten sanoa että on se ässä komea ihan orkkiskuosissaankin. Oli jotenkin jo päässyt unohtumaan miltä keula näyttää kun sitä ei ole raiskattu, hyvältä näyttää.pwirman kirjoitti:Tässä olkis muutama kuva. Kertokaa jos silmiin osuu jotain omituista...
http://photobucket.com/albums/f273/pwirman/Mersu/
Vertaappa jos kiinnostaa, omani on etusivun esittelyssä. (jos et lie jo hoksannutkin...)
Nii'iin. Jos HVM:n maski on mallia Mobutu, niin mitähän mallia tuo maski olisi? Jonkin verran tuohonkin on varmaan nähty vaivaa. Mieleen nousee väkisellä kysymys: "Miksi?".HVM kirjoitti:Täytyy muuten sanoa että on se ässä komea ihan orkkiskuosissaankin. Oli jotenkin jo päässyt unohtumaan miltä keula näyttää kun sitä ei ole raiskattu, hyvältä näyttää.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
No tulipa vilkaistua hätäisesti, niimpä onkin. Eip ole ennen moista vastaan tullut, mutta kertahan se on ensimmäinenkin. Aika jännä viritys, valmista sovitepalaa on tuskin tarjolla.pwirman kirjoitti:Haa! Tuossa ei olekkaan orkkis keula, siinä on 123:en keula. Tai näin eki nimimerkillä täällä kirjoittava vakuutti.
Entäs noi vilkut, onko alkuperäiset vai jälkiasennus?
No et ole harkinnut vaihtaa ihan omaa maskiaan? Ei ne mahottomia kustanna; verkko n.30e, kehys saattaisi löytyä jostain käytettynäkin...pwirman kirjoitti:Tarkoitus olis kyl väsätä jotkut palaset noitten aukkojen päälle. Ainoa joka risoo tällä hetkellä ton kanssa että perä pitää aika kovaa ääntä, muuten menee kun silkillä
Diesel Ässä itelläki ollut kauan jo haaveena ja nytten se on alla. itse vahingossa löysin oman ässäni ja korikin on suht ruosteeton, oikeastaan ei mtn sanomista kone löytyi kaverilta ja hän teki muutoksenkin.. komian kyydin toi antaa ikäänsä nähden, selvää laatua havaittavissa ja ei oo laiska vaikka luulinkin.. hyvin kulkee ja kone on tooosi hyvässä vedossa!
ässä miitti pitäisi saada aikaan! joku ajamaan asiaa, mersufoorumilla siitä jo onkin juttua..
oma ässäni tässä ja toivottavasti linkki on oikea
http://irc-galleria.net/view.php?nick=m ... d=29581320
ässä miitti pitäisi saada aikaan! joku ajamaan asiaa, mersufoorumilla siitä jo onkin juttua..
oma ässäni tässä ja toivottavasti linkki on oikea
http://irc-galleria.net/view.php?nick=m ... d=29581320
® Mesen Porkkana-klubi
Ajeleppa Punkaharjulle 7-9.04, siinä on ässämiittiä kerrakseen. Lisää aiheesta Matkailu & miitit -foorumissa.Jussi L. kirjoitti:Diesel Ässä itelläki ollut kauan jo haaveena ja nytten se on alla. itse vahingossa löysin oman ässäni ja korikin on suht ruosteeton, oikeastaan ei mtn sanomista kone löytyi kaverilta ja hän teki muutoksenkin.. komian kyydin toi antaa ikäänsä nähden, selvää laatua havaittavissa ja ei oo laiska vaikka luulinkin.. hyvin kulkee ja kone on tooosi hyvässä vedossa!
ässä miitti pitäisi saada aikaan! joku ajamaan asiaa, mersufoorumilla siitä jo onkin juttua..
oma ässäni tässä ja toivottavasti linkki on oikea
http://irc-galleria.net/view.php?nick=m ... d=29581320
Muutenhan tuo on orkkis kuosissa paitti tuo maski.pwirman kirjoitti:Haa! Tuossa ei olekkaan orkkis keula, siinä on 123:en keula. Tai näin eki nimimerkillä täällä kirjoittava vakuutti.
Entäs noi vilkut, onko alkuperäiset vai jälkiasennus?
Hommaa ehdottomasti w126:sen oikea maski tuohon.
Esim m-b purkaamo E.Venetmäeltä. Ei varmasti ole kovin kalliskaan.
Se 126:n maski taitaa olla ainakin leveämpi? Muuten ei näyttäisi kauheasti eroavan...
Mutta hieno lasikuitukyhäelmä siihen on tehty...
Mutta hieno lasikuitukyhäelmä siihen on tehty...
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
9 pvä voisin ehkä kereetä.. mutta 8 pvä on se tampereen autonäyttely mutta pelkille ässille oma miitti oisi mukava saada..HVM kirjoitti:Ajeleppa Punkaharjulle 7-9.04, siinä on ässämiittiä kerrakseen. Lisää aiheesta Matkailu & miitit -foorumissa.Jussi L. kirjoitti:Diesel Ässä itelläki ollut kauan jo haaveena ja nytten se on alla. itse vahingossa löysin oman ässäni ja korikin on suht ruosteeton, oikeastaan ei mtn sanomista kone löytyi kaverilta ja hän teki muutoksenkin.. komian kyydin toi antaa ikäänsä nähden, selvää laatua havaittavissa ja ei oo laiska vaikka luulinkin.. hyvin kulkee ja kone on tooosi hyvässä vedossa!
ässä miitti pitäisi saada aikaan! joku ajamaan asiaa, mersufoorumilla siitä jo onkin juttua..
oma ässäni tässä ja toivottavasti linkki on oikea
http://irc-galleria.net/view.php?nick=m ... d=29581320
® Mesen Porkkana-klubi
Ainoa järkevä syy tuolle 123:en maskin käytölle löytyy täältä:
http://www.ake.fi/pdf/prosenttipaatos.pdf
Eli siinä on säästetty 1% kanta-autoa. Vilkaseppas tuon ässän rekisteriotetta, kyllä tuo nyt tuntuu vahvasti korinvaihdolta.
http://www.ake.fi/pdf/prosenttipaatos.pdf
Eli siinä on säästetty 1% kanta-autoa. Vilkaseppas tuon ässän rekisteriotetta, kyllä tuo nyt tuntuu vahvasti korinvaihdolta.
I drive an Opel. What's your excuse?