Aisin-Warnerista mulla eiole kokemusta eikä siis näkemystäkään. Siinä GM:n 4T65E:ssä alkaa ensin nykivät vaihtamiset ja pian sen jälkeen aivan hervoton ulina aika ajoin.
Jos laatikossa ei ole mitään oireita, ei liene huoliakaan, mutta minulla meni loota vaihtokuntoon muutamassa kuukaudessa oireiden alkamisesta. Toisen laatikon aloittaessa rikkoutumista, kyselin oikein tomaattilaatikkokorjaamosta, voisiko sen jotenkin pelastaa. Vastaus oli, että reilun 3 000 euron remontilla se on kuin uusi - pari vuotta ja koko kestoikä maksimissaan 5 vuotta.
Toinen vika, joka ainakin Transsporteissa on ollut, on boorien kulahtaminen siellä 300 000 pinnassa. Siihen pääsee vain, jos ensimmäinen vika ei iske tai sen korjauttaa.
Kun vaihdoin -98 Mersuun (5 vaihteinen sähköloota) ihmettelin pitkään, voiko automaatti olla todella näin hyvä. Minusta se GM:n vaihteisto on ollut yksi Volvon mainetta huonontanut tekijä.
Mersu vaihtui Volvoon
Niin tuo pahamaineinen laatikkohan on vain S 80 malleissa jotka on sillä 2.9 rivikuutosella, vapaastihengittävä tai T6 tuplapuhallin, ei pienemmissä viismukisissa. Eli jos mammalla on se suht harvinainen vapaastihengittävä kuutonen... Touhutonneja säästöön. Ehkä tämän palstan laatikkomies Jarkko S (?) osais avittaa, ikäänkuin ennustajaeukon roolissa.
Eikun meillä ainakin on ihan hinnat-alkaen S80 ja nimenomaan A-W 55-50.
Ykkösellä ja kakkosella luistaa kuin automaattivaihteistoon kuuluva kuminauha olisi 5 metrisen sijasta 10-metrinen, kolmoselle mennessä nykäisee etenkin kylmänä ja siitä eteenpäin toimii normaalin automaatin tapaan.
Ykkösellä ja kakkosella luistaa kuin automaattivaihteistoon kuuluva kuminauha olisi 5 metrisen sijasta 10-metrinen, kolmoselle mennessä nykäisee etenkin kylmänä ja siitä eteenpäin toimii normaalin automaatin tapaan.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Jos vaihdelaatikosta kuuluva ulina ei kuulu 500 metriä edemmäs kaupunkinopeuksissa, vaihdelaatikko on käyttökuntoinen. Tämä tuntuu olevan periaate joissain vehkehissä. Eihän se luistava laatikko mikäänkiva ole, mutta onko se vika vai ominaisuus.
Tämä menee offtopiciksi, mutta pakko on mainita, että viime talvena kävin ajamassa Huyndai Santa Fe -nimistä kulkinetta 2,7 bensakoneella ja automaatilla. Oli kokemus, vaikka olin ajellut useamman vuoden ontuvalla GM laatikolla. Kun kaasua painoi vähän, ei tapahtunut mitään. Kun painoi enemmän, ei vieläkään tapahtunut mitään. Kun kaasua painoi reippaasti, kuului jostain WWRRRRRRUUUUUUM! Muutama sekunti sen jälkeen auto alkoi kiihtymään. Näin siis noi 30 km/h nopeudesta.
Tämäkin auto oli ns. ehjä. Risa GM:n laatikko kuitenkin loi kiihtyvyyttä pintakaasulla melkein kaikista nopeuksista.
Tämä menee offtopiciksi, mutta pakko on mainita, että viime talvena kävin ajamassa Huyndai Santa Fe -nimistä kulkinetta 2,7 bensakoneella ja automaatilla. Oli kokemus, vaikka olin ajellut useamman vuoden ontuvalla GM laatikolla. Kun kaasua painoi vähän, ei tapahtunut mitään. Kun painoi enemmän, ei vieläkään tapahtunut mitään. Kun kaasua painoi reippaasti, kuului jostain WWRRRRRRUUUUUUM! Muutama sekunti sen jälkeen auto alkoi kiihtymään. Näin siis noi 30 km/h nopeudesta.
Tämäkin auto oli ns. ehjä. Risa GM:n laatikko kuitenkin loi kiihtyvyyttä pintakaasulla melkein kaikista nopeuksista.
Onnea ja menestystä valitsemallesi ajokille Sir Henkka!
Hurja tulee olemaan polttoaine säästö noilla kilometreillä.
Minä huima tein juuri saman liikkeen ja vaihoin 850 vaparin 125kw
version neljä vuotta vanhempaan tomaatti linttaan -92 300D puhaltajalla
oleva versio.>aika näyttää huoltokustannusten määrän toiveena pienemmät menot>apulaitteet laiteltu ja laatikko+alusta ajoltaan ok. kilsoja vajaa 500 000.
(kansirempaa tulossa?)>nostimet ainakin ehkäpä muutakin??
Tuo volle oli aika työläs yksilö ja koko ajan pientä projektia päällänsä, no niinhän ne muutkin tosin tuolla hinnalla (4000e) tuppaa olemaan..
Laitampa tähän vielä malliksi: 167 000-200 000km 2v ajalla meni seuraavaa,
Takajarrut,levyt,palat,ABS anturit,jarrusatulat(jumissa ja palan tapin kiinnitysreikä ruostui rikki?) ,ne kässärikengät siinä samalla vaihtoon>eteen palat+kallistuksen vakaajan yhdystangot ,bensapumppu,lamdatunnistin,IMM,ECU,ABS boxin tinaus>ihanan halpaa?,vetonivel vasen ulompi,Nokan asentotunnistin,Sytytyspuolikin laitettiin siinä samalla,tulpat,johdot,jakajan kilkkeet,puola,johtosarja,kun oli vastukset hiukan epäilyttävät,huohotin oli päässy jossain vaiheessa tukkoon joten kampiakselin takapään stefa tiputteli öljyä, kytkin "helähti" sammuttaessa?> jouset menneet nykytyksen seurauksena, koska vei aikansa ennen kuin sai kuntoon, lämppärin etuvastus uusiksi, koska moottorin laakeri oli jumissa jostain syystä? (vettä?) Lisäilmamoottori,moottorin lämpötilan tunnistin ja termari siinä samalla, takaluukun ovipahvin kiinnikkeet,pissapoika,johto keskuslukolle takaluukkuun,valokatkaisija, ja tulossa uudelle omistajalle laturin kiristinrullan laakeri, ääntelyn perusteella, kuskin penkin lämmitin ei suostunu pelaamaan lämpötilan tunnistimen "termostaatin" vaihdosta huolimatta tunnistin yleinen syy.
Toivottavasti kehitystä tapahtunut parempaan niin väykyssä kuin vollessa aika
pirtsakkana saa kotitarve asentaja olla 96:ten kanssa !
Hurja tulee olemaan polttoaine säästö noilla kilometreillä.
Minä huima tein juuri saman liikkeen ja vaihoin 850 vaparin 125kw
version neljä vuotta vanhempaan tomaatti linttaan -92 300D puhaltajalla
oleva versio.>aika näyttää huoltokustannusten määrän toiveena pienemmät menot>apulaitteet laiteltu ja laatikko+alusta ajoltaan ok. kilsoja vajaa 500 000.
(kansirempaa tulossa?)>nostimet ainakin ehkäpä muutakin??
Tuo volle oli aika työläs yksilö ja koko ajan pientä projektia päällänsä, no niinhän ne muutkin tosin tuolla hinnalla (4000e) tuppaa olemaan..
Laitampa tähän vielä malliksi: 167 000-200 000km 2v ajalla meni seuraavaa,
Takajarrut,levyt,palat,ABS anturit,jarrusatulat(jumissa ja palan tapin kiinnitysreikä ruostui rikki?) ,ne kässärikengät siinä samalla vaihtoon>eteen palat+kallistuksen vakaajan yhdystangot ,bensapumppu,lamdatunnistin,IMM,ECU,ABS boxin tinaus>ihanan halpaa?,vetonivel vasen ulompi,Nokan asentotunnistin,Sytytyspuolikin laitettiin siinä samalla,tulpat,johdot,jakajan kilkkeet,puola,johtosarja,kun oli vastukset hiukan epäilyttävät,huohotin oli päässy jossain vaiheessa tukkoon joten kampiakselin takapään stefa tiputteli öljyä, kytkin "helähti" sammuttaessa?> jouset menneet nykytyksen seurauksena, koska vei aikansa ennen kuin sai kuntoon, lämppärin etuvastus uusiksi, koska moottorin laakeri oli jumissa jostain syystä? (vettä?) Lisäilmamoottori,moottorin lämpötilan tunnistin ja termari siinä samalla, takaluukun ovipahvin kiinnikkeet,pissapoika,johto keskuslukolle takaluukkuun,valokatkaisija, ja tulossa uudelle omistajalle laturin kiristinrullan laakeri, ääntelyn perusteella, kuskin penkin lämmitin ei suostunu pelaamaan lämpötilan tunnistimen "termostaatin" vaihdosta huolimatta tunnistin yleinen syy.
Toivottavasti kehitystä tapahtunut parempaan niin väykyssä kuin vollessa aika
pirtsakkana saa kotitarve asentaja olla 96:ten kanssa !