Eikös sen rekisteriotteesta vieläkin näe, jotta onko korinvaihto ja mitä on vaihdettu / kuinka monella prosentilla?Melitos kirjoitti:Ainoa järkevä syy tuolle 123:en maskin käytölle löytyy täältä:
http://www.ake.fi/pdf/prosenttipaatos.pdf
Eli siinä on säästetty 1% kanta-autoa. Vilkaseppas tuon ässän rekisteriotetta, kyllä tuo nyt tuntuu vahvasti korinvaihdolta.
MB 300 SD Turbodiesel
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Alkaako runkonumero 126 vai 123?pwirman kirjoitti:Hiljasta on. Ei muistaakseni ole mitään erikoisia merkintöjä.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Mullakin tuo farmari on ns. korinvaihto mutta missään ei ole mainittu kanta-auton valmistenumeroa. Rek.otteessakin on itse korin valmistenumero ja kanta-autosta on sen verran tietoa että se on ollut 200D
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Heh, ihmeellistä on kyllä nämä mallimerkinnät. Kuten jo tuonne toiseen topcikkiin OT:na kirjoitin niin tarkistin akelta tiedot, ja ake antoi malliksi 123:n.Mika.T kirjoitti:niin minustakin.
Esim mulla on tuomonen 123 farkku purettuna joka on korinvaihto vehe. Siinä rekisteriotteessa on 300d sedanin runkonumero. Kori on alunperin 230TE.
Joten tällä perusteella tuo Pwir.!"# ässä olisi vain tekniikan vaihto.
No mutta, onko tällä asialla niin suurta merkitystä. Varmasti hyvä auto onkinMinä ihte kirjoitti:Tervehdys,
Katsoin autosi rekisterinumeron perusteella, ihan aken perustiedot tekstiviestillä. Rekisterinumeronhan sain tuolta toisesta topickista kuvien perusteella.
Tiedoiksi tuli:
Mercedes-Benz 4DSedan 5-300 D-Automatic_123D/2800
Moottorin tilavuus 3.00
Käyttöönotto 00.00.1978.
Eli autosi on korinvaihtoauto, kanta-autona vm.-78 123:n
Älä hätäile, ei tässä mitään pahaa ole, varmasti vaihtoon liittyvät hommat ovat tehty hyvin joten ei tämä mikään huono asia ole.
-risto
-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Vatvotaas vähän vielä:
Kun se tuo kori vaihdetaan, niin eikös se vaihdeta sen koriin meistetty valmistenumero siihen rekisteriotteeseen?
(Helpompi se meinaan on daattorille lykkiä uusi VIN kuin että alkaa meisteillä ja moskalla niitä uudelleen paukuttamaan?)
Kun se tuo kori vaihdetaan, niin eikös se vaihdeta sen koriin meistetty valmistenumero siihen rekisteriotteeseen?
(Helpompi se meinaan on daattorille lykkiä uusi VIN kuin että alkaa meisteillä ja moskalla niitä uudelleen paukuttamaan?)
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Netistä vähän tutkailin niin noin näyttäisi olevan...dealer kirjoitti:Ei vaihdeta, vaan koriin meistataan kanta-auton valmistenumero ?
Melko suppealla otannalla, mutta kummiskin.
http://www.ncf.fi/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi?num=1094411682/15 kirjoitti:Korinvaihdosta jää jälki, eli valmistenumero muuttuu. Moottorinvaihdosta ei, samanlaisen toisen vaihtaminen on normaaliksi katsottua korjaamista kun korinvaihto ei. Kielto lienee juuri noitten coupeksi vaihtojen takia tehty, edes ajattelematta että joku vaihtaisi toisen samanlaisen korin tilalle. Se on toinen juttu että missä kulkee korinvaihdon ja korjaamisen raja, yleisin tulkinta taitaa olla valmistenumeron vaihtumisessa...
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
TUITUI! Tämän auton korinvaihto on varmaan tehty kultaisella 80-luvulla, joten tiedot on helvetin puutteellisia ja näin ollen kanta-autosta ei ole jäljellä kuin tuo merkintä 4DSedan 5-300 D-Automatic_123D/2800 ja tässä tapauksessa myös käyttöönotto vuosi.
Onko rekisteriotteen alaosaan merkitty prosentteja tjms muita tietoja? Mulla on merkitty 47% ja että auto on muutettu vastaamaan 5d kombi 200D:tä. Kannattaa soitella akeen ja kysellä lisää jos haluaa enemmän tietää mitä autolle on aikoinaan tehty
Onko rekisteriotteen alaosaan merkitty prosentteja tjms muita tietoja? Mulla on merkitty 47% ja että auto on muutettu vastaamaan 5d kombi 200D:tä. Kannattaa soitella akeen ja kysellä lisää jos haluaa enemmän tietää mitä autolle on aikoinaan tehty
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Tjaa, pitänee tarkkailla tota rekisteriotetta. SEllasta olisin tiedusteluut, että oisko jollakin laitta tolle 126 maskille jotian tarkkaa mallinumeroa tai vastaavaa että osasi ettiä sitä tuolta romarilta. Esim www.varaosahaku.fi , tuolta löyty joku 126:n maski mut maksoi vaan 17 euroa niin en mennyt vielä ostaan
!!Mese on mersu eikä mikään messenger!!
A1268800283pwirman kirjoitti:Tjaa, pitänee tarkkailla tota rekisteriotetta. SEllasta olisin tiedusteluut, että oisko jollakin laitta tolle 126 maskille jotian tarkkaa mallinumeroa tai vastaavaa että osasi ettiä sitä tuolta romarilta. Esim www.varaosahaku.fi , tuolta löyty joku 126:n maski mut maksoi vaan 17 euroa niin en mennyt vielä ostaan
GRILL
EUR 290.00
A1268800883
RADIATOR GRILLE SHELL
EUR 290.00
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Niin siis tuo hinta on uutena Saksan merkkiliikkeestä. Suomesta todennäköisesti noin tuplahinta... Romiksia kiertämään vaan.pwirman kirjoitti:Jumaliste että on kallis! Taitaaa jäädä maski vaihtamatt ellei löydy vastaavaa halvemmalla.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Niin huoli pois. Ei niitä nykyään taideta enää kytätä. Sitä paitsi 80-luvlla tehtyyn korinvaihtoon ei yleensä ole merkitty muutosprosentteja, joten osia saa vaihdella varsin vapaasti ja silti auto kestää tarkemmankin tarkastuksen.
Tässä on varmaan menossa sellaine välivaihe ennen kuin aletaan todella kytätä autojen päästöjä. Suomalainen virkamies ei ole onnellinen, jos se ei saa jotain kytätä.
Tässä on varmaan menossa sellaine välivaihe ennen kuin aletaan todella kytätä autojen päästöjä. Suomalainen virkamies ei ole onnellinen, jos se ei saa jotain kytätä.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Eikös niihin kanta-auton osiin joskus maailman aikaan laitettu jotain sinettejä yms. Eli jos semmoinen löytyy, niin ainakin silloin se on otettu laskuihin mukaan. Tuossa tapauksessa sitä maskia ei kannattane mennä kokonaan hävittämään.Melitos kirjoitti:Niin ja jos sattuu sopivan kettumainen leimaäijä niin sehän pistää auton uudelleenverotukseen jos maskin vaihtaa ja siitä johtuen muutosprosentit nousee yli 50%. Tosin eipä ne enää taida noiden kanssa niin tarkkoja olla.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Joo, ukko vaihtoi kanssa korin W123:een (W123:n korin siis) tuossa 90-luvun alussa, kanta-autotarkistuksessa leimasetä paukutteli sellaisella Autokatsastuksen omalla erikoismeistillä (sellaiset siiven kuvat) mm. moottoriin (venttiilikoppaan... ), jarrutehostajaan, taka-akselistoon, vaihteistoon... Ja sitten merkkasi ne johonkin raporttiin, mitä sitten vertailtiin kun saatiin projekti valmiiksi.
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Pitääpä pistää vielä yksi tieto tähän topiikin. Jos vaikka sattuisi joku tarvitsemaan. Nimittäin korinvaihtoautoon saa vaihtaa korjauskelvottomaksi menneen osan uuteen, ilman prosenttien nousua. Homma on aika tiukka. Auto pitää käydä ensin näyttämässä konttorilla. Siellä sitten arvoidaan korjauskelvottomuus ja annettaa mahdollisesti lupa osan vaihtoon Esimerkiksi moottorin lohkon voi vaihtaa uuteen jos entisessä on reikä. Ihan helpolla ei siis pääse.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
SE OM MORO
Käykää kattomassa tätä
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=640833
ja käykää tarkistamassa rungonnumeron perusteella tää auto
WDB12612012046978
ja kommentoikaa sitten vasta mitä mätää tässä on
kun eka olette asiasta perillä.
Sillä tää auto on alkuperäisin jenkeistä jossa L merkintä tulee
isommeista puskureista kun meillä täällä,
ja kori on lyhyt mutta auto puskurit mitattuna pitkä.
Ja auto on tuotu suomeen 1995 new Yorkista.
Etenkin Melitos ja Mika.t ottakaa selvää ennekuin haukutte
toisten autot joksikin mädäksi.
Kirjoitelee auton omistaja
JONES mansesta
Käykää kattomassa tätä
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=640833
ja käykää tarkistamassa rungonnumeron perusteella tää auto
WDB12612012046978
ja kommentoikaa sitten vasta mitä mätää tässä on
kun eka olette asiasta perillä.
Sillä tää auto on alkuperäisin jenkeistä jossa L merkintä tulee
isommeista puskureista kun meillä täällä,
ja kori on lyhyt mutta auto puskurit mitattuna pitkä.
Ja auto on tuotu suomeen 1995 new Yorkista.
Etenkin Melitos ja Mika.t ottakaa selvää ennekuin haukutte
toisten autot joksikin mädäksi.
Kirjoitelee auton omistaja
JONES mansesta
Mielenkiintoista tietoa Jones. En tiennyt minäkään että "L" tulee jenkkimalleissa puskureista. Aina opitaan.
Mitenkäs ne muuten sitten merkkaa Lang-mallin? Tai miten erotellaan isoilla puskureilla olevat lyhyt ja pitkä malli? Eikös kaikissa jenkkimalleissa ole nuo isot puskurit?
Ja usko pois, tietämättömyyttäni kyselen, ettei vaan tule väärinkäsitystä että viisastelen.
Mitenkäs ne muuten sitten merkkaa Lang-mallin? Tai miten erotellaan isoilla puskureilla olevat lyhyt ja pitkä malli? Eikös kaikissa jenkkimalleissa ole nuo isot puskurit?
Ja usko pois, tietämättömyyttäni kyselen, ettei vaan tule väärinkäsitystä että viisastelen.
OHOJones kirjoitti:SE OM MORO
Käykää kattomassa tätä
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=640833
ja käykää tarkistamassa rungonnumeron perusteella tää auto
WDB12612012046978
ja kommentoikaa sitten vasta mitä mätää tässä on
kun eka olette asiasta perillä.
Sillä tää auto on alkuperäisin jenkeistä jossa L merkintä tulee
isommeista puskureista kun meillä täällä,
ja kori on lyhyt mutta auto puskurit mitattuna pitkä.
Ja auto on tuotu suomeen 1995 new Yorkista.
Etenkin Melitos ja Mika.t ottakaa selvää ennekuin haukutte
toisten autot joksikin mädäksi.
Kirjoitelee auton omistaja
JONES mansesta
Tää on nyt sitten sitä herne nenään meininkiä..
Vai että oikeen alkuperäinen ameeriikan malli.. OHO?
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11
[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Ettei nyt ollu vähän joutava kommentti?Vesqju kirjoitti:OHOJones kirjoitti:SE OM MORO
Käykää kattomassa tätä
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=640833
ja käykää tarkistamassa rungonnumeron perusteella tää auto
WDB12612012046978
ja kommentoikaa sitten vasta mitä mätää tässä on
kun eka olette asiasta perillä.
Sillä tää auto on alkuperäisin jenkeistä jossa L merkintä tulee
isommeista puskureista kun meillä täällä,
ja kori on lyhyt mutta auto puskurit mitattuna pitkä.
Ja auto on tuotu suomeen 1995 new Yorkista.
Etenkin Melitos ja Mika.t ottakaa selvää ennekuin haukutte
toisten autot joksikin mädäksi.
Kirjoitelee auton omistaja
JONES mansesta
Tää on nyt sitten sitä herne nenään meininkiä..
Vai että oikeen alkuperäinen ameeriikan malli.. OHO?
Hmm.. VIN kertoo seuraavaa:
Jännä homma tuo L, VIN antaa SD.
Mitenkähän jenkkimallin Lang on sitten merkitty? LL?
Googlettamalla löytyy 300 SD USA ja 300 SDL USA?
Merkillistä. (Ei herneitä, kiitos.)
Auto on kyllä hieno.
EDIT: WIS antoi tuolla VINillä 300SD USA
On se Jenkkimalli.Neukku dekooderi kirjoitti:VIN WDB12612012046978
Model 300 SD
Chassis 12612012046978
Engine 617951 12 047104
Transmission 722303 02 360391
Order 0 3 705 05183
Approx. year 1983
Dealer United States (USA) (705)
Interior Unknown code (253)
Paint
623 light ivory (T) (с 01.01.1972 по 1993)
53 Unknown code
Options
410 electric sliding roof (с 01.03.1965 по 29.02.1988)
440 tempomat (cruise control) (с 01.09.1975)
451 revolution counter (с 01.12.1972 по 31.10.1993)
tachometer
461 Unknown code
491 USA version (с 01.01.1963)
504 outside rear view mirror, right, electrically adjustable (с 01.11.1978 по 29.02.1986)
outside rear view mirror, right, electrically adjustable (l.h.d.)
taxi version, f.r.g, and outside rear view mirror on the right
519 Becker radio Grand Prix electronic cassette - USA (с 01.08.1980 по 30.11.1990)
Becker radio Mexico Grand Prix, electronic (USA)
524 paintcoat preservation (с 01.01.1964)
531 automatic antenna (с 01.01.1963)
#E1E1E1
Approx. year
588 automatic climate control and electric window lifters (front and rear doors) (с 01.01.1977)
592 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (laminated glass), band filter
green heat-insulating glass all round, heated rear window, laminated safety glass - tinted strip (с 01.01.1972)
611 courtesy lamps for front and rear doors, with W124 also for central doors/W202 front doors only (с 01.11.1978)
639 elimination of first-aid box and warning triangle (с 01.08.1977)
640 aluminium disc wheels with radial-ply tires (с 01.10.1969 по 31.12.1989)
668
673 high-capacity battery (с 01.01.1964)
803 Change of year of model, last figure shows new model year
Jännä homma tuo L, VIN antaa SD.
Mitenkähän jenkkimallin Lang on sitten merkitty? LL?
Googlettamalla löytyy 300 SD USA ja 300 SDL USA?
Merkillistä. (Ei herneitä, kiitos.)
Auto on kyllä hieno.
EDIT: WIS antoi tuolla VINillä 300SD USA
Viimeksi muokannut Rässi66, 01.4.2006 21:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pro HVM
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Niin ja puskureista sen verran että jenkeissä on vaatimuksena että jos auto törmää seinään olikohan se nyt 10km/h vai 10 mailia tunnissa, niin auton tulee selviytyä vahingoittta. Tämän takia siellä käytetään yleensäkki turva-puskureita, tämä on sitten tietoa, katsoin kerran dokumentin aiheesta mutta nuo nopeudet ei välttämättä ole ihan eksakteja, huono nippelimuisti nääs...
(ei herneitä)
-risto
(ei herneitä)
-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Ja tuolta jenkkien varaosasivulta kun tutkailee, niin SDL näyttäisi tulleen markkinoille '85-'86 vaihteessa