polkastava käsijarru
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
polkastava käsijarru
tuota. kysäsen tällästä, mulla on tuossa 124.ssa jalalla polkastava käsijarru..
se ei palauta ja on sellasella lenksulla nyt yläaennossa ettei valo pala mittaristossa.. en ole vielä purkanut mitään elikäs millanen hässäkkä siellä verhoilumuovin takana oikeen on.. siis lähinnä onko siellä jousi vai mikä pitää polkimen ylhäällä kun sen vapauttaa..
jos sais jotakin vinkkiä enenkuin alkaa verhoilua irroittelemaan
se ei palauta ja on sellasella lenksulla nyt yläaennossa ettei valo pala mittaristossa.. en ole vielä purkanut mitään elikäs millanen hässäkkä siellä verhoilumuovin takana oikeen on.. siis lähinnä onko siellä jousi vai mikä pitää polkimen ylhäällä kun sen vapauttaa..
jos sais jotakin vinkkiä enenkuin alkaa verhoilua irroittelemaan
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Älä irrota verhoilua vielä, vaan tiukkaa seisontajarrun vaijeri ensin kunnolla. Oikein kiristetty jarru antaa myöten max. 3-4 polkimen naksausta ja tuollon myös poljin pysyy automaattisesti yläasennossa.
Kiristysohjeita löytyy haulla. Ensiapua saa suoraan takapyöristä tiukkaamalla, mutta paras tulos tulee alakautta vaijeria säätämällä (jos on tosi löysä) joka taas on varttitunnin homma montulla tai nosturilla.
Kiristysohjeita löytyy haulla. Ensiapua saa suoraan takapyöristä tiukkaamalla, mutta paras tulos tulee alakautta vaijeria säätämällä (jos on tosi löysä) joka taas on varttitunnin homma montulla tai nosturilla.
Re: polkastava käsijarru
Siis sen saa kuitenkin yläasentoon, kun vetää siitä vapautusnapista ja käsin nostaa ylös?dollarihymy kirjoitti:se ei palauta ja on sellasella lenksulla nyt yläaennossa ettei valo pala mittaristossa.. en ole vielä purkanut mitään elikäs millanen hässäkkä siellä verhoilumuovin takana oikeen on.. siis lähinnä onko siellä jousi vai mikä pitää polkimen ylhäällä kun sen vapauttaa..
Siinä polkimen juuressa ei ole palautusjousta. Se on auton alla siinä linkussa, jossa etuvaijeri "yhdistyy" niihin pyörille meneviin vaijereihin. Polkimen pitää ylhäällä justiinsa tuo jousi.
Itselläkin on se etummainen vaijeri sen verran jäykkä, että poljin palautuu vasta noin 10 minuutin jälkeen niin paljon, että valo sammuu.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
kiitokset vinkeistä.. taas on hyvä mieli ja täytyy ajaa nosturille rassaamaan... josko olisi löysää tai jumissa..
kyllä taas kannatti kysästä ennenkuin alkaa purkamaan..
ootte avuliaita.. kiitti
kyselen taas jos ei homma selvii
kyllä taas kannatti kysästä ennenkuin alkaa purkamaan..
ootte avuliaita.. kiitti
kyselen taas jos ei homma selvii
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Viittaisi etummaisen vaijerin jumittumiseen
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
jep.. mainio cd.. katselin samaa kuvaa eilen illalla jo.. KIITOKSET SINULLE
tänään olen taas mersulla liikenteessä.. oli ilma sellanen että uskalsi lähtee.. kun nuo jarrut on vähän jännät.. hyvin pysähtyy mutta noihin abs .siin on vaan niin tottunut ja tuo tuntuu menevän heti lukkoon jos on lunta tai jäätä.. EI HYVÄ
tänään olen taas mersulla liikenteessä.. oli ilma sellanen että uskalsi lähtee.. kun nuo jarrut on vähän jännät.. hyvin pysähtyy mutta noihin abs .siin on vaan niin tottunut ja tuo tuntuu menevän heti lukkoon jos on lunta tai jäätä.. EI HYVÄ
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Oletko muuten ajatellut, että jospa se vika ei olekaan ABS:ssä vaan jarrusylinterien männät takkuaa pahasti eli ei liiku taaksepäin enää vaan pelkästään eteenpäin. Tuli vaan tälläinen ajatus mieleen.
Viimeksi muokannut mjo33400, 30.3.2006 22:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
eipä tuo ole mieleen tullut.. mutta alotan siitä mittariston valosta.. kun noita kesärenkaita laittelee alle.. täytyy katsella noita jarruja ja abs juttuja samalla.. ON siinä puhdetta..
no pysyy välit emännän kanssa hyvänä kun pysyy iltasin mersua räpläämässä
tai sitten ei
no pysyy välit emännän kanssa hyvänä kun pysyy iltasin mersua räpläämässä
tai sitten ei
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
jarruissa nytkähdetty eteenpäin ja reilusti.. kiitos upeiden ilmojen.. HIKI virtaa taivasalla
edessä uudet jarrupalat.. takana uudet jarrupalat, käsijarrukengät ja levyt..
muovi poistettu jalkatilasta polkastavan käsijarrin täkaata jotta sai näkyviin mekanismin.. vaijeri ei ole jumissa ja yläpään linkku johon vaijeri tulee liikkuu ok.. mutta en vaan tajunnut mitenkä tuota käsijarrua säätäisin jotta poljin nousisi ylös asti.. siis valo sammuisi mittaristossa..
auton alla on nyt se säätö johon vaiherit yhdistyy molemmin puolen vaijereihin..säätö on nollissa.. koska uudet hihnat laitettu samoin jarru kengissä oleva säätö ratas nollissa..
ajan niin sanotusti sisälle tai että hihnat hakeutuu oikeisiin kohtiin..
jotenkin ihmeellinen se linkku siellä polkimen luona niinkuin olis löysä mutta varmaan ok..
vinkkejä
mitenkäs nytten tästä aloiitaisin eteenpäin
edessä uudet jarrupalat.. takana uudet jarrupalat, käsijarrukengät ja levyt..
muovi poistettu jalkatilasta polkastavan käsijarrin täkaata jotta sai näkyviin mekanismin.. vaijeri ei ole jumissa ja yläpään linkku johon vaijeri tulee liikkuu ok.. mutta en vaan tajunnut mitenkä tuota käsijarrua säätäisin jotta poljin nousisi ylös asti.. siis valo sammuisi mittaristossa..
auton alla on nyt se säätö johon vaiherit yhdistyy molemmin puolen vaijereihin..säätö on nollissa.. koska uudet hihnat laitettu samoin jarru kengissä oleva säätö ratas nollissa..
ajan niin sanotusti sisälle tai että hihnat hakeutuu oikeisiin kohtiin..
jotenkin ihmeellinen se linkku siellä polkimen luona niinkuin olis löysä mutta varmaan ok..
vinkkejä
mitenkäs nytten tästä aloiitaisin eteenpäin
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Mulla on sama vika. Jarrukengät on säädetty aivan "iholle" ja auton alta
säätö on tapissa. Käsjarru pitää hyvin ja tasasesti (vime viikolla leimattu)
mutta silti valo jää palamaan kun jarrun vapauttaa. Kun poljinta nostaa
jalalla niin valo sammuu, mutta yleensä poljin tipahtaa itsestään taas
"alas" ja valo syttyy. inssikn sano, että kannattaa rakentaa siihen palautusjousi.
säätö on tapissa. Käsjarru pitää hyvin ja tasasesti (vime viikolla leimattu)
mutta silti valo jää palamaan kun jarrun vapauttaa. Kun poljinta nostaa
jalalla niin valo sammuu, mutta yleensä poljin tipahtaa itsestään taas
"alas" ja valo syttyy. inssikn sano, että kannattaa rakentaa siihen palautusjousi.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Mulla oli kans yksi W124 200D johon tuntui että olin vaihtanut jo kaiken mitä keksin (eli osan) mutta valo jäi silti palamaan... sijoitin autotallista löytämäni 5cm pitkän jousen sekä pari NIPPUSIDETTÄ ja noin 5min asennusaikaa - ei häirinnyt lamppu kojetaulussa enäänahonen v kirjoitti:inssikn sano, että kannattaa rakentaa siihen palautusjousi.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Laitoitko sen jousen siis auton alle vai sinne jalkatilaan?XUX63 kirjoitti:Mulla oli kans yksi W124 200D johon tuntui että olin vaihtanut jo kaiken mitä keksin (eli osan) mutta valo jäi silti palamaan... sijoitin autotallista löytämäni 5cm pitkän jousen sekä pari NIPPUSIDETTÄ ja noin 5min asennusaikaa - ei häirinnyt lamppu kojetaulussa enäänahonen v kirjoitti:inssikn sano, että kannattaa rakentaa siihen palautusjousi.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Jalkatilaan polkimesta sinne sivuverhoilun taakse - siellä oli joku sopiva kiinnityskohta rungossa en muista ihan tarkkaan kun siitä on niin paljon aikaaahonen v kirjoitti:Laitoitko sen jousen siis auton alle vai sinne jalkatilaan?XUX63 kirjoitti:Mulla oli kans yksi W124 200D johon tuntui että olin vaihtanut jo kaiken mitä keksin (eli osan) mutta valo jäi silti palamaan... sijoitin autotallista löytämäni 5cm pitkän jousen sekä pari NIPPUSIDETTÄ ja noin 5min asennusaikaa - ei häirinnyt lamppu kojetaulussa enäänahonen v kirjoitti:inssikn sano, että kannattaa rakentaa siihen palautusjousi.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
jep kiitokset taas jelpistä.. ilmeisesti sen lisä jousen laittoa täytyy alkaa puuhastelemaan.. kun tosiaan tarvitsisi vaan saada se poljin ylös jäämään valon takia
mitenkäs muuten sieltä auton alta kun säätää niin kiristyykö siinä myös etummainen vaijeri vai kiristääkö se vaan niitä kahta takimmaista
kun katselin sieltä polkimen luota että siellä on niinkuin väljää 1 - 1½ sentin verran.. sen väljän kun tahtois pois
mitenkäs muuten sieltä auton alta kun säätää niin kiristyykö siinä myös etummainen vaijeri vai kiristääkö se vaan niitä kahta takimmaista
kun katselin sieltä polkimen luota että siellä on niinkuin väljää 1 - 1½ sentin verran.. sen väljän kun tahtois pois
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
nonniin nyt on säädetty uudet kengät iholle ja auton alta säädetty vähän vaijereita tiukemmalle.. käsijarrupoljin nousi ylöspäin ja valo sammui.. MUTTA kun autolla ajeli niin aina poljin tärinästä ja jopa jarruttaessa syttyi valo kojelautaan.. asensin lisäjousen juuri säsäpuolelle polkimeen ja siitä ylös.. siististi sai ja homma toimii.. jousta tuskin näkee..
mun variaatio olisi se että se etummainen vaijeri on liian pitkä tai vähän venynyt koska siihen jäi 5mm rako vaijerin ja linkun väliin ja siksi jä'i klappia notta valo disco show välkkyi.. :kasijarru:
mun variaatio olisi se että se etummainen vaijeri on liian pitkä tai vähän venynyt koska siihen jäi 5mm rako vaijerin ja linkun väliin ja siksi jä'i klappia notta valo disco show välkkyi.. :kasijarru:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Re: CD:stä
Tällä pääsee jo pitkälle: http://www.detali.ru/cat/oem_mb.aspjens kirjoitti:Mainitsitte tuon CD:n onko se kaikille Mersu tyypeille? Ja oletteko olleet tyytyväisiä sen antiin ja tietysti mitä tuollainen kustantaa?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D