Alabaman sarvikuono eli Höömyn w163
Kahtena aamuna on Mersu jättänyt merkin reviirilleen. Tummaa on ja ilmeisesti öljyä. Tänään kauppareissun jälkeen tutulle pajalle ja kyllä hetken päästä päästään nosturille. Käyn tankkaamassa ja palattuani on edellinen potilas juuri pääsemässä pois.
Auton noustua mennään ammattimiehen kanssa auton alle. Ensin silmä kiinittyy vaihteistoöljyn jäähdyttimeen vievän latkun alapintaan - siinä on pinta mustgana ja yksi tippa kehittelemässä putoamista. Pyyhkäisyn jälkeen voidaan todeta, että letku on ehjä.
Letkun yläpuolella moottorin ja vaihdelaatikon sauma on märkä. Kuivaillaan sitä ja katsellaan. Alkaa epäilyttää, että tiedossa rahanmenoa ja rumasti. Purkaa pitää paljon ennen kuin sieltä pääsee mitään vaihtamaan.
Katse harhailee autoa eteenpäin ja mitä ihmettä. Etummainen poikittainen palkki on selvästi nauttinut öljyä sekin. Oliskohan se sittenkin kotoisin täältä. No öljypohjan alueella on sellaista öljyä, jota ajoviima ja muut viimat kuljettavat autoa pitkin takaosaan. Öljyä ei ole öljypohjan sauman yläpuolella eli sieltä se ei liene kotoisin.
kokeillaanpa, missä tiukkuudessa öljypohjan pultit ovat. No eivät juuri missään. Kiristellään pultit ja katsellaan. Näkymä on nyt sellainen, että syyllisen oletetaan löytyneen. Uutta tavaraa ei ilmesty näkyviin. Sovitaan, että palataan asiaan, jos reviirin merkkaus jatkuu.
Pohjaa katsellessa saa ihmetellä. Alustan maalatut osat ovat aivan kirkkaita, eikä ruostetta näy oikeastaan missään. Tämähän on kuin Volvo tästä vikkelistä. Ehkä se 217 000 kilsaa pitää kutinsa, auto on kuitenkin ollut Suomessa viisi vuotta.
Suurin ihme tässä ei liity kuitenkaan Mersuun vaan siihen, että tästä lauantaisesta palvelusta ei suostuta veloittamaan mitään. Asiaan vaikuttanee, että vähän epävarmaksi vielä jäätiin, oliko se nyt tässä.
Auton noustua mennään ammattimiehen kanssa auton alle. Ensin silmä kiinittyy vaihteistoöljyn jäähdyttimeen vievän latkun alapintaan - siinä on pinta mustgana ja yksi tippa kehittelemässä putoamista. Pyyhkäisyn jälkeen voidaan todeta, että letku on ehjä.
Letkun yläpuolella moottorin ja vaihdelaatikon sauma on märkä. Kuivaillaan sitä ja katsellaan. Alkaa epäilyttää, että tiedossa rahanmenoa ja rumasti. Purkaa pitää paljon ennen kuin sieltä pääsee mitään vaihtamaan.
Katse harhailee autoa eteenpäin ja mitä ihmettä. Etummainen poikittainen palkki on selvästi nauttinut öljyä sekin. Oliskohan se sittenkin kotoisin täältä. No öljypohjan alueella on sellaista öljyä, jota ajoviima ja muut viimat kuljettavat autoa pitkin takaosaan. Öljyä ei ole öljypohjan sauman yläpuolella eli sieltä se ei liene kotoisin.
kokeillaanpa, missä tiukkuudessa öljypohjan pultit ovat. No eivät juuri missään. Kiristellään pultit ja katsellaan. Näkymä on nyt sellainen, että syyllisen oletetaan löytyneen. Uutta tavaraa ei ilmesty näkyviin. Sovitaan, että palataan asiaan, jos reviirin merkkaus jatkuu.
Pohjaa katsellessa saa ihmetellä. Alustan maalatut osat ovat aivan kirkkaita, eikä ruostetta näy oikeastaan missään. Tämähän on kuin Volvo tästä vikkelistä. Ehkä se 217 000 kilsaa pitää kutinsa, auto on kuitenkin ollut Suomessa viisi vuotta.
Suurin ihme tässä ei liity kuitenkaan Mersuun vaan siihen, että tästä lauantaisesta palvelusta ei suostuta veloittamaan mitään. Asiaan vaikuttanee, että vähän epävarmaksi vielä jäätiin, oliko se nyt tässä.
Rahanmenosta ei voi aina syyttää autoa, joskus on vika vahvasti omistajassa. Isänpäivän kunniaksi vaihdoin talvikumit kolmeen autoon pimeässä ja märässä pihassa ja tietty käsipelillä ja autojen tunkeilla. Viimeistä eli rengasta nro 12 vaihtaessa oli jo vähän ukko herpaantunut ja niinpä tunkilla otettiin väärästä kohdasta ja - hups - reikä. Ei tule senkään paikkaaminen halvaksi, mutta auton vika se ei ole.
Jälkikäteen ihmetytti aivan h...tisit, miten voi erehtyä nostopaikasta.
Jälkikäteen ihmetytti aivan h...tisit, miten voi erehtyä nostopaikasta.
Tänään Porvoon motarilla pamahti kivi tuulilasiin. Tuulilasittomassa autossa olisi ainakin sattunut saatanasti. Komea jälki tuli ikkunaan ja tällä kertaa ei edes suututtanut, koska lasi on valmiiksi halki kolmeen suuntaan ja lasin vaihto on 7.12. Toivottavasti tämän talven kivi tuulilasiin oli siinä.
Sulat tiet ja talvirenkaat on yhdistelmä, jossa aina paukkuu.
Sulat tiet ja talvirenkaat on yhdistelmä, jossa aina paukkuu.
Renkaanvaihdon loppulasku 470 euroa. Sisälsi helman oikaisun, massauksen, kiinnilaittamisen ja suojamuovin korjaamisen ja kiinnittämisen. Muistuttaa hyvin huolellisuuden merkityksestä. Tekijä toki lupasi, että auto ei ikänään ruostu siitä kohdasta. Eli kymmenen vuoden päästä on myynnissä ML:n helmanpätkä hyvään hintaan.
Onko kellään kokemusta tai mitään tietoa ML:n peltivanteista? Eli onko niitä edes saatavissa, nämähän on visiin myyty aina aluvanteet alla. Nyt on juttu niin, että alkuperäiset aluvanteet on erittäin heikossa kunnossa ja tuntuisi järkevältä panna talvikumien keskelle peltivanteet. Joo on rumempi, mutta kustannustehokas ratkaisu.
Kesäkumeissa aluvanteet puolustaa paikkaansa, kun on sen verran valoisaa, että vanteet näkee.
Kesäkumeissa aluvanteet puolustaa paikkaansa, kun on sen verran valoisaa, että vanteet näkee.
Eipä ole vielä tullut peltivanteita vastaan, mutta toivossa on hyvä elää. Tuulilasin vaihto siirtyi ensi viikolle, kun laiton ottaneella isolla firmalla ei ollutkaan lasia tällä viikolla. Ensi viikolla pitäisi olla.
Kun tuli lunta Keski-Uudellemaalle, pääsi ML:n ominaisuudet oikeuksiinsa. On se vaan hyvä ajella, kun tiellä ja sen vieressä on 15 senttiä märkää lunta ja aura sekä suola-autot ovat varikolla. Jos vertaa talouden Poloon, Mersulla voi ajaa aivan huoletta kinoksessa, eikä se edes vetele mihinkään suuntaan. Täysin jäisessä ja lumisessa ympäristössä on keltainen kolmio viikon aikana välähtänyt yhden kerran.
Tälläkin palstalla muutaman kerran mainittu ominaisuus, jota en oikein meinannnut uskoa, on w163:n yliohjautuvuus. Laatikko menee ovi edellä kiertoliittymästä ulos ja vapaasta oikeasta pitkästi. On rauhallinen, mutta tuntuu se vähän erikoiselta. Viimeksi tällä tavalla on minun autoistani mennyt BMW ja siitä on aikaa. Paljon levottomammin (mutta komeammin) menivät Volvot 740 ja 245. 1500 farkku-Lada tosin meni munkinkin ihan yrittämättä.
Kehun aika estoitta myös ML:n tuuletusta. Taivaalta tulee märkää lunta, sitä on sisällä ja auto on yhtenä kinoksena. Silti näkyvyys syntyy muutamassa minuutissa. Melkein väittäisin, että ikkunat kirkastuu nopeammin kuin suorakylkisessa V70 Vollessa. Vai olenko vaan Mersupsykoosissa?
Kun tuli lunta Keski-Uudellemaalle, pääsi ML:n ominaisuudet oikeuksiinsa. On se vaan hyvä ajella, kun tiellä ja sen vieressä on 15 senttiä märkää lunta ja aura sekä suola-autot ovat varikolla. Jos vertaa talouden Poloon, Mersulla voi ajaa aivan huoletta kinoksessa, eikä se edes vetele mihinkään suuntaan. Täysin jäisessä ja lumisessa ympäristössä on keltainen kolmio viikon aikana välähtänyt yhden kerran.
Tälläkin palstalla muutaman kerran mainittu ominaisuus, jota en oikein meinannnut uskoa, on w163:n yliohjautuvuus. Laatikko menee ovi edellä kiertoliittymästä ulos ja vapaasta oikeasta pitkästi. On rauhallinen, mutta tuntuu se vähän erikoiselta. Viimeksi tällä tavalla on minun autoistani mennyt BMW ja siitä on aikaa. Paljon levottomammin (mutta komeammin) menivät Volvot 740 ja 245. 1500 farkku-Lada tosin meni munkinkin ihan yrittämättä.
Kehun aika estoitta myös ML:n tuuletusta. Taivaalta tulee märkää lunta, sitä on sisällä ja auto on yhtenä kinoksena. Silti näkyvyys syntyy muutamassa minuutissa. Melkein väittäisin, että ikkunat kirkastuu nopeammin kuin suorakylkisessa V70 Vollessa. Vai olenko vaan Mersupsykoosissa?
On ollut taas muutamana päivänä aivan helkkarin liukasta, kun vesisateesta on menty suoraan pakkaselle. Vaikka alla on nokianin hyväkuntoiset nastarenkaat, on menty ovi edellä monessa mutkassa ja osaa se pirulainen puskeakin, jos niikseen tulee. Tollanen kahden tonnin arpakuutio menee aika vinkeän oloisesti, kun pito loppuu.
Mutta liikkeelle päästään tosi hyvin, vaikka olen nyt nähnyt kaksi kertaa sen keltaisen kolmion välähtävän.
Mutta liikkeelle päästään tosi hyvin, vaikka olen nyt nähnyt kaksi kertaa sen keltaisen kolmion välähtävän.
Keskuslukitus näyttää olevan w163:n yksi kiukutteleva kokonaisuus. Apukuskin ovi lakkasi aukeamasta. Ei avaimista eikä konsolin napista. Ainakin ensiapu tuli, kun nostin napin pihdeillä ylös keskuslukituksen ollessa avattuna. Sen jälkeen toimii taas (ainakin jonkun aikaa) normaalisti.
Takaovi on toiminut normaalisti tällaisen "korjauksen" jälkeen. Vähän taas ihmetyttää tällainen vika, voiko se johtua keskusyksiköstä ja jos voi, miksi ihmeessä se paranee tuollaisella manuaalihieronnalla? Jos koneisto on kulunut, vaiva uusinee aika pian.
Takaovi on toiminut normaalisti tällaisen "korjauksen" jälkeen. Vähän taas ihmetyttää tällainen vika, voiko se johtua keskusyksiköstä ja jos voi, miksi ihmeessä se paranee tuollaisella manuaalihieronnalla? Jos koneisto on kulunut, vaiva uusinee aika pian.
Tuli ensimmäinen korjaamotouhua oikeasti vaatinut vika, joka ei ole oma vikani. Öljytippoja alkoi taas ilmestyä pihaan. Korjaamolla jonkunlaisen työskenteylpätkän jälkeen selvisi, että öljynlauhduttimen putkien o-renkaat olivat tulleet käyttöikänsä päähän.
Samalla tehtiin katsastustarkastusta ja käsijarrun huolto. Hintaa kertyi vajaat 300 €. Ei paha, auto on ollut minulla 10 kuukautta ja tämän verran on mennyt turhuuteen tähän asti.
Tuulilasia ja itse tehtyä vekkiä pohjassa en auton piikkkiin laittaisi.
Teini-ikäisessä ML:ssä tuntuu keskuslukituksen toiminta olevan aika sattumanvaraista. Olisi uudessa Mersussa sietämätön vika, mutta teini-ikäisessä veteraanissa ei enää kiukuttelua aiheuttava ominaisuus. Minusta. Ehkäpä kymppitonnin korillassakin olisi vikoja.
Samalla tehtiin katsastustarkastusta ja käsijarrun huolto. Hintaa kertyi vajaat 300 €. Ei paha, auto on ollut minulla 10 kuukautta ja tämän verran on mennyt turhuuteen tähän asti.
Tuulilasia ja itse tehtyä vekkiä pohjassa en auton piikkkiin laittaisi.
Teini-ikäisessä ML:ssä tuntuu keskuslukituksen toiminta olevan aika sattumanvaraista. Olisi uudessa Mersussa sietämätön vika, mutta teini-ikäisessä veteraanissa ei enää kiukuttelua aiheuttava ominaisuus. Minusta. Ehkäpä kymppitonnin korillassakin olisi vikoja.
Kävin hakemassa vikalistan Mersuun. Ihan tavallisia nykyauton juttuja peri palloniveltä ja koiranluuta alakertaan. Muut kehotukset olivat sitten enmpi harmittavia.
Keskuslukituksen piti tietenkin juuri inssin kanssa kenkutella ja tämä kirjasi siitä korjauskehotuksen. Selvää oli, että kehotettu ovi sen jälkeen pelasi kuin ajatus. Peruutusvalosta maristiin, vaikka kuinka selitin, että se palaa, kun kepistä vähän vetää, valopalaa ja auto liikkuu takaperin. Ei kun korjauskehotus. Öljyvuotoakin kehuttiin olevan, vaikka kerroin sen viikko sitten tukitun, mutta konehuoneen pysyvän pesemättömänä kunnes kelit paranee.
No, sellaista se joskus on. Nyt vaan niveliä ja luita uusimaan.
Keskuslukituksen piti tietenkin juuri inssin kanssa kenkutella ja tämä kirjasi siitä korjauskehotuksen. Selvää oli, että kehotettu ovi sen jälkeen pelasi kuin ajatus. Peruutusvalosta maristiin, vaikka kuinka selitin, että se palaa, kun kepistä vähän vetää, valopalaa ja auto liikkuu takaperin. Ei kun korjauskehotus. Öljyvuotoakin kehuttiin olevan, vaikka kerroin sen viikko sitten tukitun, mutta konehuoneen pysyvän pesemättömänä kunnes kelit paranee.
No, sellaista se joskus on. Nyt vaan niveliä ja luita uusimaan.
Edellisestä viestistä unohtui talvinen kulutustieto. Viimeisen kolmen viikon aikana on ajettu noin sata kilsaa viikossa. Eli kylmällä autolla neljän kilometrin pätkiä kaupungissa. Tuloksena on huima noi 18 ltr/100km kulutus. On sillä bensakoneen juopon maineella joku perusta.
Olosuhteet kulutuksen kannalta ovat olleet huonoimmat mahdolliset. Kylmän auton ja lyhyen kaupunkiajon yhdistelmän lisäksi on jouduttu ajamaan aika pitkästi lumihangessa nämä kilometrit.
Olosuhteet kulutuksen kannalta ovat olleet huonoimmat mahdolliset. Kylmän auton ja lyhyen kaupunkiajon yhdistelmän lisäksi on jouduttu ajamaan aika pitkästi lumihangessa nämä kilometrit.
Ei tuo kulutuslukema minua ainakaan yllätä.
Jatkuva neliveto+ leveähköt renkaat ja vielä lumiset tiet niin ei se ihan tuulen voimalla kulje eteenpäin.
Vastusta on kovasti.
vielä kun tuohon lisää kovan pakkasen niin voimansiirtokin jämähtää aika jäykäksi.
Kontuurisetä on ollu kyllä aika virkaintonen.
Jatkuva neliveto+ leveähköt renkaat ja vielä lumiset tiet niin ei se ihan tuulen voimalla kulje eteenpäin.
Vastusta on kovasti.
vielä kun tuohon lisää kovan pakkasen niin voimansiirtokin jämähtää aika jäykäksi.
Kontuurisetä on ollu kyllä aika virkaintonen.
Kulutuslukemahan on oikeastaan vain virallisten ilmoitusten mukainen. Olen kuitenkin ennakoivasti ajaen ja räpsyttelyä vältellen päässyt tuollaisiin 13 normaalilukuihin, mutta on niissä aina ollut vähän enemmän maantieajoa. Eli ei kulutu todellakaan mikään ihmeluku ole.
Silläkään lukemalla en pidä sadan kilometrin viikkoajoa dieselille järkevänä ajomääränä.
Katsastusmiehellä on tietty erilaisia päiviä, mutta harmitti, kun ei oikein mennyt viestintä perille.
Silläkään lukemalla en pidä sadan kilometrin viikkoajoa dieselille järkevänä ajomääränä.
Katsastusmiehellä on tietty erilaisia päiviä, mutta harmitti, kun ei oikein mennyt viestintä perille.
Alustaseikkailu osoittautuikin odotettua erikoisemmaksi. Alustan nivelien vaihdossa tarvittavia työkaluja ei joka pajalta löydy, ainakaan tässä kylässä. Niinpä se sitten joutui käymään ns. merkkiliikkessä. Kaksi alapalloa eteen ja koiranluu taakse: osat 614 € ja työ 361 €.
Voipi sanoa, että sellainen ilmiö kuin ML lisä on olemassa. Ainakin tässä tapauksessa se johtuu siitä, että alustan vaatimia työkaluja ei tarvita kovin usein -> niitä ei kannata hankkia pienempiin pajoihin -> merkkiliike voi hinnoitella haluamallaan tavalla. Eli ihan normaalia markkinataloutta.
Osat olisi tietysti voinut hankkia muualta, mutta tällä kertaa ei yksinkertaisesti ollut aikaa alkaa mihinkään projekteihin.
Tietääkö kukaan, kuinka paljon nämä kuluttavat noita niveliä? Jos niitä menee uusintaa joka leimalle, alkaa olla kallista.
Moottorihan näissä on ihan sama kuin muissakin Mersuissa, mutta tällaisia markkinatalousilmiöitä synnyttänee juuri alusta ja osa voimansiirrosta.
Voipi sanoa, että sellainen ilmiö kuin ML lisä on olemassa. Ainakin tässä tapauksessa se johtuu siitä, että alustan vaatimia työkaluja ei tarvita kovin usein -> niitä ei kannata hankkia pienempiin pajoihin -> merkkiliike voi hinnoitella haluamallaan tavalla. Eli ihan normaalia markkinataloutta.
Osat olisi tietysti voinut hankkia muualta, mutta tällä kertaa ei yksinkertaisesti ollut aikaa alkaa mihinkään projekteihin.
Tietääkö kukaan, kuinka paljon nämä kuluttavat noita niveliä? Jos niitä menee uusintaa joka leimalle, alkaa olla kallista.
Moottorihan näissä on ihan sama kuin muissakin Mersuissa, mutta tällaisia markkinatalousilmiöitä synnyttänee juuri alusta ja osa voimansiirrosta.
- kuningatar
- Viestit: 1358
- Liittynyt: 20.10.2010 9:51
- Paikkakunta: Järvenpää
Rahaa vaatineitten korjausten jälkeen on taas ollut huoletonta ajelua. Aamuisin Marsu saa seinäroikasta lämpöä ja liikkuminen maistuu. Etelässä on taas enemmän lunta kun Lapissa. Aikaisemmista talvista poiketen, minulla on parkkitilaa. Aina on nääs niin lumisia paikkoja, ettei niihin kaksvetosilla matalalattia-autoilla uskalla kukaan parkkeerata.
Lumentulo sais kyllä muuten jo riittää, näissä pienissä ok-taloissa lumi on kun velka - sitä on riittävästi, kun sitä ylipäätään on.
Lumentulo sais kyllä muuten jo riittää, näissä pienissä ok-taloissa lumi on kun velka - sitä on riittävästi, kun sitä ylipäätään on.
Kevättä alkaa puskemaan. Kun ilmat lämpeni loppui katsastusmiehen havaitsema keskuslukituksen ronaaminen taas toistaiseksi. Pitäisköhän käydä näyttämässä sitä?
Ihmiset, jotka väittää, ettei maastoautoa kaupungissa tarvitse, puhuvat paskaa. Koko talvi huonolla aurauksella tuo tie ja tietysti paksu kerros pakkaantunutta lunta. No, ilmat kun lämpes, koko patja muttui pehmeäksi ja niinpä naapureittern autoja vietiin hinurilla isomman kadun varteen. Löytyi sitten se lanakin siivoamaan tietä. Maasto-Marsulla ajettiin himaan koko ajan.
Pisteet Tuscaloosaan!
Ihmiset, jotka väittää, ettei maastoautoa kaupungissa tarvitse, puhuvat paskaa. Koko talvi huonolla aurauksella tuo tie ja tietysti paksu kerros pakkaantunutta lunta. No, ilmat kun lämpes, koko patja muttui pehmeäksi ja niinpä naapureittern autoja vietiin hinurilla isomman kadun varteen. Löytyi sitten se lanakin siivoamaan tietä. Maasto-Marsulla ajettiin himaan koko ajan.
Pisteet Tuscaloosaan!
Meillä kotiin päätieltä kohtuu jyrkkä ylämäki ja näin keväällä ongelma pahemoi kuin keskitalvella. Rouvalle seuraavaksi GLK - sitten kun tytär pääsee ajokortti - ikään ja huolii tuon S203:sen.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
Polttimon vaihto kuskinpuolelle eteen tuli ajankohtaiseksi, apukuskin puolelle vaihdoina marraskuussa syyspimeillä. Yllättävän helposti meni, vaikka on pissapojan säiliö siinä vähän tiellä.
Sorminäppäryys on sitä luokkaa, että järjestely on onnistunut, jos näillä näpeillä saa polttimon vaihdettua. Pimeää siinä polttimoitten kohdalla jotenkin onnistuu aina olemaan.
Sorminäppäryys on sitä luokkaa, että järjestely on onnistunut, jos näillä näpeillä saa polttimon vaihdettua. Pimeää siinä polttimoitten kohdalla jotenkin onnistuu aina olemaan.
Tässä on oltu talvilomalla tämä viikko ja sitä myöten on ajeltu enemmän ja maantieajoa, niin kulutus oli taas tankillisella alle 12 litran. Kovilla pakkasilla ja muutaman kilometrin kaupunkipätkiä ajaessa suurin lukema tankillisella taisi olla yli 18 ltr/100 km. Mutta talven jälkeen ollaan taas kesälukemissa.
Vähän tuntuu siltä, että yli nolla keleissä ja ilman lunta kulutuksessa ei paljoa nastakumit paina. Sen minkä nastoissa häviää tässä kelissä sen saman häviää ilmastoinnin pöyrimsieen lämpimämmässä kesäkumeilla. Ehkä se poljinkin on syvemmällä kesäkumeilla. Tuntuu, että nokialaiset nastakummit on aikas meluisat asvaltilla. Vielä ei ennustetun pakkasen ja lumisateen vuoksi vaihdeta vielä - ensi viikolla on taas joka aamu päästävä liikkeelle.
Vähän tuntuu siltä, että yli nolla keleissä ja ilman lunta kulutuksessa ei paljoa nastakumit paina. Sen minkä nastoissa häviää tässä kelissä sen saman häviää ilmastoinnin pöyrimsieen lämpimämmässä kesäkumeilla. Ehkä se poljinkin on syvemmällä kesäkumeilla. Tuntuu, että nokialaiset nastakummit on aikas meluisat asvaltilla. Vielä ei ennustetun pakkasen ja lumisateen vuoksi vaihdeta vielä - ensi viikolla on taas joka aamu päästävä liikkeelle.
...keleen kesäaika. Vaikka tavasin tuota ohjekirjaa kuinka paljon, ei kello suostu kääntymään. Eli taulun aktivointi pitäisi tapahtua niin, että virtalukko asentoon 1 tai 2, kuskin ovi auki ja painallus vasemmanpuoleisesta napista ja sitten oikeanpuoleisesta säätämään kelloa. Ei vaan kello siirry. Jumitti vielä talviaikaan, joka on se lyhyempi aika.
Lomaviikon tosiella tankillisella mölli meni aika lailla tasan 11 ltr/satku talvirajoituksella. Sen alle se ei sitten menekään minkäänlaisessa liikenteessä.
Lomaviikon tosiella tankillisella mölli meni aika lailla tasan 11 ltr/satku talvirajoituksella. Sen alle se ei sitten menekään minkäänlaisessa liikenteessä.
Jollain kummalla akka sai sen kellon kääntymään ropailtuaan aikansa sitä. On se hyvä, että edes yksi henkilö taloudessa osaa käsitellä Mersua.
Tänään ilmestyi vallan kummallinen äänimaailma peliin. Ikäänkuin pyörien pyörimiseen liittyen sellainen metallisen vinkunan, rahinan ja kohinan sekoitus. Huomenna renkaitten vaihto, toivottavasti selkiää, mikä siellä ääntelee. Raporttia tulee sitten aikanaan.
Tänään ilmestyi vallan kummallinen äänimaailma peliin. Ikäänkuin pyörien pyörimiseen liittyen sellainen metallisen vinkunan, rahinan ja kohinan sekoitus. Huomenna renkaitten vaihto, toivottavasti selkiää, mikä siellä ääntelee. Raporttia tulee sitten aikanaan.