300 tdt -90 öljyn paineet katosi

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Wiljami

300 tdt -90 öljyn paineet katosi

Viesti Kirjoittaja Wiljami »

Eilen sunnuntaina ajelin satasen nopeutta ja silmät osuivat sattumalta öljynpainemittariin, paineet nollilla :arrow: linja-autopysäkille ja auto sammuksiin. Mitään erikoista ääntä koneesta ei kuulunut joten uskalsin koettaa kerran käyntiin. Sitä ennen napakka isku mittareiden kohdalle kojetauluun jos mittarissa olisi ollut häikkää. Pari sekuntia pidin käynnissä ja paine ei noussut joten ei muuta kuin auto lavan kyytillä kotiin. Öljyt oli kaikki koneessa.

Mersun olen omistanut neljä vuotta / 100 000 km ja tavaksi on tullut aina käynnistäessä katsoa, että paineet nousee. 20km olin ehtinyt ajaa. En usko että paineet olivat kovin kauaa nollissa mutta tietenkään koko ajan ei mittaria tule katsottua :D

En ole vielä tutkinut vikaa sen enempää mutta onko muuta vikamahdollisuutta kuin öljypumppu hajalla tai itse mittari sekasin? Onko öljypumpun hajoaminen kovin yleistä?
Terho P

Viesti Kirjoittaja Terho P »

on nuosta joskus ketju katkennu tai rattaan akseli menny poikki :? koeta selevittää ensi et onko se paine tosiaan hukassa esim raottamalla turbon voiteluputkea tms
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Sampo N.
Virallinen Oikolukija

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Ei oo pumpun laukeaminen käsittääkseni yleistä, mutta toki mahdollista. Mitenkäs olisi se öljynpainekello, löytyy sieltä suodattimen alta tai ainakin vierestä alta.
Easy Rider
hupimestari

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Eikö nuita hajoa vielä vuosienkin päästä siitä kun alipainepumpun laakerikuulia on pumpun hajottua päässyt öljypohjaan ja ne hakkautuu lopulta siivilästä läpi öljypumppuun?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
romu
Orkkis-entusiasti

Viesti Kirjoittaja romu »

Onhan näitä joskus käynyt että pumppuun menee se irtokuula.
Tarkista nyt ekaksi onko oikeasti painetta. Riuhtase vaikka kello mäelle.

Hehee, olipas lyhyt muisti. Minulle kävi pari vuotta sitten samalla tavalla työmatkalla. -29 astetta oli pakkasta ja neula kolahti alas. Ajoin laitaan ja kuuntelin hetken. Lompsautin pellin kiinni ja sanoin sotaratsulle että äläpä nyt yritä huijata vanhaa miestä.
Töistä lähtiessä neula nousi normaalisti mutta ennen kotia kolahti taas pohjaan.

Syyksi paljastui myöhemmin mitttariston lamppupesän päällä oleva hiuksenhieno foliokatkos.
Oletko hiljattain ropeloinut lamppuja? Pakkaa olemaan aika hiiltynyttä se lamppupesän ympäristö.
Wiljami

Viesti Kirjoittaja Wiljami »

Case closed!

Öljypumpun ketju katkennut. Hamppiratas oli kulunut aivan piikkihampaiseksi, joten uusi pumppu, ratas ja ketju.

Ei mitään ylimääräisiä ääniä kuulu, joten ajoa vaan. Katsotaan miten käy :D
potox
Pirunkepin löytäjä

Viesti Kirjoittaja potox »

oikein :lol:
mulla meni pumppu :shock:
ja ajelin paineet nollassa pari kolme kilsaa, et sai kunnol hinattua tota tomaattia :shock: :oops:
uudella pumpulla ja mekaanisella kellolla taas ajaa mutkasta tietä näkymättömiin :wink:
on se kestävä kone mersussa :twisted:
® Mesen linttaklubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”