2.9td koneen piristys
2.9td koneen piristys
Kertokaapas mitenkäs tämmöstä vehettä piristetään kun nämä on meikäläiselle utopiaa.. entäs paljoko nämä ahtaa vakiona? nyt käy ahdot kilossa ja vähän ajan päästä laskee vähäsen..
Eli mistäs lisää syöttöä? ahtoja ei oikeastaan tarvis tuolla pillerillä enää nostaa.. ainakaan paljoa..
Eli mistäs lisää syöttöä? ahtoja ei oikeastaan tarvis tuolla pillerillä enää nostaa.. ainakaan paljoa..
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
® Mesen Coupeklubi
Tämä kampe on automaatti
Mitenkäs tuo evry mod oikein tehdään, luin että pumpulta tulevan johtonipun 2 ja 3 johdon väliin säätovastus (potentiometri) 0-1000ohm,
oisko kenelläkään tarkempaa tietoa niin ei tarvi turhaa rueta värkkäämään ja kokkeilemaan ja pahimmassa tapauksessa särkemmään jotaki..
Mitenkäs tuo evry mod oikein tehdään, luin että pumpulta tulevan johtonipun 2 ja 3 johdon väliin säätovastus (potentiometri) 0-1000ohm,
oisko kenelläkään tarkempaa tietoa niin ei tarvi turhaa rueta värkkäämään ja kokkeilemaan ja pahimmassa tapauksessa särkemmään jotaki..
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
® Mesen Coupeklubi
ON/OFF siksi että ko. viritelmä pitää olla käynnistyksessä pois päältä. Muuten se ei toimi.Nozzz kirjoitti:
on/off katkaisija että saa tarvittaessa pois käytöstä?
150ohm vastus
ja mitäs tämä pyöriä kuvaa? potentiometriä?
150ohm vastus siksi että jos vääntää pöljyyksissään potikan "täysille" niin ei polta mitään kun sinne jää silloin vielä tuo 150ohmin vastus. Ilman sitä siellä olisi puhdas oikosulku.
1kohm potentiometri.
Kiitoksia hyvistä tiedoista
näillä eväillä pärjää jo pitkälle, tietäisi vain missä päin konehuonetta on se oikea liitin mihin tätä ruetaan tekemään eihän se ole se liitin mihin tulee myös joku ahtopaine anturi tms ja ahtopaine tietysti imusarjalta? 3 piuhaa näytti siinä olevan..
näillä eväillä pärjää jo pitkälle, tietäisi vain missä päin konehuonetta on se oikea liitin mihin tätä ruetaan tekemään eihän se ole se liitin mihin tulee myös joku ahtopaine anturi tms ja ahtopaine tietysti imusarjalta? 3 piuhaa näytti siinä olevan..
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
® Mesen Coupeklubi
Pistetäämpäs tähän vähän tietoa lisää helpottamaan sellaista joka tämmösen haluaa värkätä!
Syöttöpumpun liitin löytyy konehuoneen vasemmassa ylänurkassa olevan kotelon sisästä, kotelon oikeassa yläreunassa, valkoinen liitin johon tulee mustia johtoja, Evry laitetaan johtojen 2 - 3 väliin, numerot lukevat JOHDOISSA, ei liittimessä.
Evry:n osat : 1kohm potentiometri, 180ohm vastus, on /off kytkin, johtoa, kutistesukkaa ja liittimiä. myös kotelo kyseisille osille on tarpeen.
Evry:n tulee olla pois käytöstä kun auto käynnistetään (kuulema diodeilla tämän saisi tehtyä niin, että saisi olla "koko ajan" päällä)
Lisää syöttöä saa kääntämällä potentiometriä niin, että vastus vähenee.
Eli 1kohm = syötöt pienellä
180ohm = syötöt tapissa
ja luultavasti jossain vaiheessa tulee raja vastaan ja kone menee vikatilaan?
Vejätyksellä en ole päässyt vielä kokeilemaan tuota evryä, kun VäyVäy makaa pukilla oottamassa alustaan paria puslaa.. Paikallaan polkaistaessa töhnäyttää kumminkin jo mustaa, eli syöttöä sieltä luultavasti saadaaan aivan tarpeeksi
Syöttöpumpun liitin löytyy konehuoneen vasemmassa ylänurkassa olevan kotelon sisästä, kotelon oikeassa yläreunassa, valkoinen liitin johon tulee mustia johtoja, Evry laitetaan johtojen 2 - 3 väliin, numerot lukevat JOHDOISSA, ei liittimessä.
Evry:n osat : 1kohm potentiometri, 180ohm vastus, on /off kytkin, johtoa, kutistesukkaa ja liittimiä. myös kotelo kyseisille osille on tarpeen.
Evry:n tulee olla pois käytöstä kun auto käynnistetään (kuulema diodeilla tämän saisi tehtyä niin, että saisi olla "koko ajan" päällä)
Lisää syöttöä saa kääntämällä potentiometriä niin, että vastus vähenee.
Eli 1kohm = syötöt pienellä
180ohm = syötöt tapissa
ja luultavasti jossain vaiheessa tulee raja vastaan ja kone menee vikatilaan?
Vejätyksellä en ole päässyt vielä kokeilemaan tuota evryä, kun VäyVäy makaa pukilla oottamassa alustaan paria puslaa.. Paikallaan polkaistaessa töhnäyttää kumminkin jo mustaa, eli syöttöä sieltä luultavasti saadaaan aivan tarpeeksi
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
® Mesen Coupeklubi
[quote="Nozzz"]Evry:n tulee olla pois käytöstä kun auto käynnistetään (kuulema diodeilla tämän saisi tehtyä niin, että saisi olla "koko ajan" päällä)
Tuohan ois helppo ja halpa toteuttaa myös pienellä releellä, että rele aukaisisi kontaktit, kun auto käynnistyisi (lähtisi lataamaan)
Tuohan ois helppo ja halpa toteuttaa myös pienellä releellä, että rele aukaisisi kontaktit, kun auto käynnistyisi (lähtisi lataamaan)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
niimpä oiski
itse tyydyn katkaisijalla olevaan, saa päälle ja poisa kabiinista (tällä hetkellä pellin alta ) milloin haluaapi.
testaus tuloksia sen verta, kone ei oo menny kertaakaa vikatillaa ja mustaa saa puskemmaa aivan tarpeeksi, aivan loppuun en oo potikkaa vääntäny, aina pikkusen kerrallaan
tehoja tullee mukavasti lissää ja vetää nyt tasasesti ainakin 160km/h (tämä kokeiltu sitten aidatulla, ei yleisellä tiellä )
itse oon ainakin tyytyväinen tuloksiin
itse tyydyn katkaisijalla olevaan, saa päälle ja poisa kabiinista (tällä hetkellä pellin alta ) milloin haluaapi.
testaus tuloksia sen verta, kone ei oo menny kertaakaa vikatillaa ja mustaa saa puskemmaa aivan tarpeeksi, aivan loppuun en oo potikkaa vääntäny, aina pikkusen kerrallaan
tehoja tullee mukavasti lissää ja vetää nyt tasasesti ainakin 160km/h (tämä kokeiltu sitten aidatulla, ei yleisellä tiellä )
itse oon ainakin tyytyväinen tuloksiin
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
® Mesen Coupeklubi
Jouduin ostamaan uuden akun ja jätin vanhan akun kytkimen päähän että sitä voi ladata pitkällä matkalla jos sitä joskus tarvis.Vensku_ kirjoitti: Tuohan ois helppo ja halpa toteuttaa myös pienellä releellä, että rele aukaisisi kontaktit, kun auto käynnistyisi (lähtisi lataamaan)
Motonetin luettelos tais olla tuollainen rele-härpäke mikä yhdistää kun jännite tarpeeksi korkea mutta hinta yli 100e. Kaiketi tarkoitettu asuntoautoilijoille kun lataavat asunto-osan akkua.
Laittakaa nyt ohjeet miten tuo tehdään itse halvalla... tai edullisempia ostospaikkoja.
Uusis autois menee ajovalot päälle vasta kun moottori käy... miten toi on tehty? Moottoriohjauksesta tieto?
Evry ja monta muuta sais tuolla toimimaan.
noin 30hv:tä tuli evryllä lisää. (163hv volvon kanssa kiihdytykset tasan) eli ite oon ainakin tyytyväinen! tosin nyt löi jonkun muun homman takia vikatilan päälle eikä lähe poisa, eli piuhannokassa käytettävä että saapi tietoa mikä sieltä on menny särki.
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
® Mesen Coupeklubi
Nyt on piuhan nokassa käyty..
1 kerta testeriin:
1352 neulan liiketunnistin : impulssi liian korkea
1350 ruiskut.alun säädön magn. venttiili : ei signaalia
1630 käynnistyksen esto : ei signaalia
1482 hehkutuspääteaste : tiedonsiirto virhe
1622 sähk. moottorin pysäytin : ohjainlaitevika
1481 hehkutulppa vaurio
0600 sarjaliitäntäinen can väylä : toimintahäiriö
1351 ruiskutusennakon säätö : säätöpoikkeama
1223 luistin asentoanturi : mekaaninen vika
1470 paineenmuunnin ahtopaineensäätö : säätöpoikkeama
vikojen nollaus, kotiapäin ja yksi kiihdytys = vikatila
takaisin korjaamolle testerin nokkaan -->
testeriin tuli sitten viaksi:
1351 ruiskutusennakon säätö : säätöpoikkeama
korjaaja meinasi että syöttö pumppu olisi viallinen ja vaihdettava uuteen / käytettyyn toimivaan, mitäs mieltä meseläiset onko oikotietä onneen?
Entäs onko evry mahdollisesti aiheuttanut syöttöpumpulle jotain ilikiää mistä se ois ottanu nokkiinsa?
1 kerta testeriin:
1352 neulan liiketunnistin : impulssi liian korkea
1350 ruiskut.alun säädön magn. venttiili : ei signaalia
1630 käynnistyksen esto : ei signaalia
1482 hehkutuspääteaste : tiedonsiirto virhe
1622 sähk. moottorin pysäytin : ohjainlaitevika
1481 hehkutulppa vaurio
0600 sarjaliitäntäinen can väylä : toimintahäiriö
1351 ruiskutusennakon säätö : säätöpoikkeama
1223 luistin asentoanturi : mekaaninen vika
1470 paineenmuunnin ahtopaineensäätö : säätöpoikkeama
vikojen nollaus, kotiapäin ja yksi kiihdytys = vikatila
takaisin korjaamolle testerin nokkaan -->
testeriin tuli sitten viaksi:
1351 ruiskutusennakon säätö : säätöpoikkeama
korjaaja meinasi että syöttö pumppu olisi viallinen ja vaihdettava uuteen / käytettyyn toimivaan, mitäs mieltä meseläiset onko oikotietä onneen?
Entäs onko evry mahdollisesti aiheuttanut syöttöpumpulle jotain ilikiää mistä se ois ottanu nokkiinsa?
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
® Mesen Coupeklubi
Tai siis kyllä savutti kun evry oli käytössä ja pumppu kunnossa!
mutta pumpuntakia vikatilassa ei pukannu ylimääräsiä savuja. mulla olisi ylimääräsenä nyt tuo.. tarjouksia kuunnellaan
eli mustassa boksissa jonka voi vetää sisälle pitkillä piuhoilla.
mutta pumpuntakia vikatilassa ei pukannu ylimääräsiä savuja. mulla olisi ylimääräsenä nyt tuo.. tarjouksia kuunnellaan
eli mustassa boksissa jonka voi vetää sisälle pitkillä piuhoilla.
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
® Mesen Coupeklubi
Miksei toimisi?Bomber4 kirjoitti:
Ennakon säätö ei toimisi.
Onhan noita lukemattomia suoraruisku moottoreita mekaanisilla pumpuilla.
Mekaanisissa jakajapumpuissa on sisäinen ennakonsäätö kammiopaineella.
Mitä enemmän kierroksia sitä kovempi pumpun sisäinen kammiopaine... Aikasempi ennakko.
Toki sitä ei voi säätää koneen kuormituksen mukaan.
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: 07.9.2006 16:12
- Paikkakunta: lahti
alipaine toiminen hukkaportti. eli jos oikein oon käsittännä niin imee koko ajan jo lopettaa imemisen niin hukkaportti aukiaa..
kyllähän tuo 1.2bar ahto piikkinä kun lisäili potikala syöttyä, sitte laski 0,9bar pitemmässä vedossa. paljoa sille pillerille kannata tuosta paineita nostaa..
kyllähän tuo 1.2bar ahto piikkinä kun lisäili potikala syöttyä, sitte laski 0,9bar pitemmässä vedossa. paljoa sille pillerille kannata tuosta paineita nostaa..
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
® Mesen Coupeklubi
Kylläpä tais meikäläisen väykyssäkin tyhjäkäynti kierrokset pikkusen nousta, ja mulla tais vastus arvona olla lähellä 300ohm, ei muutako potikasta vääntää vaan soppelisti että rupiaa tyhjäkäynnillä röykyttämään vähäsen ja eiku kaasua ja toivoa että pysyy paikat kasassa ku pikku hyrrä koneen kuppeesa..
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
® Mesen Coupeklubi
Mika.T kirjoitti:Ei sitä "liian" isolle kannata vääntää se on jännä paikka kun lähdet rekkaa ohi ja moottori sammuu kesken kiihdytyksen.
Ei muuten lähde käyntiin ennenkuin auto pysähtyy.
Millä tästä ihanasta ominaisuudesta päästään eroon?
Katkaiseeko (EPC, EDC vai mikä se oli..?) moottorista laulun liiallisen ahtopaineen nousun vuoksi? Sitä pitäisi siis selkeästi saada jotenkin huijattua
Kun haeskelin rajoja tuosta omasta 290td:stä niin kyllähän se auton sammuminen täyskaasukiihdytyksessä kieltämättä hiukan hirvittää
W210 290TurboDiesel
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Mulla ei oo menny Rintteri sikaviettotilaan tai sammunu tai muutakaan vielä kertaakaan tässä muutaman päivän aikana, kun tuo Evry on ollu kiinni. Ahdot käy välillä reilusti puolentoista päälle. Oisko kuinkakin paljon erisortin ohjain työkaluvaunussa vs. taksi? Sähköinen portin ohjaus tuosta ainakin puuttuu. Tuo s-tanan vauhtipallo, ainakin nuin raskaassa kamppeessa, estää tosin hyvin holtittoman räävittämisen.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Nostellaanpa taas hiukan.. Jos jollain viisaammalla olisi antaa vinkkiä tuohon sammumisongelmaan / sen poistamiseen niin olisin varsin kiitollinen.
Pitäisi pakosarjakin värkkäillä kun uusi isompi ahdinkin odottelisi hyllyssä, mutta ensin haluaisin tuohon sammumisprobleemaan ratkaisun
-Joni
Pitäisi pakosarjakin värkkäillä kun uusi isompi ahdinkin odottelisi hyllyssä, mutta ensin haluaisin tuohon sammumisprobleemaan ratkaisun
-Joni
W210 290TurboDiesel
jolle kirjoitti:Ei kai se liiallisesta ahtopaineesta johtu tuo sammuminen vaan siitä kun väännetään sitä vastusta minimiin niin taitaa pumpussa tulla joku raja vastaan syötön kanssa tai sitten pumppu tulkitsee että siellä on joku oikosulku tai muu häiriö
Ookoo.. Taitaa sitten olla tekemätön paikka saada helposti huijattua tuota..
Täytyy siis lisätä polttoaineen syöttöä toisella tavalla.
Kiitoksia vastauksesta.
-Joni
W210 290TurboDiesel