Kilanderin kdj 120 LC
Kilanderin kdj 120 LC
Syyskuun loppupuolella vaihtui w 209 tuommoiseen japanialaiseen maasturiin.
Vuosimalli 2005,ja mersuun verraten ei mitään ihmeitä varusteita.
-aut.ilmastointi
-nahkasisusta,etupenkit säätyy sähköllä ja kuskin penkissä säädettävä ristiseläntuki (hyvä tämmöiselle notkoselälle)
-automaattivaihteet
-Webasto/WebControl 2 :tämä on kyllä mainio,kännykällä saa lämmityksen päälle joko soittamalla tai viestillä.
147 000 km.oli mittarissa ostettaessa.Heti alkuun täydellinen ruostesuojaus.
Isohkot vanteet oli alla:9x20 ,et 20,kumit 265/50-20.
Sitten piti asentoa vähän oikoa,tässä kuvassa hyvin huomaa että vähän nokallaan kulkee.
Tuohon on saatavana kaikenlaista palikkaa ja korotussarjaa,jenkeissä.
Useat firmat ei lähetä minnekkään ameriikan ulkopuolelle millään tavalla (ilmankos ovat maailmanhistorian pahimmassa lamassa).
Tein vähän piirrustuksia ja sorvari teki tuollaiset.
Ja paikallaan.
Nyt tuli korjausta ryhtiin,ja tilaa paksummille pyörille.Vanteet hommasin 8x 17 ,et 0 ja kumit 265/70-17.
Maanantaina käytin auton 150 000 km:n huollossa Elkeautossa.
Tämä on vähän isompi huolto,ja siihen sisältyy:
-jakopään hihna/kiristäjät
-jarrunesteet
-jäähdytinnesteet
-moottoriöljy+suodatin
-etu/takaperäöljyt
-raitisilmasuodatin
Ja lisäksi kaikenlaisia tarkastuksia.
Lisätöinä laittoivat uuden rekisterikilven valon (toinen oli tippunut jonnekkin),jotain polttimoita vaihtoivat,ovipanelin yksi kiinnike piti vaihtaa ja ajovalojen suuntaus.
Nyt olisi tarkoitus laittaa vähän Voimaa.com:ia pellin alle,kunnollista ohjelmaahan tähän ei kukaan tee ... saa nyt nähdä.
Vuosimalli 2005,ja mersuun verraten ei mitään ihmeitä varusteita.
-aut.ilmastointi
-nahkasisusta,etupenkit säätyy sähköllä ja kuskin penkissä säädettävä ristiseläntuki (hyvä tämmöiselle notkoselälle)
-automaattivaihteet
-Webasto/WebControl 2 :tämä on kyllä mainio,kännykällä saa lämmityksen päälle joko soittamalla tai viestillä.
147 000 km.oli mittarissa ostettaessa.Heti alkuun täydellinen ruostesuojaus.
Isohkot vanteet oli alla:9x20 ,et 20,kumit 265/50-20.
Sitten piti asentoa vähän oikoa,tässä kuvassa hyvin huomaa että vähän nokallaan kulkee.
Tuohon on saatavana kaikenlaista palikkaa ja korotussarjaa,jenkeissä.
Useat firmat ei lähetä minnekkään ameriikan ulkopuolelle millään tavalla (ilmankos ovat maailmanhistorian pahimmassa lamassa).
Tein vähän piirrustuksia ja sorvari teki tuollaiset.
Ja paikallaan.
Nyt tuli korjausta ryhtiin,ja tilaa paksummille pyörille.Vanteet hommasin 8x 17 ,et 0 ja kumit 265/70-17.
Maanantaina käytin auton 150 000 km:n huollossa Elkeautossa.
Tämä on vähän isompi huolto,ja siihen sisältyy:
-jakopään hihna/kiristäjät
-jarrunesteet
-jäähdytinnesteet
-moottoriöljy+suodatin
-etu/takaperäöljyt
-raitisilmasuodatin
Ja lisäksi kaikenlaisia tarkastuksia.
Lisätöinä laittoivat uuden rekisterikilven valon (toinen oli tippunut jonnekkin),jotain polttimoita vaihtoivat,ovipanelin yksi kiinnike piti vaihtaa ja ajovalojen suuntaus.
Nyt olisi tarkoitus laittaa vähän Voimaa.com:ia pellin alle,kunnollista ohjelmaahan tähän ei kukaan tee ... saa nyt nähdä.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Mukava peli tuommonen. Isäukolla ollut noita muutama ja ei ole valittamista ollut.kilander kirjoitti:Pitää lähipäivinä ottaa sisäkuveja.
Ensvuodelle näyttää olevan dieselvero 584 €,ja perusvero 229,50 €.
Vakuutuksista ei vielä tarkempaa tietoa kun lasku tulee joskus seuraavana kevväänä.
hmmm....tuossa omassa audissa verot ovat 543€ ja 209€ ei siis kovinkaan isoa eroa. Sitä jotenki kuvitellut, että tuollaisessa maasturissa verot olisivat jotain messiaanista luokkaa Ei silti, edellisessä subarussa verot olivat 325€ ja 94€....
Paljonkos tuommosesta kutitellaan aappaa/vääntöjä ulos lastulla?
Sehän on sisältäkin ihan siisti.
Mittaristo vaikuttaisi ihan asialliselta...
Mutta se ratti... Jotenkin se on vaan toyotoissa niin.. Toyota...
Jotenkin masentava mun makuun.
Mittaristo vaikuttaisi ihan asialliselta...
Mutta se ratti... Jotenkin se on vaan toyotoissa niin.. Toyota...
Jotenkin masentava mun makuun.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
No eihän tuo mitenkään kauhea ole sisältä, yllättävänkin asiallinen tojotaksi.Nahka tekee ihmeitä Ja onhan tuo ratin kehäkin nahkaa, ei ihan samanlainen kuin hiacessa...Keskikonsoli on kyllä melkosen muovinen mutta ei kuitenkaan onneksi samanlainen playstation look kuin vaikkapa RAV4:sessa
No onneksi nuo on niin kalliita ettei tarvitse itse edes harkita
No onneksi nuo on niin kalliita ettei tarvitse itse edes harkita
Eniten ratissa haittaa nappuloiden puute,olispa oikealla puolella radion säädöt ja vasemmalla vakkarin niinkuin jeepissä oli,mutta ei .
Pitkä oli toimitusaika boxilla,luulin ettei tulis ollenkaan.Yli kaksi kuukautta siinä meni,no aamulla hain matkahuollosta.
Rauhallisesti touhuten 45 minuutin homma.
Kyllä siinä tuntipalkoille pääsee,100 € halvempi itse laitettuna.
Nyt lähen parinsadan kilometrin koeajolle-virman piikkiin
Pitkä oli toimitusaika boxilla,luulin ettei tulis ollenkaan.Yli kaksi kuukautta siinä meni,no aamulla hain matkahuollosta.
Rauhallisesti touhuten 45 minuutin homma.
Kyllä siinä tuntipalkoille pääsee,100 € halvempi itse laitettuna.
Nyt lähen parinsadan kilometrin koeajolle-virman piikkiin
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Hyvin tässä taisi käydä,auto toimii...nyt on ajettu vähän reilu tuhat kilometriä.Alavääntö ja ohituskiihtyvyys ainakin parani,kulutuskin saattoi laskea.JYMY kirjoitti:No kuinkas kävi Vai vieläkö olet matkalla
Näillä renkailla tuli ennen operaatiota ajettua n. 6 tuhatta km.ajotietokone näytti 8,5 keskikulutusta koko ajan.
Nyt viime lauantaina putosi lukema 8,4 l/100 km.,voihan tuo olla sattumaakin
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Aika tasan 14 000 km.nyt matkaa takana.Oikeanpuoleinen ajovalopolttimo piti vaihtaa talvella,muuten on mennyt ilman ongelmia.
Tänään vaihdoin alle BFG AllTerrainit,32x11,5-17"
Aika sopivan kokoiset tuohon autoon.On kyllä hyvät ja hiljaiset ajaa,ja pitoakin tuntuu lumella olevan.
Vanteiksi tuli taas jotkut 8x 17,et 0 .
Tänään vaihdoin alle BFG AllTerrainit,32x11,5-17"
Aika sopivan kokoiset tuohon autoon.On kyllä hyvät ja hiljaiset ajaa,ja pitoakin tuntuu lumella olevan.
Vanteiksi tuli taas jotkut 8x 17,et 0 .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Tuli käytyä Karjalan kannaksella pieni lenkki ajelemassa.
Tuo siltatyömaan keskeneräisyys se on jaksanut hämmästyttää pidemmän aikaa.
Tämä on valmistunut tähän malliin joskus 90-luvulla.
Jäänyt jostainsyystä vähän kesken.Tie kiertää tuolla notkossa,tietyömerkit ja 30 km/h rajoitus ollut sitkeästi paikallaan vaikka projekti vähän "jäissä".Miliisit tykkää aurinkoisena päivänä pitää tutkaa tuossa kohtaa.
Sillan ihmettely sai jäädä,siirryimme Antreaan.Neuvostoliitto nimesi sen Kamennogorskiksi.Jäsen Eldorado eräässä toisessa topiikissa korjasi,että se on Venäjä nykyään.Aina sitä ei oikein huomaa:
Tuommoisia oli siellä laitettu runsaasti sähköpylväisiin.
Antreasta matka jatkui kohti Sairalaa,siellä oli hieman puutteita tien kunnossapidossa havaittavissa.
Tämä on kuitenkin käytännössä ainoa väylä näiden kahden pitäjän välillä,ja puutavaraa kannakselta rajalle liikkuu todella paljon tällä väylällä.Rajua hommaa niillä,jotka tätä työkseen päivittäin joutuvat ajamaan .
Sairalassa semmoinen harvinaisuus kuin Suomalaisten tekemä kirkko täysin ehjänä,tosin nykyään toimii teatterina.
Sitten hieman kuoppaisia teitä kohti Räisälää,sieltä Sakkolaan.Tie alkoi olla jo aika mainio,matkaa Pietariin olisi ollut enää 45 km.,piti kääntyä kohti Nurmijärveä.
Kun trippimittariin oli kertynyt 202 km.,ja matkaa kohteena olevaan Lemmettylän kylään oli enää pari kilometriä...
No onneksi ei tarvinnut kuin kiertää järven ympäri n.10-15 km. niin päästiin perille.
Puhelinkioski kannaksen tyyliin.
Valkjärvellä laskettelurinteet nimensä veroisesti valkeana vielä toukokuun puolivälissä.
Valkjärven kirkkomäellä saatiin paikallinen kaveri.
Otus seurasi meitä hautausmaallekkin.Kävi mielessä,jotta ei nyt kävisi rekulla tekemään mieli luita .
Ja mikälie lautasantenni osoitti hieman erisuuntaan kuin viime reissulla.
Vähän on hitaampaa matkanteko tuolla kuin,tuota.. öö...missään muualla.Semmoinen hieman reilu 400km. matkaa tuli taitettua,tuntui kuin olisi ajanut enemmänkin.
Tuo siltatyömaan keskeneräisyys se on jaksanut hämmästyttää pidemmän aikaa.
Tämä on valmistunut tähän malliin joskus 90-luvulla.
Jäänyt jostainsyystä vähän kesken.Tie kiertää tuolla notkossa,tietyömerkit ja 30 km/h rajoitus ollut sitkeästi paikallaan vaikka projekti vähän "jäissä".Miliisit tykkää aurinkoisena päivänä pitää tutkaa tuossa kohtaa.
Sillan ihmettely sai jäädä,siirryimme Antreaan.Neuvostoliitto nimesi sen Kamennogorskiksi.Jäsen Eldorado eräässä toisessa topiikissa korjasi,että se on Venäjä nykyään.Aina sitä ei oikein huomaa:
Tuommoisia oli siellä laitettu runsaasti sähköpylväisiin.
Antreasta matka jatkui kohti Sairalaa,siellä oli hieman puutteita tien kunnossapidossa havaittavissa.
Tämä on kuitenkin käytännössä ainoa väylä näiden kahden pitäjän välillä,ja puutavaraa kannakselta rajalle liikkuu todella paljon tällä väylällä.Rajua hommaa niillä,jotka tätä työkseen päivittäin joutuvat ajamaan .
Sairalassa semmoinen harvinaisuus kuin Suomalaisten tekemä kirkko täysin ehjänä,tosin nykyään toimii teatterina.
Sitten hieman kuoppaisia teitä kohti Räisälää,sieltä Sakkolaan.Tie alkoi olla jo aika mainio,matkaa Pietariin olisi ollut enää 45 km.,piti kääntyä kohti Nurmijärveä.
Kun trippimittariin oli kertynyt 202 km.,ja matkaa kohteena olevaan Lemmettylän kylään oli enää pari kilometriä...
No onneksi ei tarvinnut kuin kiertää järven ympäri n.10-15 km. niin päästiin perille.
Puhelinkioski kannaksen tyyliin.
Valkjärvellä laskettelurinteet nimensä veroisesti valkeana vielä toukokuun puolivälissä.
Valkjärven kirkkomäellä saatiin paikallinen kaveri.
Otus seurasi meitä hautausmaallekkin.Kävi mielessä,jotta ei nyt kävisi rekulla tekemään mieli luita .
Ja mikälie lautasantenni osoitti hieman erisuuntaan kuin viime reissulla.
Vähän on hitaampaa matkanteko tuolla kuin,tuota.. öö...missään muualla.Semmoinen hieman reilu 400km. matkaa tuli taitettua,tuntui kuin olisi ajanut enemmänkin.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Välillä toisenlaistakin hyötykäyttöä kuin tuoda pahvilaatikoita lahden takaa.
Maanantaina hain nelisen kuutioo mäntyä merisatamasta,onneksi matkaa ei ollut kuin 120 km. suuntaansa...paperilla kaikki suhtkoht ok.Kärri painaa 900 kiloa,sahatavarapaketti n.2400 kg.no takaylitystä puoltoista metriä.
Senverran kevyt takapää LCssä että ei tullut paluumatkalla hurjasteltua.
Maanantaina hain nelisen kuutioo mäntyä merisatamasta,onneksi matkaa ei ollut kuin 120 km. suuntaansa...paperilla kaikki suhtkoht ok.Kärri painaa 900 kiloa,sahatavarapaketti n.2400 kg.no takaylitystä puoltoista metriä.
Senverran kevyt takapää LCssä että ei tullut paluumatkalla hurjasteltua.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Hyvähän siihen on aikaa käyttää,oman ostamista helpotti kriteerit:pt kirjoitti:
Auton hommaaminen vienee sitten hiukka kauemmin, mutta..
kohtuu kilometrit,nahkasisusta (silloin oli peräti 5 kpl. myynnissä..),mahdollisimman paljon varusteita valmiina ( tätä onkin tarvinnut harvinaisen vähän säätää mieleisekseen), ja vaihtokaupasta kun oli kyse niin järkevä väliraha .
Joo kesälomakin loppuu,huomenna töihin.Ei tullut mitään ihmeempiä reissuja tehtyä,loman alussa Tallinnassa,sitten loman lopussa viikko mökillä leppäämässä pohjois-karjalassa.
Eilen tuli pyörähdettyä Pietarissa.Mitään karttaa ei tullut tietenkään matkaan,oli sentään perjantaina kun sain E7:n huollosta tullut ladattua Venäjän luoteisen federaatiopiirin kartat.Kehno kun olivat päivittäneet laitteen pilalle,en löytänyt symbianbellestä navigointia mutta olihan se kiva katsella missä mennään..
Venäjällä osataan ottaa välillä rennostikin.
Niin,sitten vaan Moskova hotellin kohdalla Nevan yli ja ensimmäinen oikealle ja ollaan Nevski Prospektillä,auto parkkiin ja matka jatkuu jalkaisin.
Vaikka Putin onkin luotsaamassa Venäjää militaristisempaan suuntaan,aseman edustalla oli mielestäni melko paljon miliisejä/omonin joukkoja normi lauantai iltapäiväksi.
Joku kadunmies tiesi kertoa,että oli juuri päättynyt Pietari-Moskova jalkapallopeli,ja niissä on kuulemma kova jännite fanien keskuudessa.Niinpä "turvallisuuspalvelun miehet" saattavat fanit kotijunaan,kätevää.
Ja ei se huoltoaseman rekku ollut yliajettu,vaikka siltä saattoi näyttää
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Joo tuo toimenpide kuuluu 180 000 km. huolto-ohjelmaan,mikä tuleekin loppuvuodesta eteen,nyt 176 177 km.mittarissa.deffa kirjoitti:Hieno on auto! Tuli vain mieleen että onhan sulla tarkastettu siittä se öljypumpun imusihvilä? Taitaa olla nykyään iha huoltoohjelmassa, sen näkkeepi sillä kuitumikälie kameralla ku poistoropusta kurkkaa..
Tuli ostettua tuommoiset 9x18" et -13 vanteet ja niille Toyo Proxes s/t 285/60-18 kumit.
Tuli käytettyä autoa maalipinnan käsittelyssä,jollain savella käsipelissä hankasivat ja kovavaha päälle.
Ei voi kuin kehua Automeikkaus Litmasta,hyvää jälkeä tekevät.
Nyt kuvissa auto tietenkin pölyinen kun hiekkatietä tullut ajettua .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: 29.6.2012 15:13
- Paikkakunta: Hell