230 nykii rajusti.

Vastaa Viestiin
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

230 nykii rajusti.

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Auto ei ole vähäpäästöinen, eikä siinä ole kattia. Käyttöönotto -89 lopulla.

Juu eli alko ilmenemään tuommosta kauhiaa nykimistä tuossa mersussa. Rajuinta se on 1 ja 2 vaihteella kun yrittää kiihyttää kovemmin.

Myös kovemman ajon jälkeen kierrokset tippuu alas, jonka jälkeen vasta tasaantuvat tyhjäkäyntikierroksille.

Käynnistyy hyvin ja kierrokset ei vaeltele tyhjäkäynnillä ollenkaan. Tyhjäkäyntikierrokset siinä jossain 600-700rpm.

Tankkiin ei kerry alipainetta, vaan korkki aukiaa nätisti.

Vanha bensapumppu piti tämän kaltaista ääntä:

http://www.youtube.com/watch?v=dJ-hqyV6PeQ

No vaihdoin sen toimivaan pumppuun ja löin auton käyntiin - sekin pitää samanlaista ääntä. Tosin pienen koeajon jälkeen pumppu hiljeni, mutta alkoi taas seuraavan käynnistyksen jälkeen pitämään samanlaista ääntä.

Bensapumppu surahtaa kun avainta kääntää virtalukossa, niin kuin sen kuuluukin, mutta kun auton käynnistää alkaa pumppu surisemaan.

Voisko vika olla ruiskutuspumpun muovikaukalossa? Mistä sen löytää?

Virranjakajan kantta/pyörijää ei ole tarkistettu.
Viimeksi muokannut Lestrange, 16.11.2011 14:40. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Löytyykö täältä Oulaisten suunnalta ketään, joka ois enempi kikkaillu nuitten bensamersujen ja niien ongelmien kans? Sais tulla vilkaseen tuota, mahdollisimman pikaseen.

Ite oon täysin ummikko nuien bensavehkeitten kans.
Viimeksi muokannut Lestrange, 29.11.2011 22:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Ruiskun muovikaukalo on ruiskun pohjassa. Löytyy kun ottaa ilmanputsarin irti ja kokeilee käsikopelolla sinne ruiskun alle onko jopa tuntuvia halkeemia. Ei ole paha homma irroittaa koko ruiskuakaan.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Juu pittääpä tässä tutkailla.
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Missä ne asiantuntijat majailee ku ois avun tarve?

Nyt auto teki sen tempun, että normaali kaupunkinopeudessa laitoin kytkimen pohjaan niin auto sammu. Sitä edelsi raju nykiminen, ku ajoin pienen ylämäen.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Ettei siellä olis tankissa sutari tukossa, tai sitten linjasto :idea:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Joo tuo suodattimen vaihto tulee kyllä ensimmäisenä eteen kunhan vaan rahatilanne sen sallii. Rahattomana paha lähteä autoa korjaamaan.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Saiskohan tuota testattua/väliaikaisfiksattua puhaltamalla paineilmalla tankkiin päin :tuumaus:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Ettei vaan olisi alipainesäädin virranjakasta antautunut?

Helppo testata!
Letku irti ja imasee , jos saa kieleen imua ,niin ehjä, jos taas... niin sitten varmaan rikki..
big jopo
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3402
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

audimies kirjoitti:Ettei vaan olisi alipainesäädin virranjakasta antautunut?

Helppo testata!
Letku irti ja imasee , jos saa kieleen imua ,niin ehjä, jos taas... niin sitten varmaan rikki..
Volkkarimiesten konsti on, että jakajan kansi auki, ja imasee letkusta, jollei liiketta ala jakajassa näkymään imasun jäljiltä, niin alipainekello sökö... Tiiä sitten toimiiko vaan volkkareissa näin :lol:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Ei se ole volkkari tekemä..... :lol: ( bosch ) Tosin ovat laatuosia laittaneet mersuunkin...

Ja ei tarvii kantta aukaista , sen kyllä tuntee heti ekalla imasulla ja oireilee että ei ota kierroksia lähtiessä muuten kuin pumpaten ja nypyttää ,kun ei säädä ennakoita... Samoin käyntiinlähdössä... :roll:
big jopo
haapis1
Viestit: 112
Liittynyt: 05.11.2010 9:24
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja haapis1 »

Alkoiko nykimisongelma heti pumpun vaihdon jälkeen ? Jos ei saa tarpeeksi bensaa se kyllä käy nätisti tyhjää mutta rasittaessa kakoo..
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

haapis1 kirjoitti:Alkoiko nykimisongelma heti pumpun vaihdon jälkeen ? Jos ei saa tarpeeksi bensaa se kyllä käy nätisti tyhjää mutta rasittaessa kakoo..
Oireet oli jo ennen pumpun vaihtoa. Tuossa ekassa viestissä ku on videon pätkää edellisen pumpun ääntelyistä, niin samanlain ääntää tuo nykynenki pumppu.
haapis1
Viestit: 112
Liittynyt: 05.11.2010 9:24
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja haapis1 »

Ok,suodattimet,jakaja,ruisku?
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

haapis1 kirjoitti:Ok,suodattimet,jakaja,ruisku?
Eipä oo nuita tullu tarkistettua, ite epäilen, että bensasuodatin on tukossa. Sekin osanluovutusautosta tilalle?

Virranjakajan kansi pitää huomenna käyttää auki ja putsata ja kattoa onko kunnossa. Osanluovutusautosta tähän hätään uus tilalle?

Mitäs tuosta ruiskusta vois tarkistaa muuta ku sen muovikaukalon?
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Ja taas auto teki sen, että normaali kaupunkiajossa kytkin pohjaan niin auto sammuu. Teki kaks kertaa saman puolen kilometrin matkalla.

Mihin tämmöset oireet viittaa?
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3402
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

audimies kirjoitti:Ettei vaan olisi alipainesäädin virranjakasta antautunut?

Helppo testata!
Letku irti ja imasee , jos saa kieleen imua ,niin ehjä, jos taas... niin sitten varmaan rikki..
Mun Kupla oireili samaan tapaan. Kokeile nyt tuo alipainesäädin/alipainekello miten sitä nyt kukakin haluaa nimittää
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Joo tällä kertaa vika korjaantu tankin vieressä olevan bensapumpun vaihtamisella. Tankin vieressä oleva pumppu oli rikki, niin vaihoin sen ja nyt se jaksaa siirtää moottorille asti polttoainetta.

Syy nykimiseen lie se, että yks pumppu ei jaksanu siirtää polttoainetta tarpeeksi voimakkaasti.

Eli nyt on kaks toimivaa pumppua mersussa ja hyvin toimii. :)
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

2 pumppua? :shock: eikös 2 pumppua ole vain kolmisatkussa, ainakin omassa 230 oli vain 1.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Tuossa on kaks. Toinen on tankin vieressä ja toinen bensasuodattimen vieressä taka-akselin etupuolella.

Varaosamersussa toinen pumppu oli ohitettu suoralla letkulla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”