400E ja pienoisia käyntiinlähtö ongelmia

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
mfl
Viestit: 238
Liittynyt: 10.7.2011 13:51
Paikkakunta: Paskakaupunni

400E ja pienoisia käyntiinlähtö ongelmia

Viesti Kirjoittaja mfl »

Aattelimpa tuossa vaihella tuohon V8 meisseliini talvirenkaat alle ja ottaa talveksi ajoon, mutta ilmeisesti olisi vain pitänyt jättää ajattelu asteelle...

Kotterohan lähti luonnollisesti käyntiin avainta näyttämällä ja ajelin sen renkaanvaihtopaikalle. Vaihtelin renkaat alle mutta sen jälkeen ei millään käyntiin ja välillä paukautti putkessa.
Lopulta lähti vaikeasti käyntiin ja käynnissä ollessaan pelasi kuin enkeli ja ajelin auton katospaikkaansa.

No enää ei sitten lähde katoksesta mihinkään, kun muutaman kerran yritin startata. Startti pyörii kuin viimestä päivää, mutta käyntiin ei yritäkään.
Lopettelin testaukset siihen kun pellin alta alkoi nousemaan kohtalainen sinisenharmaa pilvi ja pikaisesti paikallistin savun tulevan koneen päältä "kurkusta" minne imuilma meneepi.

Joten mikäs hitto tuota vekotinta mahtaa vaivata?

Havaintoja:

-Kone pyörii hyvin startin mukana
-Bensapumppu surisee kun kääntää syttövirrat päälle
-Bensa ei ala haiseen startatessa
-Välillä startatessa paukautti putkessa
-Savupilvi mikä ei haise millekään?
-Moottorina luonnollisesti 4.2 litran V8
® Mesen linttaklubi
W124 tuultakin nopeampi 200D
W210 200CDI
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Ei muutaku sytkäpuolelta vikaa etsimään... :wink: Mahtaa vaan olla kalliit uusia kaikki kerralla tohon kasikoneiseen, toisin ku näihin puolikkaisiin... :lol:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
mfl
Viestit: 238
Liittynyt: 10.7.2011 13:51
Paikkakunta: Paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja mfl »

Rahamiehet bensakasilla ajelee :lol:

Tuli tuossa kaveri mukaan ihmetteleen ja testattiin että sytytys pelaapi. Tulpat takasin koneeseen ja sehän hörähti kerrasta käyntiin.
Nyt vaan näyttäisi olevan vähän ongelmana ettei kaikki pytyt ole mukana 1000-2000 rpm alueella, mutta tyhjäkäynti ja yli 2000 rpm kaikki pelaa. Välillä taas kaikki pytyt näyttäisi olevan mukana tuolla 1000-2000 rpm alueella.

No täytynee aloittaa tulppien uusimisella. Ehkä tästä vielä talveksi auton saa...
® Mesen linttaklubi
W124 tuultakin nopeampi 200D
W210 200CDI
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

tulpanjohdot? kansi? pyörijä? sellasilla mä aloittaisin :roll:
onhan noi (muut merkit) tosin joskus korjaantunu pelkällä ajamisella :shock:
olikos se pitkään seissy?
® Mesen linttaklubi
Avatar
mfl
Viestit: 238
Liittynyt: 10.7.2011 13:51
Paikkakunta: Paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja mfl »

Suoraan ajosta se tuohon pihaan jäi pari kuukautta sitten.

Eihän se tieten auta kuin kattella osaa ja laitella vaihtoon. Harmi vaan että työt haittaa harrastamista.
® Mesen linttaklubi
W124 tuultakin nopeampi 200D
W210 200CDI
Avatar
Tabuli
Viestit: 605
Liittynyt: 19.2.2006 21:05
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

Tuo oma nelisatku ainaki tuntuu "syövän" noita jakajankansia.
Alakierroksilla puuttuu pyttyjä pelistä ja ku saa rundia niin lopukki herää.
Kostea ilma ja lyhyt pätkäajo korostaa oiretta.
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Avatar
mfl
Viestit: 238
Liittynyt: 10.7.2011 13:51
Paikkakunta: Paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja mfl »

Oisko Tabulilla kertoa varaosanumeroa noille jakajan kansille tai mistä niitä olet ostellut?
Voisi ostella uudet varastoon vaikkakin tuo vekotin heräsi henkiin uusilla tulpilla.

Edittiä: Eihän se taas tänään sunnuntaina mihinkään lähtenyt. Näytin vähän santapaperia virranjakajille ja pyörijöille, niin hörähti käyntiin. Eli ei muutaku varaosakauppaan mars.
® Mesen linttaklubi
W124 tuultakin nopeampi 200D
W210 200CDI
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”