Mitähän tuon kans tekis....
Mitähän tuon kans tekis....
Osakasko+hinauspalvelu, liikennevakuutus, dieselvero... 1500e luokkaa. Kannattaakohan ennään ku ei nyt niin mahottomasti tule ajettua että tuon verran pitäisi autoilusta maksaa vuodessa? Just ku sain mieleisen auton mistä on joku vuosi tullu uneksittua ja joka TOIMII kunnolla ja kaikkea muuta positiivista, on nyt yhtäkkiä alkanut arveluttamaan.
Diesel vero nousee pensan lukemiin ja nuo verot ja vakuutukset on pilvissä tuollasessa autossa (1994 e300d).
Pitää varmaan pistää myyntiin ja laittaa samanlainen varmari hakuun...
Vai pitäisikö laittaa cdi koneinen väyrynen? Minkä hintaiseksi tulisi pitää 1998-2000 vuosimallin väykky?
Näillä puheilla sitten karkotan ostajat jos tulen siihen tulokseen että myyn tuon pois
Nyt tarvitaan henkistä tukea!
Diesel vero nousee pensan lukemiin ja nuo verot ja vakuutukset on pilvissä tuollasessa autossa (1994 e300d).
Pitää varmaan pistää myyntiin ja laittaa samanlainen varmari hakuun...
Vai pitäisikö laittaa cdi koneinen väyrynen? Minkä hintaiseksi tulisi pitää 1998-2000 vuosimallin väykky?
Näillä puheilla sitten karkotan ostajat jos tulen siihen tulokseen että myyn tuon pois
Nyt tarvitaan henkistä tukea!
Entisiä:
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
mulla ainakin -93 200d on liikennevakuutus ja diesel-vero jotain 600-700€ luokkaa... eihän tälläsessä autos tarvii hinauspalvelua
palo-, hirvi-, ja nussimisvakuutuksista en oo koskaan mitään saanu... ni mun mielestä ainakin ihan huumoria ne
nämähän tietysti mielepidekysymyksiä, ni ei vedetä hernettä nenään
palo-, hirvi-, ja nussimisvakuutuksista en oo koskaan mitään saanu... ni mun mielestä ainakin ihan huumoria ne
nämähän tietysti mielepidekysymyksiä, ni ei vedetä hernettä nenään
® Mesen linttaklubi
Eikäkö -89 mallisessa 124:sella johka on kone vaihettu suuremmaks...200d--->250d ja sen kuuluu olla pohjoisen vanha taksi koriltaanaudimies kirjoitti:ja rahamiehet ajaa 85-87 mallisella 124:lla
Ja vesqjun väykky on ensviikolla ruosteisempi ku mun vanhus..jossa on ollu 12kk aikana vähemmän vikaa ku yhdessäkään "töpseli" väykyssä...lankussa kun on töpseli vaan sisätila lämppäriä varten, muuten se korjataan sähköttömillä työkaluilla...kysy vaikka hotarilta.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Suosittelen. Plus että farkkupakussa vakuutuksetkin halvemmat, keskimäärin abaut 100e/vuosi liikennevakuutus halvempi ja kaskostakin tippuu hintaa.Hannu.H kirjoitti:Jos 2 paikkaa riittää, niin laita farkkupaku 124 tilalle Tiisselivero alle satasen / vuosi.
Omassa 300TD 124 farkussa dieselveron osuus muistaakseni 62e/vuosi, yhteensä verot karvan alta 200e/vuosi
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Joo oon suunnitellu farkkupakuun vaihtamista. Toinen vaihtoehto olis 190 pensa. Nyt pitää miettiä kunnolla tuota auto vaihtoehtoa. Näin ens alkuun pitäisi saaha tuo oma auto myytyä ku yritän tuota vaihtohommaa vältellä.
Mutta mitähän tuosta uskaltais pyytää? Uuet talvitassut, kesätassuja ei ole. Kohta pitäs katastaa mutta sen toki hoian alta pois. mittarisa 510tkm. Hyvässä kunnossa sisältä ja päältä, ei kitise eikä kolise, äänetön perä, kuskin oven sisällä vaan joku kolkattaa, luultavasti ikkunamekanismiin liittyvä hommeli.
Mutta mitähän tuosta uskaltais pyytää? Uuet talvitassut, kesätassuja ei ole. Kohta pitäs katastaa mutta sen toki hoian alta pois. mittarisa 510tkm. Hyvässä kunnossa sisältä ja päältä, ei kitise eikä kolise, äänetön perä, kuskin oven sisällä vaan joku kolkattaa, luultavasti ikkunamekanismiin liittyvä hommeli.
Entisiä:
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
tossa olin laskevani (siis mitään takuita en anna että laskin oikein!)
eli..
jos ajan tänä vuonna saman verran kuin viime vuonna.. ja ensi vuonna ajan saman määrän myös..
niin.. ensivuonna kun diesel kallistuu ja pakujen verotus ei laske (300td paku siis mulla) tämän hetkisellä diesel hinnan mukaan laskien 1.38e/litra.. siihen jos lisätään ensi vuoden korotus eli noin 10% jonka epäilen myyjien johdosta 1.53e/litrahinnaksi.
näin epäilen että maksaisin pelkästä dieselistä sen 100-140e enemmän per vuosi kuin nyt.
tuo 40e heitto johtuu pienistä variaatioista tyyliin: ajettavien kilometrien ja kulutuksen eli city/kaupunki mahdollisesta muutoksesta.. perus idea oli laskea 8.5l/100km/10tkm =n.127e (8.5l/100km on hieman vähemmän mitä toi vie kaupungissa toi automaatti.)
eihän tuo ihan maailmaa ehkä kaada, mutta silti satanen enemmän hukkaan vuodessa.. ja se kyllä tuntuu minun hyvin ohuessa rahapussissa jo sekin. lisäksi tietenkin se 60-70e pakudiesel vero. eli maksaisin 200e siitä ilosta että minulla on 2 hengen pakettiauto diesel automaatti mersu vrt saman 8.5l/100 kuluttava 5h bensahenkilöauto.. vähän alkaa epäilyttää onko se sen väärti minulle.
---------
samalla laskeskelin huvikseni tuota diesel hinnan muutosta ja käyttövoimaveron muutosta henkilöautodieselille.. eli jos auto/mersu omapaino on 2000kg: vuoden säästö dieselverossa on noin 87.5e uudessa mallissa.
7,5l keskikulutuksella (esim manuaali 300d mersu sedani) jos ajaa 8000km, kulutettu diesel on ollut noin 90e kalliimpaa kuin nykyisellä hinnalla. eli jos on ajanut ja aikoo ajaa alle 8tkm/vuosi niin voi sanoa "voittavansa" ja "säästävänsä" aiempaan. sen yli ajaessa tappioita kertyy henkilöautodieselistille.
------
juu tiedän.. diesel oli halvempaa ennen talvilaatuun siirtymistä jne.. mutta laskin tuon mukaan mitä mittarilla viimeksi näin. joten käytännössä se vertailu tämän vuoden hinnan ja ensivuoden hinnan kanssa antaisi eri tuloksen. (joku matemaattisesti lahjakkaampi ja viitseliäämpi saa laskea minunpuolestani sen jos haluaa)
eli..
jos ajan tänä vuonna saman verran kuin viime vuonna.. ja ensi vuonna ajan saman määrän myös..
niin.. ensivuonna kun diesel kallistuu ja pakujen verotus ei laske (300td paku siis mulla) tämän hetkisellä diesel hinnan mukaan laskien 1.38e/litra.. siihen jos lisätään ensi vuoden korotus eli noin 10% jonka epäilen myyjien johdosta 1.53e/litrahinnaksi.
näin epäilen että maksaisin pelkästä dieselistä sen 100-140e enemmän per vuosi kuin nyt.
tuo 40e heitto johtuu pienistä variaatioista tyyliin: ajettavien kilometrien ja kulutuksen eli city/kaupunki mahdollisesta muutoksesta.. perus idea oli laskea 8.5l/100km/10tkm =n.127e (8.5l/100km on hieman vähemmän mitä toi vie kaupungissa toi automaatti.)
eihän tuo ihan maailmaa ehkä kaada, mutta silti satanen enemmän hukkaan vuodessa.. ja se kyllä tuntuu minun hyvin ohuessa rahapussissa jo sekin. lisäksi tietenkin se 60-70e pakudiesel vero. eli maksaisin 200e siitä ilosta että minulla on 2 hengen pakettiauto diesel automaatti mersu vrt saman 8.5l/100 kuluttava 5h bensahenkilöauto.. vähän alkaa epäilyttää onko se sen väärti minulle.
---------
samalla laskeskelin huvikseni tuota diesel hinnan muutosta ja käyttövoimaveron muutosta henkilöautodieselille.. eli jos auto/mersu omapaino on 2000kg: vuoden säästö dieselverossa on noin 87.5e uudessa mallissa.
7,5l keskikulutuksella (esim manuaali 300d mersu sedani) jos ajaa 8000km, kulutettu diesel on ollut noin 90e kalliimpaa kuin nykyisellä hinnalla. eli jos on ajanut ja aikoo ajaa alle 8tkm/vuosi niin voi sanoa "voittavansa" ja "säästävänsä" aiempaan. sen yli ajaessa tappioita kertyy henkilöautodieselistille.
------
juu tiedän.. diesel oli halvempaa ennen talvilaatuun siirtymistä jne.. mutta laskin tuon mukaan mitä mittarilla viimeksi näin. joten käytännössä se vertailu tämän vuoden hinnan ja ensivuoden hinnan kanssa antaisi eri tuloksen. (joku matemaattisesti lahjakkaampi ja viitseliäämpi saa laskea minunpuolestani sen jos haluaa)
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..
siis. eihän se ole kuin rekisteröidä se sun nykyinen auto pakuksi. säästyy auton vaihtamisen vaiva. plus ettet saa kyllä parempaa autoa väyrysestä. uusi tietysti erikseen.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Tässä vaan on se että tuo nykynen kulkine on sedan
Eli voi sanoa rehellisesti että ostaessa oli suuruuden hulluus ja ajattelin että ei ne nyt kovin kalliimmat voi olla mitä edellisessä oli (200e 1992 pensa). e300d 1994, siinä on semmonen pirssi mitä aina oon halunnu mutta tosiasia tuli vastaan ekojen vakuutusten ja verojen jälkeen...
Mutta olisko joku näin alustavasti kiinnostunu ostamaan tuota autoa? En nyt vielä ole lyöny lopullisesti mitään lukkoon mutta pikkuhiljaa alkaa näyttämään siltä että myyntiin menee
Eli voi sanoa rehellisesti että ostaessa oli suuruuden hulluus ja ajattelin että ei ne nyt kovin kalliimmat voi olla mitä edellisessä oli (200e 1992 pensa). e300d 1994, siinä on semmonen pirssi mitä aina oon halunnu mutta tosiasia tuli vastaan ekojen vakuutusten ja verojen jälkeen...
Mutta olisko joku näin alustavasti kiinnostunu ostamaan tuota autoa? En nyt vielä ole lyöny lopullisesti mitään lukkoon mutta pikkuhiljaa alkaa näyttämään siltä että myyntiin menee
Entisiä:
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Verohan on kova mutta muistelen että E-mallin vakuutus olisi edullisempi kuin vanhemmassa 124:ssä.verot ja vakuutukset on pilvissä tuollasessa autossa (1994 e300d)
Kyllä niistä yhteen laskien joka tapauksessa iso summa tulee.
Mielestäni pakuksi rekatussa 124 farkussa menee ajoneuvoveron perusosa vähän yli 200 euron, siihen lisäksi käyttövoimavero joka on noin 70 euroa.Omassa 300TD 124 farkussa dieselveron osuus muistaakseni 62e/vuosi, yhteensä verot karvan alta 200e/vuosi
Vähän se on henkilöautoon verraten mutta ei alle 200 euroa.
Laskeskelin näitä kun omassa pihassa oli E300TD.
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Re: Mitähän tuon kans tekis....
Juukes kirjoitti:auto joka TOIMII kunnolla ja kaikkea muuta positiivista.
Vai pitäisikö laittaa cdi koneinen väyrynen?
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Autoilu maksaa nykypäivänä aina enempi ja enempi. Jos aikoo autoja käytellä niin maksaa vaan eikä kitise. Äänestäminenkään ei auta vaaleissa. Niin kauan kuin yksikin ihminen tässä maassa on työelämässä ja keisari vallassa, ei tule olemaan minkäänlaisia muutoksia autoilun suhteen.
Jos jossain säästää kympin tai kaksi se saa mielen iloiseksi. Toisaalla sen taas menettää joka tapauksessa
Mieli-iloisena ei yritäkkään kierrellä veroja vaan maksaa rehellisesti kaiken niin ei tarvii epäillä verojen kierrosta
"TANKKI TÄYTEEN SITÄ SUPERIA!"
Jos jossain säästää kympin tai kaksi se saa mielen iloiseksi. Toisaalla sen taas menettää joka tapauksessa
Mieli-iloisena ei yritäkkään kierrellä veroja vaan maksaa rehellisesti kaiken niin ei tarvii epäillä verojen kierrosta
"TANKKI TÄYTEEN SITÄ SUPERIA!"
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Ainaki mulle tulleesa lappusesa näytti että henkilöautojen verotus putos jonkun rosentin ja pakuissa pysyy samana.Väsynyt Mies kirjoitti:Eikös pakujen verotus sitäpaitsi muutu nyt vuodenvaihteessa ja kalliimpaan suuntaan, tietenkin?
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
itekkin vähän samoja asioita kiroten mutta mun kantani on asiaan että ajelen nyt näillä mitä pihassa on,maksoi mitä maksoi. tuo muutama satku mitä vuoden aikana säästyy kuluu helposti seuraavan auton kunnostuksiin tai välirahaan jne. en tiedä onko sen mallista mersua vielä alettu valmistaa joka meille tulee kun autoa pitää alkaa vaihtelemaan (luulisin että on)
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Myyntiin menee... Pakko mikä pakko
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/4522766 Siinä linkki jos jollakin on tarvetta
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/4522766 Siinä linkki jos jollakin on tarvetta
Entisiä:
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967