Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Hyvästi huoleton autoilu, Honda löyti uuden kodin. Tervetuloa Malmivaunu nro 6. "Musti".
Volvo V70 2.5TDI -1998 421500tkm. Vaihteisto, Manuaali.
Turvallisuus : Lukkiutumattomat jarrut (ABS), Turvatyynyt, Sumuvalot, Luistonesto.
Sisätilat ja mukavuudet : Keskuslukitus: Kaukosäätöinen, Sähkökäyttöiset ikkunat, Ilmastointi: Automaattinen, Lohkolämmitin, Nahkasisusta, Vakionopeudensäädin, Ajotietokone, Penkinlämmittimet, Sähköpeilit, Tavaratilan turvaverkko
Muut : Vetokoukku, Turbo, Huoltokirja. 2x uudet renkaat alumiinivanteilla.
Kuvia.
Toki autossa on pientä siistimistä. Ensimmäinen tehtävä on perusteellinen pesu ja penkkien rasvaus. Auton entinen omistaja on ammatiltaan maatilantyöntekijä, joten hmm... No, rahan haju se vain on.
Nyt mietinnässä kummasta tulee pakettiauto. Punaisesta vai Mustasta.
Volvo V70 2.5TDI -1998 421500tkm. Vaihteisto, Manuaali.
Turvallisuus : Lukkiutumattomat jarrut (ABS), Turvatyynyt, Sumuvalot, Luistonesto.
Sisätilat ja mukavuudet : Keskuslukitus: Kaukosäätöinen, Sähkökäyttöiset ikkunat, Ilmastointi: Automaattinen, Lohkolämmitin, Nahkasisusta, Vakionopeudensäädin, Ajotietokone, Penkinlämmittimet, Sähköpeilit, Tavaratilan turvaverkko
Muut : Vetokoukku, Turbo, Huoltokirja. 2x uudet renkaat alumiinivanteilla.
Kuvia.
Toki autossa on pientä siistimistä. Ensimmäinen tehtävä on perusteellinen pesu ja penkkien rasvaus. Auton entinen omistaja on ammatiltaan maatilantyöntekijä, joten hmm... No, rahan haju se vain on.
Nyt mietinnässä kummasta tulee pakettiauto. Punaisesta vai Mustasta.
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Mustalla on ajettu 50tkm enemmän kuin Punaisella.
Ajolleen on ihan jämäkän oloinen, ei vetele eikä muutakaan.
Tuossa on moottorinohjaus MSA 15,7 jonka sielunelämään pääsee syventymään läppärillä tarvittaessa. Eilen vaihdoin väsyneen akun tilalle vähän virkeemmän.
Takana on kohta 500km yhteistä taivalta. Joku alipaineletku tuosta oli tulpattu, joten epäilys EGR venttiilin tulppaamiseen on olemassa. Vetoja tuossa on "pikkusen enemmän" kuin Punaisessa. Ihan pikkusen eppäilyttää, että olisko tuossa vielä lastu tai joku tehopoksi. Halvimmillaan se voisi olla evrymod. Kunhan auton saan pesulle niin syvennytään enemmän.
Auto on Saksan tuonti.
Nettiautossa oli näitä yli 400tkm ajettuja useita. Tämä nyt oli pikkusen kompromissi. Myyntiin tuli 27.11 ja koeajolla kävin 28.11. Tuolloin tein päätöksen, että tulkoon tuo nyt pihaan kun hintakin oli "siedettävä". Tiedossa kun oli, että auto ei kauaa myynnissä vanhene. Mikäli auto ei jostain syystä miellytä niin eiköhän tuon saa myytyä.
Tuo yleinen värimaailma on mun silmään passeli.
Loppusuoralla olivat: VW Golf IV, Peugot 406, Volvo 850 ja sitten tämä nyt ostettu, joka tuli kuin nurkan takaa...
Pesun jälkeen uudet kuvat...
Ajolleen on ihan jämäkän oloinen, ei vetele eikä muutakaan.
Tuossa on moottorinohjaus MSA 15,7 jonka sielunelämään pääsee syventymään läppärillä tarvittaessa. Eilen vaihdoin väsyneen akun tilalle vähän virkeemmän.
Takana on kohta 500km yhteistä taivalta. Joku alipaineletku tuosta oli tulpattu, joten epäilys EGR venttiilin tulppaamiseen on olemassa. Vetoja tuossa on "pikkusen enemmän" kuin Punaisessa. Ihan pikkusen eppäilyttää, että olisko tuossa vielä lastu tai joku tehopoksi. Halvimmillaan se voisi olla evrymod. Kunhan auton saan pesulle niin syvennytään enemmän.
Auto on Saksan tuonti.
Nettiautossa oli näitä yli 400tkm ajettuja useita. Tämä nyt oli pikkusen kompromissi. Myyntiin tuli 27.11 ja koeajolla kävin 28.11. Tuolloin tein päätöksen, että tulkoon tuo nyt pihaan kun hintakin oli "siedettävä". Tiedossa kun oli, että auto ei kauaa myynnissä vanhene. Mikäli auto ei jostain syystä miellytä niin eiköhän tuon saa myytyä.
Tuo yleinen värimaailma on mun silmään passeli.
Loppusuoralla olivat: VW Golf IV, Peugot 406, Volvo 850 ja sitten tämä nyt ostettu, joka tuli kuin nurkan takaa...
Pesun jälkeen uudet kuvat...
Jos siistiminen on käynnissä, niin noille penkeille voisi lotrata ensin kunnon nahkapesun ja sitten Presta -nimisen nahanhoitoaineen.
Monet muutkin varmaan toimivat hyvin, mutta Presta-käsittelyn jäljiltä jää mukava nahkatehtaan ja uuden nahan tuoksu kuukausiksi.
Monet muutkin varmaan toimivat hyvin, mutta Presta-käsittelyn jäljiltä jää mukava nahkatehtaan ja uuden nahan tuoksu kuukausiksi.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Kun siistiminen on käynnissä niin pesu tehtäneen marseillesaippualla ja rasvaus valjasrasvalla (väritön "tallipoika"). Jos näillä aineilla pysyy hevosten valjaat ja satulat hyvässä kunnossa vuodesta toiseen niin uskoisin näin myös autonpenkkien osalta.740 GLE kirjoitti:Jos siistiminen on käynnissä, niin noille penkeille voisi lotrata ensin kunnon nahkapesun ja sitten Presta -nimisen nahanhoitoaineen.
Kaikki vinkit otan kuitenkin innolla vastaan. Ongelma tuossa autossa on beige nahkaratti, joka on hiukan kulunut. Tuohon kävisi hyvin esim musta nahkaratti samoilla "jalopuilla" kuin kojelaudassakin on.
Katsellaan miten tämä lähtee kehittymään. Huomenna armoton imurointi ja siivoaminen ensimmäisen kerran. Keleistä on nyt vähän kiinni paljonko kehtoo vettä ja pesuainetta lutrata verhoiluihin.
Musta on muutoskatsastettu tänään 2 paikkaiseksi pakettiautoksi. Kuvia tarvittavista muutoksista ja ensimmäisestä sisäpesusta kun klikkaa tästä
Siivotessa kiittelin rokotusten kunnossaoloa...
Välillä kävi mielesssä
Siivotessa kiittelin rokotusten kunnossaoloa...
Välillä kävi mielesssä
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: 13.12.2010 16:14
Mitä ainetta tuo valjasrasva on?
MP-ajonahkojen vuoksi kyselen, kun sitä siinäkin tarkoituksessa kehutaan. Itse olen käyttänyt Bilteman kiinteää nahkarasvaa, jota ei ainakaan auton penkille tulisi mieleen levittää, kun ajohaalarin rasvauksen jälkeen koko kampe on viikon verran kuin kävelevä öljyvahinko.
Hieman kuivuttuaan tosin lopputulos on aivan loistava, pehmeän nihkeä puhdas nahkapinta, joka tarttuu mopoon kiinni kuin tarrra.
MP-ajonahkojen vuoksi kyselen, kun sitä siinäkin tarkoituksessa kehutaan. Itse olen käyttänyt Bilteman kiinteää nahkarasvaa, jota ei ainakaan auton penkille tulisi mieleen levittää, kun ajohaalarin rasvauksen jälkeen koko kampe on viikon verran kuin kävelevä öljyvahinko.
Hieman kuivuttuaan tosin lopputulos on aivan loistava, pehmeän nihkeä puhdas nahkapinta, joka tarttuu mopoon kiinni kuin tarrra.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Tuoteselostetta en netistä löytänyt näin äkkiseltään. Pitänee käyvä tuolla tallissa kahtomassa. Muistaakseni mehiläisvahapohjainen tuote.740 GLE kirjoitti:Mitä ainetta tuo valjasrasva on?
Hieman kuivuttuaan tosin lopputulos on aivan loistava, pehmeän nihkeä puhdas nahkapinta, joka tarttuu mopoon kiinni kuin tarrra.
Lopputulos on tuon sinun viimeisen lauseen mukainen.
Mikään kiireisen miehen aine tuo valjasrasva ei ole, koska vaatii aikaa imeytyäkseen.
Tässä oli hyvä topicci aiheeseen liittyen. viewtopic.php?t=322 en ole katsonut mitä "iso pammaus" mennessään
Tuossa kuvalinkki penkkeihin jotka muistaakseni käsiteltiin tallipojalla.
http://kotisivu.dnainternet.net/rankkur ... a%20nahat/
Tänään vaihdettiin "mustaan" uudet käsijarrun hilppeet. Nyt tuntuisi käsijarru pitävän. Remontti olisi muuten mennyt kuin kirjassa konsanaan, mutta jostain syystä konepellin avausvaijeri irtosi kiinnityksistä konepeltiä avatessa... Pelti jäi kiinni, mutta erään puhelun jälkeen sain vinkin miten tuonne murtaudutaan. Aika näppärästi päästiin konehuoneen puolelle, eikä vahinkoa tullut kuin noin 15€ edestä.
Samalla kun auto oli nosturilla kiinnitin takaroiskeläpät uudelleen. Popniitit olivat korkanneet, joten ne piti uusia. Pitänee muistaa olla potkimatta roiskeläpistä loskapaakkuja
Samalla kun auto oli nosturilla kiinnitin takaroiskeläpät uudelleen. Popniitit olivat korkanneet, joten ne piti uusia. Pitänee muistaa olla potkimatta roiskeläpistä loskapaakkuja
Joo onhan ne tuota Kiirunan kuoppaa 100v kaivaneet, kait siitä yhteen VolvoonOnkos ruotsissa malmia?
Hyvin on kilsoja tuossa. Vaikka ei ole edes tomaatilla, niin ei kyllä itsellä riittäs siviilirohkeus/pörssi tuollaisen pitoon (hermoista puhumattakaan)
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Eipä ole minun korviini kuulunut, että manuaaliaskit näistä hajoaisi.
Automaattilaatikolla olevat ovat sitten aivan oma lukunsa.
Cmeli, eikös meillä jokaisella ole "oma ristimme" kannettavana. Minulla taitaa olla taakkana tämä "volvous".
Punaisen kulutus on nyt vakiintunut kuuden ja seitsemän litran väliin. Työmatka mitä nyt ajetaan ei anna mahdollisuuksia yhtä tasaiseen ajoon kuin oma työmatkani vitostiellä. Tai sitten Rouvalla on raskaampi kaasujalka
No joo... minä ajan työmatkasta 90% vakkaria hyödyntäen.
Automaattilaatikolla olevat ovat sitten aivan oma lukunsa.
Cmeli, eikös meillä jokaisella ole "oma ristimme" kannettavana. Minulla taitaa olla taakkana tämä "volvous".
Punaisen kulutus on nyt vakiintunut kuuden ja seitsemän litran väliin. Työmatka mitä nyt ajetaan ei anna mahdollisuuksia yhtä tasaiseen ajoon kuin oma työmatkani vitostiellä. Tai sitten Rouvalla on raskaampi kaasujalka
No joo... minä ajan työmatkasta 90% vakkaria hyödyntäen.
Näinhän se menee Tuli vaan mieleen ne omat taistelut 850:n kanssa. Silloin ei paljon naurattanu Kova aski varmasti kestää noissa maailman tappiin, mutta miten se mylly ja kaikki sähköhilppeetCmeli, eikös meillä jokaisella ole "oma ristimme" kannettavana. Minulla taitaa olla taakkana tämä "volvous".
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Volvoissa vastustaa ehkä eniten varaosahinnoittelu, "Volvo original parts only"-pakotus ja Avain Vaunun asenneongelmat... Jonkin verran kun jaksaa paneutua asioihin, niin monia osia saa muultakin kuin siniseltä ja hintakin on sitten ihan muuta toista. Enkä siis puhu mistään pilipalimerkeistä vaan esim. ilmamassamittari, joka sinisen tiskiltä maksaa 400 euroa, maksaa Boschilta 160 euroa.
Volvon manuaaliaskiin eivät suosita laittamaan - eivätkä Kuopiossa Öljyjokerilla suostu laittamaan - muuta kuin Volvon manuaaliaskiöljyä. Se maksaapi jotain 18 euroa tölkki, ja se tölkki on melko pieni . Tähän en ole löytänyt vielä oikotietä onneen, eli korvaavaa tuotetta. Tuskin se öljyä kummempaa ainetta on.
Samalla tavalla nämä vikaantuu kuin muutkin. Pahin vika näissä lienee se, että kun kerran hairahtuu hyvään yksilöön niin merkistä on hankala päästä eroon...
Volvon manuaaliaskiin eivät suosita laittamaan - eivätkä Kuopiossa Öljyjokerilla suostu laittamaan - muuta kuin Volvon manuaaliaskiöljyä. Se maksaapi jotain 18 euroa tölkki, ja se tölkki on melko pieni . Tähän en ole löytänyt vielä oikotietä onneen, eli korvaavaa tuotetta. Tuskin se öljyä kummempaa ainetta on.
Samalla tavalla nämä vikaantuu kuin muutkin. Pahin vika näissä lienee se, että kun kerran hairahtuu hyvään yksilöön niin merkistä on hankala päästä eroon...
Minun "taakka" alkoi silloin kun ostin ensimmäisen 850:sen. Monta on pihassa käynyt ja aina tie on kääntynyt takaisin näihin värkkeihin.boogieman kirjoitti:Samalla tavalla nämä vikaantuu kuin muutkin. Pahin vika näissä lienee se, että kun kerran hairahtuu hyvään yksilöön niin merkistä on hankala päästä eroon...
Josko tässä etenisi nyt loogisesti... S80:nen olisi kyllä joskus mukava omistaa...
No, parsitaan tuo "musta" nyt ensin kunnon iskuun ja katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
Aamulla "musta" teki temput Illalla ei ilmoittanut mitään polttoaineen vähyydestä ja aamulla kiire aikataululla lähtiessä imasi ilmat parkkipaikalla Oli pikkusen toinen takakulma alempana ja käynnistäessä kyllä ilmoitti polttoaineen vähyydestä.
Äkkiä kylältä toisella autolla pöntöllinen dieseliä ja käynnistämään... Heti alkuunsa sai ajaa punaisen vierelle ja antaa virtaa. Siinäpä ne somasti nokakkain nököttivät. Toisella startilla lähti käyntiin pikkusen yskien. Noin 30min myöhästy lähtö.
Noin 130km siirtymän jälkeen "musta" sai osakseen hellää huomiota eräässä hallissa, jonka pihapiirissä oli tilataiteen muodossa useita vastaavia Volvoja.
Mustaan tuli vaihdettua:
* Konepellin avausvaijeri (käytetty)
* Ilmansuodatin (tottakait uusi).
* Lokasuojan sivuvilkku (johtojen kaivelu lokarin sisästä oli oma hommansa).
* Harmaa nahkaratti kuluneen beigen värisen tilalle. Ratti oli likainen, mutta rasvasin sen kotiin tultuani. Katsotaan aamulla minkä näköinen on.
Peräkontissa kotiin tuli muutamia pisteosia punaiseen, jotka vaihdetaan kun auto on seuraavan kerran hallissa. Samalla näihin vihkiytynyt harrastaja kahteli auton läpi ja tuumasi, että "ei vielä toinna paalata".
Onneksi näitä löytyy purettuina pitkin maakuntaa. Saa kuluneita osia päivitettyä siistimpiin.
Kuva aamullisesta sessiosta...
Äkkiä kylältä toisella autolla pöntöllinen dieseliä ja käynnistämään... Heti alkuunsa sai ajaa punaisen vierelle ja antaa virtaa. Siinäpä ne somasti nokakkain nököttivät. Toisella startilla lähti käyntiin pikkusen yskien. Noin 30min myöhästy lähtö.
Noin 130km siirtymän jälkeen "musta" sai osakseen hellää huomiota eräässä hallissa, jonka pihapiirissä oli tilataiteen muodossa useita vastaavia Volvoja.
Mustaan tuli vaihdettua:
* Konepellin avausvaijeri (käytetty)
* Ilmansuodatin (tottakait uusi).
* Lokasuojan sivuvilkku (johtojen kaivelu lokarin sisästä oli oma hommansa).
* Harmaa nahkaratti kuluneen beigen värisen tilalle. Ratti oli likainen, mutta rasvasin sen kotiin tultuani. Katsotaan aamulla minkä näköinen on.
Peräkontissa kotiin tuli muutamia pisteosia punaiseen, jotka vaihdetaan kun auto on seuraavan kerran hallissa. Samalla näihin vihkiytynyt harrastaja kahteli auton läpi ja tuumasi, että "ei vielä toinna paalata".
Onneksi näitä löytyy purettuina pitkin maakuntaa. Saa kuluneita osia päivitettyä siistimpiin.
Kuva aamullisesta sessiosta...
Viimeksi muokannut Pappi, 12.12.2011 8:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eiköhän tuo tuosta puhdistu kun pyyhkii enimmät rasvat pinnasta pois. Pinta oli hiukan karhean oloinen kotimatkalla. Levitys-sieneen jäi melko mustat jäljet ratin pyyhkimisen jälkeen. Ensin meinasin pyyhkästä tuosta alkuperäisestä beiget maalinjämät pois, mutta tilalle tullut ratti on -99 mallin kulkineesta. Kehä on samankokoinen, mutta uusi on hiukan paksumpi (alabama big snake)...
Aamulla tuon näkee, miten valjasrasva vaikutti.
Aamulla tuon näkee, miten valjasrasva vaikutti.
Yön aikana rasva oli imeytynyt 95% nahkaan. Loput hierasin aamulla omiin käsiin töihin lähtiessä. Kyllä tuo tuosta pehmittyy kun tovin käyttää.Pappi kirjoitti:Aamulla tuon näkee, miten valjasrasva vaikutti.
Tuossa kuva juuri "viimeisen voitelun" jälkeen.
Yön aikana pinta oli mennyt himmeäksi. Hyvä tuosta tulee, ainakin uskoisin niin.
"ostettu ominaisuus"...Pappi kirjoitti:aamulla kiire aikataululla lähtiessä imasi ilmat parkkipaikalla Oli pikkusen toinen takakulma alempana ja käynnistäessä kyllä ilmoitti polttoaineen vähyydestä.
http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=25347.0
http://www.volvolandia.com/SVF/index.ph ... pic=7188.0
Punaisen korkilla ei tee alipainetta tankkiin. Ainakaan aamulla ei ollut tehnyt. Hmmm. Tutkitaan lisää. Toivottavasti selviää korkin vaihdolla. Ei kehtois alkaa sisälokarin irrotukseen (vasta niittasin roiskeläpän uudelleen kiinni)...
Nakkasin muutaman kuvan galleriaan. Pikku hiljaa etenee... Ratista tuli hyvä, vaatii vielä lisää rasvaa pintaansa. Takapenkin istuinosat käsittelin kaapista löytyneillä aineilla "varastoitavaksi".
Toinen kumma juttu on, että tankkiin tulee kova alipaine! Jos huolimattomasti aukaisee korkin niin imasee lapaset kädestä tankkiin
----------------------------------------------------------
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Ei ihan näin paljoa tee, mutta tekee kuitenkin...Jos huolimattomasti aukaisee korkin niin imasee lapaset kädestä tankkiin
No, mennään tärkeysjärjestyksessä.
Kuten aikaisemmin kirjoitin niin konepellin avausvaijeri piti vaihtaa. Liekkö entisellä omistajalla palanut hermot tms kun vaijeri oli poikki. Uudellakaan vaijerilla konepelti ei auennut ensimmäisellä nykäyksellä, vaan peltiä piti pikkusen avittaa.
Päivällä oli sen verran luppoaikaa, että löysin ohjeet tuon lukituksen säätöön. Äsken kävin otsalampun valossa säätämässä tuota lukitusta. 3kpl 10mm ruuveja auki ja vastakappaletta alaspäin. Muutaman millin siirto antoi toivotun vaikutuksen. Nyt konepelti avautuu ensimmäisellä nykäyksellä kuten kuuluukin. Liian alas tuota vastakappaletta ei kannata laskea, koska tällöin konepellin reuna laskeutuu alemmas kuin lokarin reuna. Tarkkasilmäinen tarkkailija saattaa tehdä johtopäätöksen "kolariauto".
Onneksi on nämä forumit olemassa... Ohjeita löytyy kun malttaa etsiä.