W115 Tietoa?
W115 Tietoa?
Nyt mese himo iski taasen!? Jenkeillä on jenkeilty! ''Kellon'' siis tarvisin? ja tuossa olis lähinurkilla '74 w115 tarjolla(hyvässä kuosissa)! MUTTA....
pidän hieman vanhemmasta vuosikerrasta niinpä takavalot halajaisn päivittää vanhemmasta!
-KÄYKÖ sileetlasit suoraan noiden rypyllisten tilalle?
-miten old school ratti esim. muista koreista vanhemmista! 60luku!?
Ps.tässä NYT päällimmäiset?
pidän hieman vanhemmasta vuosikerrasta niinpä takavalot halajaisn päivittää vanhemmasta!
-KÄYKÖ sileetlasit suoraan noiden rypyllisten tilalle?
-miten old school ratti esim. muista koreista vanhemmista! 60luku!?
Ps.tässä NYT päällimmäiset?
kyllä mulla ainaki vanhan malliset valot meni ihan heittämällä paikalleen ... muistaakseni mun auto oli 1974. vanha rattikin sopi sellaisenaan.
w110 ratista en oo iha varma mutta minä ottaisin riskin ja kokeilisin.
EDIT: vanhanmallinen puskuri ei edessä kyllä istunut aivan kunnolla mutta oli se silti parempi ku se uudempi.
w110 ratista en oo iha varma mutta minä ottaisin riskin ja kokeilisin.
EDIT: vanhanmallinen puskuri ei edessä kyllä istunut aivan kunnolla mutta oli se silti parempi ku se uudempi.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Kiitoksia, kiitoksia! Kuulustaa jo paremmalta!
Sitten kiinnostaisi mieli piteet alustasta ja sen muutoksesta!? No jotta minkälaisen alusta ratkaisun tekisitte niin jotta ajominaisuudet vähintäään tyydyttävät tai jopa paremmat! mutta auto madaltuu riittävästi? mistä jouet etteen,taakse? iskarit? muuta? säädöt?
Vannekoon meinasin pitää 14'' korkeilla valkoraidoilla tai ''koko'' sivuilla ja orginal kapseleilla! olisko järkiä laittaa taakse (ulkonäön vuoksi)spacerit tai pieni lukuset et vanteet!
Sitten kiinnostaisi mieli piteet alustasta ja sen muutoksesta!? No jotta minkälaisen alusta ratkaisun tekisitte niin jotta ajominaisuudet vähintäään tyydyttävät tai jopa paremmat! mutta auto madaltuu riittävästi? mistä jouet etteen,taakse? iskarit? muuta? säädöt?
Vannekoon meinasin pitää 14'' korkeilla valkoraidoilla tai ''koko'' sivuilla ja orginal kapseleilla! olisko järkiä laittaa taakse (ulkonäön vuoksi)spacerit tai pieni lukuset et vanteet!
hyvä idea! kannatetaan! etsi 240d kuorma jouset ja rälläkkämadallus. otat alkuun kaksi kierrosta pois jousista ja bilstein iskarit. tulee tosi hyvä ajaa. eräs pussihousu hc museopystärimies jopa ihmetteli että kuinka hyvä siitä tulee ja sanoi että miksi ei tehtaalta ole tullut tälleen.
laita levitetyt peltivanteet. takana mahtuu pyörimään ilman muutoksia lokareihin 10 tuumaa leveät et 0 vanteet. eteenkin mahtuu 8 tuumaa leveä ja et 11. eli tuplasti leveämmät kuin alkuperäinen on
eteen 7x15et10
taakse 8x15et0
noilla pärjäisi erinomaisen hyvästi. minä en laittaisi 14 tuumaisia.
laita levitetyt peltivanteet. takana mahtuu pyörimään ilman muutoksia lokareihin 10 tuumaa leveät et 0 vanteet. eteenkin mahtuu 8 tuumaa leveä ja et 11. eli tuplasti leveämmät kuin alkuperäinen on
eteen 7x15et10
taakse 8x15et0
noilla pärjäisi erinomaisen hyvästi. minä en laittaisi 14 tuumaisia.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
15" peltipölärit on harvinaisempia kun 14", mutta kyllä nuota 15" aina välillä jossain on tarjolla.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
juu ambulanssi kamaa. harvinaiset mutta toisinaan löytyy.
mulla o w123 16 tuumaiset pöläreillä, ne passaa nätisti myös w115
mulla o w123 16 tuumaiset pöläreillä, ne passaa nätisti myös w115
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
veikkaampa että kaikki mersumiehet on moiset nähneet ainakin ambulanssissa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Aloitin juuri w115 entisöinnin ruostekorjauksilla, kuinkas muuten. Auto on pirun hyvässä kunnossa, paitsi etu-loksut on melkoisen haperot. Ilmeisesti lamppujen takaa nämä ruostuu ihan järjestään? Mulla on ainakin molempien lamppujen takaa hirveät määrät mätää. Koska muitakin vähän hankalia paikkoja on, meinasin säästää hermoja ja ostaa motonetin laadukkaat pellit.
73 vuosimalliin ei löydy loksuja mutta 74 löytyy. Hintakin on ok, 124e kpl. Tekisi siis mieli sovittaa vuotta tuoreemmat paikoilleen. Myyjän mukaan erona on joku tuuletusaukko. Mahtaakohan sopia paikoilleen ja kuinka suuri ero niissä on?
Jos noita ei uskalla ostaa, mistä mahtaisi saada järkevään hintaan sopivat?
73 vuosimalliin ei löydy loksuja mutta 74 löytyy. Hintakin on ok, 124e kpl. Tekisi siis mieli sovittaa vuotta tuoreemmat paikoilleen. Myyjän mukaan erona on joku tuuletusaukko. Mahtaakohan sopia paikoilleen ja kuinka suuri ero niissä on?
Jos noita ei uskalla ostaa, mistä mahtaisi saada järkevään hintaan sopivat?
Ne lokarin päät on kyllä järkiään mädät, jos ei joku ole korjannut. Toisaalta, harva 40 vuotta vanha auto on säilynyt ihan tehtaan jäljiltä ja mätänemättä.En nyt juuri osaa muistaa, mistä tuuletusaukosta mahtaa myyjä puhua, pitänee kuukkeloida kuvia...
Väittäisin, mutten lupaa, että kyllä ne käy siihen, vaikka ehkä joku pieni ero onkin.
Ennenkuin rupiaa suuria korjauksia tekemään, kannattaa varmistaa, ettei peräpää ole katkennut taka-akselin kohdilta ja ruvennut roikkumaan. Mädäthän sieltä saa pois, mutta roikkumista on jo vaikeampi korjata. Taittunut mikä on taittunut.
Väittäisin, mutten lupaa, että kyllä ne käy siihen, vaikka ehkä joku pieni ero onkin.
Ennenkuin rupiaa suuria korjauksia tekemään, kannattaa varmistaa, ettei peräpää ole katkennut taka-akselin kohdilta ja ruvennut roikkumaan. Mädäthän sieltä saa pois, mutta roikkumista on jo vaikeampi korjata. Taittunut mikä on taittunut.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Kiitos pikaisesta vastauksesta.
En minäkään jaksa uskoa että hirveän suurta eroa olisi. Näistä ei koskaan tiedä, varsinkaan tälläinen aloittelija, joten pakko kysyä ennen ostamista.
Katseltiin kaverin kanssa noita loksujen päitä ja pääteltiin että taitaa olla yksi korin heikoista paikoista. Siksi käytettyjen loksujen etsimistä ei ole edes aloitettu, jos uusia kohtuuhintaisia ei löydyä, tehdään vanhoista.
Auto on ainakin ulkoapäin melkoisen ryhdikäs ja ajettavuus oli loistava kun auton ostin, 4 vuotta sitten. Sen aikaa seisonut kylmässä mutta kuivassa tallissa. Ennen ostamista oli seisonut vastaavassa tallissa noin vuoden. Sen verran olen pohjaa hakannut, että uskallan väittää sen olevan kovaa tavaraa. Varmistetaan nyt kuitenkin tuokin asia, ihan vaan varmuuden ehkäisemisen välttämiseksi.
Onko jotain muuta mistä juuri tämän mallin kanssa pitäisi olla tietoinen koritöissä?
Onko muuten ilmansuodatin mallia "öljykylpy"? Itse en ole sellaista livenä koskaan nähnyt mutta epäilyt heräsi kun järjestelmän pohjalla oli reilusti ölppää. Perushuoltojen/säätämisen lisäksi ei moottorille ainakaan vielä tehdä mitään. Kone lähti ilman huikkaa vanhoilla bensoilla käymään aika vähäisellä sahaamisella. Ajamaan ei päässyt mutta viimeksi kun ajoin, vähäinen voima tuntui olevan tallessa (2,2l bensa) ja kulutus kurissa. Kamalasti ei siis vikaa voi olla... kop kop...
En minäkään jaksa uskoa että hirveän suurta eroa olisi. Näistä ei koskaan tiedä, varsinkaan tälläinen aloittelija, joten pakko kysyä ennen ostamista.
Katseltiin kaverin kanssa noita loksujen päitä ja pääteltiin että taitaa olla yksi korin heikoista paikoista. Siksi käytettyjen loksujen etsimistä ei ole edes aloitettu, jos uusia kohtuuhintaisia ei löydyä, tehdään vanhoista.
Auto on ainakin ulkoapäin melkoisen ryhdikäs ja ajettavuus oli loistava kun auton ostin, 4 vuotta sitten. Sen aikaa seisonut kylmässä mutta kuivassa tallissa. Ennen ostamista oli seisonut vastaavassa tallissa noin vuoden. Sen verran olen pohjaa hakannut, että uskallan väittää sen olevan kovaa tavaraa. Varmistetaan nyt kuitenkin tuokin asia, ihan vaan varmuuden ehkäisemisen välttämiseksi.
Onko jotain muuta mistä juuri tämän mallin kanssa pitäisi olla tietoinen koritöissä?
Onko muuten ilmansuodatin mallia "öljykylpy"? Itse en ole sellaista livenä koskaan nähnyt mutta epäilyt heräsi kun järjestelmän pohjalla oli reilusti ölppää. Perushuoltojen/säätämisen lisäksi ei moottorille ainakaan vielä tehdä mitään. Kone lähti ilman huikkaa vanhoilla bensoilla käymään aika vähäisellä sahaamisella. Ajamaan ei päässyt mutta viimeksi kun ajoin, vähäinen voima tuntui olevan tallessa (2,2l bensa) ja kulutus kurissa. Kamalasti ei siis vikaa voi olla... kop kop...
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Noiden "heikko" kohtahan on just noi lokari ja:
- taka jalkatilan pellitys, ulospäin olevat poikittaiset pokkaukset
- taka-akseliston kohta kokonaisuudessaan !
Yleensähän ne pahimmat autot huomaa kun seuraa kylkilistan linjaa ja takaovien saumoja, kori yksinkertaisesti nitkahtaa takalasin kohdalta.
Tais se pesnoissakin olla öljykylpy suodatin.....ei jaksa muistaa kun pääösin olivat diseleitä mitä tullu ruuvailtua, kun oli vielä nuo...jne
- taka jalkatilan pellitys, ulospäin olevat poikittaiset pokkaukset
- taka-akseliston kohta kokonaisuudessaan !
Yleensähän ne pahimmat autot huomaa kun seuraa kylkilistan linjaa ja takaovien saumoja, kori yksinkertaisesti nitkahtaa takalasin kohdalta.
Tais se pesnoissakin olla öljykylpy suodatin.....ei jaksa muistaa kun pääösin olivat diseleitä mitä tullu ruuvailtua, kun oli vielä nuo...jne
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Missä siis noita uudempia 2-sarjalaisia kaupan? Olen yrittäny löytää hyvälaatuisia, vaikka käytettyjä, mutta ei tunnu löytyvän. Vanhemman mallisia moni on tarjonnut, ja niitä on itselläkin pari. Viimeaikojen tarvikkeloksut kuulemma on tinapaperia ja muutenkin huonolaatuisia - niistä ei ole omakohtaista tietoa.Laakamato kirjoitti:73 vuosimalliin ei löydy loksuja mutta 74 löytyy. Hintakin on ok, 124e kpl. Tekisi siis mieli sovittaa vuotta tuoreemmat paikoilleen. Myyjän mukaan erona on joku tuuletusaukko. Mahtaakohan sopia paikoilleen ja kuinka suuri ero niissä on?
Eroja on se ilmanottoaukko, sekä se kohta mihin maski tulee. Kyllä ne saa sopimaan, muttei istu oikein nätisti niiltä kohdin.
1-sarja:
2-sarja:
Kuten yllä sanottu, rintapelti + se ilmanottoaukkohässäkkä on todella viheliäinen ja yleensä mätä. Perinteinen testi on heittää ämpärillinen vettä tuulilasille ja katsoa mistä tulee jalkatilaan. Ei saisi tulla...
Kuvia mun raadosta, jossa hitsattavaa on ollut, vaikka päällisin puolin näytti ihan ok:lle.
http://s1225.photobucket.com/albums/ee3 ... Lang/Kori/
Lokareita ei valitettavasti löydy, mutta jotain muuta peltiosaa löytyis facelift pystäriin. YV:llä voi tiedustella.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
- Olli Lajunen
- Mersutohtori
- Viestit: 559
- Liittynyt: 01.10.2005 13:52
- Paikkakunta: Yppäri
Jaa tämmönenkin topiksi..
Takavalojen aukot on samankokoiset ts uudet ja vanhat takavalot käy kokonaisuuksina ristiin, pelkät lasit/muovit ei. Vanhanmallin kromikehys ja pohja muodostavat kokonaisuuden joka uudemmassa on korjattu yhdellä yhtenäisellä muoviosalla -> uudessa rasterimallissa jätetty erillinen krominen kehys pois -> uuden takavalon lasi/muovi on vanhan kromikehyksen ulkomittojen kokoinen.
Eli tarvitset vaihtoo kokonaiset vanhat takavalot laseineen/muoveineen, kromikehyksineen ja valopohjineen. Liittimet lienee samanlaiset (tai muokattavissa), mutta napojen määrä voi vaihdella (esim. uudemmassa valopohjassa oli mulla 1x10W ajovalo vanhan pohjan 2x5W lamppujen sijaan).
Takavalojen aukot on samankokoiset ts uudet ja vanhat takavalot käy kokonaisuuksina ristiin, pelkät lasit/muovit ei. Vanhanmallin kromikehys ja pohja muodostavat kokonaisuuden joka uudemmassa on korjattu yhdellä yhtenäisellä muoviosalla -> uudessa rasterimallissa jätetty erillinen krominen kehys pois -> uuden takavalon lasi/muovi on vanhan kromikehyksen ulkomittojen kokoinen.
Eli tarvitset vaihtoo kokonaiset vanhat takavalot laseineen/muoveineen, kromikehyksineen ja valopohjineen. Liittimet lienee samanlaiset (tai muokattavissa), mutta napojen määrä voi vaihdella (esim. uudemmassa valopohjassa oli mulla 1x10W ajovalo vanhan pohjan 2x5W lamppujen sijaan).
W115 200D 2.4 sttppdic -75
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
... niin ja kun ketjun otsikko on W115 tietoa, niin mainostetaanpa pystylamppu.fi - tietoa Mercedes-Benz W 114 ja W 115 autoista
Joskun on käynyt mielessä rakentaa tuonne pystylamppugalleria, tai olkoon nimi mikä vaan, minne kävijät voisi laittaa autostaan muutaman kuvan ja vaikka pienen esittelyn. Olisiko kiinnostusta?
Joskun on käynyt mielessä rakentaa tuonne pystylamppugalleria, tai olkoon nimi mikä vaan, minne kävijät voisi laittaa autostaan muutaman kuvan ja vaikka pienen esittelyn. Olisiko kiinnostusta?
Ilman muuta ja muut ilman.Antti S kirjoitti:Joskun on käynyt mielessä rakentaa tuonne pystylamppugalleria, tai olkoon nimi mikä vaan, minne kävijät voisi laittaa autostaan muutaman kuvan ja vaikka pienen esittelyn. Olisiko kiinnostusta?
Harmi vaan sinänsä että omista entisistä pystäreistä ei paljolti kuvia ole (esim. avatar), edellisestä on mutta se oli aika pahannäköinen.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!