Tonin 9-3 2.0t ja Ford Mondeo 2.0 TDCi
Pösöttimellä on nyt ajeltu 3kk ja noin 7500 km
Mittarissa tällä hetkellä 323500 km.
Pienin mitattu kulutus puhtaassa maantieajossa 4,9 litraa/100 km ja korkein pääosin taajamapyöritystä 6,6 litraa/100 km.
Auto on toiminut kuin ajatus. Katsastuksenkin läpäisi ilman huomautuksia.
Muutamien kuluvien alunstanosien lisäksi pari kappaletta ajovalon hehkuja on mennyt, ei muuta.
Eräänä kylmänä aamuna töihin ajaessa tein yhden uuden positiivisen havainnon - autossa muuten toimii myös kuljettajan penkinlämmitin! Sehän on ranskalaisessa autossa perin harvinaista...
Tässä vaiheessa ei siis tämän enempää raportoitavaa. Talvea ja pakkasia odotellessa...
Mittarissa tällä hetkellä 323500 km.
Pienin mitattu kulutus puhtaassa maantieajossa 4,9 litraa/100 km ja korkein pääosin taajamapyöritystä 6,6 litraa/100 km.
Auto on toiminut kuin ajatus. Katsastuksenkin läpäisi ilman huomautuksia.
Muutamien kuluvien alunstanosien lisäksi pari kappaletta ajovalon hehkuja on mennyt, ei muuta.
Eräänä kylmänä aamuna töihin ajaessa tein yhden uuden positiivisen havainnon - autossa muuten toimii myös kuljettajan penkinlämmitin! Sehän on ranskalaisessa autossa perin harvinaista...
Tässä vaiheessa ei siis tämän enempää raportoitavaa. Talvea ja pakkasia odotellessa...
Viimeksi muokannut toni1976, 31.3.2012 23:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Nyt on Pösö saanut talvirenkaat alle ja koko omistusaikani vaivannut ihme tärinä katosi renkaanvaihdon jälkeen. Tärinää on koitettu saada pois tasapainottamalla renkaat uudestaan ja viimeistään nuo alustan tankojenvaihdon ja kulmiensäädön jälkeen kuvittelin, että ongelma poistuu. Niin ei kuitenkaan tapahtunut, vaan tärinä jatkui. Ihmeellisintä tärinässä oli se, että pahin täryytys ilmeni noin 50-60 km/h. Myös motarinopeuksissa tärinä oli melko voimakasta.
Ongelman aiheuttajana siis mitä todennäköisimmin melko loppuunajetut Kormoran-merkkiset kesägummit tai sitten pahimmassa tapauksessa kiero vanne. Pitäisin kuitenkin renkaan mahdollista kudosvauriota todennäköisimpänä syynä
Noilla talvirenkailla kuitenkin meno on vakaata ja tärinätöntä kaikissa nopeuksissa
Ens kesäksi pitää uudet kesätassut hankkia, joten eiköhän tuo tärinä saada viimeistään silloin kokonaisvaltaisesti hallintaan
Mittariin kertynyt nyt reilu 10000 km ja alkaa öljynvaihtohuolto lähestymään. Pitänee talvea vasten myös polttoainesuodatin uusia
Ongelman aiheuttajana siis mitä todennäköisimmin melko loppuunajetut Kormoran-merkkiset kesägummit tai sitten pahimmassa tapauksessa kiero vanne. Pitäisin kuitenkin renkaan mahdollista kudosvauriota todennäköisimpänä syynä
Noilla talvirenkailla kuitenkin meno on vakaata ja tärinätöntä kaikissa nopeuksissa
Ens kesäksi pitää uudet kesätassut hankkia, joten eiköhän tuo tärinä saada viimeistään silloin kokonaisvaltaisesti hallintaan
Mittariin kertynyt nyt reilu 10000 km ja alkaa öljynvaihtohuolto lähestymään. Pitänee talvea vasten myös polttoainesuodatin uusia
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Kyllä on pelkästään positiivinen kuva jäänyt autosta. Tällä kyllä taittaa mielikseen pidempääkin matkaa ja tuo pieni polttoaineenkulutus on pelkkää plussaa. Maantiellä ohitukset sujuu melko ripeästi, vaikkei tämä mikään tehodiesel olekaan. Ja menohan on mukavan letkeätä
Istuimet on hyvät ja monipuolisten säätöjen ansiosta ajoasennon saa mieluisaksi, kuin nojatuolissa istuisi...
Auto on toiminut toistaiseksi erittäin luotettavasti, tilaa on riittävästi ja kulutus kohtuullinen, joten ei kait tuo hullumpi yhdistelmä ole Eikä ole naapurit tai kaverit kateellisia
Lähes päivittäin kuitenkin joutuu kestämään sitä tyypillistä naljailua ranskalaisista autoista, mutta jokaisellahan on oikeus omaan mielipiteeseen...
Ajellaan nyt tällä jonkin aikaa ja katotaan miten se kestää. Vähän on kieltämättä ruvennut himottamaan tuollainen "maantielaiva" 607, joten seuraava auto saattaisi sitten olla kuningasleijona
Istuimet on hyvät ja monipuolisten säätöjen ansiosta ajoasennon saa mieluisaksi, kuin nojatuolissa istuisi...
Auto on toiminut toistaiseksi erittäin luotettavasti, tilaa on riittävästi ja kulutus kohtuullinen, joten ei kait tuo hullumpi yhdistelmä ole Eikä ole naapurit tai kaverit kateellisia
Lähes päivittäin kuitenkin joutuu kestämään sitä tyypillistä naljailua ranskalaisista autoista, mutta jokaisellahan on oikeus omaan mielipiteeseen...
Ajellaan nyt tällä jonkin aikaa ja katotaan miten se kestää. Vähän on kieltämättä ruvennut himottamaan tuollainen "maantielaiva" 607, joten seuraava auto saattaisi sitten olla kuningasleijona
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Tämä kaveri on tehnyt biisin pösöstään ja vaikuttaa tyytyväiseltä! [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IjYVeG7YwO8[/youtube]
Kannattaa kattoa kokonaan!
Kannattaa kattoa kokonaan!
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Mullakin on nyt hetken ollu 406 GW Hdi 2002 malline, 269tkm ajettu. Ihan kiva ajaa ja melko hiljanen. Voimaa sais olla enempi mutta kyllä tollakin pärjää. Kori ja sisusta on kestänyt ihmeen hyvin, ei oikein missään näy ruostekukkaa. Miinuksia jos hakee niin nuo vakkarin ja radion viikset on jotenkin hankalat käyttää.
En tiedä onko vika vai ominaisuus näillä kilsoilla mutta kone vähän nypyttää pienillä kierroksilla, liekkö suuttimet kuluneet vai mistä johtunee? Onko muilla samoja kokemuksia?
En tiedä onko vika vai ominaisuus näillä kilsoilla mutta kone vähän nypyttää pienillä kierroksilla, liekkö suuttimet kuluneet vai mistä johtunee? Onko muilla samoja kokemuksia?
Myös minä olen havainnut pientä nypytystä pikkukierroksilla ajaessa, mutta se on niin pientä etten oikeastaan ole ajatellut koko asiaa. Joskus vaan miettinyt onko se vika vai ominaisuus
Mulla on mittarissa nyt 329000 km ja auto on todellakin säilyttänyt hyvin ryhtinsä. Sisustamateriaalit ovat pysyneet ehjinä ja siisteinä. Ruostetta löytyy konepellin etureunasta mutta muutenpa tuo maalipinta on pysynyt kuosissaan.
Vakkarin ja radion viikset todellakin vaativat totuuttelua... Ajan kans nekin oppii.
Mulla on mittarissa nyt 329000 km ja auto on todellakin säilyttänyt hyvin ryhtinsä. Sisustamateriaalit ovat pysyneet ehjinä ja siisteinä. Ruostetta löytyy konepellin etureunasta mutta muutenpa tuo maalipinta on pysynyt kuosissaan.
Vakkarin ja radion viikset todellakin vaativat totuuttelua... Ajan kans nekin oppii.
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Päivitelläänpä tännekin pitkästä aikaa kuulumisia
Pösötin oli vähällä vaihtua vm 2003 9-5 2.2 TiD farkku-Saabiin pari kuukautta sitten, mutta kauppoja ei loppupeleissä saatu aikaiseksi kun emme päässeet välirahasta sopimukseen. Tällä kulkineella sitten jatketaan taivalta ainakin toistaiseksi...
Pösö ollut mulla ajossa nyt 9kk ja takana lähes 25000 km. Mittariin pyörähti tänään pyöreät 340000 km. Meno on ollut huoletonta. Talvi on pärjätty hienosti ilman ainuttakaan ongelmaa, myös lämpöä riitti kovemmillakin pakkasilla.
Maantiekulutus on pyörinyt koko ajan välillä 4,9-5,4 litraa/100 km ja nurkka-ajossa jonkin verran enemmän.
Uudet kesätassutkin on tullut jo hankittua valmiiksi ja nehän jonkin ajan päästä saakin ruuvailla alle.
Jossain vaiheessa pitäisi jakoremmi vaihdattaa ja myös käsijarruvaijerit, muita laittoja ei tällä hetkellä ole tiedossa.
Meno jatkuu
Myös eukon ysikolmonen on toiminut hyvin. Mittarissa on tällä päivämäärällä jotain 172000 km, eli 16 kk:n omistusaikana mittariin on tullut 15000 km.
Tuona aikana autoon on vaihdettu molemmat etuiskareiden ylätukilaakerit, yksi ajovalon hehku, takajarrupalat ja kahteen kertaan öljyt.
Talvirenkaat alkaa olla lopussa, joten ens talveksi joutuu sarjan nappuloita ostamaan alle
Pösötin oli vähällä vaihtua vm 2003 9-5 2.2 TiD farkku-Saabiin pari kuukautta sitten, mutta kauppoja ei loppupeleissä saatu aikaiseksi kun emme päässeet välirahasta sopimukseen. Tällä kulkineella sitten jatketaan taivalta ainakin toistaiseksi...
Pösö ollut mulla ajossa nyt 9kk ja takana lähes 25000 km. Mittariin pyörähti tänään pyöreät 340000 km. Meno on ollut huoletonta. Talvi on pärjätty hienosti ilman ainuttakaan ongelmaa, myös lämpöä riitti kovemmillakin pakkasilla.
Maantiekulutus on pyörinyt koko ajan välillä 4,9-5,4 litraa/100 km ja nurkka-ajossa jonkin verran enemmän.
Uudet kesätassutkin on tullut jo hankittua valmiiksi ja nehän jonkin ajan päästä saakin ruuvailla alle.
Jossain vaiheessa pitäisi jakoremmi vaihdattaa ja myös käsijarruvaijerit, muita laittoja ei tällä hetkellä ole tiedossa.
Meno jatkuu
Myös eukon ysikolmonen on toiminut hyvin. Mittarissa on tällä päivämäärällä jotain 172000 km, eli 16 kk:n omistusaikana mittariin on tullut 15000 km.
Tuona aikana autoon on vaihdettu molemmat etuiskareiden ylätukilaakerit, yksi ajovalon hehku, takajarrupalat ja kahteen kertaan öljyt.
Talvirenkaat alkaa olla lopussa, joten ens talveksi joutuu sarjan nappuloita ostamaan alle
Viimeksi muokannut toni1976, 31.3.2012 23:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Älä ihmeessä mene tuollaiseen Opel-moottoriseen Saabiin 406 HDi:tä vaihtamaan. Peugeot on varmasti parempi laitos ajomukavuudeltaan, ja kestävyydeltään. Tuttu isäntä päästeli vastaavalla -99 mallin 406 HDi:llä 500tkm, ja tilalle tuli -04 E220CDi. Ei kauaa mennyt, kun kakkosautoksi tuli 300tkm ajettu 406 HDi -00. Mersu seisoo käytännössä aina pihassa. Peugeotilla (tuttavallisemmin Pökäleellä) tehdään nyt kaikki ajot. Täytyy kyllä myöntää, että ei turhaan ole kehuttu, todella hyväkyytinen auto. Ja korit kestää ajan hammasta.
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
Myönnän, että tuossa olet varmaankin ihan oikeassa. Ja hulluahan noin hyvin toimivaa autoa on lähteä vaihtamaan kun eihän siitä käytännössä mitään edes vaihdossa saa Se vaan kuitenkin on niin, että nuo Saabit vetää puoleensa magneetin lailla ja diesel-Saab on vielä kokematta...thabandit^ kirjoitti:Älä ihmeessä mene tuollaiseen Opel-moottoriseen Saabiin 406 HDi:tä vaihtamaan. Peugeot on varmasti parempi laitos ajomukavuudeltaan, ja kestävyydeltään.
Mutta kyllä pösötin vielä toistaiseksi saa jäädä pihaan
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Kannentiiviste meni?
Mulla tais mennä kannentiiviste. On jo jonkin aikaa tehnyt sitä että tekee välillä painetta paisuntasäiliöön eli työntää korkin välistä hieman ulos. Joutuu silloin tällöin hieman lisäämään nestettä. Lämmöt on normaalit ja nesteet ja öljyt on oikean väriset eli ei sekoonnu.
Tuli hätäpäissään sitten ostettua -08 Fabia TDI, kun ei ollut mahdollista pitää autotonta päivää.
Mietin just että laittaisko ton pösön tommosenaan myyntiin vai vaihtaisko tivarin ym ja sitten myisi ehjänä?
Nyt vois joku saada tön pöskön sopivasti. Muuten on aivan tikissään ja leimaakin vielä pitkälti jäljellä...
Tuli hätäpäissään sitten ostettua -08 Fabia TDI, kun ei ollut mahdollista pitää autotonta päivää.
Mietin just että laittaisko ton pösön tommosenaan myyntiin vai vaihtaisko tivarin ym ja sitten myisi ehjänä?
Nyt vois joku saada tön pöskön sopivasti. Muuten on aivan tikissään ja leimaakin vielä pitkälti jäljellä...
Kesä tekee tuloaan, mutta Pösössä meinaa mittaristossa palaa värillisiä valoja kuin joulukuusessa konsanaan
Jokin aika sitten syttyi ABS-järjestelmän vikavalo, joka korjaantui itsekseen. Valo pysyi poissa pitkän aikaa ja taas sitten yhtäkkiä syttyi. Seuraavan starttauksen jälkeen valo sammui taas normaalisti ja on sen jälkeen pysynyt poissa.
Tänään syttyi moottorin kuva mittaristoon. Auto kuitenkin toimi ihan normaalisti. Uusi starttaus ei poistanut vikavaloa ainakaan vielä.
Nyt on alkanut sitten olla ensimmäisiä havaintoja ilmassa siitä, että ajan ranskalaista autoa
Täytynee viedä auto tutkimuksiin, mikäli tuo lamppu ei ota sammuakseen mittaristosta
Onhan tällä kuljettukin jo luotettavasti reilut 26000 km...
Jokin aika sitten syttyi ABS-järjestelmän vikavalo, joka korjaantui itsekseen. Valo pysyi poissa pitkän aikaa ja taas sitten yhtäkkiä syttyi. Seuraavan starttauksen jälkeen valo sammui taas normaalisti ja on sen jälkeen pysynyt poissa.
Tänään syttyi moottorin kuva mittaristoon. Auto kuitenkin toimi ihan normaalisti. Uusi starttaus ei poistanut vikavaloa ainakaan vielä.
Nyt on alkanut sitten olla ensimmäisiä havaintoja ilmassa siitä, että ajan ranskalaista autoa
Täytynee viedä auto tutkimuksiin, mikäli tuo lamppu ei ota sammuakseen mittaristosta
Onhan tällä kuljettukin jo luotettavasti reilut 26000 km...
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Moottorinkuva mittaristossa palaa edelleen. Koitettiin kaverin kanssa hakea vikakoodeja autosta, mutta eipä tuntunut löytyvän softaa jonka olis saanu kommunikoimaan ranskattaren kanssa
Vikakoodin lukijan olisin jo käynyt ostamassa, mutta sain kuulla, ettei tuollaiset perus-halppislukijat todennäköisesti toimi näin vanhassa HDI Pösössä... Varmaankin ainut vaihtoehto kiikuttaa auto pajalle ja siellä luetuttaa vikakoodit ja kuittauttaa valo sammuksiin. Sittenpä sen näkee pysyykö "vika" poissa vai tuleeko takaisin
Vikakoodin lukijan olisin jo käynyt ostamassa, mutta sain kuulla, ettei tuollaiset perus-halppislukijat todennäköisesti toimi näin vanhassa HDI Pösössä... Varmaankin ainut vaihtoehto kiikuttaa auto pajalle ja siellä luetuttaa vikakoodit ja kuittauttaa valo sammuksiin. Sittenpä sen näkee pysyykö "vika" poissa vai tuleeko takaisin
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Yhen tutun hyllystä löytyi MaxiScan MS509-vikakoodinlukija, jolla saatiin vikakoodit luettua ja poistettua. Ei enää moottorinkuva kiilu mittaristossa
Otinpa heti asiakseni ja tilasin itselle samanlaisen laitteen, maksoi huikeat 47 euroa toimituskuluineen.
Kyllähän tuo hintansa haukkuu, jos noita vikakoodeja joutuu enemmältikin kuittailemaan. Ja toimiihan tuo varmaan Saabissakin, jos sattuu joskus tarttemaan
Otinpa heti asiakseni ja tilasin itselle samanlaisen laitteen, maksoi huikeat 47 euroa toimituskuluineen.
Kyllähän tuo hintansa haukkuu, jos noita vikakoodeja joutuu enemmältikin kuittailemaan. Ja toimiihan tuo varmaan Saabissakin, jos sattuu joskus tarttemaan
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Päädyin sitten kuitenkin laittamaan pösön kuntoon. Kansi irti ja koneistamoon. Koneistamo totesi kannen ehjäksi. Plaanattiin taso, vaihdettiin uudet ohjurin kumit, todettiin venojen pitävyys ym.
Oli muuten ihan virheetön nokka-akseli ja pytyt hienossa kunnossa, hoonijäljet näkyy. Ei näytä 273tkm olevan kuin alkuverryttelyä tolle HDI koneelle.
Nyt on kansi paikoillaan ja seuraavaksi jakopää uusilla osilla kohilleen.
Kannenpulteissa on muuten Torx E14 kanta, ei löydy ihan joka kaupasta.
Koneistamolasku 440,00 osineen...
Oli muuten ihan virheetön nokka-akseli ja pytyt hienossa kunnossa, hoonijäljet näkyy. Ei näytä 273tkm olevan kuin alkuverryttelyä tolle HDI koneelle.
Nyt on kansi paikoillaan ja seuraavaksi jakopää uusilla osilla kohilleen.
Kannenpulteissa on muuten Torx E14 kanta, ei löydy ihan joka kaupasta.
Koneistamolasku 440,00 osineen...
romu kirjoitti:Taitaa tulla pösö tännekin.
Hinta-laatu kohtaa mainiosti. Todella hyvä ajaa, hiljainen,pikkuruokainen..
Katsellaan, laitetaan lupi pystyyn jahka löydän sopivan.
Sorruinpa minäkin muiden muassa ostamaan -02 vuoden 406 pösön, kun löytyi tuosta läheltä parahultaisesti originaali 7-paikkainen vain 180 tkm ajettuna. Kahden litran pensakoneella, ilmastoinnilla yms. Ei voi kyllä kyytiä moittia (vaikka ei ihan 126:lle pärjääkään) ja ihmeen siisti ja laadukkaan oloinen muutenkin. Etukäteen arvelin, että räminöitä ja resonansseja olisi, mutta mitään sellaisia ei ole vielä ilmennyt tässä muutaman viikon aikana. Keskikulutus viikonlopun 750 km reissulla kahden aikuisen, neljän lapsen ja erinäisten tavaroiden kuormalla oli 7,4 l/100km. Matka-ajossa menee johonkin 7 litran pintaan samaisella lastilla. Toistaiseksi olen kyllä ollut tosi tyytyväinen ostokseen. Ja väri on tietysti tummanvihreä, kuten pihan muutkin autot
® Mesen Porkkana-klubi
Siinä mielessä tämä on kyllä hyvin rakennettu auto, että noita ylimääräisiä sivuääniä ei ole Muutenkin melko hiljainen auto olemassa. Taisipa olla aikanaan luokkansa hiljaisimpia autoja. Onnittelut hankinnastaTNewa kirjoitti:Etukäteen arvelin, että räminöitä ja resonansseja olisi, mutta mitään sellaisia ei ole vielä ilmennyt tässä muutaman viikon aikana.
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saabiin tehty pientä huoltoa. Viime syksynä katsastuksessa mainittiin ylätukivarren puslan olevan hieman väljä oikealta takaa ja suositeltiin vaihtamaan. Nyt melkein vuosi sillä on ajettu ja todella väljäksihän se oli jo päässyt! Takapäästä kantautui kolahduksia ja ajettavuuskin ehti jo mennä melko levottomaksi
Vihdoin ja viimein sain aikaiseksi vaihdettua uuden ylätukivarren paikoilleen. Hommana ihan helppo, mutta ahtaassa paikassa sijaitsee sisäpään kiinnitys.
Samoilla kiroamisilla vaihtui myös ilmansuodatin ja raitisilmasuodatin
Etujarrut pitänee vielä vilkaista ennen seuraavaa katsastusta, vaikuttaisi olevan jarrupalojen vaihto edessä... Muutenhan tuo vaikuttaisi olevan hyvässä iskussa. Mittarissa 178000 km.
Vihdoin ja viimein sain aikaiseksi vaihdettua uuden ylätukivarren paikoilleen. Hommana ihan helppo, mutta ahtaassa paikassa sijaitsee sisäpään kiinnitys.
Samoilla kiroamisilla vaihtui myös ilmansuodatin ja raitisilmasuodatin
Etujarrut pitänee vielä vilkaista ennen seuraavaa katsastusta, vaikuttaisi olevan jarrupalojen vaihto edessä... Muutenhan tuo vaikuttaisi olevan hyvässä iskussa. Mittarissa 178000 km.
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Minun pösö on nyt pikkuveljen omistuksessa. Hyvin on toiminut.
Kannattaa muuten ottaa takapenkin istuinosa irti ja katsoa onko ruosteessa lattia sen alta. Minun autossa selvittiin vielä hionnalla ja maalauksella.
Nyt ajoautona Fabia farmari 1.9tdi elegance -08, ajettu 121tkm. Pösö oli jotenkin isolla tiellä mukavempi mutta onhan tuo sotka muuten hyvän tuntuine, järkiauto.
Kannattaa muuten ottaa takapenkin istuinosa irti ja katsoa onko ruosteessa lattia sen alta. Minun autossa selvittiin vielä hionnalla ja maalauksella.
Nyt ajoautona Fabia farmari 1.9tdi elegance -08, ajettu 121tkm. Pösö oli jotenkin isolla tiellä mukavempi mutta onhan tuo sotka muuten hyvän tuntuine, järkiauto.
Nyt talossa:
Chevy K1500 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99
Ford Falcon Futura 408W -68
Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Chevy K1500 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99
Ford Falcon Futura 408W -68
Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Onko tietoa, mikä tuon ruostumisen aiheuttaa? Vai onko tuossa joku rakenteellinen juttu¸ jonka vuoksi "mätänee" just takapenkin istuinosan alta.Ahti kirjoitti:Kannattaa muuten ottaa takapenkin istuinosa irti ja katsoa onko ruosteessa lattia sen alta.
Muutenhan nämä tuntuu vastustavan ruostetta vallan mainiosti.
Siinä on sellanen aika iso muovitulppa penkin alla ja luulen että se ei ole alunperinkään oikein tiivis eli kosteus pääsee auton alta pesimään penkin ja pellin väliin. Sen reiän kautta on kai tarkoitus päästä käsiksi pa-tankiin/koholaitteeseen. Tankin ja pohjan välihän on aika pieni (ehkä 5cm). Se on kyllä tosi helppo ja nopea homma tarkistaa, istuinosa vaan pois edestä.Pappi kirjoitti:Onko tietoa, mikä tuon ruostumisen aiheuttaa? Vai onko tuossa joku rakenteellinen juttu¸ jonka vuoksi "mätänee" just takapenkin istuinosan alta.Ahti kirjoitti:Kannattaa muuten ottaa takapenkin istuinosa irti ja katsoa onko ruosteessa lattia sen alta.
Muutenhan nämä tuntuu vastustavan ruostetta vallan mainiosti.
Nyt talossa:
Chevy K1500 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99
Ford Falcon Futura 408W -68
Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Chevy K1500 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99
Ford Falcon Futura 408W -68
Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Nyt kävi sitten niin, että 406 lähti pihasta uuden omistajan haltuun! Toivottavasti tarjoaa hänellekin yhtä luotettavia kilometrejä, kuin se on minullekin tarjonnut...
Auto olisi pitänyt leimata lokakuuhun mennessä ja leimalle olisi pitänyt käsijarruvaijerit uusia, samoin iskarin ylätukilaakerit. Jakoremmi olisi myös vaihdettava piakkoin. Ostajaa ei nämä pienet jutut haitannut vaan vei auton mukanaan vikoineen päivineen ja jätti jonkinlaisen nipun seteleitä käteeni hyvityksenä autosta.
Nyt sitten katellaan mitä seuraavaksi... Tuleekohan kenties toinen Saab pihaan tai jotain ihan muuta.
Auto olisi pitänyt leimata lokakuuhun mennessä ja leimalle olisi pitänyt käsijarruvaijerit uusia, samoin iskarin ylätukilaakerit. Jakoremmi olisi myös vaihdettava piakkoin. Ostajaa ei nämä pienet jutut haitannut vaan vei auton mukanaan vikoineen päivineen ja jätti jonkinlaisen nipun seteleitä käteeni hyvityksenä autosta.
Nyt sitten katellaan mitä seuraavaksi... Tuleekohan kenties toinen Saab pihaan tai jotain ihan muuta.
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75