W204 s Defa laturin paikka
W204 s Defa laturin paikka
Onko kokemusta c 200 cdi moottoriin asennetusta Defa akkulaturista (paikka)?
Ei varsinaisesti keskusteluun liittyen, mutta ei viitsi tehdä uutta aihetta pikkujutun takia.
Eli akku pitäisi vaihtaa W204:een joten voiko antaa virtaa (konehuoneen lisävirtapaikasta) laturilla tai toisella akulla siksi aikaa, että saa uuden akun vaihdettua paikoilleen?
Ei tarvitsisi asetella kelloja yms. uudelleen, eikä taksilaitteet herjailisi virtakatkoista?
Eli akku pitäisi vaihtaa W204:een joten voiko antaa virtaa (konehuoneen lisävirtapaikasta) laturilla tai toisella akulla siksi aikaa, että saa uuden akun vaihdettua paikoilleen?
Ei tarvitsisi asetella kelloja yms. uudelleen, eikä taksilaitteet herjailisi virtakatkoista?
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
defa laturi
konehuoneeseen kannattaa laittaa koska laturin saa helpommin sähköön ja on punaisen kannen alla on akulle meno + napa joka sijaitsee konehuoneessa oikealla puolella
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Onnistuu antamalla apuvirtaa esimerkiksi konehuoneen pistokkeiden kautta. Tarkkanahan siinä pitää akun vaihdossa sitten olla että ei pääse varsinainen plus-napa koskettelemaan runkoon. Silloin tulee isompaa remonttia.
Muutenkaan en uskaltautuisi mitä tahansa laturia laittaa virransyöttöön akun vaihdon ajaksi. Kun oma akku irroitetaan, niin kuorma tippuu hyvin pieneksi ja ainakin perinteiset akkulaturit nostavat siinä tilanteessa jännitteen hyvinkin korkeaksi. Älylatureiden kanssakin kannattaa etukäteen mitata että minkälaista jännitettä se puskee ulos ilman kuormaa tai pienellä kuormalla.
Varmin tapa on käyttää pientä 12V-akkua jolloin ei ainakaan pääse ylijännitettä syntymään.
Muutenkaan en uskaltautuisi mitä tahansa laturia laittaa virransyöttöön akun vaihdon ajaksi. Kun oma akku irroitetaan, niin kuorma tippuu hyvin pieneksi ja ainakin perinteiset akkulaturit nostavat siinä tilanteessa jännitteen hyvinkin korkeaksi. Älylatureiden kanssakin kannattaa etukäteen mitata että minkälaista jännitettä se puskee ulos ilman kuormaa tai pienellä kuormalla.
Varmin tapa on käyttää pientä 12V-akkua jolloin ei ainakaan pääse ylijännitettä syntymään.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Sopiiko kysyä miksi 2009-malliseen taksiin pitää vaihtaa akkua, eihän tuota ole ehditty montaa kertaa startatakaan?|Teemu| kirjoitti:Ei varsinaisesti keskusteluun liittyen, mutta ei viitsi tehdä uutta aihetta pikkujutun takia.
Eli akku pitäisi vaihtaa W204:een joten voiko antaa virtaa (konehuoneen lisävirtapaikasta) laturilla tai toisella akulla siksi aikaa, että saa uuden akun vaihdettua paikoilleen?
Ei tarvitsisi asetella kelloja yms. uudelleen, eikä taksilaitteet herjailisi virtakatkoista?
Vähän kyllä ihmetyttää itseäkin, miksi akku on mennyt näin nopeasti, mutta jos auto seisoo useamman päivän esim. lomien takia, ei enää käynnisty ilman apuvirtaa. Pyörähtää myös vähän vaikean oloisesti käyntiin ja akkutesteri näytti, että akku on parhaat päivänsä nähnyt.
Onhan tuolla toki ikääkin se kolmisen vuotta ja täällä maaseudulla kun taksit eivät käy yötä päivää, vaan auto saattaa odotella useita tunteja asemalla kyytien välissä, niin onhan noita käynnistyksiäkin tullut paljon matkan varrella.
Älylaturia en omista, joten viisainta lienee antaa virtaa esim. tallissa olevasta 12V ja olikohan 55Ah akusta.
Vai onko täysin tuhoon tuomittu ajatus antaa virtaa kaapeleilla tuosta omasta Ceestä (auto sammutettuna) sen akun vaihdon ajaksi?
Onhan tuolla toki ikääkin se kolmisen vuotta ja täällä maaseudulla kun taksit eivät käy yötä päivää, vaan auto saattaa odotella useita tunteja asemalla kyytien välissä, niin onhan noita käynnistyksiäkin tullut paljon matkan varrella.
Älylaturia en omista, joten viisainta lienee antaa virtaa esim. tallissa olevasta 12V ja olikohan 55Ah akusta.
Vai onko täysin tuhoon tuomittu ajatus antaa virtaa kaapeleilla tuosta omasta Ceestä (auto sammutettuna) sen akun vaihdon ajaksi?
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Tämä on se varmin konsti. Eli toinen auto moottori sammuksissa viereen ja kaapelit kiinni. Sitten vasta akku irti.|Teemu| kirjoitti:Akku vaihdettu antamalla samanaikaisesti virtaa toisesta akusta kaapeleilla. Kiitokset avusta!!
Näin ei pääse jännitepiikkejä syntymään joita voi syntyä kun autoon syötetään virtaa ulkoisella laturilla.