Ostamassa e400 w124, ehkä?

Vastaa Viestiin
zozua
Viestit: 18
Liittynyt: 20.8.2011 14:28

Ostamassa e400 w124, ehkä?

Viesti Kirjoittaja zozua »

Elikkä onko mitään kokemuksia tollasesta vehkeestä? olisi yksi edullisesti tiedossa, mutta vähn mietyttää, mittarissa yli 300tkm. Vikoja on että srs airbagin valopalaa ja moottori pitää ihmeellistä ääntä, onko kellään mitään veikkauksia mistä mahtaa kuulua ääni? http://www.youtube.com/watch?v=eSdOOhrZ ... ZP5OZkLOej
omistaja epäili että olisi vesi pumpussa vikaa tai ketjun kiristimissä?

vesipumppu näytti maksavan 120e luokkaa, ketjun kiristimiä en löytäny mistään.

sanokaapa rehellisiä mielipiteitä kannattaako tuollainen ostaa? hinta olisi aika sopiva ja löytyy nahkasisusta ja ilmastointi. laatikko pelittää hyvin ja muuten toimiva peli, omistaja sanoi että osti tuon puolivuotta sitten ja piti tuolloin jo tuota ääntä ja on joka päiväsessä ajossa ja ei ole vaikuttanut mihinkään muuten?
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Jaa-a, tuohan nyt ei ihan hirveästi tekniikan osalta eroa 500:sta, joten peilaillen niihin hintoihin ja oikeastaan tietämättä sen enempiä vian aiheuttajaa, niin olisiko 1000€ hieman liikaa autosta?

Edullinen ostaa ei näissä sitten ihan oikeasti tule olemaan halpa ja helppo korjata.

Mikäli et itse voi tehdä mitään, niin ehkäpä ohittaisin suoraan houkuttelevan tarjouksen.

Hyvin varmasti koneen äänien jälkeen alkaa sitten pätkimisten metsästäminen jne..

Olematta liian skeptinen, niin 5t€ jos varaa ensi alkuun "kaikkeen" pieneen ja jos toimii, niin hyvä, jos ei, niin sitten se seuraava 5t€.
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Kunnon kuulamoottori.

Jos sieltä vesipumppu on tuossa kunnossa niin ei siellä koneessa vettä ole.
Aina kun tuohon tulee joku "pikkuvika" ni se o varauduttava tonniin. Toisaalta jos siellä on vaan se ketju ja sen kiristäjä vialla, ni joudut kuitenki ne vaihtamaan ja mitää takuuta ei oo että sillä vika lähtee. Mun mielestä tuo ei siltä edes kuulosta, vaan joltaki pahemmalta.

Unoha tollanen ellet varaudu korjailemaan sitä useilla tuhansilla euroilla ja aikaa menee vuosi, kaksi. Tuo ei mun mielestä edes käy kuin max 7 sylinterillä.

ja ei, sinä et huomaa jos sieltä on 50hv ja yksi tai kaksi mäntää pois pelistä... et vaikka se mäntä olis koneen pohjalla muruina.

tuossa edellises viestissä olikin jo summat mainittu aika tarkkaan. Ensalkuun tosiaan se vitonen huoltoihin ja sit katotaan mitä vikoja jäi jälelle ja korjataan loput 1-2 tuhatta per kohde.

Kallis auto uutena = vielä kalliimpi auto vanhana.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Minusta tuo voisi ihan hyvin kuulostaa esim. kk-laakerilta tai vaikkapa mäntävialta? Jokatapauksessa varautuisin henkisesti ja rahallisesti uuden koneen vaihtamiseen...
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Ei käy kaikilla, luultavasti sytytyksenohjaus rikki tai johtosarja hajalla.
Molemmat viat ovat yli tonnin korjauksia.

Kolinan syy ei tuosta auennut, hihnan kiristimen iskari voi olla syypää
tai sitten kone on pommi. Taitava myyjä olisi korjannut tuon iskarivian, se
ei maksa paljon ja auton arvo nousee enemmän kuin korjaus maksaa.

Älä osta Virosta mitään raatoja. Jos haluat harrasteauton, hae Ruotsista
niin hyvä kuin löytyy. Raadon kunnostaminen maksaa enemmän. Sergey
voi ehkä auttaa Ruotsissa.

400E on paljon halvempi korjata kuin 500E, jossa on erikoisosia.

Jos haluat halvan käyttöauton, osta diesel tai E220.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Jarkko N kirjoitti:400E on paljon halvempi korjata kuin 500E, jossa on erikoisosia.

Jos haluat halvan käyttöauton, osta diesel tai E220.
Mitä seuraillut puheita ja muita, niin konehan on liki sama ja käsittääkseni siinä olevat ohjainlaitteet ovat samoja/samanlaisia, kuten ilmamäärämittarit jne, johtosarja, sytysosat, joten tekniikan puolella hinnat menee varmastikkin melko käsi kädessä.

Itseasiassa mitä tuo auto on itsellä ollut nyt 8 vuotta, niin oikeastaan mihinkään erikoisosiin en ole törmännyt, siis siinä mielessä, kuin jos otetaan vaikka A8 audi tms. Ja autoa on itsellä kuitenkin hyvin paljon läpikäyty säilytys mielessä, eli osaa on vaihdeltu jo etukäteen. Osat mitä on tarvinnut on löytynyt aika suoraan suomestakin tai jos joku on ollut ruman hintainen, niin yhtä kallis se on sitten kaikkiin tuon ikäisiin 8-koneisiin Mersuihin.

Erot näiden 400 vs. 500 välillä alkaa sitten tulla alustassa ja muissa osissa, miltä osin, niin eipä nytten osaa taas sanoa.
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

500 E tehtiin käsityönä Porschen kanssa yhteistyössä, yhden auton valmistus
kesti 18 päivää. Alusta on SL:n osilla tehty. Moottorissa on eroa ja myös
sytytysosissa on kuulemma eroa verrattuna muihin kasinkoneisiin 124:in.
Sisustuksessa on eroa, muistaakseni takapenkki on vain kahdelle jne.
Lamput, lokasuojat, ja puskurit ovat ainakin erilaisia.

Nykyään 500E on arvokas keräilyauto ja käytetyt osat ovat kalliita. Uusia
osia saa, mutta Mersun tapaan kaikki vain 500E:n kuuluvat osat ovat
kalliinpuoleisia. Hyvät, vähän ajetut 500E:t ovat Japanissakin todella
kalliita ja siellä vanha Mersu ei yleensä paljon maksa.

En ole sen kummemmin itse perehtynyt 500E-malleihin, mutta tietoa saa
internetista. Käyttöautoksi tuommoista ei minusta kannata edes harkita,
toisin kuin 400E:a.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_500E
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Vuoden 1992 124-mallien vertailu 300/400/500 (englanniksi):

http://www.2phast.com/500e/techdocs/500e.pdf

Tästä selviää hyvin erot eri mallien tekniikassa.

Niin ja kallis se on 400E:kin korjata, kuten edellä mainittiin.
500E:a en raaskisi vaan loskassa ajaa, jos on hyvä yksilö.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Jarkko N kirjoitti:500 E tehtiin käsityönä Porschen kanssa yhteistyössä, yhden auton valmistus
kesti 18 päivää. Alusta on SL:n osilla tehty. Moottorissa on eroa ja myös
sytytysosissa on kuulemma eroa verrattuna muihin kasinkoneisiin 124:in.
Sisustuksessa on eroa, muistaakseni takapenkki on vain kahdelle jne.
Lamput, lokasuojat, ja puskurit ovat ainakin erilaisia.

Nykyään 500E on arvokas keräilyauto ja käytetyt osat ovat kalliita. Uusia
osia saa, mutta Mersun tapaan kaikki vain 500E:n kuuluvat osat ovat
kalliinpuoleisia. Hyvät, vähän ajetut 500E:t ovat Japanissakin todella
kalliita ja siellä vanha Mersu ei yleensä paljon maksa.

En ole sen kummemmin itse perehtynyt 500E-malleihin, mutta tietoa saa
internetista. Käyttöautoksi tuommoista ei minusta kannata edes harkita,
toisin kuin 400E:a.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_500E
Itsellä tuo 500E on ja tulee olemaan harrasteena, talvet lämpöisessä hallissa.

Tekniikka on tuossa samaa kuin 500 äSsä, SL:ssä myöhemmin jne, joten mitään pelkästään tähän autoon tehtyä ei ole.

Koneet M119 ovat melko samaa tavaraa kaikki ja voisi jopa kuvitella, että tuota "pienempää" konetta on tehty vähemmän, kuin tätä isompaa.

Kosmeettisia muutoksia on sitten todella paljon, mutta jos tällä ei ole ylläpidon kannalta mitään tekemistä.

Mutta kuten todettua, autot ovat olleet kalliita ja tästä syystä osatkin ovat kalliita, mutta jos pito mielessä tekee, niin ei kannata huonoilla laitella.
W124 500E
W903 316cdi
zozua
Viestit: 18
Liittynyt: 20.8.2011 14:28

Viesti Kirjoittaja zozua »

kuulostaa niin halvalta että taidan jättää väliin ja ajella ensi kesänkin tuolla c36! olisi siinä 8 koneessa vaan ollut jotain, mutta taitaa olla vielä arvokkaammat osat kuin amg:hen.... kesäautoksi olisi tuo tullut kanssa mutta ei taida olla mitään järkeä ostaa kun rahaa palaisi niin pirusti!

kiitoksia kuitenkin kaikille vastanneille.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

osta ehjä V8 124 ;) minä oon ruukannu auttaa hakuhommissa ruotsista ja jos mieli tekee hakea niin ota yhteyttä YV:llä niin Sergey Tmi toimittaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
zozua
Viestit: 18
Liittynyt: 20.8.2011 14:28

Viesti Kirjoittaja zozua »

Nooh katsellaan nyt, jos tuon amg sais myytyä keväällä niin pitää asiaa ajatella uudemman kanssa :) Tuo oli taas sellanen köyhän kuvitelma että ostin ku halvalla sain, mutta niinhän se on että hyvää ei taida halvalla saada!

Mutta olen yhteyksissä jos apua tarvitsee!
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Haaveena se on mullakin 124 E500...joskus joskus :shock:

Siis kesäpeliks.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
Tabuli
Viestit: 605
Liittynyt: 19.2.2006 21:05
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

Sergey kirjoitti: Aina kun tuohon tulee joku "pikkuvika" ni se o varauduttava tonniin.
Äläs ny! Viimeksi meni vain 600€, sitä ennen n.200€ ja nyt 60€:n osa pitäisi hommata.
Ja siinäpä ne korjauskulut melkeinpa onki, 7vuoden omistuksen aikana :D
Tuo kuussatanen ja parisatku on menny koneenosaksi luokiteltavaan katerologiaan.
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

niin mutta ny o kyseessä valmiiks paalaus kunnoss aoleva auto, ei ehjä :) Sitäpaitsi se o hyvä varautua tonniin. Ajattele jos olisit sinäki varautunut maksamaan siitä osasta 1000e uroa ja sitten myyjä sanookin että "620,30e kiitos" niin kuinka iloinen olisit ollut kun ei tullukkaa nii kalliiksi!
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
masa66
saabisti
Viestit: 692
Liittynyt: 23.3.2007 8:28
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja masa66 »

zozua kirjoitti:Tuo oli taas sellanen köyhän kuvitelma että ostin ku halvalla sain, mutta niinhän se on että hyvää ei taida halvalla saada!
Tässäpä olisi aikas "edukas" ja näyttää päällepäin ihan hyväkuntoiseltakin:

http://www.blocket.se/stockholm/Mercede ... ?ca=11&w=3

Harmi kun itselleni meseä viimeksi etsin niin tämmösiä ei ollut
tarjolla... (vai enkö osannut hakea?)

t. masa
Find your own road...

Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Itse katselin tuota Masan linkittämää Ruotsi-420:tä myös sillä silmällä kun jokunen viikko sitten haaramoottorikuume oli kovimmillaan. Vero ei mahtaisi olla kovin kova enää noin vanhaan malliin (1500-2000?).
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Tabuli
Viestit: 605
Liittynyt: 19.2.2006 21:05
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

Sergey kirjoitti:Ajattele jos olisit sinäki varautunut maksamaan siitä osasta 1000e uroa ja sitten myyjä sanookin että "620,30e kiitos" niin kuinka iloinen olisit ollut kun ei tullukkaa nii kalliiksi!
Itseasiassa olin varautunutkin siihen tonniin ja hinnaks tuli se 600€ :D
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

EzKo kirjoitti:Haaveena se on mullakin 124 E500...joskus joskus :shock:

Siis kesäpeliks.
Joku muukin haaveilee... :roll: :D
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”