Mersu on paskaa? Tojota sen olla pittää! ???
Kuuden mersun jälkeen, meillä on nyt kaksi tojotaa! Mikä on automaailman arvostetuin brändi? Oli marsu monta vuotta mutta laatu kun laskee niin kaikki muukin menee sen mukana Toinen juttu jossa mercedeksellä on paljon opittavaa on huollon toiminta, varsinkin sen jälkeen kun vehot hävisi näiltä pikku paikkakunnilta.. Mersukaupoista tuli monimerkki taloja jossa myydään huihaita isuzuja samassa paikassa ja ennen ei edes bmw kelvannut saman katon alle? Mutta ei mersut kyllä enään maksakkaan niin paljon kuin silloin kun ne oli vielä laadukkaita autoja! Ja mitä tulee tekniikan hienouteen niin montako mercedes hybridiä oli katsastus tilastojen kärjessä joo joo onmo aika ajanut mercedeksen ohi, jos minulta kysytään niin valitettavasti Minä joka joudun omalla rahalla ostamaan auton ja sillä 50-60tkm vuodessa ajamaan niin ei voi mercedestä edes ajatella jos ei halua vanhalla W124:lla ajaa. Elämää kun ei viitsi auton korjausaikojen perusteella rytmittää
Voisiko mitenkään johtua siintä että hybridi tekniikalla ei yksinkertaisesti ole tulevaisuutta joten miksi edes panostaa vain tämän hetken trendiin? Mersu taas on siirtänyt katseensa pidemmälle tulevaisuuteen kehittäessään (jo todistettavasti hyvin toimivan) vety-tekniikan mitä pidä inan verta kehittyneempänä ja "hienompana" tekniikkana ku jo 100v sitten keksittyyn akku-tekniikkaan perustuvaa tekniikka (vaikka eihän tojotan tarvi tälläisiä kehitellä kuin senkin voi sitte varastaa muilta ihan niin kuin kaiken muunkin)korhora kirjoitti:Ja mitä tulee tekniikan hienouteen niin montako mercedes hybridiä oli katsastus tilastojen kärjessä
Niin minäkin ja sen takia ei ole varaa ajaa kuin Mersulla Onkos sulla sitten ollut montakin w124:n jälkeistä mallia mihin tämä johtopäätös perustuu?korhora kirjoitti:Minä joka joudun omalla rahalla ostamaan auton ja sillä 50-60tkm vuodessa ajamaan niin ei voi mercedestä edes ajatella jos ei halua vanhalla W124:lla ajaa. Elämää kun ei viitsi auton korjausaikojen perusteella rytmittää
PS. Tilasto-Teuvojen kannattaa lueskella myös ADAC:n tilastoja niin selviää myös että oli se Mersu kuinka romu tahansa nii ainakin sillä pääsee paikasta A paikkaan B mikä ei aina välttämättä joillain merkeillä onnistu
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
No joo eihän minulla ole kuin w210 omakohtaisia kokemuksia! Loppuivat siihen kun minun pitää autolla ajaa eikä selvitellä sen ilmoituksia ja paikkailla ruosteita että ilkeän sillä ihmisten ilmoilla ajella! No on mulla myös sen verran kalleistakin mersuista kokemusta että isällä on ollut pelkkiä mersuja -80 luvulta lähtien nyt viimeisimmät kolme uusinta s-korimallia uusina kaupasta ostettuja. Mutta isäni on eläkeellä ja hänellä on aikaa "rassata" auton kanssa, olen kyllä maininnut LEXUKSESTA ja sen käymme koeajamassa, mutta vanhan mersumiehen pään kääntäminen paremmin toimivaan tekniikkaan puoleen voi olla mahdoton tehtävä PS. Koskas niitä vety autoja (mersuja) saa kaupasta, taitaa "vetytekniikassakin" olla suurin askeleen edellä pientä daimleria:lol:
Eikös ne uudet autot käytetä asianmukaisesti merkkihuollossa eikä räpelletä ite? Ei taida tuollaiselle w221:lle normaali tuulikaappimies muutenkaan paljoa itse tehdäkorhora kirjoitti:Mutta isäni on eläkeellä ja hänellä on aikaa "rassata" auton kanssa
Johan noita saa, täysin valmiita ja hyvin toimivia polttokenno Mersuja (ensimmäisenä sarjatuotanto autona maailmassa) ja lisäksi noilla on jo näytösmielessä ajettu mapallo ympäri yhtäjaksoisesti ilman teknisiä ongelmia! Ja määrä kasvaa sitä mukaa kun aletaan saamaan vetytankkausasemia.korhora kirjoitti:Koskas niitä vety autoja (mersuja) saa kaupasta, taitaa "vetytekniikassakin" olla suurin askeleen edellä pientä daimleria:lol:
Jaa kuka on suurin askelein edessä vetytekniikassa?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Liika varmuus ja luotettavuus vie autosta "hengen" kysykää vaikka keneltä ranskalaisten harrastajaltakeltsi kirjoitti:varmasti toiota on hyvä auto,siitä on faktaa.mut auton ostos\omistuksessa ei noi lehtien jutut paljon paina.jokainen ajaa sillä millä haluaa mutta merssu on mulle parempi vaihtoehto kun toiota
Pega kirjoitti:Liika varmuus ja luotettavuus vie autosta "hengen" kysykää vaikka keneltä ranskalaisten harrastajaltakeltsi kirjoitti:varmasti toiota on hyvä auto,siitä on faktaa.mut auton ostos\omistuksessa ei noi lehtien jutut paljon paina.jokainen ajaa sillä millä haluaa mutta merssu on mulle parempi vaihtoehto kun toiota
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
Minä olen vaatinut perheltäni, että jos tuon pihaan ranskalaisen kehon siirtimen niin pitää soittaa valkotakkiset paikalle ja sama koskee opeleita.Pega kirjoitti:Liika varmuus ja luotettavuus vie autosta "hengen" kysykää vaikka keneltä ranskalaisten harrastajaltakeltsi kirjoitti:varmasti toiota on hyvä auto,siitä on faktaa.mut auton ostos\omistuksessa ei noi lehtien jutut paljon paina.jokainen ajaa sillä millä haluaa mutta merssu on mulle parempi vaihtoehto kun toiota
Eikös ne uudet autot käytetä asianmukaisesti merkkihuollossa eikä räpelletä ite? Ei taida tuollaiselle w221:lle normaali tuulikaappimies muutenkaan paljoa itse tehdä Laughing
Kyllä kyllä niinhän sitä äkkinäinen luulis! Mutta niinkuin aikaisemmin kerroin niin mercedeksellä on paaaaljon opittavaa miten asiakkaita kohdellaan!! Jos paikallisen merkkiliikkeen ohje josta auto on ostettu "että aja helsinkiin jos ne siellä sais sen kuntoon" niin ei se nyt kovin vahvalla osaamis taso ole Minkäänlaista kompensaatio saatikka korjaamisen ajaksi tarjottua sijaisautosta puhumattakaa!! Esim minä kun vien tojotan huoltoon niin aina siis AINA on sijaisauto on ollut tarjolla!!! Eikä kyse ole ollut mistään takuun alaisen auton korjaamisesta vaan normihuollosta Se vaan tuntuu niin kivalle kun joku on oikeesti kiinnostunut siitäkin millä liikun huollon aikana. Ja niistä takaisin kutsuista niin eipä ole tojotalta tullut niin paskaa pihalle kuin esim SBC mersulta on olllut eikä paljon näy kiinnostavan mitä niiden kunnossa pitäminen oikeesti on!!!! Vittu mitä touhuu sanon minä!!! Kumpi oikeesti on asiakkaan kannalta parempi herkästi vikoihin paneutuminen vai kaiken kiistäminen ja asiakkaan laskuun korjaaminen "paskan saa ostamallakin " vai miten se mersun sloukan menikään?
Kyllä kyllä niinhän sitä äkkinäinen luulis! Mutta niinkuin aikaisemmin kerroin niin mercedeksellä on paaaaljon opittavaa miten asiakkaita kohdellaan!! Jos paikallisen merkkiliikkeen ohje josta auto on ostettu "että aja helsinkiin jos ne siellä sais sen kuntoon" niin ei se nyt kovin vahvalla osaamis taso ole Minkäänlaista kompensaatio saatikka korjaamisen ajaksi tarjottua sijaisautosta puhumattakaa!! Esim minä kun vien tojotan huoltoon niin aina siis AINA on sijaisauto on ollut tarjolla!!! Eikä kyse ole ollut mistään takuun alaisen auton korjaamisesta vaan normihuollosta Se vaan tuntuu niin kivalle kun joku on oikeesti kiinnostunut siitäkin millä liikun huollon aikana. Ja niistä takaisin kutsuista niin eipä ole tojotalta tullut niin paskaa pihalle kuin esim SBC mersulta on olllut eikä paljon näy kiinnostavan mitä niiden kunnossa pitäminen oikeesti on!!!! Vittu mitä touhuu sanon minä!!! Kumpi oikeesti on asiakkaan kannalta parempi herkästi vikoihin paneutuminen vai kaiken kiistäminen ja asiakkaan laskuun korjaaminen "paskan saa ostamallakin " vai miten se mersun sloukan menikään?
Saa tuoda tohon pihalle ihan koska vaan 1,3 miljoonaa ajetun Tojotan niin vaihdan päikseenkilander kirjoitti:Toyotalla ajetaan-mersulla harrastetaan.
Näin se vaan menee..
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Ei tullu mitää tuoreempaa mieleen ku lähes 10v. vanha SBC-jupakka? Ainakin tuo vika johtui siintä kun koitetaan joskus kehittää jotain uuttakkin ja viedä autoteollisuutta eteen päin sen sijaan että tyydytään varastamaan muiden ideat antamatta itse mitään. Tojotan taikaisinkutsuthan yleensä johtuu vain kehnosta laadunvalvonnasta vuotavine jarrutehostimineen ym.korhora kirjoitti:Ja niistä takaisin kutsuista niin eipä ole tojotalta tullut niin paskaa pihalle kuin esim SBC mersulta on olllut eikä paljon näy kiinnostavan mitä niiden kunnossa pitäminen oikeesti on!!!!
Niin joo tojotahan ei ole koittanut ollenkaan peitellä lahoavia jarruja, palamaan syttyviä turvavöitä (onko tuo edes mahdollista ) tai hengenvaarallisesti kiinnihirttaviä kaasujaan mitkä koitettiin kiistää parhaan mukaan viimeiseen asti, vaan vikahan aina ollut käyttäjässä ja sen päälle asiakkaita syytetään ties mistä salaliitosta ym. tojotaa kohtaan Kaiken lisäksi tojota yritti korjata noita kehnoja jarruja ja kaasupolkimiaan piittaamattomasti salassa asiakkailta määräaikaishuoltojen yhteydessä niin että asiasta ei edes mainittu omistajalle vaikka kyseessä oli hengenvaarallinen "ominaisuus"! Tojotan kannattais sijoittaa ne vikoihin paneutujat sinne kokoonpanolinjalle nii olis ehkä säästytty niiltä lähes 20 miljoonalta takaisinkutsulta mitä tässä pelkästää viimeisen 2 vuoden sisällä on ollukorhora kirjoitti:Vittu mitä touhuu sanon minä!!! Kumpi oikeesti on asiakkaan kannalta parempi herkästi vikoihin paneutuminen vai kaiken kiistäminen ja asiakkaan laskuun korjaaminen "paskan saa ostamallakin " vai miten se mersun sloukan menikään?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Onhan se järkyttävää välinpitämättömyyttä ettei 10 vuotta vanhan auton jarruja korjata takuuseen, eikös tässä ollut keskustelua siitä että Toyotan hajoilevat D4D moottorit korjataan tehtaan piikkiin maailman tappiinJa niistä takaisin kutsuista niin eipä ole tojotalta tullut niin paskaa pihalle kuin esim SBC mersulta on olllut eikä paljon näy kiinnostavan mitä niiden kunnossa pitäminen oikeesti on!!!!
]Tästä takaisinkutsusta oli paljon juttua jokin aika sitten.
Aihe sai minun mielestäni todella naurettavia piirteitä kun julkistettiin kauhistuneiden autoilijoiden tarinoita siitä miten vauhti vaan kiihtyi ja kiihtyi ... kortti pois ja julkinen häpeä sellaiselle joka ei osaa jarrua painaa jos kaasu juuttuu pohjaan.
Tuplahäpeä jos väittää ettei jarrun painaminen auta vaan yariksen 40 hv / 100 Nm vievät autoa vastustamattomasti eteenpäin.
Edellisen mallin Avet tuntuu ainakin olevan aika p*rseestä laadun suhteen, mitä velipoikaa kuunnellut. Oli aika iloinen taas kun oli vaihtanut 800eurolla ecua, jotta sai diskovaloja vähemmäksi
Ja oikeasti kuka haluais ajaa Toyotalla? Land Cruiser/Hilux ok työautoja, mutta muuten
Ja oikeasti kuka haluais ajaa Toyotalla? Land Cruiser/Hilux ok työautoja, mutta muuten
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Toyota on varmasti hyvä valinta tuulipukukansalle Ihanaa katsella kun marketin parkkipaikalla on kymmenen samanväristä suhisijaa vierekkäin Suhina vaan jatkuu renkaiden rapinan värittämänä kun pääsee moottoritien rauhaan ihailemaan kauniista muovista muotoiltuja yksityiskohtia interiöörissä.
Miksi ajan merssulla - siksi etten koe edellämainittuja ja nautin sillä etenemisestä
On se muuten jännä, oikeestaan erikoisjännä:
Miksi ajan merssulla - siksi etten koe edellämainittuja ja nautin sillä etenemisestä
On se muuten jännä, oikeestaan erikoisjännä:
korhora kirjoitti:No joo eihän minulla ole kuin w210 omakohtaisia kokemuksia!
Väykky SBC-jarruilla oiskin jo JÄNNÄJÄNNÄkorhora kirjoitti:Ja niistä takaisin kutsuista niin eipä ole tojotalta tullut niin paskaa pihalle kuin esim SBC mersulta on olllut eikä paljon näy kiinnostavan mitä niiden kunnossa pitäminen oikeesti on!!!!
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Tuossa ennen joulua kävi kylässä yksi asianajaja.Kertoi että jollekkin asiakkaalleen ei meinannut Veho korvata,kun E-sarjalaisesta hävisi auton omistajan mielestä pelti liian nopeasti.
No jonkinlaisen väännön jälkeen maahantuja suoraselkäisesti korvasi peltiremontin,ja oikein selityskin annettiin .
Kuulemma vahingossa johonkin Persianlahden maahan alunperin tarkoitettu malli eksynyt Suomeen
En kehdannut sanoa siihen,että on tainnut useamman vuoden arabimaihin suunnattu tuotanto tulla "vahingossa" Suomeen
No jonkinlaisen väännön jälkeen maahantuja suoraselkäisesti korvasi peltiremontin,ja oikein selityskin annettiin .
Kuulemma vahingossa johonkin Persianlahden maahan alunperin tarkoitettu malli eksynyt Suomeen
En kehdannut sanoa siihen,että on tainnut useamman vuoden arabimaihin suunnattu tuotanto tulla "vahingossa" Suomeen
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
.
Kyllä te kaikesta saatte väittelyn aikaan ...
Mutta jotain masokismia taitaa suomenniemeläisissä sitten kuitenkin olla runsain mitoin, kun sieltä saksanmaalta vaan edelleen tuodaan pääsasiassa niitä mersuja, sekä bemareita - eikä ollenkaan niitä halpoja ja hyviä tojotia ...
Vai onko se sittenkin vaan sitä, että vanhallakin mersulla saadaan naapurit kateellisiksi - vähällä rahalla äveriään miehen maine.
Nimimerkillä:Kaksi mersua pihassa.
... Ja on mulla yksi tojotakin - jos vaikka pittää loppuviimein päästä aina lähtemäänkin.
Kyllä te kaikesta saatte väittelyn aikaan ...
Mutta jotain masokismia taitaa suomenniemeläisissä sitten kuitenkin olla runsain mitoin, kun sieltä saksanmaalta vaan edelleen tuodaan pääsasiassa niitä mersuja, sekä bemareita - eikä ollenkaan niitä halpoja ja hyviä tojotia ...
Vai onko se sittenkin vaan sitä, että vanhallakin mersulla saadaan naapurit kateellisiksi - vähällä rahalla äveriään miehen maine.
Nimimerkillä:Kaksi mersua pihassa.
... Ja on mulla yksi tojotakin - jos vaikka pittää loppuviimein päästä aina lähtemäänkin.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Samaa 2.2 bensakonetta käytetään jossain italian merkeissä mm. alfa romeo ja näitä merkkejä huoltavassa liikkeessä olen töitä tehnyt. Yhden vähän reilummin autoja käsittelevän ja italian maan merkkejä kannattavan asiakkaan alfaan tais olla jo kuudes jakoketju 170tkm sisällä. Viime kesän alussa siihen vaihdoin yhden jakoketjun ja elokuun alussa se tuli jo toisen vaihtoon mutta olikin alakerran laakerit kulahtanu loppuun..kuulosti aikalailla diisseliltäJP74 kirjoitti:Tuttavan 05 Vectra 2.2 bensa levisi toissapäivänä tienpäälle. Jakoketju poikki, ajettu 113 Tkm. Ketju oli kuin polkupyörästä, yksirivinen ja ohut.
Eipä silti, kyllä noita mersuja saa rassata halutessaan ihan riittävästi. Mulla se on harrastus, joten tekemistä pitääkin olla:)
C250TDT -98
UNIVERSAALI TOTUUS "kuka sitä nyt omaa autoaan haukkuisi" pitää täältäkin lukemani perusteella paikkansa.
Mersulla mennään vuodesta 1995, eikä vielä ole mitään isompaa vastaan tullut, mitä nyt vitoon kansipahvi ja ABS-pumppu vaihdettu. Jollekin tojotistille noi voi tietysti olla liian isoja asioita...... C-mersussa ei ikinä ollut mitään. SLK:ssa ei koskaan ole ollut mitään vikaa, vaikka harrasteauto (ahvenistolla rääkätty). Ässässäkään ei mitään oikeaa ongelmaa, vain kuluvien osien vaihtoa ja usein ihan huvin vuoksi........ Toisaalta, kun niitä huvin vuoksi vaihtelee, niin oikeaa syytä ei koskaan kerkiä tulla....
Toisten täytyy saada kolmen vuoden välein uusi auto alle, kun muuten ei yöllä uni tule... pelottaa
Mersulla mennään vuodesta 1995, eikä vielä ole mitään isompaa vastaan tullut, mitä nyt vitoon kansipahvi ja ABS-pumppu vaihdettu. Jollekin tojotistille noi voi tietysti olla liian isoja asioita...... C-mersussa ei ikinä ollut mitään. SLK:ssa ei koskaan ole ollut mitään vikaa, vaikka harrasteauto (ahvenistolla rääkätty). Ässässäkään ei mitään oikeaa ongelmaa, vain kuluvien osien vaihtoa ja usein ihan huvin vuoksi........ Toisaalta, kun niitä huvin vuoksi vaihtelee, niin oikeaa syytä ei koskaan kerkiä tulla....
Toisten täytyy saada kolmen vuoden välein uusi auto alle, kun muuten ei yöllä uni tule... pelottaa
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Harmi ku eip sorvari luovu dieseli dx corollastaan siinä olis fenttonille reilusti yli 1,3miljuunaa ajettu corollaFenton kirjoitti:Täytyypä hommata tojota ja ruveta ajamaan, niin pääsee kohta halvalla Lankisen rattiinteppo21 kirjoitti:
Saa tuoda tohon pihalle ihan koska vaan 1,3 miljoonaa ajetun Tojotan niin vaihdan päikseen
24.12.2011 tarvittiin kyllä paikasta a paikkaan b pääsemiseen köyttä ja rattoria että mersu suostui kyseisen liikkeen tekemäänsonikki kirjoitti:Voisiko mitenkään johtua siintä että hybridi tekniikalla ei yksinkertaisesti ole tulevaisuutta joten miksi edes panostaa vain tämän hetken trendiin? Mersu taas on siirtänyt katseensa pidemmälle tulevaisuuteen kehittäessään (jo todistettavasti hyvin toimivan) vety-tekniikan mitä pidä inan verta kehittyneempänä ja "hienompana" tekniikkana ku jo 100v sitten keksittyyn akku-tekniikkaan perustuvaa tekniikka (vaikka eihän tojotan tarvi tälläisiä kehitellä kuin senkin voi sitte varastaa muilta ihan niin kuin kaiken muunkin)korhora kirjoitti:Ja mitä tulee tekniikan hienouteen niin montako mercedes hybridiä oli katsastus tilastojen kärjessä
Niin minäkin ja sen takia ei ole varaa ajaa kuin Mersulla Onkos sulla sitten ollut montakin w124:n jälkeistä mallia mihin tämä johtopäätös perustuu?korhora kirjoitti:Minä joka joudun omalla rahalla ostamaan auton ja sillä 50-60tkm vuodessa ajamaan niin ei voi mercedestä edes ajatella jos ei halua vanhalla W124:lla ajaa. Elämää kun ei viitsi auton korjausaikojen perusteella rytmittää
PS. Tilasto-Teuvojen kannattaa lueskella myös ADAC:n tilastoja niin selviää myös että oli se Mersu kuinka romu tahansa nii ainakin sillä pääsee paikasta A paikkaan B mikä ei aina välttämättä joillain merkeillä onnistu
Tänään viimeksi tuli mietittyä että juurikaan vm 2000 uudempaa tähtikeulaa ei tule itselle ellei sitten laatu muutu entisenlaisen suuntaan ja reippaasti. Pakko kai se on sitten katsella joku tojota....
Meillä joku vuosi takaperin naapuri meni ohitte ja tokas et "tollasiin hommiin tarttis päästä et voi ostaa noin komeen auton". Ostin just 200D -86 mersun, 650e. No meni muutama kuukausi ja naapurit tuli la. illalla kylään ja tuli juttua autoista. Ne oli ostanu ooppelin ennen meen mersua. Tuli juttua hinnoista ja oli meinaan huuli pikkasen ovaalina hinnoista. Kateutta herättänyt 650e mersu ja ooppeli (96 astra) makso 3500e. E I puhuttu sen jälkeen autoista eikä niitten hinnoista.
a-p
a-p
Tänään viimeksi tuli mietittyä että juurikaan vm 2000 uudempaa tähtikeulaa ei tule itselle ellei sitten laatu muutu entisenlaisen suuntaan ja reippaasti. Pakko kai se on sitten katsella joku tojota.... Shocked
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Osta vanha 124 koppane alle 94, niinei oo noin paljoin ongelmia.
a-p
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Osta vanha 124 koppane alle 94, niinei oo noin paljoin ongelmia.
a-p
No sehän tässä on just tarkoitus. Ettei kuole koko foorumi.... Tällaiseen on helppo turista spesifiseen pulmaan ei aina kehity juttua varsinkaan asian vierestä tarpeeksi;)tuikku kirjoitti:.
Kyllä te kaikesta saatte väittelyn aikaan ...
Mutta jotain masokismia taitaa suomenniemeläisissä sitten kuitenkin olla runsain mitoin, kun sieltä saksanmaalta vaan edelleen tuodaan pääsasiassa niitä mersuja, sekä bemareita - eikä ollenkaan niitä halpoja ja hyviä tojotia ...
Vai onko se sittenkin vaan sitä, että vanhallakin mersulla saadaan naapurit kateellisiksi - vähällä rahalla äveriään miehen maine.
Nimimerkillä:Kaksi mersua pihassa.
... Ja on mulla yksi tojotakin - jos vaikka pittää loppuviimein päästä aina lähtemäänkin.