akkuko se alkaa ränkätä?
akkuko se alkaa ränkätä?
Saattaa olla hölmö kysymys asiantuntijoille, mutta ny kun pakkaset saapui niin startin jälkeen (ihan ongelmitta sujui) tyhjäkäynnillä mittariston + ajovalot välkkyi tyhjäkäyntikierrosten tahtiin. Oiskos tämä nyt jokseenkin merkki siitä että akun jännite päässyt laskemaan? Ts. lähestyykö akku uransa loppua ja juostako maanantaina akkukauppaan? Työmatkoihin kuitenkin vanhaa rouvaa tarvitsee, eikä viitsi ottaa sitä riskiä ettei joku aamu käynnistykään..
Onkos kyseessä se laturin persuuksissa oleva, kahdella ruuvilla kiinnitetty mötikkä? Siinä kertaalleen ollut ongelmaa, ja (kyllä se aika rientää..) puolitoistavuotta sitten vaihdettu.. Akun iästä ei tietoa, sama akku ollu tammikuusta 2009 kun auto mulle saapui..
Pitää varmaan hakea sekin nyt sitten suosiolla.
Pitää varmaan hakea sekin nyt sitten suosiolla.
Se mötikkä on säädin ja diodi silta on yleensä siellä rungossa, ainakin niissä boshin laturiessa mitä olen purkanut, säädinkin tosiaan tekee tota jos ei toimi niin tulee ailahtelua jännitteeseen. Sit voipi olla laturin hiilisillat kuluneet jo ja uusi säädin hiili paketti ei riitä korjaukseksi vaan uudetkin hiilet kuluu nopeaan piloille
Motonetistä edellinen tuli haettua, ei se arvokas tainnu olla. Nyt taas tunnin seisonnan jälkeen toimi ihan ok, mut jännä on et 4h seisonta aiheuttaa tuollasen.
Mitä on raati mieltä, onko sen mötikän kaveriksi kannattavaa hakea uus akku, kunnolliset on kuitenkin aika arvokkaita? Kun ei oikein houkuttele ajatus starttaamattomasta laitoksesta työaamuna..
Mitä on raati mieltä, onko sen mötikän kaveriksi kannattavaa hakea uus akku, kunnolliset on kuitenkin aika arvokkaita? Kun ei oikein houkuttele ajatus starttaamattomasta laitoksesta työaamuna..
Ostat semmosen perusakun, millä saat autosi käyntiin. Minäkin kahtelin tuossa akkuja aikani kuluksi ja perusakku, millä pärjää lähtee noin 100€ hintaan. Sitten kun haluaa hifistellä niin 150€ köyhtyisi.sv22 kirjoitti:Mitä on raati mieltä, onko sen mötikän kaveriksi kannattavaa hakea uus akku, kunnolliset on kuitenkin aika arvokkaita? Kun ei oikein houkuttele ajatus starttaamattomasta laitoksesta työaamuna..
Eiköhän se akku ole ihan kuluva osa joka pitää aina silloin tällöin uusia.

Jos laturissa on vikaa niin tottakait se ensin kuntoon...
Kyllähän akkukin vanhenee ja sitä myöten varauksenpitokyky heikkenee, taitaa olla niin ett pikkasen vikaa molemmissa. Akku ei saa valoja vilkkumaan yleensä mutta jos siitä alkaa potku loppua niin alussa se on ihan laturin varassa, tosin laturin pitäs pystyä työntään sen verran hyvin ett valot palas suht tasaisesti