W 203 ruuvattu mittari
W 203 ruuvattu mittari
Ostinpa tuossa kesällä -05 mallisen 200cdi:n
Ajettu 220tkm.Myyjä vakuutti ettei mittaria pystytä näistä rukkaamaan.
Kävin jopa paikallisessa merkkihuollossa egr vian takia,kysyin samalla kilometreistä ja vikakoodeista.Eivät suostuneet printtiä näyttämään,totesi vaan,jotta paikkansa pitää.
Huoltokirjakin tukee mittarin kilsoja,mutta kun on saksan tuonti!!
Nyt käytin auton lastutuksessa ja kas printti piiirteli koeajolla käyriään,josta huomasin koeajolle lähtöhetken kilsat pikkasen päälle 384tkm.
Mittarissa nykyään 232tkm.
Jo on prrr.kun ei merkkihuoltokaan voinu tuota kertoa,vaikka kysyin.
Onneksi ostin liikkeestä,kohta revitään joltain pää irti,kunhan vaihtoautopäällikkö huomenissa on paikalla.
Ajettu 220tkm.Myyjä vakuutti ettei mittaria pystytä näistä rukkaamaan.
Kävin jopa paikallisessa merkkihuollossa egr vian takia,kysyin samalla kilometreistä ja vikakoodeista.Eivät suostuneet printtiä näyttämään,totesi vaan,jotta paikkansa pitää.
Huoltokirjakin tukee mittarin kilsoja,mutta kun on saksan tuonti!!
Nyt käytin auton lastutuksessa ja kas printti piiirteli koeajolla käyriään,josta huomasin koeajolle lähtöhetken kilsat pikkasen päälle 384tkm.
Mittarissa nykyään 232tkm.
Jo on prrr.kun ei merkkihuoltokaan voinu tuota kertoa,vaikka kysyin.
Onneksi ostin liikkeestä,kohta revitään joltain pää irti,kunhan vaihtoautopäällikkö huomenissa on paikalla.
Ei tuollainen mittarinruuvaus vielä missään tunnu autossa. Jos auto miellyttää niin kovaa ajoa vaan.
Liikkeestä kannattaa tietenkin kysäistä mutta veikkaampa etteivät he ota asiaan mitään kantaa, ei se ole tavallaan heidän vikansa
Btw. Liekö sellaista saksantuliasta olemassakaan jossa mittarilukema olisi tarkalleen sama kuin todelliset ajokilometrit
Liikkeestä kannattaa tietenkin kysäistä mutta veikkaampa etteivät he ota asiaan mitään kantaa, ei se ole tavallaan heidän vikansa

Btw. Liekö sellaista saksantuliasta olemassakaan jossa mittarilukema olisi tarkalleen sama kuin todelliset ajokilometrit

ei se ole tavallaan heidän vikansa

ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Nettiautoa selaillen näyttäisi että lompsassa tuntuu ostovaiheessa neljän viiden tonnin verran ... totta kai liikkeellä on vastuu MUTTA ei pidä tuomita liikettä suoriltaan, he eivät välttämättä tiedä asiasta.Ei tuollainen mittarinruuvaus vielä missään tunnu autossa.
Toisaalta myyjähän on puhunut täyttä pas*aa:
Myyjä vakuutti ettei mittaria pystytä näistä rukkaamaan.
Totta kai mittarilukeman pitäisi pitää paikkaansa mutta veikkaampa ettei auton myynyt liike ole sitä mittaria rukannut vaan joku edellinen omistaja joka on tehnyt siinä rikoksen kun ei ole maininnut asiasta.cmeli kirjoitti:ei se ole tavallaan heidän vikansaKenen vika se sitten on? Jos myy autoa tietyillä kilometreillä niin sitten ne kilometrit pitää olla sitä mitä on luvattu. Muutenhan kyseessä on petos niin Suomessa kuin Saksassakin. Kyllä ehdottomasti pitää saada hyvitystä kaupoista!

-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Kuluttajariitalautakunnan mukaan myyjäliike on vastuussa mittarilukemasta,riippumatta tiesikö se siitä.
Jotain viiden tonnin hintaeroa itekkin tossa kattelin noilla kilsa eroilla.
Kyllähän aattelin auton pitää,ostin sen elokuussa ja on siihen jo rahoja muutenkin uhrattu.
Nyt tosin ekoilla pakkasilla tais ottaa iskarit itteensä kun alkovat pitämään aikas kovaa kolinaa.Mutta niitähän saa ja jos sen viitisen tonnia hinnasta saa pois,niin kyllä sillä osia ostaa.
Ilmoittelen mitä vastaavat.On ison osuusliikkeen omistuksessa tuo liike,voihan sitä aikas korkealle taholle tarvittaessa kertoa aikeistaan ottaa yhteyttä kuluttaja riitalautakuntaan.
Ei nuo kilsat pelota,varsinkaan mersussa.
Jotain viiden tonnin hintaeroa itekkin tossa kattelin noilla kilsa eroilla.
Kyllähän aattelin auton pitää,ostin sen elokuussa ja on siihen jo rahoja muutenkin uhrattu.
Nyt tosin ekoilla pakkasilla tais ottaa iskarit itteensä kun alkovat pitämään aikas kovaa kolinaa.Mutta niitähän saa ja jos sen viitisen tonnia hinnasta saa pois,niin kyllä sillä osia ostaa.
Ilmoittelen mitä vastaavat.On ison osuusliikkeen omistuksessa tuo liike,voihan sitä aikas korkealle taholle tarvittaessa kertoa aikeistaan ottaa yhteyttä kuluttaja riitalautakuntaan.
Ei nuo kilsat pelota,varsinkaan mersussa.
Ei tässä ketään tuomita ja asiallisesti pitää tietenkin aina käyttäytyä(varsinkin erimielisyystapauksissa). Mutta ei ne automyyjät ole mitään eilisen teeren poikia, rahaa ne haluaa tehdä.... totta kai liikkeellä on vastuu MUTTA ei pidä tuomita liikettä suoriltaan, he eivät välttämättä tiedä asiasta.
Ammattilaistuojalla on kanavat, joilla se voi tarkistaa auton kun auton historian. Lisäksi Saksanpään paperit pitää olla kunnossa/uskottavat.
Tietenkin ostajankin pitää olla hereillä. Huoltokirjan pitää olla kunnossa ja kauppakirjassa pitää lukea ajetut/km eikä esim. mittarilukema. Lisäksi ne myyntisetien jutut voi jättää omaan arvoonsa.
Tämä kaikki tietenkin koskee yli n.10keur kiesejä. Tuota halvemmalla kun ostaa niin sitten pitäisi vastuun siirtyä enemmän ostajan puolelle.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4304
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Sitä palvelua saa kyllä joka maassa,Santeri Alkio kirjoitti:Aika näppärää palvelua saa ainakin saksanmaalla kuulemma noihin "mittarilukemaongelmiin".
Eihän tuosta pitkää aikaa ole, kun esimerkiksi AutoBild:issä olivat tilanneet kyseisen palvelun ja näppärästi kävi
samoin historia tiedot/huolto kirjan voi tila vaikka millä leimoilla haluaa...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
voi ja ei voi...jos autoa on huollettu edes joskus jossakin ammatilafkassa sieltä pitäs löyty huoltohistoria ja km-luku.samoin historia tiedot/huolto kirjan voi tila vaikka millä leimoilla haluaa...
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
voisin veikata että kyseisen auton myyjä on itte "ruuvannu" mittarin kun kerran väitti ettei pysty rukkaamaan...
olihan siitä mun omegastakin edellinen omistaja pyöräyttänyt ekan numeron pykälän pienemmälle,,414tkm oli katsastuslapussa ja edellinen omistaja ei ollu päässy sillä juttujensa mukaan kun 10tkm ja mittarissa oli muistaakseni aikatarkkaan 324tkm...
itse en tätä ollut siitä katastuslapusta ollu käsittänyt katsoa,, ja kun ostaja istuskeli tallissa kuskinpenkillä ja ihmetteli hanskalokeron sisältöä,, tulihan siinä semmonen ihme olo että helvatti sentään että millä sen nyt sille selvittää että en minä sitä ole ruuvannut,, ei se sitä sitten kauheasti tuntunut haittaavan,,onneksi

olihan siitä mun omegastakin edellinen omistaja pyöräyttänyt ekan numeron pykälän pienemmälle,,414tkm oli katsastuslapussa ja edellinen omistaja ei ollu päässy sillä juttujensa mukaan kun 10tkm ja mittarissa oli muistaakseni aikatarkkaan 324tkm...

itse en tätä ollut siitä katastuslapusta ollu käsittänyt katsoa,, ja kun ostaja istuskeli tallissa kuskinpenkillä ja ihmetteli hanskalokeron sisältöä,, tulihan siinä semmonen ihme olo että helvatti sentään että millä sen nyt sille selvittää että en minä sitä ole ruuvannut,, ei se sitä sitten kauheasti tuntunut haittaavan,,onneksi

ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Tuota tuota.Taisin päästä säikähdyksellä.Tuttu sai tarkastettua saksan aikaiset huoltohistorian,ja tuntuis olevan kunnossa.Jos olisi ronkittu suomessa olis pitäny ajaa pitkälti yli 100tkm vuodessa,joka on epäuskottavaa.Täytynee kysellä oulun veholta suomessa tehtyjä huoltoja,vehon leima näyttää jollain yleisleimasimella lyödyltä ja vielä korjauslakan päälle.Näitä huoltoja ei käsittääkseni maahantuojan korjaamon kautta näkynyt.
kaiken lisäksi tuota 380tkm.lukemaa ei löytyny auton lastuttaneen firman bosch diagnoosiohjelmalla mistään muualta kuin koeajolla piirtyvän kilometrikäyrä taulukon edestä.Vaikka kaveri kävi tänään kaikki paikat läpi josta voisi km.lukeman löytää.Jopa öljyn vaihdot 13kpl.löyty km.lukemineen muistista,tosin oudossa järjestyksessä.
mistä tuo kova km.luku tulee tuohon taulukkoon on outo homma,kaiketi virhe tai?? Yritän sen selvittää,jotta saan mielenrauhan.
kaiken lisäksi tuota 380tkm.lukemaa ei löytyny auton lastuttaneen firman bosch diagnoosiohjelmalla mistään muualta kuin koeajolla piirtyvän kilometrikäyrä taulukon edestä.Vaikka kaveri kävi tänään kaikki paikat läpi josta voisi km.lukeman löytää.Jopa öljyn vaihdot 13kpl.löyty km.lukemineen muistista,tosin oudossa järjestyksessä.
mistä tuo kova km.luku tulee tuohon taulukkoon on outo homma,kaiketi virhe tai?? Yritän sen selvittää,jotta saan mielenrauhan.
Sinne auton öljynvaihtotietoihin kilometrien ruuvaus jää selkeiten näkyviin. Jos outo järjestys tarkoittaa että jos jonkun öljynvaihdon jälkeen kilsat tippuu niin sillon on tapahtunut mittarin säätelyä. Toki en tiedä miten kurantisti bosch osaa esittää nuo huoltotiedot mutta ainakin tuolla starilla ne saa silleen ulos että näkee heti jos on jotain säädelty.kk70 kirjoitti:Tuota tuota.Taisin päästä säikähdyksellä.Tuttu sai tarkastettua saksan aikaiset huoltohistorian,ja tuntuis olevan kunnossa.Jos olisi ronkittu suomessa olis pitäny ajaa pitkälti yli 100tkm vuodessa,joka on epäuskottavaa.Täytynee kysellä oulun veholta suomessa tehtyjä huoltoja,vehon leima näyttää jollain yleisleimasimella lyödyltä ja vielä korjauslakan päälle.Näitä huoltoja ei käsittääkseni maahantuojan korjaamon kautta näkynyt.
kaiken lisäksi tuota 380tkm.lukemaa ei löytyny auton lastuttaneen firman bosch diagnoosiohjelmalla mistään muualta kuin koeajolla piirtyvän kilometrikäyrä taulukon edestä.Vaikka kaveri kävi tänään kaikki paikat läpi josta voisi km.lukeman löytää.Jopa öljyn vaihdot 13kpl.löyty km.lukemineen muistista,tosin oudossa järjestyksessä.
mistä tuo kova km.luku tulee tuohon taulukkoon on outo homma,kaiketi virhe tai?? Yritän sen selvittää,jotta saan mielenrauhan.
Tähdellisen parantola
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4304
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Nehän saa myös järjestettyä uudellen...tapio89 kirjoitti:
Sinne auton öljynvaihtotietoihin kilometrien ruuvaus jää selkeiten näkyviin. Jos outo järjestys tarkoittaa että jos jonkun öljynvaihdon jälkeen kilsat tippuu niin sillon on tapahtunut mittarin säätelyä. Toki en tiedä miten kurantisti bosch osaa esittää nuo huoltotiedot mutta ainakin tuolla starilla ne saa silleen ulos että näkee heti jos on jotain säädelty.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Pystyykö niitä öljynvaihto tietojakin mulkkaamaan?
Kun oli oikeat km.lukemat,mutta ei järjesestyksessä.
Juu ja oli oik. etujousi poikki,paikallaan oli kahella keltasella täplällä merkatut-eikös ne ole bensamallin jouset? Eikös 200cdi:ssä kuulus olla 2 punasta täplää?
Nyt on toinen keltanen ja toinen motonetin mukaan dieseliin ostettu.
Onko noissa oikeesti huomattavaa eroa??
Kun oli oikeat km.lukemat,mutta ei järjesestyksessä.
Juu ja oli oik. etujousi poikki,paikallaan oli kahella keltasella täplällä merkatut-eikös ne ole bensamallin jouset? Eikös 200cdi:ssä kuulus olla 2 punasta täplää?
Nyt on toinen keltanen ja toinen motonetin mukaan dieseliin ostettu.
Onko noissa oikeesti huomattavaa eroa??